"Служба порятунку на воді" Модуль Плавання

Про матеріал
"Служба порятунку на воді" - урок за модулем "Плавання", який навчить учнів, як поступати в екстрімальних умовах в житті, як надавати допомогу людям в нещасних випадках.
Перегляд файлу

Служба порятунку на воді»

Конспект уроку  №11

фізичної  культури   для  учнів  11 класу.

Модуль : Плавання.

Мета: навчити  учнів  надавати  першу допомогу  при нещасних  випадках  на  воді

Завдання:

1.Оцінити  техніку  плавання  прикладними  видами (на боку, на  спині)

2. нНвчити  учнів  надавати  першу допомогу  при нещасних  випадках  на  воді

3.Розвиток  витривалості  та  спритності.

4.Виховувати відчуття  обов’язку , милосердя та  відповідальності

Інвентар: свисток, дощечки для  плавання, рятувальні круги , гумовий  м’яч , жилети  для плавання.

Місце  проведення: басейн «ДП Артемсіль»

 

 

 

Зміст  уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

1. Підготовча  частина  (13 – 15 хв)

1

Шикування  в  шеренгу,  рапорт,  привітання,  повідомлення  теми  та  завдань  уроку.

Учитель. З давніх  пір плавання має велике значення в житті  людини.  Сотні  людей  кожний рік тонуть і  причин цих нещасних  випадків  багато  . Чому саме    ми  кожний рік  відвідуємо басейн? А  саме  тому, щоб  закінчивши  школу, ми  не тільки вміли  плавати,  а ще і вміли  володіти  навичками  надавати  першу  допомогу  при нещасних  випадках  на воді.  На  першому  уроці  ми  навчимося  способам  звільнення від  захватів  постраждалими та  транспортування їх на воді . Ми  станемо  з  вами «Службою  порятунку на  воді».

Тільки  для  цього  треба:

  • повторити  правила   техніки  безпеки на  уроці;
  • зробити  розминку.

ТБ: Виконувати  вправи  за  командою  вчителя,  розминку починати з мілкої  частини басейна. Утримувати інтервал  при виконанні  вправ та правило  «правої»  сторони. На мілкій частині басейна стрибати тільки  ногами.

2 хв.

 

 

3 -5  хв

Організувати  увагу  дітей.

 

 

 

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

2

ЧСС за 10 с

30 с

Перевірити  готовність  учнів  до  виконання  вправ

3

Стройові  вправи:

  • розрахунок по черзі;

30с

Чітко  виконувати  команди  вчителя

4

Розминка на воді:

- стрибок з бортика  ногами;

-  стрибки  на двох ногах  угору;

 

- в сковзанні - робота  ніг та рук  в плаванні  способом кроль на грудях з дощечкою ;

- плавання способом кроль на спині;

- плавання способом  брас;

 

 

10 -15 раз

2х 25м,

 

25м

25м

 

За   сигналом вчителя Руки виконують кругові оберти

 

Слідкувати  за  технікою виконання.

5

Учитель. У 10 класі  ми  з  вами  навчилися  прикладним  видам  плавання. Давайте їх згадаємо:

  • Плавання на  боку;
  • Плавання на  спині без допомоги  рук

 

 

2 х 10 м,

2 х 10 м

 

 

Темп  повільний

Ноги працюють  як при плаванні  брасом

6

Учитель. (подає  команду  учням «вийти з води)

Шикування в одну шеренгу біля бортика та розрахунок

 на 1 -2

20 с

Перший  номер  виконує  крок на бортик

 

Учитель. Як що ви  побачили що на  воді  людина яка  потребує  допомоги, ваші дії.  На  місті  купання є в наявності  рятувальні  круги . Ми  повинні  навчитися їх  кидати. Кидати  необхідно влучно, тому  що  вони тяжкі  і в разі  невлучання   можемо поранити потерпілого.

 

 

7

Вправа 1.  Кинути  рятувальний  круг  на 3 доріжку однією рукою (показати), стрибнути  ногами у воду , підпливти до  круга та  обернутися  з  ним, утримуючись  двома руками та працюючи  ногами способом брас або кролем на грудях.

По 2 рази

За   сигналом , спочатку 1 номери, потім другі.

Контролювати  кидки.

8

Учитель. Навчилися  кидати, хто влучно, а кому  ще  треба  попрацювати.

Потерпілий, який бовтається  у воді , як  правило   знаходиться в  шоці , переляканий. Тому він хапається  за  рятувальника без  розуму . Нам потрібно  познайомитися з способами  звільнення від  захватів. Їх дуже  багато, але з  деякими ми познайомимося

 

 

9

Якщо  потерпілий схопив  вас за  обидві  руки .

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_044.jpg

 

Вправа 1.

Ривок  руками усередину, в сторону великих пальців потерпілого.

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_047.jpg

Вправа 2.  Упираючись зігнутими  ногами в груди, відштовхнути  «потерпілого»

Як що потерпілий схопив за  тулуб  ззаду.

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_054.jpg

Вправа 3.  Розвести  руки  в сторони і пірнути вниз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

Партнер – «потерпілий» хапаає  за  обидві  руки виконуючого  вправу.

 

Темп повільний

8

Учитель. Ми з вами  виконали  деякі  вправи  по  звільненню  від  захватів, але їх дуже  велика  кількість, якщо вас зацікавлять  інші  способи звільнення від  захватів , ви  зможете  це зробити познайомившись  з цією  таблицею ( тільки у  вільний  час)

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_058.jpg

 

 

 

 

Учитель.

А тепер  ми  навчимося  транспортувати  постраждалого. При  транспортуванні  треба  виконувати    правила – швидкість та забезпечення дихання  потерпілого.

 

 

 

9

Як що  потерпілий перевтомився і  потребує  допомоги.

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_068.jpg

Вправа 1.  Хватом за  волосся – плавання на боці

 

 

 

 

 

 

1- 2 раз

по 5-7м

 

Учні  розподіляються  у  пару  біля  бортика  на мілкій  частині басейна  і  за  сигналом  виконують  вправу.

 

 

Потерпілий  допомагає  роботою  ніг

 

Вправа 2. Потерпілий  утримується однією  рукою  за  плече, та двома  руками за  плечі.

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_064.jpg

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_065.jpg

1- 2 раз

по 5-7м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- 2 раз

по 5-7м

 

 

 

 

 

 

 

Плавання  виконувати  брасом

 

 

 

 

 

 

Техніка –

робота  рук  брасом,

ноги  - кролем.

 

Вправа 3. Транспортування за підборіддя  двома  руками.

Плавання на  спині – ноги  роблять брасом

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_059.jpg

2 рази

7 -10м

Потерпілий не  допомагає рятівнику

 

Перешикування по  трійках

Вправа 4. Потерпілий утримується  руками  і  ногами  за  плечі рятівників.

  • Кроком  по дну;

 

по

1 разу

7 -10м

Вправа  виконується  у  трійках 

Руки імітують роботу брасом

  • У плаванні.

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_066.jpg

 

Робота рук – брасом,  ніг – кролем на грудях.

 

2 рази

7 -10м

 

 

Темп повільний

10

Учитель. Потерпілих  ми  навчилися  транспортувати. На  іншому  уроці ми  продовжимо цю тему. Але б мені  не  хотілося  закінчувати  урок на цій ноті.  Тому   - наша  улюблена  гра «Акула і пугало»

Правила  гри:

ЗА призначенням учителя вибирається «Акула».  Учні  виконують роль купальників. Мета «Акули» доторкнутися до купальника . В одного з  гравців  у руках  м’яч «пугало». «Акула» не  має  права доторкатися  до учня у якого в руках «пугало».  Учні кидають  м’яч  один одному так, щоб «Акула» не торкнулася до купальника .  Учень,  якого торкнулася «Акула», стає  «Акулою».

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

Якщо  «Акула» за 30с не  доторкнулася до  купальника, вона заміняється вчителем.

11

 Вправи на відновлення :

  • вдих над  водою, видих у воду;
  • «зірочка»

(вихід учнів  з води) Учні сідають на лаву.

 

1-2 хв

 

За  сигналом вчителя

 

Підсумок уроку.

2 хв

В цілому та індивідуально

 

Домашнє завдання: повторити  способи звільнення від  захватів.

 

 

Учитель: Опришкова С.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку  №12 / _____

фізичної  культури   для  учнів  11 класу.

Модуль : Плавання.

Мета: навчити  учнів  надавати  першу допомогу  при нещасних  випадках  на  воді

Інвентар: свисток, дощечки для  плавання, рятувальні круги , гумовий  м’яч .

Місце  проведення: басейн «ДП Артемсіль»

 

 

 

Зміст  уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

1. Підготовча  частина  (13 – 15 хв)

1

Шикування  у  шеренгу,  рапорт,  привітання,  повідомлення  теми  та  завдань  уроку, повторення  правил поведінки на воді.

(ТБ: Виконувати  вправи  за  командою  вчителя,  розминку починати з мілкої  частини басейна. Утримувати інтервал  при виконанні  вправ та правило  «правої»  сторони. На мілкій частині басейна стрибати тільки  ногами.)

 

Учитель. Ми  продовжуємо тему першого уроку – «надання першої  допомоги потерпілим на воді». Навчимося робити штучне  дихання потерпілому, непрямий масаж серця . Але ми не  забуваємо, що  в таких  випадках  ми  негайно  викликаємо «швидку  допомогу» по телефону 103

2 хв.

 

 

1 -2  хв

Організувати  увагу  дітей.

 

 

 

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

2

ЧСС за 10 с

30 с

Перевірити  готовність  учнів  до  виконання  вправ

3

Стройові  вправи:

  • розрахунок по черзі;

30с

Чітко  виконувати  команди  вчителя

4

Розминка на воді:

- стрибок з бортика  ногами;

-  стрибки  на двох  «кінгуру» ( з підтягуванням колін до грудей;

-  робота  ніг та рук  в плаванні  способом кроль на грудях з дощечкою ;

- Плавання способом кроль на спині;

- Плавання способом  брас;

 

 

10 -15 рази

2х 25м,

 

2 х25м

2х 25м

 

За  сигналом учителя

 

Слідкувати  за  технікою виконання.

5

Учитель. (подає  команду  учням «вийти з води»)

Шикування в одну шеренгу біля бортика та розрахунок

 на 1 -2

20 с

Перші номери – «постраждалі»,

другі – «рятувальники».

 

Учитель.

Ви  доставили  потерпілого, який деякий час  знаходився під водою,  на беріг.

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_043.jpg

 

Потерпілий без свідомості. Що вам  необхідно  зробити.

 

 

6

Вправа 1. 

Покласти  його на коліно – намагаючись видалити  воду з грудної клітки , надавлюючи  на  спину  рукою

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_069.jpg

 1 раз

10 -15с

За  сигналом , спочатку 1 номери, потім другі.

Не більше 10с виконувати вправу

7

Учитель.  Потім  кладемо  потерпілого на підлогу  на спину і підкладаємо щось під спину, щоб голова закинулася  назад ( рушник)

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_070.jpg

 

 

Очищаємо пальцем  рот від бруду.

1 хв

 

 

 

Один учень лягає на підлогу, другий  готується виконувати вправу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Імітування

8

 

Ми  розкриваємо рот   за  допомогою рук  за нижню щелепу.

Вправа 2.  Декілька разів надавлюємо на кути  щелепи великими пальцями

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_072.jpg

 

 

 

По 3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа  виконується  по  парам під  контролем  мед. сестри

 

 

 

 

 

9

Якщо ви переконалися що дихальні шляхи відкриті, виконуємо штучне  дихання  «з рота в рот» ,  «з носа в рот» та непрямий  масаж серця.

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_083.jpg

 

Як що ми бачимо , що грудна клітка не розкривається, ми робимо  штучне  дихання «з рота в ніс»

 

 

 

На рот необхідно  покласти хустинку

 

 

Вправа 3.

3-4 видихів у рот, 8 -10 натискань  на грудну клітину .

Учитель. На  яку  саме  частину ми  натискаємо? Подивіться на плакати.                                            

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_080.jpg    http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_081.jpg 

 

http://lib.rus.ec/i/44/108644/i_079.jpg

 

 

 

 1 раз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- 2 раз

по 5-7м

 

 

Імітувати виконання вправи

 

Штучне дихання та непрямий масаж серця робимо до тих пір поки людина не почне  дихати.

Натискати на груди ми повинні з урахуванням віку  та статі людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

10

Учитель. Ми з  вами  познайомилися з правилами надання першої  допомоги але я нагадую , що всі  прийоми  робити  дуже не легко . Ми розуміємо, що  надавати  допомогу повинні  робити спеціалісти, але бувають ситуації , коли поряд  їх немає.  І  я упевнена, як що ви   опинитесь в такому становищі ви не  розгубитесь .

Першу  допомогу  надають люди  фізично  сильні. І зараз ми

зясуємо хто із нас готовий до такої роботи.

 

20с

 

 

 

 

 

 

11

Естафети.

Учні шикуються у шеренгу та розраховуються на 1 -4.

1. Плавання способом брас 25м.

 

 

 

2. Плавання   з м’ячем ( м’яч між руками  спереду, відстань 15м.). Назад  учень  кидає  м’яч уперед.

 

3.Плавання на рятувальних  кругах (відстань 15м та назад)

4. «Водолази»  - кожний гравець  пірнає у воду  та пропливає під водою хто далі.

 

Учитель підводить підсумок. Переможцям – нагорода – стрибки з 3 – х метрової вишки.

 

20 с

1 раз

 

 

 

1 раз

 

 

1 раз

За командою вчителя.

Коли перший торкається бортика, другий  стрибає у воду.

Другий учасник починає вправу коли отримає м’яч

Повільно

В разі перемоги кожний гравець  приносить 1 очко своїй команді

ІІІ

 Вправи на відновлення :

  • вдих над  водою, видих у воду;
  • «зірочка»

(вихід учнів  з води . Учні сідають на лаву)

 

1-2 хв

 

По сигналу вчителя

 

Підсумок уроку.

2 хв

В цілому, та індивідуально

 

Домашнє завдання:  вивчити теоретичний  матеріал уроку.

ЗРВ на координацію рухів

 

 

 

Учитель: Опришкова С.Г.

 

 

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку