Доповідь: «МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ЯК ФАКТОР УСПІШНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ».

Про матеріал
Щоб зрозуміти, прогнозувати та формувати в учнів мотивацію до систематичних занять фізичною культурою потрібно брати до уваги характерні особливості кожного учня а також знати його внутрішню мотивацію.
Перегляд файлу

«МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ЯК ФАКТОР УСПІШНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ».

 

Щоб зрозуміти, прогнозувати та формувати в учнів мотивацію до систематичних занять фізичною культурою потрібно брати до уваги характерні особливості кожного учня а також знати його внутрішню мотивацію. Спостерігаючи за учнями під час занять фізкультурою можна розділити їх на декілька груп:

  • Учні, які мають хороші результати, відчувають потребу в руховій активності(такі учні з задоволенням відвідують уроки фізкультури).
  • Учні, які фізично більш розвинені за своїх однокласників, але уроки відвідують не за для підвищення своїх фізичних якостей,  а лише , щоб продемонструвати свою перевагу над іншими( такі учні часто насміхаються над слабшими учнями).
  • Учні , у яких внутрішня мотивація спрямована на розвиток своїх фізичних здібностей( це учні, які ставлять перед собою певні цілі і намагаються їх досягти)
  • Учні, які фізично слабкі, або мають певні відхилення у здоров’ї( такі учні можуть бути замкнені в собі та мати низьку самооцінку)
  • Учні, які відвідують уроки заради хорошої оцінки

  ПРИЧИНИ НИЗЬКОЇ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ПОДІЛЯЮТЬ НА:

1.  Внутрішні стосовно школяра.

   Недоліки біологічного розвитку:

  а) дефекти органів чуття;

  б) соматичне ослаблення;

  в) особливості вищої нервової діяльності, що негативно впливають на навчання;

  г) психологічні відхилення.

  Недоліки психічного розвитку особистості:

  а) слабкий розвиток емоційної сфери особистості;

  б) слабкий розвиток волі;

  в) відсутність позитивних пізнавальних інтересів, мотивів, потреб.

   Недоліки вихованості особистості:

  а) недоліки в розвитку моральних якостей;

  б) недоліки у ставленні особистості до вчителів, колективу, родини тощо;

  в) недоліки важкого виховання.

 2.  Зовнішні стосовно школяра.

   Недоліки освіченості особистості:

  а) прогалини в знаннях і спеціальних уміннях;

  б) прогалини в навичках навчальної праці.

  Недоліки досвіду впливу школи:

  а) недоліки процесу навчання, навчальних посібників тощо;

  б) недоліки виховних впливів школи (вчителів, колективу, учнів тощо).

  Недоліки впливу позашкільного середовища:

  а) недоліки впливу родини;

  б) недоліки впливу однолітків;

  в) недоліки впливу культурно-виробничого оточення.

  Учні з низькою мотивацією часто задовольняються тим, щоб просто позбутися тієї чи іншої роботи.

   Ефективність процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя залежить від відповідної спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації. Серед форм і методів процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя пріоритетна роль належить активним методам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. Доцільно застосовувати традиційні методи: бесіда, диспут, роз’яснення, переконання, позитивний і негативний приклади, методи вироблення звичок, метод вправ, контролю і самоконтролю, створення громадської думки тощо.

Застосування цих методів сприяє утворенню у дітей та молоді адекватної самооцінки, організації дієвої роботи з формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, перебудові і зміні асоціальних форм у їхній поведінці на соціально значущі; підтримці, посиленню позитивних моральних спонукань, активізації їх проявів чи загальмуванню негативних мотивів, зниженню їх сили, утриманню дітей та молоді від прояву деструктивної мотивації на здоровий спосіб життя.

 

         МЕТОДИ І ПРИЙОМИ, ЩО ПІДВИЩУЮТЬ  ІНТЕРЕС  УЧНІВ ДО ЗАНЯТЬ                    

                               ФІЗИЧНИМИ  ВПРАВАМИ:

 

  • Ознайомлення учнів зі спортивними традиціями школи, із останніми перемогами, рекордами та здобутками під час бесід з класом та з окремими учнями.
  • Підвищення « емоційного фону уроку» за рахунок змагальної діяльності, музичного супроводу та вправ на релаксацію.
  • Створення умов для самоствердження, самореалізації та самовираження шляхом позитивної мотивації( похвала, позитивна оцінка, висловлення сподівань на кращі здобутки, доручення) - що підвищує в учнів  відчуття успіху, упевненості у своїх силах.
  • Індивідуальний підхід  у наданні можливості учням  виявити себе з найбільш сильної сторони, оцінювання будь-якого просування вперед.
  • Використання бонусних балів з урахуванням  диференційованого підходу до кожного учня.

                                   

                                               ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Гордієнко О. Здоров’я дітей − здоров’я нації. Поради лікаря щодо проведення уроку // Директор школи, ліцею, гімназії. − 2002. − № 4.
  2. Городенко В. Охорона внутрішнього середовища людини. Виховання здорового способу життя // Завуч. − 2002. − № 7.
  3. Долгоп’ятова Т. Збереження здоров’я дітей − турбота школи // Директор школи. − 2002. − № 15.
  4. Іванченко Л.П.  Теоретичні та методичні засади формування в учнів мотивації до систематичних занять фізичною культурою і спортом // Вісник Луганського державного педагогічного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. – Луганськ, 2004.
  5.  Кравець В.П. Збереження репродуктивного здоров’я вихованців інтернатних закладів. − Тернопіль: «Навчальна книга – Богдан», 2002. Леутська Л. Здоров’я людини і планети // Завуч. − 2002. − № 15.
  6. Методичні рекомендації до проведення обласних акцій «Молодь за здоров’я», «Здорова дитина я майбутнє України». − Тернопіль, 2001.

 

 

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
1095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку