Тренінг для батьків в умовах НУШ: «Батьки майбутніх першокласників: встигаємо, не поспішаючи»

Про матеріал
поглибити знання батьків з питань готовності дитини до НУШ, підвести їх до аналізу особистого досвіду, формувати вміння і навички діалогічного спілкування зі своєю дитиною, залучати батьків до організації освітнього середовища, зацікавлюючи їх співпрацею.
Перегляд файлу

Тренінг для батьків в умовах НУШ:

«Батьки майбутніх першокласників: встигаємо, не поспішаючи»

 

Мета: поглибити знання батьків з питань готовності дитини до НУШ, підвести їх до аналізу особистого досвіду, формувати вміння і навички діалогічного спілкування зі своєю дитиною, залучати батьків до організації освітнього середовища, зацікавлюючи їх співпрацею.

Учасники: батьки майбутніх першокласників

Кількість: 30

Тривалість: 30-40 хв.

Структура тренінгу:

  • організаційний етап: повідомлення мети і завдань тренінгу, вправа на знайомство і згуртування учасників, налаштування на активну роботу, визначення правил роботи в групі;
  • основний етап: вправи відповідно мети тренінгу;
  • заключний етап: заключна вправа, підведення підсумків, рефлексія, надання порад батькам.

Матеріали:  папір, предмети: м’яч,мікрофон, малюнок квітки, іграшка динозавра, відеоролик.

 

Зміст тренінгу

 

Вислів на дошці: “Хоч би яка у вас відповідальна і складна творча робота була на виробництві, знайте, що вдома на вас чекає ще відповідальніша, ще складніша, ще тонша робота — виховання людини. ” 
В.Сухомлинський

Організаційний етап


Привітання, представлення тренера на сьогоднішньому тренінгу.
 

Нова українська школа, до якої завітають ваші діти вже через деякий час, це школа, в якій їм буде приємно навчатись і яка даватиме їм не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому одне з головних питань, а чи готові до школи  саме батьки, бо вже зараз Вам треба починати вчитися  прислухатися до думки своїх дітей, вчити їх критично мислити, не боятися висловлювати власну думку та бути відповідальними. А відносини між учителями та батьками  будувати на  співпраці та взаєморозумінні.

 

Ми спробуємо з вами сьогодні знайти правильний шлях у спілкуванні з дітьми та підготуватися до навчання в НУШ.

 

1. Вправа на знайомство «Вітаю Вас»

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.
Хід проведення

Запрошую Вас утворити коло, у послідовності відповідно за першою літерою вашого повного ім’я, за годинковою стрілкою починаючи з літери «А».

Пропонується помінятися місцями тим батькам які вважають, що це стосується їх:
- змініть місце ті, у кого чорне волосся;
- змініть місце ті, хто має гарну посмішку; 
- змініть місце ті, хто має доньку;
- змініть місце ті, хто має сина;
- змініть місце ті, хто вважає себе гарною матір’ю, батьком.
- змініть місце ті, хто прийшов сьогодні на нашу зустріч з гарним настроєм;

- змініть місце ті, хто хоче отримати безліч позитивних вражень і корисних порад. 
Привітайте один одного оплесками.

Прошу зайняти свої місця. 

 

2. Правила роботи в групі

 Мета: обґрунтувати необхідність вироблення та дотримання в групі певних правил спільної роботи.
Хід проведення:
Пропонується учасникам створити умови, щоб кожен почувався зручно і робота в групі була ефективною. Для ефективного спілкування в умовах тренінгу пропонуються такі принципи:
- „Тут і тепер” – розмова про те, що відбувається в групі в кожен конкретний момент;
- відкритись новим враженням;
- приймати іншого, як себе;
- нікого не критикуємо, поважаємо думку інших;
- бути чесним із самим собою;
- підтримуємо один одного;
- не обговорюємо поза групою те, що відбувається в ній.

 

Основний етап

 

3. Міні діалог «Розширення кругозору дитини»

- Чим ви займалися у вільний час, коли були в такому ж віці, як зараз ваші діти?

(грали з дітьми на вулиці, малювали,…)

- Як що порівняти, що ви вміли (не вміли) робити в порівнянні з вашою дитиною?

- Як ви гадаєте, хто з вас був більш обізнаним?

 

Я пропоную вам навчитися за допомогою ігри розширювати знання дитини про навколишнє середовище. Можна багато говорити але краще один раз побачити. Пропоную переглянути відео.

Перегляд відеоролика «Папа грає з дочкою в лікарню»

https://www.youtube.com/watch?v=TNp-9u5YyiE

Обговорення

найголовніше з чого потрібно розпочинати – це слідувати ініціативі дитини.

Наприклад, хоче ваша дитина малювати, грати у футбол чи інше, вам потрібно:

  1. Розуміння намірів дитини (увага до бажань та потреб). Спостерігати, чим бажає зайнятися дитина в цей час, що вона хоче робити.
  2. Проявити інтерес та пограти з нею.
  3. Підлаштовуватися, але робити свої кроки, розвиваючи знання про навколишнє середовище.
  4. Похваліть дитину, але «правильною» похвалою.

 

Наприклад: Якщо дитина намалювала квітку, їй зараз це цікаво, отже, можна запропонувати їй порахувати пелюстки, листячко, розповісти які бувають квіти, їх види, де вони ростуть, як називаються, які є квіти дома,…, потрібно слідувати ініціативі дитини (поки їй цікаво цим займатися)  та розширювати її світогляд з цього питання.

 

4. Робота в групах

Мета: показати важливість батьківського часу для дитини та сприяти усвідомленню ролі батьківства на ціннісно-емоційному рівні та допомоги в розширенні світогляду дитини.
Хід проведення:

Спробуємо відпрацювати це на практиці. Батьки об’єднуються в малі групи, кожна група отримує предмет та завдання:

- Визначити про що потрібно поговорити з дитиною, щоб розширити її світогляд, поки дитині цікаво малювати квітку, грати в м’яч або динозаврами, співати.

  1. група: м’яч;
  2. група: малюнок квітки;
  3. група: динозавр;
  4. група: мікрофон

 

5. Вправа «Правильна»  похвала

Це надає впевненість та мотивує дитину на подальші дії.

Мета: навчитися правильно хвалити свою дитину

«Правильна» похвала:

1) Описати все що зробив

2) Описати своє почуття, ставлення

3) Підсумок роботи => резюмування висновків

(Пастка похвала в порівнянні)

Батьки отримують надруковані поради.

 

Заключний етап

 

6. Вправа «Я — хороший батько (мати)»

Мета: підвищення самооцінки ролі батька.
Батькам по колу пропонується продовжити речення «Я — хороший батько (мати), тому що...»
При виникненні труднощів у батьків слід допомогти їм знайти в собі позитивні батьківські риси.

 

7. Рефлексія
- Чи сподобалося тренінгове заняття?
- Що вдавалося виконувати легко, а в чому виникали труднощі?
- Які емоції від тренінгу?

 

8. Побажання: протягом тижня пограти з дитиною, слідувати її ініціативі та в ході гри розширити її світогляд, про те чим вона була зацікавлена.

 

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
2868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку