Доповідь - Хмарні технології в навчальному процесі

Про матеріал
Доповідь про актуальність хмарних технологій в навчальному процесі, переваги та недоліки: 1. Наведіть можливі приклади використання хмарних технологій у вашій професійній діяльності. 2. Які переваги і нові можливості забезпечує використання хмарних технологій у навчальному процесі. 3. Які фактори на вашу думку, можуть ускладнювати використання хмарних технологій у навчальному процесі.
Перегляд файлу
  1. Наведіть можливі приклади використання хмарних технологій у вашій професійній діяльності.

Поняття «використання хмарних технологій на уроках іноземної мови» перш за все включає налагодження техніки зв’язку під час викладання предмета, в якому персональний гаджет відіграє центральну роль.

 Однак, окрім наявності технічних засобів, учень повинен бути ознайомлений з процессом використання комп'ютера та Інтернету і здатним взаємодіяти з цими засобами.

Таким чином, працюючи спільно з учителем та виконуючи певні вправи, учні мають змогу на практиці розвивати навички читання, говоріння, аудіювання та письма. Для виконання таких завдань, вони можуть використовувати різноманітні сервісні програми Google, що допоможе їм вивчити мову легко і ефективно.

Так, на уроках іноземної мови використовується сервіс GoogleДиск для зберігання файлів, необхідних для виконання домашніх завдань, тренувальних вправ, практичних робіт, завдань підвищеної складності та надання доступу до них. Завдяки GoogleDocs є можливість створювати і зберігати розширені за рахунок необхідних ілюстрацій, коментарів та гіперпосилань інструкцій до практичних робіт, що позбавляє необхідності розмножувати ці інструкції на кожне робоче місце, а також забезпечує можливість виконання цих практичних робіт учнями у дома. Створений заздалегідь і відкритий для загального доступу з правом редагування від повідний бланку форматі GoogleDocs, дозволяє ще до початку уроку отримати від учнів, наприклад відповіді на усні завдання, що були задані додому. Це дозволяє зекономити час на самому уроці, оскільки у вчителя ще до його початку уже є узагальнені відомості про якість виконаного учнями домашнього завдання.

Сервіс Google Форми дозволяє організувати онлайн-тестування учнів з певної теми та налаштувати автоматичну обробку його результатів з виставленням оцінок.

Після створення облікового запису в Google учні мають можливість створювати текстові документи, електронні таблиці та презентації безпосередньо через браузер, що вирішує проблему відсутності на домашніх комп’ютерах пакету MSOffice та її легального використання. Учні також отримують доступ до електронної пошти Gmail та служби миттєвих повідомлень Hangouts, завдяки чому можуть надсилати вчителю на перевірку виконану роботу та отримувати дистанційну консультацію від учителя чи однокласників щодо виконання, наприклад, домашнього завдання чи творчої роботи (проекту). Файл, пересланий учнем на електронну адресу вчителя, може бути заздалегідь перевірений і, завдяки наданої сервісом Google Диск можливості синхронізації файлів, одразу переданий на вчительський комп’ютер, що дозволяє на уроці швидко провести аналіз результатів домашнього завдання.

На цьому ж сервісі ми можемо спільно працювати над створенням презентацій. Презентація створюється так само, як і в звичайному MicrosoftOffice. З презентацією можно працювати  і колективно. Також сервіс дозволяє додавати відео. Завдяки спільній роботі учні не тільки закріплюють вивчений матеріал по темі, але й створюють спільний проект, використовуючи хмарні технології.

В роботі з учнями використовується сервіс, котрий нещодавно представила компанія Google, розроблений на базі G Suite – система управління навчанням GoogleClassroom.

Зокрема, сервіс Classroom забезпечує доступ до певного файлу, передбачає можливість надання доступу для одночасної роботи над одним документом кільком користувачам. Спільна робота розширює можливості навчання, учні можуть обмінюватись ідеями і допомагати один одному. Такий підхід адаптує учнів до спільної роботи в групах

Я можу використовувати багато можливостей GoogleClassroom : створення завдань,  спільна робота над завданнями, яка забезпечує двосторонній зв’язок між учнем та вчителем; спілкування в режимі реального часу; оцінювання виконаних завдань.

На мою думку, у Класі зручно працювати як вчителеві, так і учням, оскільки служба забезпечує користувачів універсальним робочим апаратом, має зручний інтерфейс і можливості, необхідні учасникам освітнього процесу.

  1. Які переваги і нові можливості забезпечує використання хмарних технологій у навчальному процесі.

Основними перевагами використання хмарних сервісів є мінімальні вимоги до апаратного забезпечення: хмарні технології не вимагають витрат на придбання та обслуговування спеціального програмного

забезпечення (доступ до додатків можна отримати через вікно будь-якого браузера); вони спроможні підтримувати всі операційні системи і клієнтські програми, що використовуються активно; всі інструменти хмарних технологій – безкоштовні.

  Оскільки Microsoft та Google постійно вдосконалюють свої службові сервіси хмарних технологій, потужний інструментарій та інноваційний функціональний потенціал освітніх хмар є доступним сучасному педагогові, а отже, сприяє підвищенню професійного інтересу до їх використання в педагогічній діяльності. Звертаючись до послуг мережі

Інтернет з метою вербальної комунікації, вчителі обмінюються з учнями навчальними матеріалами, а з колегами – професійним досвідом.      

Ураховуючи, що з хмарними сервісами можна працювати не лише через комп’ютер, а й інші ґаджети (планшети, смартфони), підвищується ступінь мобільності користувачів послугами інформаційного освітнього простору, адже для хмарних сервісів не важливо, яка операційна система встановлена на ґаджеті, тому що сервіси знаходяться на віддаленому сервері та не потребують додаткового встановлення на пристрій учня або

вчителя. Основні переваги, які можуть дати хмарні технології школі, очевидні:

- заощадження коштів на придбанні програмного забезпечення (використання Office 365);

- мобільність;

- виконання багатьох видів навчальної роботи онлайн;

- економія дискового простору;

- безпека використання та збереження інформації.

Окрім того, хмарні сервіси здатні полегшити документообіг у навчальному закладі. Так, користувач, створивши обліковий запис на одному із таких сервісів, отримує можливість зберігати та редагувати створені документи (відео, презентації, малюнки, книги, фільми, моніторингові схеми тощо) за допомогою різних додатків сервісу, при цьому не завантажуючи їх на комп’ютер – усі зміни відбуваються на сервері, а робота з документом здійснюється через браузер із будь-якого комп’ютерного пристрою. Усі дані можна зберігати на хмарному сервісі та мати до них доступ із будь-якого місця, де є Інтернет і комп’ютерний засіб.

Таким чином, підвищується ефективність документообігу, що забезпечує своєчасне отримання інформації учасниками навчально-виховного процесу, оскільки важливим є не наявність певної кількості комп’ютерів, а доступність інформаційного освітнього простору.

Перспективою використання хмарних технологій є те, що вони сприяють утворенню віртуальних навчальних структур, здатних не лише забезпечувати необмежений доступ до електронних освітніх ресурсів, а й слугувати відкритим навчальним середовищем як для дітей, так і дорослих. Прикладами використання хмарних технологій у школі є:

- використання Office 365;

- електронні журнали і щоденники;

- онлайн-сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування;

- системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека;

- сховища файлів, спільний доступ (GoogleDrive, OneDrive);

- спільна робота, відеоконференції;

- електронна пошта з доменом школи.

Google також надає безліч додатків і сервісів, що допомагають учням у навчанні, а педагогам – в організації навчально-виховного процесу з ними, зокрема:

- Google ArtProject – інтерактивно-представлені популярні музеї світу;

- Google Docs – онлайн-офіс;

- Google Maps – набір карт;

- Google Sites – безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію;

- Google Translate – перекладач;

- YouTube – відеохостинг.

Крім того, хмарні технології надають можливість усім педагогам та учням не акцентувати увагу на операційній системі, яка використовується в загальноосвітньому навчальному закладі, а віддалено користуватися програмним забезпеченням, що надається в хмарі.

 

  1. Які фактори на вашу думку, можуть ускладнювати використання хмарних технологій у навчальному процесі.

 

Незважаючи на очевидні переваги, концепція хмарних технологій піддається і значній критиці. Основні претензії пов’язані, насамперед, із безпекою, адже не кожному видається надійним зберігати особисті дані на віддаленому сервері.

Ще однією проблемою є необхідність надійного підключення до інтернету. Навчальному закладу  знадобиться більше пропускної здатності і надійніше підключення до Інтернету, щоб використовувати хмарні інструменти. Якщо постійний доступ до мережі, швидкість з'єднання, або пропускна здатність є проблемними, хмарні сервіси краще не використовувати.

Постачальники хмарного сервісу можуть припинити надавати послуги. Завжди є шанс, що нова компанія може вийти з бізнесу або скасувати обслуговування. При оцінці постачальників дізнайтеся, як можна отримати дані назад у випадку завершення роботи сервісу. Кращі сервіси дозволяють завантажувати дані в стандартному форматі.

Ось загальний список факторів, що можуть ускладнити використання «хмар» в навчальних закладах:

  • Низька швидкість і пропускна здатність мереж більшості навчальних закладів їх технічна відсталість, відсутність wi-fi зон взагалі;
  • Відсутність або застарілість технічних засобів та їх програмного забезпечення в школах;
  • хмарна послуга надається завжди якоюсь компанією, відповідно, збереження даних користувача залежить від цієї компанії;
  • поява хмарних монополістів;
  • необхідність завжди бути в мережі для роботи;
  • небезпека хакерських атак на сервер (при зберіганні даних на комп'ютері ви в будь-який час можете відключитися від мережі і очистити систему за допомогою антивірусу);
  • можлива подальша монетизація ресурсу - цілком можливо, що компанії надалі вирішить брати за послуги плату з користувачів.
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
9 травня 2020
Переглядів
6377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку