Доповідь «Інклюзивне навчання-рівний доступ до якісної освіти»

Про матеріал
У доповіді висвітлено особливості доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їхнього навчання в загальноосвітніх закладах середньої освіти.
Перегляд файлу

                                                                     Опорний заклад

                                                                                  Старожадівський ліцей

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

«Інклюзивне навчання-рівний доступ до якісної освіти»

 

 

 

 

 

                                                                                            Підготувала

асистент вчителя 2-Б класу

                                                                                            Тетяна Мірвальд

 

 

 

Інклюзивне навчання-це комплексний процес забезпечення рівного  доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їхнього навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтовних  методів навчання,з урахуванням індивідуальних особливостей навчально –пізнавальної діяльності таких дітей(Наказ МОН України,2010).

Сутністю інклюзивної  освіти є навчання осіб з особливими потребами за умови пристосування освітнього простору до індивідуальних особливостей дітей ,надання якісних освітніх послуг.

Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища,яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини,незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.

Навчання в інклюзивних закладах є корисним ,як для дітей з особливими освітніми потребами ,так  і для дітей з типовим рівнем розвитку,членів родини та суспільства в цілому.Усі діти є цінними й активними членами суспільства . Взаємодія  між унями  з особливими освітніми потребами  та дітьми  з типовим рівнем  розвитку сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків ,завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей ,стають більш чуйними ,готовими до допомоги.

Інклюзивне навчання робить наголос в першу чергу на розвиток сильних якостей і талантів дітей,а не на їхніх фізичних або розумових проблемах.

 Взаємодія з іншими дітьми сприяє      когнітивному,фізичному,мовному,соціальному та емоційному розвитку дітей з особливими освітніми потребами .При цьому діти з типовим рівнем розвитку демонстують відповідні моделі поведінки дітям з особливими освітніми потребами і мотивують їх до цілеспрямованого використання нових знань і вмінь. Діти  вчиться найкраще в ідеальній атмосфері любові,тепла,заохочення та підтримки.

Якомога раннє залучення дітей з особливостями  психофізичного  розвитку до діяльності в колективі здорових однолітків сприяє розвитку у них самостійності,впевненості ,сміливості ,інших особистісних якостей.

Вчителі нашої школи організовують та забезпечують оптимальні умови навчання,сприятливу атмосферу в учнівському колективі ,спосіб презентації теми ,який би залучав до діяльності ,був захоплюючим та не обтяжуючим чи виснажливим для «особливої» дитини ,стимулював засвоєння інформації ,сприяв застосуванню знань ,умінню пов`язувати їх з життям,оцінюванню учнівських досягнень в різний спосіб.

Уроки,побудовані на особистісно- орієнтованій взаємодії,дають змогу здійснити  індивідуальний підхід,стимулюють пізнавальну активність ,навчають школярів визначати шляхи здобуття ґрунтовних знань ,умінь і навичок.

В нашій школі створюються найоптимальніші (спеціальні) умови здобуття освіти зазначеними дітям. Процес створення  необхідних умов відбувається для того,щоб інклюзія дітей з особливостями життєдіяльності в системі соціальних відносин в освітньому середовищі  проходив максимально ефективно,адже він є надзвичайно складним.

Асистенти вчителів не лише «включають» учнів з ООП у навчально-виховний процес ,але й самі «включаються» у процес взаємодії з іншими , у процес командної співпраці,психолого-педагогічний супровід учнів,робота професійної спільноти асистентів вчителів/вихователів,співпраця з батьками.

Асистенти вчителів у своїй роботі  впроваджують використання особистісно-орієнтовних підходів у навчально-виховному процесі,застосування індивідуальних,групових форм роботи,враховуючи вплив різних розладів і хвороб на процес навчання. Приорітетними напрямами роботи є сприяння соціальному,емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини,щоб вона відчувала себе неповторним , повноцінним учасником суспільного життя.

Свою роботу асистенти вчителів організовують за чітко структурованою схемою ,розбивають цей процес на маленькі кроки,контролюють розуміння пройденого матеріалу,моделюють застосування цільових умінь і навичок. Весь цей процес має систематичний  та послідовний характер.

Найголовніша роль асистента вчителя-створення колекційного середовища для дитини з особливими освітніми потребами.

Робота асистентів направлена на удосконалення рівного доступу до якісної освіти дітей з ООП ,розширення методичної бази ,узагальнення і розповсюдження передового  досвіду роботи досвідчених педагогів.

Виконуючи свою місію асистент вчителя повинен стати для такої дитини мамою,наставником,вихователем,другом,який щохвилини,щосекунди,щомиті поруч. Він розуміє не лише слова і думки дитини,а  й її погляд ,відчуття,душевний стан.

Питання щодо впровадження інклюзивної освіти стає дедалі актуальним,адже в Україні ,як свідчить статистика з кожним роком збільшується кількість дітей з особливими потребами. І не виключення наш загальноосвітній заклад, якщо у 2019 році було на інклюзивному навчанні тільки 2-є учнів,то в 2021р. у нас навчаються 15 учнів.

Слід підкреслити ,що можливість отримання освіти сприяє розв`язанню проблеми працевлаштування ,яка своєю чергою позитивно впливає на соціальну інтеграцію осіб з інвалідністю. Звідси очевидним  стає зв`язок проблеми освіти людей з особливими потребами та їхньою  зайнятістю.

На підставі зазначеного сформулюємо наступне:

вкрай важливо розвивати й удосконалювати інклюзивне навчання ,домагатися забезпечення умов і програм навчання ,які передбачають задоволення індивідуальних потреб осіб із порушенням здоров`я.

Гуманність ,толерантність ,визнання рівного доступу кожного до освіти-такі загальнолюдські  «плюси» інклюзиву.

Найкращі результати інклюзивна освіта дає тоді,коли вся шкільна громада  готова реалізовувати її ідеї  в повсякденній діяльності.

Для того ,аби зробити інклюзію дійсно успішною ,вся школа має бути відданою цій справі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Охорзіна Ольга Володимирівна
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
23 січня 2022
Переглядів
5371
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку