Служба порятунку на воді»
Конспект уроку №11
фізичної культури для учнів 11 класу.
Модуль : Плавання.
Мета: навчити учнів надавати першу допомогу при нещасних випадках на воді
Завдання:
1.Оцінити техніку плавання прикладними видами (на боку, на спині)
2. нНвчити учнів надавати першу допомогу при нещасних випадках на воді
3.Розвиток витривалості та спритності.
4.Виховувати відчуття обов’язку , милосердя та відповідальності
Інвентар: свисток, дощечки для плавання, рятувальні круги , гумовий м’яч , жилети для плавання.
Місце проведення: басейн «ДП Артемсіль»
№
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
1. Підготовча частина (13 – 15 хв) |
|||
1 |
Шикування в шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення теми та завдань уроку. Учитель. З давніх пір плавання має велике значення в житті людини. Сотні людей кожний рік тонуть і причин цих нещасних випадків багато . Чому саме ми кожний рік відвідуємо басейн? А саме тому, щоб закінчивши школу, ми не тільки вміли плавати, а ще і вміли володіти навичками надавати першу допомогу при нещасних випадках на воді. На першому уроці ми навчимося способам звільнення від захватів постраждалими та транспортування їх на воді . Ми станемо з вами «Службою порятунку на воді». Тільки для цього треба:
ТБ: Виконувати вправи за командою вчителя, розминку починати з мілкої частини басейна. Утримувати інтервал при виконанні вправ та правило «правої» сторони. На мілкій частині басейна стрибати тільки ногами. |
2 хв.
3 -5 хв |
Організувати увагу дітей.
Бесіда
|
2 |
ЧСС за 10 с |
30 с |
Перевірити готовність учнів до виконання вправ |
3 |
Стройові вправи:
|
30с |
Чітко виконувати команди вчителя |
4 |
Розминка на воді: - стрибок з бортика ногами; - стрибки на двох ногах угору;
- в сковзанні - робота ніг та рук в плаванні способом кроль на грудях з дощечкою ; - плавання способом кроль на спині; - плавання способом брас; |
10 -15 раз 2х 25м,
25м 25м |
За сигналом вчителя Руки виконують кругові оберти
Слідкувати за технікою виконання. |
5 |
Учитель. У 10 класі ми з вами навчилися прикладним видам плавання. Давайте їх згадаємо:
|
2 х 10 м, 2 х 10 м |
Темп повільний Ноги працюють як при плаванні брасом |
6 |
Учитель. (подає команду учням «вийти з води) Шикування в одну шеренгу біля бортика та розрахунок на 1 -2 |
20 с |
Перший номер виконує крок на бортик |
|
Учитель. Як що ви побачили що на воді людина яка потребує допомоги, ваші дії. На місті купання є в наявності рятувальні круги . Ми повинні навчитися їх кидати. Кидати необхідно влучно, тому що вони тяжкі і в разі невлучання можемо поранити потерпілого. |
|
|
7 |
Вправа 1. Кинути рятувальний круг на 3 доріжку однією рукою (показати), стрибнути ногами у воду , підпливти до круга та обернутися з ним, утримуючись двома руками та працюючи ногами способом брас або кролем на грудях. |
По 2 рази |
За сигналом , спочатку 1 номери, потім другі. Контролювати кидки. |
8 |
Учитель. Навчилися кидати, хто влучно, а кому ще треба попрацювати. Потерпілий, який бовтається у воді , як правило знаходиться в шоці , переляканий. Тому він хапається за рятувальника без розуму . Нам потрібно познайомитися з способами звільнення від захватів. Їх дуже багато, але з деякими ми познайомимося |
|
|
9 |
Якщо потерпілий схопив вас за обидві руки .
Вправа 1. Ривок руками усередину, в сторону великих пальців потерпілого.
Вправа 2. Упираючись зігнутими ногами в груди, відштовхнути «потерпілого» Як що потерпілий схопив за тулуб ззаду.
Вправа 3. Розвести руки в сторони і пірнути вниз.
|
3-4 рази
2-3 рази
2-3 рази |
Партнер – «потерпілий» хапаає за обидві руки виконуючого вправу.
Темп повільний |
8 |
Учитель. Ми з вами виконали деякі вправи по звільненню від захватів, але їх дуже велика кількість, якщо вас зацікавлять інші способи звільнення від захватів , ви зможете це зробити познайомившись з цією таблицею ( тільки у вільний час)
|
||
|
Учитель. А тепер ми навчимося транспортувати постраждалого. При транспортуванні треба виконувати правила – швидкість та забезпечення дихання потерпілого. |
|
|
9 |
Як що потерпілий перевтомився і потребує допомоги.
Вправа 1. Хватом за волосся – плавання на боці |
1- 2 раз по 5-7м |
Учні розподіляються у пару біля бортика на мілкій частині басейна і за сигналом виконують вправу.
Потерпілий допомагає роботою ніг |
|
Вправа 2. Потерпілий утримується однією рукою за плече, та двома руками за плечі.
|
1- 2 раз по 5-7м
1- 2 раз по 5-7м |
Плавання виконувати брасом
Техніка – робота рук брасом, ноги - кролем. |
|
Вправа 3. Транспортування за підборіддя двома руками. Плавання на спині – ноги роблять брасом
|
2 рази 7 -10м |
Потерпілий не допомагає рятівнику |
|
Перешикування по трійках Вправа 4. Потерпілий утримується руками і ногами за плечі рятівників.
|
по 1 разу 7 -10м |
Вправа виконується у трійках Руки імітують роботу брасом |
Робота рук – брасом, ніг – кролем на грудях. |
2 рази 7 -10м |
Темп повільний |
|
10 |
Учитель. Потерпілих ми навчилися транспортувати. На іншому уроці ми продовжимо цю тему. Але б мені не хотілося закінчувати урок на цій ноті. Тому - наша улюблена гра «Акула і пугало» Правила гри: ЗА призначенням учителя вибирається «Акула». Учні виконують роль купальників. Мета «Акули» доторкнутися до купальника . В одного з гравців у руках м’яч «пугало». «Акула» не має права доторкатися до учня у якого в руках «пугало». Учні кидають м’яч один одному так, щоб «Акула» не торкнулася до купальника . Учень, якого торкнулася «Акула», стає «Акулою». |
5 хв |
Якщо «Акула» за 30с не доторкнулася до купальника, вона заміняється вчителем. |
11 |
Вправи на відновлення :
(вихід учнів з води) Учні сідають на лаву. |
1-2 хв |
За сигналом вчителя |
|
Підсумок уроку. |
2 хв |
В цілому та індивідуально |
|
Домашнє завдання: повторити способи звільнення від захватів. |
|
|
Учитель: Опришкова С.Г.
Конспект уроку №12 / _____
фізичної культури для учнів 11 класу.
Модуль : Плавання.
Мета: навчити учнів надавати першу допомогу при нещасних випадках на воді
Інвентар: свисток, дощечки для плавання, рятувальні круги , гумовий м’яч .
Місце проведення: басейн «ДП Артемсіль»
№
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
1. Підготовча частина (13 – 15 хв) |
|||
1 |
Шикування у шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення теми та завдань уроку, повторення правил поведінки на воді. (ТБ: Виконувати вправи за командою вчителя, розминку починати з мілкої частини басейна. Утримувати інтервал при виконанні вправ та правило «правої» сторони. На мілкій частині басейна стрибати тільки ногами.)
Учитель. Ми продовжуємо тему першого уроку – «надання першої допомоги потерпілим на воді». Навчимося робити штучне дихання потерпілому, непрямий масаж серця . Але ми не забуваємо, що в таких випадках ми негайно викликаємо «швидку допомогу» по телефону 103 |
2 хв.
1 -2 хв |
Організувати увагу дітей.
Бесіда
|
2 |
ЧСС за 10 с |
30 с |
Перевірити готовність учнів до виконання вправ |
3 |
Стройові вправи:
|
30с |
Чітко виконувати команди вчителя |
4 |
Розминка на воді: - стрибок з бортика ногами; - стрибки на двох «кінгуру» ( з підтягуванням колін до грудей; - робота ніг та рук в плаванні способом кроль на грудях з дощечкою ; - Плавання способом кроль на спині; - Плавання способом брас; |
10 -15 рази 2х 25м,
2 х25м 2х 25м |
За сигналом учителя
Слідкувати за технікою виконання. |
5 |
Учитель. (подає команду учням «вийти з води») Шикування в одну шеренгу біля бортика та розрахунок на 1 -2 |
20 с |
Перші номери – «постраждалі», другі – «рятувальники». |
|
Учитель. Ви доставили потерпілого, який деякий час знаходився під водою, на беріг.
Потерпілий без свідомості. Що вам необхідно зробити. |
|
|
6 |
Вправа 1. Покласти його на коліно – намагаючись видалити воду з грудної клітки , надавлюючи на спину рукою
|
1 раз 10 -15с |
За сигналом , спочатку 1 номери, потім другі. Не більше 10с виконувати вправу |
7 |
Учитель. Потім кладемо потерпілого на підлогу на спину і підкладаємо щось під спину, щоб голова закинулася назад ( рушник)
Очищаємо пальцем рот від бруду. |
1 хв |
Один учень лягає на підлогу, другий готується виконувати вправу
Імітування |
8 |
Ми розкриваємо рот за допомогою рук за нижню щелепу. Вправа 2. Декілька разів надавлюємо на кути щелепи великими пальцями
|
По 3-4 рази
3-4 рази
|
Вправа виконується по парам під контролем мед. сестри
|
9 |
Якщо ви переконалися що дихальні шляхи відкриті, виконуємо штучне дихання «з рота в рот» , «з носа в рот» та непрямий масаж серця.
Як що ми бачимо , що грудна клітка не розкривається, ми робимо штучне дихання «з рота в ніс» |
|
На рот необхідно покласти хустинку |
|
Вправа 3. 3-4 видихів у рот, 8 -10 натискань на грудну клітину . Учитель. На яку саме частину ми натискаємо? Подивіться на плакати.
|
1 раз.
1- 2 раз по 5-7м |
Імітувати виконання вправи
Штучне дихання та непрямий масаж серця робимо до тих пір поки людина не почне дихати. Натискати на груди ми повинні з урахуванням віку та статі людини.
. |
10 |
Учитель. Ми з вами познайомилися з правилами надання першої допомоги але я нагадую , що всі прийоми робити дуже не легко . Ми розуміємо, що надавати допомогу повинні робити спеціалісти, але бувають ситуації , коли поряд їх немає. І я упевнена, як що ви опинитесь в такому становищі ви не розгубитесь . Першу допомогу надають люди фізично сильні. І зараз ми з’ясуємо хто із нас готовий до такої роботи. |
20с
|
|
11 |
Естафети. Учні шикуються у шеренгу та розраховуються на 1 -4. 1. Плавання способом брас 25м.
2. Плавання з м’ячем ( м’яч між руками спереду, відстань 15м.). Назад учень кидає м’яч уперед.
3.Плавання на рятувальних кругах (відстань 15м та назад) 4. «Водолази» - кожний гравець пірнає у воду та пропливає під водою хто далі.
Учитель підводить підсумок. Переможцям – нагорода – стрибки з 3 – х метрової вишки. |
20 с 1 раз
1 раз
1 раз |
За командою вчителя. Коли перший торкається бортика, другий стрибає у воду. Другий учасник починає вправу коли отримає м’яч Повільно В разі перемоги кожний гравець приносить 1 очко своїй команді |
ІІІ |
Вправи на відновлення :
(вихід учнів з води . Учні сідають на лаву) |
1-2 хв |
По сигналу вчителя |
|
Підсумок уроку. |
2 хв |
В цілому, та індивідуально |
|
Домашнє завдання: вивчити теоретичний матеріал уроку. ЗРВ на координацію рухів |
|
|
Учитель: Опришкова С.Г.