Математичний турнір
«Розумники й розумнички»
між учнями 7 і 8 класів
Мета: розвивати навики командної гри, кмітливість, увагу, виховувати активність і цілеспрямованість, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
Організація гри: У грі беруть участь дві команди. Гра складається з 10 конкурсів. Перемагає та команда, яка набрала найбільшу кількість балів за підсумками всіх турів.
Хід заходу
Математика – наука дуже строга й правильна.
Але вона має свої естетичні правила.
Графіки будуй красиво олівцем й лінійкою,
Транспортиром кут вимірюй, подружися з лінійкою.
Якщо гарно побудуєш, не закреслиш, не затреш –
В світ чарівний помандруєш, щось цікаве там знайдеш.
Нас оточують предмети – математика навкруг.
Ми ще зовсім не поети, та красу ми бачим тут.
Пропорційні, симетричні є у них властивості.
Математика – цариця знає всі їх цінності.
Логіка, краса та сила – ось її прикмети.
Всіх вона приворожила: мрійників, поетів.
Міша. Вікторіє, а чого це народу стільки зібралося?
Вікторія. Сьогодні ж у нас гра «Найрозумніший математик» - конкурс для справжніх знавців «королеви наук»!
Міша. І що? Усі присутні – знавці?
Вікторія. Не знаю як ти, а я знавець.
Як берусь я до задачі,
То не стогну і не плачу.
І для мене не проблема
Найскладніша теорема!
Чи це так, чи може ні –
Це судити не мені!
Міша. А у мене все навпаки.
Як берусь я до задачі,
То над нею зразу плачу.
Як вивчаю аксіому,
То в спині у мене ломить.
Чи знавець я, а чи ні –
Це судити не мені.
Вікторія. Так, так!.. І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?
Міша. (Чухає потилицю.) Навіть не пригадаю… І взагалі, математика – це така нудна наука.
Вікторія. Нудна наука? Що ти верзеш, Давиде!? Мовою математики говорить весь світ!
Міша. Що? І про кохання теж?
Вікторія. А до чого тут кохання?
Міша. А до того… Спробуй освідчитись у коханні мовою x та y…
Вікторія. А навіщо мені освідчуватись? Я лише можу сказати, що кохання – це х, тобто невідоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.
Міша. Кохання – це первісне поняття! Зрозуміла?
Вікторія. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?
Міша. Авжеж! Хіба не зрозуміло?
Вікторія. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити балачки, адже учасники конкурсу вже зачекалися.
Міша. Отже, запрошуємо до слова нашого вчителя математики Руслану Ярославівну
(На сцену виходить учитель, що є ведучим.)
Учитель. Математика – цариця всіх наук – це аксіома! Вона полонить, інтригує і захоплює. Як сказав Михайло Ломоносов, математика розум до ладу приводить. А ще – дає нашому розуму таку силу, що спроможна довести найнеймовірніші факти.
Представлення учасників гри.
Капітани команд впродовж відведеного часу презентують свою команду, коротко розповідають про кожного з гравців.
Відгадування шифрограми
Для того, щоб учасники визначились щодо порядку участі у грі, їм пропонується відгадати шифрограму: серед запропонованих наборів букв вибрати ті, з яких складається ім’я та прізвище великого французького математика.
ЯП РЕ УФ ОВ РТ
ДЕ ЧЕ КА МЮ НЕ
1 конкурс. Математичний «бліц».
За 1 хв учасникам гри треба дати відповідь на запропоновані запитання.
Завдання для команд
(раціональний)
(Перемножають)
(64)
(Частка)
(Ні)
(Ділене)
(Рівнобедрений)
(Прямокутник)
(Евклід)
(Дотична)
(64)
(рівнобедрений)
(Ні)
(Аксіома)
(Жодного)
2 конкурс. «Анаграма»
Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою і комп’ютерами або з математикою. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку. (За правильну відповідь команді - 1 бал)
3 конкурс. «Кожній руці своя справа»
Гравцям дають в обидві руки крейду. Потрібно лівою рукою накреслити на дошці три прямокутники, а правою – три трикутники. Виграє той, хто накреслить швидше та якісніше.
(За завдання можна отримати 3 бали)
4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»
1 |
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
А |
|
|
|
|
|
5 конкурс. «Історичний. Чи знаєте ви історію математики»
А) Гаусс; Б) Вієт; В) Колумб; Г) Піфагор.
2. Хто із письменників був автором книги «Математика»?
А) Лев Толстой; Б) Тарас Шевченко; В) Іван Франко; Г) Олександр Пушкін.
А) Піфагор; Б) Ньютон; В) Ейлер; Г) Декарт.
А) Піфагор; Б) Вієт; В) Гаусс; Г) Евклід.
А) Піфагор; Б) Вієт; В) Галуа; Г) Декарт.
А) Англія; Б) Росія; В) Греція; Г) Франція;
А) Декарт; Б) Вієт; В) Піфагор; Г) Ератосфен;
6 конкурс. «Сім раз подумай, раз скажи»
Задачі цього туру вимагають не стільки знань, скільки належної уваги
(Через 48 годин буде ніч)
(Дріб не зміниться)
(У кожному)
( 60 десятків)
(4 кг)
(на 19-ий)
(21 частину)
7 конкурс. «Ігровий. Гра «Віриш – не віриш»
(Якщо команда вважає твердження вірним, то піднімає зелену картку, якщо ні, то - червону)
8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»
Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік (Галуа)
3. Обчислити (3)
4. Обчислити (5) 42.83/210-3
5. Обчислити (1)
Таблиця для розкодування результатів
А |
Н |
Г |
І |
У |
С |
Л |
1 |
4 |
2 |
6 |
5 |
7 |
3 |
Хвилинка відпочинку. Математики сміються
Учні 6 класу інсценізують смішинки, інтермедії про математику, цікаві випадки на уроці, числа та їх застосування.
- Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?
- Найкраще зварити компот!
- Тату, допоможи розв’язати задачу.
- А ти сам подумай.
- Думав.
- Ну й що ж ти надумав?
- Тебе попросити.
9 конкурc. «Підказка»
Команди по черзі отримують по 5 слів. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки -3с на відповідь, потім дається друга підказка і знову -3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1 бал.
Помилки
Площа
Множення
Кут
Пі
Геометрія
Координати
Логіка
Теореми
Висота
Трапеція
Діагональ
Мишка
Дзвоник
Формули
10 конкурс. «Показуха»
Перед початком конкурсу кожна команда вибирає представника, який має артистичні здібності. Обраний представник отримує аркуш паперу з назвою терміну, який йому необхідно показати своїм друзям. Якщо команда не справляється із завданням, то право відповіді переходить до суперників. (Команда, що відгадала термін, отримує 1 бал)
Завдання для конкурсу «Показуха»
1 команда - бісектриса
2 команда - медіана
Підведення підсумків гри. Визначення переможців.
1. Велікд –
2. Грампора –
3. Корсет –
4. Кресна –
5. Ортомін –
6. Щалоп –
7. Форігап –
8. Рипрент –
9. Ретамід –
10. Ренітент –
1. Велікд –
2. Грампора –
3. Корсет –
4. Кресна –
5. Ортомін –
6. Щалоп –
7. Форігап –
8. Рипрент –
9. Ретамід –
10. Ренітент –
Хід заходу
Математика – наука дуже строга й правильна.
Але вона має свої естетичні правила.
Графіки будуй красиво олівцем й лінійкою,
Транспортиром кут вимірюй, подружися з лінійкою.
Якщо гарно побудуєш, не закреслиш, не затреш –
В світ чарівний помандруєш, щось цікаве там знайдеш.
Нас оточують предмети – математика навкруг.
Ми ще зовсім не поети, та красу ми бачим тут.
Пропорційні, симетричні є у них властивості.
Математика – цариця знає всі їх цінності.
Логіка, краса та сила – ось її прикмети.
Всіх вона приворожила: мрійників, поетів.
Міша. Вікторіє, а чого це народу стільки зібралося?
Вікторія. Сьогодні ж у нас гра «Найрозумніший математик» - конкурс для справжніх знавців «королеви наук»!
Міша. І що? Усі присутні – знавці?
Вікторія. Не знаю як ти, а я знавець.
Як берусь я до задачі,
То не стогну і не плачу.
І для мене не проблема
Найскладніша теорема!
Чи це так, чи може ні –
Це судити не мені!
Міша. А у мене все навпаки.
Як берусь я до задачі,
То над нею зразу плачу.
Як вивчаю аксіому,
То в спині у мене ломить.
Чи знавець я, а чи ні –
Це судити не мені.
Вікторія. Так, так!.. І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?
Міша. (Чухає потилицю.) Навіть не пригадаю… І взагалі, математика – це така нудна наука.
Вікторія. Нудна наука? Що ти верзеш, Давиде!? Мовою математики говорить весь світ!
Міша. Що? І про кохання теж?
Вікторія. А до чого тут кохання?
Міша. А до того… Спробуй освідчитись у коханні мовою x та y…
Вікторія. А навіщо мені освідчуватись? Я лише можу сказати, що кохання – це х, тобто невідоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.
Міша. Кохання – це первісне поняття! Зрозуміла?
Вікторія. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?
Міша. Авжеж! Хіба не зрозуміло?
Вікторія. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити балачки, адже учасники конкурсу вже зачекалися.
Міша. Отже, запрошуємо до слова нашого вчителя математики Руслану Ярославівну
Хвилинка відпочинку. Математики сміються
Учні 6 класу інсценізують смішинки, інтермедії про математику, цікаві випадки на уроці, числа та їх застосування.
- Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?
- Найкраще зварити компот!
- Тату, допоможи розв’язати задачу.
- А ти сам подумай.
- Думав.
- Ну й що ж ти надумав?
- Тебе попросити.
ЯП РЕ УФ ОВ РТ
ДЕ ЧЕ КА МЮ НЕ
ЯП РЕ УФ ОВ РТ
ДЕ ЧЕ КА МЮ НЕ
4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»
1 |
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
А |
|
|
|
|
|
4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»
1 |
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
А |
|
|
|
|
|
8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»
Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік
3. Обчислити (3)
4. Обчислити (5)
5. Обчислити (1)
Таблиця для розкодування результатів
А |
Н |
Г |
І |
У |
С |
Л |
1 |
4 |
2 |
6 |
5 |
7 |
3 |
8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»
Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік
1.Обчислити 25-30(2)
2.Обчислити ( 2,6 – (0,008 +0,992)):(5·0,6 -1,4) (1)
3. Обчислити (3)
4. Обчислити 42.83:210-3(5)
5. Обчислити (1)
Таблиця для розкодування результатів
А |
Н |
Г |
І |
У |
С |
Л |
1 |
4 |
2 |
6 |
5 |
7 |
3 |