"Допомога вихователю у роботі з дітьми з ООП в бомбосховищі"

Про матеріал
Вітаємо у посібнику "Допомога вихователю у роботі з дітьми з ООП в бомбосховищі" – вашому надійному провіднику у світі безпеки та психологічного комфорту для маленьких учасників бомбосховища. Цей матеріал розроблено з метою надання практичних порад та стратегій, які сприятимуть ефективному вихованню та підтримці дітей під час стресових ситуацій. Зануртеся у світ, де зустрічається турбота і безпека з врахуванням особливостей дітей з особливостями поведінки. Важливою і необхідною умовою роботи з дітьми в бомбосховищі є заміна видів діяльностей і активностей, враховуючи особливі потреби дітей. Постійна зміна діяльностей у бомбосховищі дуже важлива не лише для уникнення нудьги, але й як засіб підтримки психологічного та фізичного благополуччя дітей з ООП. Це дозволяє уникати стресу, підтримує інтерес та стимулює розвиток різних аспектів їхньої особистості.
Перегляд файлу


        Вітаємо у посібнику "Допомога вихователю у роботі з дітьми з ООП в бомбосховищі" – вашому надійному провіднику у світі безпеки та психологічного комфорту для маленьких учасників бомбосховища.

       Цей матеріал розроблено з метою надання практичних порад та стратегій, які сприятимуть ефективному вихованню та підтримці дітей під час стресових ситуацій.

       Зануртеся у світ, де зустрічається турбота і безпека з врахуванням особливостей дітей з особливостями поведінки.

       Важливою і необхідною умовою роботи з дітьми  в бомбосховищі є заміна видів діяльностей і активностей, враховуючи особливі потреби дітей.

       Постійна зміна діяльностей у бомбосховищі дуже важлива не лише для уникнення нудьги, але й як засіб підтримки психологічного та фізичного благополуччя дітей з ООП.

      Це дозволяє уникати стресу, підтримує інтерес та стимулює розвиток різних аспектів їхньої особистості.

      Під час перебування в обмеженому просторі важливо забезпечувати різноманіття активностей, враховуючи індивідуальні потреби та можливості кожної дитини. Такий підхід сприяє позитивному настрою та допомагає підтримувати оптимальний рівень енергії.

                    

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ.

     Використання інтерактивних технологій у бомбосховищі виявляється надзвичайно важливим, забезпечуючи дітям не лише розвагу, але й педагогічний та психологічний розвиток. Інтерактивні ігри, руханки та вікторини стимулюють активну участь, сприяють соціальній взаємодії та розвитку когнітивних навичок. Вони також можуть бути ефективним інструментом для зняття стресу та забезпечення позитивного впливу на емоційний стан дітей.

     Під час перебування в обмеженому просторі, інтерактивні технології роблять навчання та розваги більш доступними та захопливими.

    Велика кількість таких інтерактивних розваг є на платформі learningapps.org та wordwall.net.

     Наприклад: «Добери одяг», «Чарівне колесо:танцювальні рухи», «Математика для дошкільнят» та багато інших різноманітних вправ.

                   

АКТИВНОСТІ ДЛЯ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП

       Цей порадник для вихователів пропонує низку активностей  для різних вікових груп дітей (від 6-12 років), які  можна організувати , щоб допомогти їм (дітям) емоційно та фізично впоратися з перебуванням у бомбосховищі під час повітряної тривоги.

 

ВПРАВА НА РОЗВИТОК УЯВИ І ФАНТАЗІЇ.

Мета: Зняття емоційної напруги, боротьба зі страхом через можливість поринути в іншу реальність,емоційне полегшення, перебування дитини в бомбосховищі.

Матеріали: Тенісний м’яч

Опис організації активності.

  Дуже важливо, щоб ви першими подали приклад, змогли відіграти відповідну умову, перемкнувши цим увагу дітей.

   Вправа полягає в тому, щоб за допомогою уяви та фантазії перетворити звичайний тенісний м’яч на уявний предмет.

    Наприклад, на:

  • гарячу картоплю
  • павучка
  • маленького пухнастого котика
  • цибулину
  • авокадо
  • стигле смачне манго

   Розпочинає гру вихователь, тримаючи м’яч називає те чим він уявно віднині являється. Назвавши умову, вихователь передає м’яч дитині поруч, а вона - наступній.

   Діти мають за допомогою своєї уяви відіграти образ, враховуючи запропоновані обставини, щойно до них у руки потрапляє об’єкт. Коли всі взаємодіяли з уявним предметом, вчитель називає нову умову.

 

У ЦЕНТРІ УВАГИ.

Мета: Формування здатності прояву своєї особистості в умовах колективної взаємодії.

Примітка: Вправа дає  можливість зауважити, у кого з дітей до чого більша схильність: хто любить увагу, а хто, навпаки, соромиться і йому/їй легше бути в тіні.

Опис організації активності.

    Для цієї вправи необхідно визначити місце для імпровізованої сцени так, щоб тільки він/вона були в центрі уваги.

    При цьому, кожна наступна дитина на сцені має переконатися, що нікого не перекриває собою. Коли всі визначились з місцем та позою вихователь може відзначити найоригінальніші пози, що найбільше притягують увагу до сцени ..

Діти отримують завдання зайняти по черзі місце на імпровізованій сцені й зробити себе.

 

КОЛО ЛЮБОВІ.

Мета: Покращення групової взаємодії, відчуття власної внутрішньої сили, зняття емоційної напруги, заспокоєння.

Поради, та на що звернути увагу:

    Важливо коментувати та проговорювати під час вправи, що саме діти повинні відчути. Ви побачите, на скільки в них розвинені почуття любові, сили та підтримки одне одного.

Опис організації активності :

    Діти беруться за руки (долоня до долоні), заплющують очі. На цьому етапі ви пропонуєте відчути без слів та поглядів, а лише через долоні тепло одне одного (яка сила, енергія переходить від партнерів праворуч/ліворуч).

«Уявіть себе сферою, яка наповнюється любов’ю. І далі більшає та більшає. Ваша сила і любов ростуть… Якщо ви відчуєте, що ось-ось ваша сфера лусне, то повинні зупинитися і поділитися». Діти розплющують очі та по черзі передають  (дарують) частинку своєї любові через очі дітям праворуч та ліворуч. (Можна передавати маленьке серце,щоб легше було уявити.)

 

ПОКАЖИ ЕМОЦІЮ.

Мета:  Зрозуміти групову динаміку, емоційний стан дітей. З’ясувати, яка з емоцій відгукнулась дітям найбільше .Зняти напругу та полегшити емоційний стан дітей.

Опис активації:

Попросіть дітей показати свої емоції:

  • лінь  (рекомендуємо робити першою);
  • зацікавленість;
  • хитрість (щось  замислили);
  • замріяність;
  • гнів ;
  • страх;
  • радість (у кінці);
  • щастя (у кінці);

   Вихователю варто уважно слідкувати за груповою динамікою, особливо при прояві негативних емоцій та вчасно переключатись на іншу (протилежну емоцію).

   Якщо немає можливості рухатись, можна виконувати дану активацію сидячи.

 

ОРИГАМІ-СЕТ.

Мета: Концентрація уваги, позитивні емоції, , заспокоєння, розвиток дрібної моторики.     

Матеріали : Кольоровий папір, інструкція зі створення фігур з паперу.

Опис активації:

    Запропонуйте дітям створювати тварин з оригамі  (наприклад, жабки або коники-стрибунці) і влаштовувати між ними перегони.

                 

Інструкції зі створення фігур з паперу.

Вправа 1 ,,Знайомство ”  

Мета: створення атмосфери довіри, налаштування на подальші зустрічі.

Хід вправи

Запропонувати  по черзі назвати своє ім’я, передаючи іграшку по колу.

 

Вправа 2 ,,Оригамі”

Мета: розвиток творчості, усвідомлення себе як члена групи, зняття напруги.

Схеми, завдяки яким можна продемонструвати дитини створення певної фігури.

  1. Схема створення «Зірка».

0070dm 

 

0070ico 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Схема створення фігури «Скарбничка-подарунок».

2087dm 

 

2087pic 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1090dmСхема створення фігури «Жабенятко».

 

 

 

 

 

 

 

 

1090ico

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАЛОРУХЛИВІ ІГРИ

     У бомбосховищі, де діти з ООП знаходяться в особливих умовах, малорухливі ігри стають не лише засобом розваги, а й ключовим елементом їхнього психологічного та фізичного добробуту.

    В цьому посібнику   досліджується важливість таких  ігор, як засіб сприяння релаксації, соціальної взаємодії та розвитку в умовах обмеженої просторової свободи.

    Давайте разом розглянемо, як використовуючи малорухливі ігри, можна створити позитивне середовище для дітей з особливостями поведінки під час перебування в бомбосховищі.

 

ПІДБІРКА МАЛОРУХЛИВИХ ІГОР ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ У БОМБОСХОВИЩІ

 

«ТАКТИЛЬНА СКРИНЬКА»

 

Мета: створення стимулюючого середовища для розвитку та посилення тактильних відчуттів у дітей з ООП у бомбосховищі.

Гра спрямована на:

Розвиток сприйняття: допомагає вдосконалити здатність дітей відчувати, розрізняти та реагувати на різні текстури та поверхні.

Релаксація та зняття стресу: сприяє створенню спокійного та приємного середовища, де діти можуть відпочивати та розслаблятися.

Соціальна взаємодія: сприяє спільній грі та взаємодії між дітьми, підтримуючи соціальний розвиток.

Підтримка розвитку дрібної моторики: заохочує рухи пальців та дланей при взаємодії з різними матеріалами в скриньці.

Збагачення вражень: надає можливість дітям відкривати нові враження через взаємодію з різноманітними текстурами та предметами.

      Ця гра не лише стимулює чуттєвий досвід дітей, але і сприяє їхньому загальному фізичному та емоційному добробуту.

Хід гри:

Заповніть контейнер різними матеріалами: рис,пісок,текстурні грунти.         Діти можуть відчути різні текстури руками.

 

«МУЗИЧНИЙ КУТОЧОК»

Мета: створення стимулюючого середовища для розвитку та підтримки дітей з ООП через музичні засоби.

Основні цілі цієї гри включають:

Сенсорна та звуковий стимуляція: сприяє розвитку тактильних та слухових відчуттів, вдосконалює сприйняття різних звуків та їх вплив на емоції.

Концентрація та увага: допомагає дітям фокусуватися на звуках, розвиває їхню увагу та концентрацію у вузькому просторі.

Вираження емоцій: музика може слугувати засобом вираження та регуляції емоцій, допомагаючи дітям впоратися із стресом та тривожністю.

Сприяння спільній грі: створює можливості для спільної музичної активності, підтримуючи соціальний розвиток.

Підтримка рухової активності: дозволяє дітям виражати себе через рух під ритм музики, сприяючи розвитку моторики та координації рухів.

    Загальна мета полягає в створенні позитивного та стимулюючого середовища, що сприяє розвитку різних аспектів особистості дітей з особливостями поведінки у ситуації бомбосховища.

Хід гри

Створіть місце з різноманітними музичними інструментами,яких діти можуть торкатися та викликати звуки.

«СЕНСОРНИЙ ЛАБІРИНТ»

Мета: створення стимулюючого середовища для розвитку та підтримки дітей з ООП через використання різних текстур та поверхонь.

Основні цілі цієї гри включають:

Розвиток тактильних відчуттів: сприяє поліпшенню та розширенню тактильних навичок, дозволяючи дітям відчувати різні текстури та структури поверхонь.

Координація та баланс: використання різних поверхонь у лабіринті може вимагати збалансованості та координації рухів, що сприяє фізичному розвитку.

Стимуляція рухової активності: пересування вздовж лабіринту викликає різні рухи, сприяючи розвитку моторики та гнучкості.

Когнітивний розвиток: пошук шляху через лабіринт може вимагати планування та стратегічного мислення, сприяючи когнітивному розвитку.

Сенсорна інтеграція: допомагає  дітям з ООП обробляти та інтегрувати різні сенсорні враження, сприяючи їхньому зручному функціонуванню в оточенні.

   Загальна мета полягає в створенні сприятливого середовища для комплексного розвитку дітей, сприяючи їхній фізичній, емоційній та когнітивній добробут  в умовах бомбосховища.

Хід гри

Створіть лабіринт для дотику, де діти можуть відчувати різні поверхні та форми.

Начало формы

 

«МАСАЖНІ КУЛЬКИ»

 

Мета: створення сприятливого середовища для розвитку та підтримки дітей з ООП за допомогою спеціальних м'яких кульок для масажу.

Основні цілі цієї гри включають:

Тактильна стимуляція: масажні кульки допомагають вдосконалити тактильні відчуття та розвинути чутливість до різних текстур.

Релаксація та зняття стресу: м'які масажні елементи можуть викликати релаксаційний ефект, допомагаючи дітям знайти спокій та зняти стрес.

Підтримка сенсорної інтеграції: гра сприяє обробці сенсорних вражень, що особливо важливо для дітей з особливостями поведінки.

Розвиток моторики: діти можуть використовувати масажні кульки для різних рухів та масажу різних частин тіла, що сприяє розвитку моторики.

Сприяння взаємодії: гра може бути використана для спільної взаємодії та спілкування, зокрема між дітьми та вихователями

Розвиток аудіторної сприйнятливості: гра дозволяє дітям вдосконалити вміння відрізняти та розпізнавати різні звуки, що сприяє розвитку аудиторної сприйнятливості .

Когнітивний розвиток: вгадування за звуком вимагає концентрації, пам'яті та когнітивного мислення, сприяючи розвитку цих навичок.

Сприяння мовленню.

Мета полягає в тому, щоб створити приємний та корисний досвід для дітей з ООП, забезпечуючи їм можливість насолоджуватися фізичними та емоційними вигодами гри в бомбосховищі.

Хід гри

Використовуйте м'які масажні кульки для релаксації та стимуляції тактильних відчуттів.

 

 

"ВГАДАЙ ЗА ЗВУКОМ"

 

Мета: полягає в наданні дітям з ООП можливості весело та вигідно вивчати світ навколо, через звукові елементи, сприяючи їхньому розвитку та взаємодії в обмеженому просторі бомбосховища.

      Гра може бути використана для розвитку мовлення, оскільки діти виражають свої спостереження та висловлюють словами те, що вони чують.

Зняття стресу та релаксація: аудіо-елементи можуть мати релаксуючий ефект, допомагаючи дітям знайти спокій та зняти стрес.

Спільна взаємодія: гра створює можливість для спільної взаємодії, обміну враженнями та спільного дослідження звукового середовища.

Хід гри

   Розмістіть предмети в коробках і дозвольте дітям вгадати, що там за допомогою власних відчуттів.

Начало формы 

ЛЯЛЬКА «МАЦАНКА» - АНТИСТРЕС.

      Лялька "Мацанка" як анти стрес - іграшка може бути корисною для зняття емоційного напруження у дітей з особливими освітніми потребами (ООП), особливо в ситуаціях стресу, таких як перебування в бомбосховищі або інших непередбачуваних ситуаціях.

     Антистрес - іграшки, такі як лялька "Мацанка", можуть слугувати засобом релаксації та відволікання від негативних емоцій. Вони можуть допомагати дітям з фізичними або емоційними труднощами зосередитися, знизити рівень стресу та створити сприятливу атмосферу для самовираження та саморегуляції.

    Важливо враховувати індивідуальні потреби та вподобання кожної дитини з ООП, оскільки реакції на анти стрес - засоби можуть відрізнятися.

   Забезпечення підтримки та розуміння соціального середовища для цих дітей також може сприяти їхньому емоційному благополуччю.

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку