Доповідь на педраду на тему:"Стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання"

Про матеріал

Виступ на педраді. Тема. «Стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання, створення умов для ефективної мотивації в умовах Нової української школи»

Перегляд файлу

Виступ на педраді

Тема. «Стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання, створення умов для ефективної мотивації в умовах Нової української школи»

    Посередній учитель розповідає,

хороший учитель пояснює,

кращий учитель демонструє,

великий учитель надихає.

(О. Смоловик)

    Кожна дитина - неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Мета нової української школи - розкрити та розвинути здібності кожної дитини на основі партнерства учителя, учня та батьків. На сучасного вчителя покладено дуже важливу місію. Учитель повинен не стільки дати певну суму знань учням, скільки правильно мотивувати до засвоєння цих знань, а головне - застосування їх у реальному житті. Завдання вчителя – залучати дитину до діяльності, яка спрямована на пізнання світу та місця дитини в цьому світі. Також під час навчання в школі учні мають оволодіти умінням вчитися протягом життя. Американський філософ Халіль Джебран писав: «...учитель, який прогулюється у затінку храму в оточенні учнів, дарує їм не мудрість свою, а тільки віру свою і здатність любити. Якщо він справді мудрий, він не запросить вас у дім своєї мудрості, а лише підведе вас до порогу вашого власного розуму». Вчитель має навчити дітей міркувати, а не пасивно сприймати навчальний матеріал.

      Кожен вчитель має свої професійні методи, які він використовує під час навчання дітей. Сучасний учитель має спланувати  навчальну діяльність школярів так, щоб  на уроці створити такі умови, які б стимулювали активність учнів у навчальній діяльності, бажання вчитися. Діти будуть вчитися із задоволенням, якщо їм буде цікаво. А щоб дітям було цікаво, потрібно створити певні умови. Це може бути ігрова ситуація, яка заінтригує учнів, або нова інформація, яка зацікавить своїм змістом, можливо, вчитель неординарно подасть навчальний матеріал і зможе залучити дітей до роботи. Якими б методами не користувався вчитель, головне, щоб діти розуміли, для чого вони це роблять.

       Одним із засобів формування інтересу учнів до навчання є інформаційно-комунікаційні технології. Вони підвищують інтерес, дають кращу можливість до засвоєння матеріалу та його запам´ятовування.  Для вчителя це найкращий спосіб створення наочності.  Наочність  допомагає розвитку спостережливості, кращого запам'ятовування матеріалу, зацікавленості учнів.

      Як заступник директора з навчальної роботи відвідую уроки, в тому числі в 1 класі. На одному з уроків математики вчитель знайомила дітей з цифрою 7. А темитикою уроку були фрукти. Любов Василівна вдало організувала роботу та зацікавила учнів. Протягом уроку діти так чи інакше знайомилися з різними видами фруктів, зокрема, екзотичних. Учні намагалися якомога швидше виконати завдання, щоб побачити результат на зворотньому боці. Урок минув у атмосфері партнерства учителя та учнів.

     Ще одним засобом формування інтересу учнів до навчання є гра. Вона сприяє активному формуванню світогляду дитини, її моральних і духовних пріоритетів, розвиткові уваги, памяті, швидкої реакції, уміння аналізувати, порівнювати і зіставляти. Але вчитель має організувати гру так, щоб для учнів вона не перетворилася на стрес. Саме за допомогою гри діти вчаться здоровій  конкуренції, яка виробляє навички, необхідні для розвитку ключових компетентностей, спрямованих на формування особистості, патріота, інноватора.

      Щоб виростити освіченого, всебічно розвиненого, успішного громадянина, необхідно наблизити навчання і виховання кожної дитини до її сутності, конкретних здібностей, майбутньої життєвої траєкторії людини. Це явище в освіті називається дитиноцентризмом. У рамках цієї моделі школа максимально врахує права дитини, її здібності, потреби та інтереси.

      Учитель, який сам не розвивається, не прагне змін не зможе запалити вогник в серцях дітей. «Лише той Учитель, хто живе так, як навчає», - говорив Г. С. Сковорода. Новій школі потрібні активні, творчі вчителі, які стануть друзями дитині та агентами змін у системі освіти. А в нашій школі працюють саме такі вчителі. Тому зміни за нами!

 

                               Заступник директора з навчальної роботи Семененко Н. А.

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
7386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку