" Конкурс Розумники і розумнички"

Про матеріал
Математичний конкурс «Розумники й розумнички» побудований у вигляді сценарію,де ведучими виступають Вікторія і Міша і саме вони проводять конкурси між дітьми ,а також зачитують загадки для вболівальників.
Перегляд файлу

Математичний турнір

 «Розумники й розумнички»

між учнями 7 і 8 класів

Мета: розвивати навики командної гри, кмітливість, увагу, виховувати активність і цілеспрямованість, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.

 

Організація гри: У грі беруть участь дві команди. Гра складається з 10 конкурсів. Перемагає та команда, яка набрала найбільшу кількість балів за підсумками всіх турів.

Хід заходу

Математика – наука дуже строга й правильна.

Але вона  має свої естетичні правила.

 

Графіки будуй красиво олівцем й лінійкою,

Транспортиром кут вимірюй, подружися з лінійкою.

 

Якщо гарно побудуєш, не закреслиш, не затреш –

В світ чарівний помандруєш, щось цікаве там знайдеш.

 

Нас оточують предмети – математика навкруг.

Ми ще зовсім не поети, та красу ми бачим тут.

 

Пропорційні, симетричні є у них властивості.

Математика – цариця знає всі їх цінності.

 

Логіка, краса та сила – ось її прикмети.

Всіх вона приворожила: мрійників, поетів.

 

Міша. Вікторіє, а чого це народу стільки зібралося?

Вікторія. Сьогодні ж у нас гра «Найрозумніший математик» - конкурс для справжніх знавців «королеви наук»!

Міша. І що? Усі присутні – знавці?

Вікторія. Не знаю як ти, а я знавець.

Як берусь я до задачі,

То не стогну і не плачу.

І для мене не проблема

Найскладніша теорема!

Чи це так, чи може ні –

Це судити не мені!

Міша. А у мене все навпаки.

Як берусь я до задачі,

То над нею зразу плачу.

Як вивчаю аксіому,

То в спині у мене ломить.

Чи знавець я, а чи ні –

Це судити не мені.

Вікторія. Так, так!.. І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?

Міша. (Чухає потилицю.) Навіть не пригадаю… І взагалі, математика – це така нудна наука.

Вікторія. Нудна наука? Що ти верзеш, Давиде!? Мовою математики говорить весь світ!

Міша. Що? І про кохання теж?

Вікторія. А до чого тут кохання?

Міша. А до того… Спробуй освідчитись у коханні мовою x та y…

Вікторія. А навіщо мені освідчуватись? Я лише можу сказати, що кохання – це х, тобто невідоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.

Міша. Кохання – це первісне поняття! Зрозуміла?

Вікторія. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?

Міша. Авжеж! Хіба не зрозуміло?

Вікторія. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити балачки, адже учасники конкурсу вже зачекалися.

Міша. Отже, запрошуємо до слова  нашого вчителя математики Руслану Ярославівну

(На сцену виходить учитель, що є ведучим.)

Учитель. Математика – цариця всіх наук – це аксіома! Вона полонить, інтригує і захоплює. Як сказав Михайло Ломоносов, математика розум до ладу приводить. А ще – дає нашому розуму таку силу, що спроможна довести найнеймовірніші факти.

Представлення учасників гри.

Капітани команд  впродовж відведеного часу презентують свою команду, коротко розповідають про кожного з гравців.

 

Відгадування шифрограми

Для того, щоб учасники визначились щодо порядку участі у грі, їм пропонується відгадати шифрограму: серед запропонованих наборів букв вибрати ті, з яких складається ім’я та прізвище великого французького математика.

ЯП   РЕ   УФ   ОВ   РТ

ДЕ   ЧЕ   КА   МЮ   НЕ

 

 

1 конкурс.  Математичний «бліц».

За 1 хв учасникам гри треба дати відповідь на запропоновані запитання.

 

Завдання для команд

  1. Як називається дріб  ?

(раціональний)

  1. Що роблять з показниками, коли степінь підносять до степеня?

(Перемножають)

  1. Обчислити 43.

(64)

  1. Як називається вираз a:b?

(Частка)

  1. Чи може квадратне рівняння мати безліч коренів?

(Ні)

  1. Як називають число, яке ділять на інше?

(Ділене)

  1. Як називають трикутник, у якого два кути рівні?

(Рівнобедрений)

  1. Паралелограм, у якого діагоналі рівні.

(Прямокутник)

  1. Хто є «батьком» сучасної геометрії?

(Евклід)

  1.  Пряма, що має з колом лише одну спільну точку.

(Дотична)

  1.  Чому дорівнює 82?

(64)

  1.  Як називають трикутник, у якого збігаються бісектриса,висота і медіана?

(рівнобедрений)

  1.  Чи має зміст вираз ?

(Ні)

  1.  Твердження, яке приймають без доведення.

(Аксіома)

  1.  Скільки коренів має рівняння х4 = -16 на множині дійсних чисел?

(Жодного)

 

2 конкурс.  «Анаграма»

Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою і комп’ютерами або з математикою. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку. (За правильну відповідь команді - 1 бал)

  1.              Велікд -  Евклід.
  2.              Грампора – Програма.
  3.              Корсет – Сектор.
  4.              Кресна – Сканер.
  5.              Ортомін – Монітор.
  6.              Щалоп – Площа.
  7.              Форігап – Піфагор.
  8.              Рипрент – Принтер.
  9.              Ретамід – Діаметр.
  10.         Ренітент – Інтернет.  

 

 

 

 

 

 

3 конкурс. «Кожній руці своя справа»

Гравцям дають в обидві руки крейду. Потрібно лівою рукою накреслити на дошці три прямокутники, а правою – три трикутники. Виграє той, хто накреслить швидше та якісніше.

(За завдання можна отримати 3 бали)

 

 

4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»

 

1

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Твердження, що потребує доведення. (Теорема)
  2. Графік функції у = х². (Парабола)
  3. Незалежна змінна.(Аргумент)
  4. Добуток однакових множників.(Степінь)
  5. 2,7 чи (Дріб)
  6. (a-b)² = a² - 2ab +b²  ? (Формула)
  7. Результат дії додавання.  (Сума )                           

 

 

5 конкурс. «Історичний. Чи знаєте ви історію математики»

 

  1. Хто із вчених не був математиком?

А) Гаусс;  Б) Вієт;  В) Колумб;  Г) Піфагор.

 

2. Хто із письменників був автором книги «Математика»?

А) Лев Толстой;  Б) Тарас Шевченко;   В) Іван Франко;  Г) Олександр Пушкін.

 

  1. Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі  по рядам і місцям?

А) Піфагор;  Б) Ньютон;   В) Ейлер;  Г) Декарт.

 

  1. Кого із великих математиків називають «король математики»?

А) Піфагор;  Б) Вієт;  В) Гаусс;  Г) Евклід.

 

  1.  Кого із великих математиків називають «батько математики»?

А) Піфагор;  Б) Вієт;  В) Галуа;  Г) Декарт.

 

  1. В якій країні надрукована перша математична книга?

А) Англія;     Б) Росія;    В) Греція;    Г) Франція;

 

  1. Хто із математиків склав таблицю простих чисел?

А) Декарт;   Б) Вієт;   В) Піфагор;    Г) Ератосфен;

 

6 конкурс.  «Сім раз подумай, раз скажи»

Задачі цього туру вимагають не стільки знань, скільки належної уваги

 

  1. О 1-й годині ночі йде дощ, чи можна очікувати, що через 48 годин світитиме сонце?

(Через 48 годин буде ніч)

  1. Чисельник і знаменник дробу помножили на 5. У скільки разів збільшився дріб?

(Дріб не зміниться)

  1. Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є 28 число?

(У кожному)

  1. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 2 десятки?

( 60 десятків)

  1. Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важить цеглина?

(4 кг)

  1. На озері росли лілії. Кожного дня їх кількість подвоювалася і на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера?

(на 19-ий)

  1. Газету розірвали на три частини, потім одну з них ще на три частини, і так зробили 10 разів. Скільки отримали  частин газети?

(21  частину)

 

 

7 конкурс. «Ігровий. Гра «Віриш – не віриш»

 

(Якщо команда вважає твердження вірним, то піднімає зелену картку, якщо ні, то - червону)

 

  1. З дроту довжиною 20 см можна  зробити  трикутник зі сторонами 4см, 6 см, і 10 см. (Ні. Оскільки  не виконується нерівність трикутника)
  2. Наполеон Бонапарт писав математичні праці. (Так. Один геометричний твір мав назву «Задача Наполеона»)
  3. Брати Грімм (автори казки «Бременські музиканти») написали казку  «Дивні пригоди трикутника.»  (Ні)
  4. Число 13 у Стародавньому Вавилоні вважалося священним? (Ні. Священним було число 12)
  5. У Стародавній Русі дроби називалися ломаними числами. (Так)
  6. У трикутнику кожен кут завжди менший за суму двох інших. (Ні)
  7. - ірраціональне число. (Ні)
  8.  Число 2009 ділиться на 3. (Ні)

 

8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»

 

Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік (Галуа)

  1. Обчислити     (2)                    25-30(2)         
  2. Обчислити   ( 2,6 – (0,008 +0,992)):(5·0,6 -1,4)  (1)

3. Обчислити (3)

4. Обчислити  (5) 42.83/210-3

5. Обчислити   (1)

Таблиця для розкодування результатів

А

Н

Г

І

У

С

Л

1

4

2

6

5

7

3

 

 

Хвилинка відпочинку. Математики сміються

 Учні 6 класу інсценізують смішинки, інтермедії про математику, цікаві випадки на уроці, числа та їх застосування.

 

  1. На уроці математики:
  • Твоя мама пекла сьогодні пироги?
  • Пекла.
  • Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один пиріг. Скільки ти з’їв пирогів?
  • Два.
  • Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
  • Оце вже ні, стільки я не з’їм!

 

  1. Приїхала бабуся в гості до онуків.
  • Ну, Давидку, скажи, скільки тобі років, і одержиш по цукерці за кожен рік.
  • Давайте, бабуню, я краще скажу скільки років вам.

 

  1. На уроці математики учитель запитав Петрика:

- Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?

- Найкраще зварити компот!

 

  1. Така історія трапилася вдома:

- Тату, допоможи розв’язати задачу.

- А ти сам подумай.

- Думав.

- Ну й що ж ти надумав?

- Тебе попросити.

 

  1. Скаржиться син батькові:
  • Тату, щось наш учитель плутає.
  • Чому ти так думаєш?
  • Учора казав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 і 1 – також 4.

 

  1. Зустрілися два хлопчики – Петрик та Миколка. Петрик питає Миколку:
  • Скільки тобі років?
  • Три, а тобі?
  • Не знаю...
  • А ти Сірка бабиного Ганниного боїшся?
  • Боюся ...
  • Тоді два з половиною.

 

  1. Мама звертається до сина вранці:
  • Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
  • Ні.
  • Чому?
  • Бо вчора вчителька сказала нам, що той хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється їй на очі.

 

9 конкурc. «Підказка»

 Команди по черзі отримують по 5 слів. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки -3с на відповідь, потім дається друга підказка і знову -3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1 бал.

 

Помилки

  1. За це знижують оцінки.
  2. Відмінники їх роблять рідко.
  3. На них вчаться.

 

Площа

  1. Зазвичай знаходиться в центрі міста.
  2. Вимірюється у квадратних одиницях.
  3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.

 

 Множення

  1. З багатством це також може статися.
  2. Арифметична дія.
  3. Є така таблиця.

 

 Кут

  1. У класі їх чотири.
  2. Вимірюється транспортиром.
  3. Туди ставлять малюків.

 

 Пі

  1. Це постійно роблять немовлята.
  2. Знамените число.
  3. Відношення довжини кола до його діаметра.

 

 Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто.
  2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
  3. З грецької мови перекладається як землемірство.

 

 Координати

  1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.
  2. Військові їх не розголошують.
  3. Бувають  у точки на прямій і на площині.

 

 Логіка

  1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
  2. Коли одне випливає з іншого.
  3. Буває математична, а буває жіноча.

 

 Теореми

  1. Їх формулюють математики
  2. Є про трикутники, а є про кути.
  3. Їх треба доводити.

 

 Висота

  1. Її люблять льотчики.
  2. Відрізок у трикутнику.
  3. Буває над рівнем моря.

 

 Трапеція

  1. На ній виступають акробати
  2. Буває в пташиній клітці.
  3. Один із видів чотирикутників.

 

 Діагональ

  1. У кола її немає.
  2. Проходить із кута в кут.
  3. у ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

 

 Мишка

  1. Буває біла, а буває сіра.
  2. Пристрій для введення інформації в комп’ютер.
  3. Тварина з ряду гризунів.

 

Дзвоник

  1. Найприємніше на уроці.
  2. Найнеприємніше на перерві.
  3. Буває ще й останнім.

 

Формули

  1. Запам’ятати їх неможливо.
  2. За ними обчислюють.
  3. Їх повно у довіднику.

 

10 конкурс. «Показуха»

Перед початком конкурсу кожна команда вибирає представника, який має артистичні здібності. Обраний представник отримує аркуш паперу з назвою терміну, який йому необхідно показати своїм друзям. Якщо команда не справляється із завданням, то право відповіді переходить до суперників. (Команда, що відгадала термін, отримує 1 бал)

 

 Завдання для конкурсу «Показуха»

 1 команда - бісектриса

 2 команда - медіана

 

Підведення підсумків гри. Визначення переможців.

 

 

 

 

 

 

 

1. Велікд –  

2. Грампора –

3. Корсет –

4. Кресна –

5. Ортомін –

6. Щалоп –

7. Форігап –

8. Рипрент –

9. Ретамід –

10.  Ренітент –

 

1. Велікд –  

2. Грампора –

3. Корсет –

4. Кресна –

5. Ортомін –

6. Щалоп –

7. Форігап –

8. Рипрент –

9. Ретамід –

10.  Ренітент –

 

 

 

Хід заходу

Математика – наука дуже строга й правильна.

Але вона  має свої естетичні правила.

 

Графіки будуй красиво олівцем й лінійкою,

Транспортиром кут вимірюй, подружися з лінійкою.

 

Якщо гарно побудуєш, не закреслиш, не затреш –

В світ чарівний помандруєш, щось цікаве там знайдеш.

 

Нас оточують предмети – математика навкруг.

Ми ще зовсім не поети, та красу ми бачим тут.

 

Пропорційні, симетричні є у них властивості.

Математика – цариця знає всі їх цінності.

 

Логіка, краса та сила – ось її прикмети.

Всіх вона приворожила: мрійників, поетів.

 

Міша. Вікторіє, а чого це народу стільки зібралося?

Вікторія. Сьогодні ж у нас гра «Найрозумніший математик» - конкурс для справжніх знавців «королеви наук»!

Міша. І що? Усі присутні – знавці?

Вікторія. Не знаю як ти, а я знавець.

Як берусь я до задачі,

То не стогну і не плачу.

І для мене не проблема

Найскладніша теорема!

Чи це так, чи може ні –

Це судити не мені!

Міша. А у мене все навпаки.

Як берусь я до задачі,

То над нею зразу плачу.

Як вивчаю аксіому,

То в спині у мене ломить.

Чи знавець я, а чи ні –

Це судити не мені.

Вікторія. Так, так!.. І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?

Міша. (Чухає потилицю.) Навіть не пригадаю… І взагалі, математика – це така нудна наука.

Вікторія. Нудна наука? Що ти верзеш, Давиде!? Мовою математики говорить весь світ!

Міша. Що? І про кохання теж?

Вікторія. А до чого тут кохання?

Міша. А до того… Спробуй освідчитись у коханні мовою x та y…

Вікторія. А навіщо мені освідчуватись? Я лише можу сказати, що кохання – це х, тобто невідоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.

Міша. Кохання – це первісне поняття! Зрозуміла?

Вікторія. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?

Міша. Авжеж! Хіба не зрозуміло?

Вікторія. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити балачки, адже учасники конкурсу вже зачекалися.

Міша. Отже, запрошуємо до слова  нашого вчителя математики Руслану Ярославівну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвилинка відпочинку. Математики сміються

 Учні 6 класу інсценізують смішинки, інтермедії про математику, цікаві випадки на уроці, числа та їх застосування.

  1. На уроці математики:
  • Твоя мама пекла сьогодні пироги?
  • Пекла.
  • Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один пиріг. Скільки ти з’їв пирогів?
  • Два.
  • Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
  • Оце вже ні, стільки я не з’їм!
  1. Приїхала бабуся в гості до онуків.
  • Ну, Давидку, скажи, скільки тобі років, і одержиш по цукерці за кожен рік.
  • Давайте, бабуню, я краще скажу скільки років вам.
  1. На уроці математики учитель запитав Петрика:

- Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?

- Найкраще зварити компот!

  1. Така історія трапилася вдома:

- Тату, допоможи розв’язати задачу.

- А ти сам подумай.

- Думав.

- Ну й що ж ти надумав?

- Тебе попросити.

 

  1. Скаржиться син батькові:
  • Тату, щось наш учитель плутає.
  • Чому ти так думаєш?
  • Учора казав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 і 1 – також 4.

 

  1. Зустрілися два хлопчики – Петрик та Миколка. Петрик питає Миколку:
  • Скільки тобі років?
  • Три, а тобі?
  • Не знаю...
  • А ти Сірка бабиного Ганниного боїшся?
  • Боюся ...
  • Тоді два з половиною.

 

  1. Мама звертається до сина вранці:
  • Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
  • Ні.
  • Чому?
  • Бо вчора вчителька сказала нам, що той хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється їй на очі.

 

 

 

ЯП   РЕ   УФ   ОВ                             РТ

ДЕ   ЧЕ   КА   МЮ                НЕ

 

 

ЯП   РЕ   УФ   ОВ                             РТ

ДЕ   ЧЕ   КА   МЮ                НЕ

 

 

4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»

 

1

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Твердження, що потребує доведення.
  2. Графік функції у = х².
  3. Незалежна змінна
  4. Добуток однакових множників
  5. 2,7 чи
  6. (a-b)² = a² - 2ab +b²  ?
  7. Результат дії додавання.                             

4 конкурс. «Теорія математики. Розгадай кросворд»

 

1

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Твердження, що потребує доведення.
  2. Графік функції у = х².
  3. Незалежна змінна
  4. Добуток однакових множників
  5. 2,7 чи
  6. (a-b)² = a² - 2ab +b²  ?
  7. Результат дії додавання. 

 

 

 

 

8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»

 

Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік

  1. Обчислити     (2)                   
  2. Обчислити   ( 2,6 – (0,008 +0,992)):(5·0,6 -1,4)  (1)

           3. Обчислити (3)

         4. Обчислити  (5) 

            5. Обчислити   (1)

 

 

Таблиця для розкодування результатів

А

Н

Г

І

У

С

Л

1

4

2

6

5

7

3

 

 

 

 

 

 

 

8 конкурс. «Практичний. «Майстри розрахунків»

 

 

Обчисліть значення виразів та назвіть прізвище відомого математика, який загинув на дуелі в 21 рік 

1.Обчислити                   25-30(2)         

2.Обчислити   ( 2,6 – (0,008 +0,992)):(5·0,6 -1,4)  (1)

3. Обчислити (3)

4. Обчислити    42.83:210-3(5)

5. Обчислити   (1)

 

Таблиця для розкодування результатів

А

Н

Г

І

У

С

Л

1

4

2

6

5

7

3

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Сценарії
Додано
5 березня 2023
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку