Доповідь на тему: "Адаптація першокласників"

Про матеріал
Прищеплення навичків самообслуговування і соціалізаії вихованців. Проведення з учнями корекційно-розвиткової роботи на основі вивчення їх індивідуальних особливостей. Використання особистісно-орієнтоване спілкування та прийомів критичного мислення. Все це - в тендемі з батьками.
Перегляд файлу

 Адаптація першокласників в умовах реалізації нової української школи

 

Демонстрування презентаії

 

Початок навчання дитини в першому класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов'язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права і обов'язки дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем.

      Змінюється життя дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.

      Пристосування (адаптація) дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи посправжньому. Це досить тривалий процес, пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5 - 6 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність.

      Залежно від стану здоров'я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя може мати різний перебіг.

     

 Особливiстю соцiальної адаптацiї є пошук дитиною свого мiсця в групi однокласників, можливiсть виявити свої здiбностi та iнтереси. Якщо дитина набула досвiду спiлкування, встановлення стосункiв та поведінки в  конфлiктних ситуацiях в умовах закладу, то адаптація в класному колективi проходить швидко. Тривалий, iнодi болісний перiод адаптації переживають діти, якi одночасно з навчанням набувають досвiду щоденного спілкування з різними за характером однокласниками, шукають способiв самоствердження. Вчителевi та вихователевi необхiдно зрозумiти причини неадекватної поведiнки дитини. Доброзичлива атмосфера в класi, а також цiлеспрямованi виховнi завдання та iгри, в яких дитина вчиться виявляти себе i з повагою ставитись до iнших, допоможуть швидше знайти своє мiсце в класi

 

 

 

Розповідь вихователя з досвіду роботи згідно режимних моментів

Підйом. Ранкова гімнастика

 У першокласників вже сформувані рухові навички і вміння, культура поведінки, вольові якості, стійкий інтерес і звички до систематичних занять ранковою гімнастикою

Ранковий туалет

Дотримуються особистої гігієни, правильно та раціонально використовують мило і зубну пасту;  доглядають за чистотою тіла (миття рук, обличчя), зубів, стежать за зачіскою, використовують серветки

Прибирання спального приміщення

Дотримуються чистоти та порядку в спальному приміщенні.

Сніданок Обід Вечеря

 Знають і стараються дотримуватися правил поведінки в їдальні; сформовані навички самообслуговування; вчимося охайності під час прийому їжі,чергують

Підготовка вихованців та класної кімнати до уроків

Прийом дітей від вчителя

Корекційні заняття

Прогулянка

Денний відпочинок

Корекційні, гурткові заняття

Виховна година

Вільний час

Підготовка до сну. Проведення гігієнічних процедур

Знають і стараються дотримуватися  правил поведінки в спальному приміщенні

 

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
3567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку