Виступила Душніцька І.І., яка зазначила, що підвищення кваліфікації відіграє важливу роль у професійній дяльності учителя. Для надання послуг підвищення кваліфікації педагогів на даний час існують різні освітні платформи. Особливу увагу учитель звернула на участь педагогів у міжнародних вебінарах з англійської (Oxford University Press, British Council, Pearson English) та німецької (Goethe Institut, Klett) мов; всеукраїнських (Dinternal Education, На Урок, Всеосвіта), обласних (ТОКІППО, ТНПУ ім. В.Гнатюка) та районних вебінарах, семінарах і тренінгах. Участь у цих освітніх заходах допомагає педагогам постійно вдосконалювати свій професійний рівень, використовувати диференційований та індивідуальний підхід до учнів, володіти методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи і якісно їх застосовувати, впроваджувати інформаційні інноваційні технології в навчально-виховний процес, знати основні нормативно-правові акти в галузі освіти та завжди тримати руку на пульсі подій в освітній сфері.
Ірина Ігорівна зазначила, що в час інформаційних технологій педагоги мають широкі можливості для поширення власного педагогічного досвіду, публікуючи особисті доробки, поповнюючи свої бібліотеки розробок уроків, позакласних та виховних заходів, онлайн-тестів, інших матеріалів для уроків іноземних мов та роботи класного керівника. Публікувати ці матеріали учителі мають змогу на освітньому проекті «На Урок», проєкті «Всеосвіта», на власних блогах та у фаховій періодиці («Англійська мова і література», «Німецька мова у школі», видавництво «Основа»), на власних ютуб- каналах тощо. Ірина Ігорівна підкреслила, що цікавими та змістовними були вебінари, семінари, освітні конференції та тренінги, які проводилися дистанційно:
Педагог коротко описала цей вебінар, під час якого дізналася про новий напрям в освіті, шляхи його впровадження в освітній процес та стратегії STEM-навчання. STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics) - актуальний напрям в освіті, що відповідає сучасним тенденціям розвитку суспільства. Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Також прозвучали практичні поради, як організувати STEM-івенти та STEM-активності для учнів, практичні кроки для впровадження STEM в класі. Окремо спікер вебінару навела приклади проектної діяльності як інструменту впровадження STEM в умовах НУШ та STEM-лабораторії з використанням сучасного ігрового освітнього інструментарію;
«Створення дидактичних ігор із використанням мережевих сервісів»,
«Ігрові елементи уроку та Інтернет»,
«Як перетворити смартфон на уроці з подразника на ефективний засіб навчання».
Педагог відзначила, що серія практичних інтенсивів організована для вчителів, які прагнуть удосконалити власну педагогічну майстерність, використовуючи сучасні інтернет-ресурси. Пропонована серія виступів була присвячена роботі з цікавими сайтами та програмами. Спікери поділились досвідом використання новітніх технологій, цікавих вправ під час роботи зі школярами будь-яких класів. Після завершення інтенсиву слухачі змогли пройти перевірочний тест, який підтвердив успішність засвоєння прослуханої інформації.
Спікери поділились практичними рекомендаціями для організації ефективної цифрової взаємодії із здобувачами освіти в умовах дистанційного навчання. Також педагоги мали змогу навчитись застосовувати набуті знання на практиці. Особливу увагу лектори приділили цифровій грамотності: YouTube, Gmail, Google Диск та інтеграції сучасних застосунків у Блог і Тести на «Всеосвіті». На практиному інтенсивні прозвучали поради та покрокова інструкція, з чого розпочати дистанційне навчання і які найпростіші онлайн-сервіси можна використати педагогам.
British Council,
Pearson English для учителів англійської мови;
Goethe Institut,
Klett для учителів німецької мови;
Після участі у таких освітніх заходах учителі іноземних мов мають можливість оволодіти знаннями про:
● сучасні тенденції розвитку освіти загалом та викладання іноземних мов зокрема;
● особливості процесів викладання і навчання учнів різних вікових категорій;
● основні механізми функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання;
● способи реалізації інтеграційного підходу в навчанні;
● сучасні технології навчання і виховання, інноваційні методики;
● професійну термінологію;
● сучасні досягнення психолого-педагогічної науки і перспективного досвіду;
● базові науково-методичні основи створення підручників, посібників, авторських програм;
● принципи дитиноцентризму;
● демократичні цінності (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність);
● інноваційні технології навчання та виховання школярів;
● методологічні засади викладання іноземної мови;
● шляхи підвищення ефективності викладання іноземної мови;
● компетентнісний, діяльнісний, особистісно орієнтований підходи до навчання учнів;
● сучасні вітчизняні та зарубіжні науково-педагогічні підходи до модернізації освітнього процесу;
● психологічні закономірності особистісного розвитку школярів;
● методику проведення уроків;
● особливості інноваційних педагогічних технологій (особистісноорієнтованих, інтегративних, інтерактивних, проектних тощо) порівняно з традиційним навчанням.
Педагоги можуть удосконалювати свої уміння:
● організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо);
● конструювати та реалізувати сучасні програми навчання учнів із використанням різноманітних методів, форм і технологій;
● діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора;
● керувати проектною діяльністю школярів;
● проектувати власну програму професійно-особистісного зростання, ● володіти широким спектром стратегій навчання;
● продукувати оригінальні, інноваційні ідеї;
● володіти методами науково-дослідної, експериментальної роботи;
● упроваджувати в практику роботи сучасні досягнення психологопедагогічної науки;
● користуватися різними формами психолого-педагогічної діагностики й науково-обґрунтованого прогнозування;
● володіти методами співробітництва з школярами, самоорганізації особистої праці та самопізнання;
● вносити пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі;
● рефлексувати над власною професійною практикою, вимогами державних документів про освіту, зокрема Законів України, державних освітніх стандартів, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
● упроваджувати інноваційні технології в навчальний процес;
● володіти ефективними формами й методами навчання, виховання учнів;
● застосовувати сучасні ІКТ;
● аналізувати та оцінювати уроки (власні та своїх колег);
● володіти шляхами вирішення педагогічних проблем;
● використовувати знання психології школярів;
● узагальнювати особистий досвід роботи;
● використовувати методи компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного підходів до організації навчального процесу;
● упроваджувати передовий педагогічний досвід;
● формувати навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці; уміти лаконічно, образно і виразно подати матеріал.
Дані вебінари, семінари, тренінги, форуми та педагогічні інтенсиви сприяють подоланню стереотипів щодо ролі вчителя в навчально-виховному процесі як ретранслятора інформації та сприяють розвитку умінь, спрямованих на організацію процесу навчання, що зосереджує увагу на учнях та формування в них умінь 21-го століття.
Під час цих вебінарів педагоги мають можливості отримати практичні і теоретичні знання і навички згідно з темою вебінару. Кожен вебінар має відповідну кількість годин або кредит ЄКТС, про що зазначається на отриманих свідоцтвах.
Участь у вебінарах, семінарах, тренінгах дає можливість учителю не лише підвищувати професійну діяльність, черпати нові та креативні ідеї для уроків та позакласних заходів, а й розширювати свій кругозір та удосконалювати роботу з обдарованими учнями, які щорічно є активними учасниками різноманітних конкурсів ( Всеукраїнські конкурси з англійської («Гринвіч») та німецької мов («Орлятко»). Педагог зазначила, що, не зважаючи на те, що німецька мова є другою іноземною мовою, участь у Всеукраїнському конкурсі з німецької мови «Орлятко» та велика кількість переможців є незмінною. Ірина Ігорівна підвела підсумок, що за останні три роки динаміка учасників збільшилася:
написати кількість призових місць і тд
Також учитель зазначила, що вже декілька років поспіль наші учні беруть активну участь у онлайн-олімпіадах та онлайн-конкурсах і посідають призові місця.