Доповідь: "Формування ключових компетентностей молодших школярів у ГПД" Д

Про матеріал
Формування творчої людини треба починати в дитинстві . Мета занять у ГПД –не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. Отож завдання вихователя сформувати основну компетентність- уміння вчитися впродовж життя.
Перегляд файлу

Формування ключових компетентностей молодшими школярами у ГПД

 

Формування творчої людини треба починати в дитинстві . Мета занять у ГПД –не просто давати знання, а формувати особистість,  яка  вміє  і  хоче  вчитися,  займає  позицію  активного  суб’єкта діяльності. Отож завдання вихователя сформувати основну компетентність- уміння вчитися впродовж життя. Адже, якщо дитина вміє вчитися, то вона вміє розв’язувати свої навчально-пізнавальні проблеми.  Сучасне життя висуває нові пріорітети. На перший план виходить особистісний  розвиток,  усе  ширше  впроваджуються елементи особистісно орієнтованого навчання. Саме в умовах особистісно орієнтованого навчання відбувається    становлення  таких  важливих  якостей  особистості як  вміння працювати з інформацією. Тож ми використовуємо на індивдуальних, виховних заняттях, під час самопідготовки комп’ютери, телефони, wai-fai колонки, інтернет-ресурси для здобуття свіжої інформації. Сучасний  світ  представляє  високі  вимоги  до  діяльності  людини, конкурентноспроможною    може  бути  лише  по-справжньому  компетентна особистість,  здатна  знаходити  правильні  рішення  у  конкретних  життєвих ситуаціях. Тому актуальним завданням є реалізація компетентнісного  підходу в навчанні і вихованні.Тож під час перебування у ГПД застосовуємо інформаційно-цифрові компетентності.

Міжпредметні компетентності застосовуюються під час самопідготовки. Наприклад, вміння користуватись додатковою літературою, лепбуками-тематичними підбірками,  під час читання оповідання, казки використовуємо такі творчі завдання:

-переказ від зміненої особи;

-знаходження рядків, у яких автор висловлює ставлення до героя;

-літературні ігри, які сприяють розвитку

дивергентного мислення ( швидкості, гнучкості, оригінальності.Розвитку пізнавальних здібностей сприяють:

-створення продовження казки, оповідання-сторітелінг. ). Наприклад гра: «Продовж речення. Мені сподобалося… Я не зрозумів… та ін. Так формуємо комунікативну компетентність.

Також застосовуємо метод таймменеджменту-розподілу часу на виконання домашнього завдання та часу для перерви, а також позбавлення від «пожирачів часу»- зайвих предметів . Отож, застосувуємо математичної компетенцію.

Соціальна компетентність виявляється у здатності продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді. Ця компетентність може застосовуватися під час прогулянок, спортивних годин, виховних занять, самопідготовки. Наприклад, у грі «Кіт і миші», «Веселі старти», вікторини, кросворди та ін.

Міжпредметні естетичні компетентності. Наприклад виховний захід «Зелена аптека». Використовуємо заохочення, як метод виховання.

Життєва компетентність. Розвитку пізнавальних здібностей сприяють розвивальні ігри. В іграх діти не тільки відображають реальне життя, а й перебудовують його. За словами Виготського, "гра дитини –це творче переосмислення пережитих вражень, комбінування їх і побудова з них дійсності, яка відповідає запитам і інтересам самої дитини". У грі розвивається уява, утверджуються образи фантазії. Також життєва компетентність застосовується під час обіду. Здоров’язбережувальні компетентності використовуюємо під час відпочинку, фізкультхвилинок.

docx
Додав(-ла)
Крокос Оксана
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку