Урок № 31
Тема. Правила безпеки та етикет електронного листування
Мета: сформувати поняття: етикет електронного спілкування; спам, смайлики; сформулювати: правила етикету електронної переписки; правила безпеки під час електронного листування; з’ясувати: перевагу поштових програм над веб-інтерфейсом; переваги веб-інтерфейсу над поштовими клієнтами; повторити: матеріал про інтерфейс програми Outlook Express; принципи створення, отримання та надсилання листів; формувати: інформаційну культу і критичне мислення; вміння логічно і послідовно висловлюватися; розвивати вміння і навички роботи з електронною поштою; виховувати культуру спілкування
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Заслуховування реферативних повідомлені, учнів на теми:
1. Перевага поштових програм над веб-інтерфейсом.
2. Перевага веб-інтерфейсу над поштовими клієнтами.
ІІІ. Відтворення то корекція опорних знань учнів
1. Робота з карткою
Учням пропонується проаналізувати головне вікно програми Outlook Express, що зображене на картці. У табличку слід записати пояснення до елементів вікна відповідно до нумерації.
Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напруження. (Варіант 2)
IV. Оголошення теми і мети уроку
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Проблеми безпеки електронної пошти.
Основні протоколи передачі пошти (SMTP, POP3. ІМАР4). як правило, не здійснюють надійної автентифікаціі, що дозволяє легко створити листи з фальшивими адресами. Жоден із цих протоколів не використовує криптографію, яка могла б гарантувати конфіденціальність електронних листів.
2. Фальшиві адреси відправника
Адресі відправника, зазначеній в електронному листі не можна довіряти, тому що відправник може вказати фальшиву зворотну адресу або заголовок може бути модифікований у ході передачі
3. Перехоплення листа
Заголовки й вміст електронних листів передаються в незашифрованому вигляді. У результаті зміст повідомлення може бути прочитаний або змінений у процесі передачі його через Інтернет. Заголовок може бути модифікований, щоб приховати або змінити відправника або перенаправити повідомлення.
4. Поштові бомби
Поштова бомба — це атака за допомогою електронної пошти. Система, що атакується, переповнюється листами, поки не вийде
Деякі провайдери Інтернету дають тимчасові логіни кожному для тестування підключення до Інтернету, і ці логіни можуть бути використані для подібних атак.
5. Небажані листи (спам)
У минулому, коли Інтернет був дослідницькою мережею, її комерційне використання було заборонене. Крім того, занадто мало компаній і людей мали доступ до Інтернет-пошти, тому було недоцільно використовувати її з комерційною метою. Зараз Інтернет розширився й дозволяється використовувати його в комерційних цілях, тому компанії почали підтримувати списки розсилання для розповсюдження реклами власної продукції. Так народився маркетинг в Інтернеті.
Через те що будь-яка людина у світі може надіслати вам лист, не так просто перешкодити їй. Люди можуть дізнатися вашу адресу зі списку адрес організації, списку осіб, які підписалися на список розсилання, або а листів у Usenet. Якщо ви вказали вашу поштову адресу на веб-сайті, то він може продати вашу адресу «поштовим сміттярам». Деякі веб-браузери самі вказують вашу поштову адресу, коли ви відвідуєте веб-сайт, тому ви можете навіть не знати, що ви її дали. Багато поштових систем мають можливості фільтрації пошти, тобто пошуку зазначених слів або словосполучень у листі, і наступного вміщення його в певну поштову скриньку аби видалення. Але більшість користувачів не знають, як використовувати механізм фільтрації. Крім того, фільтрація листів відбувається після того, як лист вже отриманий або завантажений, тому утруднюється видалення великих обсягів листів.
V І. Засвоєння здобутих знань
1. Колективне обговорення
У результаті колективного обговорення формулюються та конспектуються деякі поради щодо використання електронної пошти
VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу
1. Етика електронного листування
Листуючись, слід дотримуватися певних пропил електронного етикету. Вони складаються з правил як успадкованих від традиційної пошти, так і з характерних лише для електронної.
Учні, дотримуючись загальних правил роботи , висловлюють по черзі думки, з яких формується етикет електронного спілкування:
завжди вказуйте тему листа. Вона мас якомога точніше відображати його зміст;
VІІІ. Підбиття підсумків уроку
ІХ. Домашнє завдання