«МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ЯК ФАКТОР УСПІШНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ».
Щоб зрозуміти, прогнозувати та формувати в учнів мотивацію до систематичних занять фізичною культурою потрібно брати до уваги характерні особливості кожного учня а також знати його внутрішню мотивацію. Спостерігаючи за учнями під час занять фізкультурою можна розділити їх на декілька груп:
ПРИЧИНИ НИЗЬКОЇ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ПОДІЛЯЮТЬ НА:
1. Внутрішні стосовно школяра.
Недоліки біологічного розвитку:
а) дефекти органів чуття;
б) соматичне ослаблення;
в) особливості вищої нервової діяльності, що негативно впливають на навчання;
г) психологічні відхилення.
Недоліки психічного розвитку особистості:
а) слабкий розвиток емоційної сфери особистості;
б) слабкий розвиток волі;
в) відсутність позитивних пізнавальних інтересів, мотивів, потреб.
Недоліки вихованості особистості:
а) недоліки в розвитку моральних якостей;
б) недоліки у ставленні особистості до вчителів, колективу, родини тощо;
в) недоліки важкого виховання.
2. Зовнішні стосовно школяра.
Недоліки освіченості особистості:
а) прогалини в знаннях і спеціальних уміннях;
б) прогалини в навичках навчальної праці.
Недоліки досвіду впливу школи:
а) недоліки процесу навчання, навчальних посібників тощо;
б) недоліки виховних впливів школи (вчителів, колективу, учнів тощо).
Недоліки впливу позашкільного середовища:
а) недоліки впливу родини;
б) недоліки впливу однолітків;
в) недоліки впливу культурно-виробничого оточення.
Учні з низькою мотивацією часто задовольняються тим, щоб просто позбутися тієї чи іншої роботи.
Ефективність процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя залежить від відповідної спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації. Серед форм і методів процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя пріоритетна роль належить активним методам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. Доцільно застосовувати традиційні методи: бесіда, диспут, роз’яснення, переконання, позитивний і негативний приклади, методи вироблення звичок, метод вправ, контролю і самоконтролю, створення громадської думки тощо.
Застосування цих методів сприяє утворенню у дітей та молоді адекватної самооцінки, організації дієвої роботи з формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, перебудові і зміні асоціальних форм у їхній поведінці на соціально значущі; підтримці, посиленню позитивних моральних спонукань, активізації їх проявів чи загальмуванню негативних мотивів, зниженню їх сили, утриманню дітей та молоді від прояву деструктивної мотивації на здоровий спосіб життя.
МЕТОДИ І ПРИЙОМИ, ЩО ПІДВИЩУЮТЬ ІНТЕРЕС УЧНІВ ДО ЗАНЯТЬ
ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ:
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА