7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Тренінг для батьків в умовах НУШ: «Батьки майбутніх першокласників: все починається з любові. Розвиваємо самостійність»

Про матеріал
підготовити батьків до майбутнього навчання дітей у школі, сприяти становленню батьківської компетентності у розвитку самостійності своїх дітей, навчити ефективним способам спілкування, налаштувати на спільну роботу, розвивати у батьків навички рефлексії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тренінг для батьків в умовах НУШ:

«Батьки майбутніх першокласників: все починається з любові.

Розвиваємо самостійність»

 

Мета:  підготовити батьків до майбутнього навчання дітей у школі, сприяти становленню батьківської компетентності у розвитку самостійності своїх дітей, навчити  ефективним способам спілкування, налаштувати на спільну роботу, розвивати у батьків навички рефлексії.

Учасники: батьки майбутніх першокласників

Кількість: 30

Тривалість: 50-60 хв.

Структура тренінгу:

  • організаційний етап: повідомлення мети і завдань тренінгу, вправа на знайомство і згуртування учасників, налаштування на активну роботу, визначення правил роботи в групі;
  • основний етап: вправи відповідно мети тренінгу;
  • заключний етап: заключна вправа, підведення підсумків, рефлексія, надання порад батькам.

Матеріали:  папір, відеоролики.

 

Зміст тренінгу

 

                                           Організаційний етап


Вислови на дошці: «Дитина найбільше потребує вашої любові як раз тоді, коли найменше її заслуговує». (Ерма Бомбек)

“Дитина — рентгенівський знімок сім’ї. ” (А.Макаренко)
“Усі ми стали людьми настільки, наскільки навчилися любити і розуміти інших.”
(Б.Пастернак)

 

Привітання, представлення тренера на сьогоднішньому тренінгу.

1. Вправа на знайомство «Броунівський рух»

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.
Хід проведення

Учасники вільно рухаються  кімнатою, за сигналом утворюють довільні пари, з якими потрібно виконувати наступні завдання:

-привітатися очима;

-привітатися посмішкою;

-привітатися за руку;

-обійнятися за бажанням.

 

2. Вправа на знайомство «2 правди, 1 брехня»

Мета: створити комфортну атмосферу, зняти напруження та налаштувати на спільну роботу.

Хід проведення

На стікерах написати про себе 2 правди та 1 брехню, учасники по черзі, за бажанням, промовляють інші відгадують де правда, а де брехня.

 

3. Вправа «Своє ім'я та ім'я вашої дитини»

Мета: знайомство учасників, зняти напруження та налаштувати на спільну роботу.

Хід проведення

На одному стікері написати якість, яка характеризує вашу дитину, на другому написати Вашу сильну сторону, як батька (який ви батько, мати). Озвучити по колу та прикріпити на дошку утворююче символічне «сімейне» коло учасників.

 

Обговорення.

 

4. Правила роботи в групі

Мета: обґрунтувати необхідність вироблення та дотримання в групі певних правил спільної роботи.
Хід проведення:

Ми будемо говорити про деякі речі відверто, я думаю це залишиться в нашому колі, тому пропоную обговорити перелік правил поводження в групі:

  • активність;
  • щирість;
  • слухати і чути;
  • говорити від свого імені і не перебивати;
  • правило «вільної ноги».

Чи є інші доповнення, пропозиції?

 

 

Основний етап

 

5. Міні - діалог

Мета: показати важливість батьківського часу для дитини та сприяти усвідомленню ролі батьківства на ціннісно-емоційному рівні.

 

Почнемо з народження.

Існує така думка, що якщо діти не отримують любовь батьків у перші 2 роки життя, то у них перестає вироблятися гормон щастя-серотонін.

 

Пропоную переглянути фрагмент відео.

Перегляд відеоролика «Дитячі будинки»

https://www.youtube.com/watch?v=VuUOYbbsckI

 

  • З ким була ваша дитина (до 2 років) у дитинстві?
  • Чи потрібно сприймати дитину такою яка вона є? Але це складно!
  • Коли дитина плаче? Що роблять батьки дають соску, то б то  закривають рота; то б то прибирають момент гучного звуку, але не вирішують причину плачу (звуковий подразник).

 

Пропоную переглянути фрагмент відео.

Перегляд відеоролика «Мозок дитини»

https://www.youtube.com/watch?v=Uw7ygW6qnuw

 

  • Кого дуже дратували плач та істерика дітей?
  • Хто міг трясти або дати запотиличник своїй дитині?

 

Дитина бачить ваш приклад перед очима і будує свою модель поведінки. Вона буде вести себе так само, як ви поводитеся з нею.

Уся база закладається в 1 рік життя.

Діти - чистий аркуш, на себе записують всю інформацію, копіюють модель батьків, але вимовляють та проявляють все по-своєму, так як зрозуміли.

Якщо ви не ділитеся з дітьми своїми проблемами, то і вони ділитися з вами не будуть.

Ніколи при дітях не можна обговорювати їх або погано про них говорити.

Якщо ви хочете щоб ваша дитина вас почула, то надо розмовляти з нею потрапляючи в зону її очей!

 

5. Вправа «Зверху - вниз»

Мета: розглянути особливості спілкування батьків та дітей і відпрацювати комунікативні вміння.

Пропоную попрактикуватися взаємодіяти з один з одним на основі розмови в положенні «над дитиною» або в положенні «очі в очі».

Обговорення

 

Як дорослішають діти:

  1. Спочатку все сприймається на рівні емоцій.
  2. Потім емоції переходять на другий план і з'являється інтерес (розширення дитячого досвіду, що і як відбувається в світі). Потрібно слідувати за іниціативою дитини, побачити що їй подобається і це розвивати.
  3.  Дія можна впливати на поведінку дитини.

 

 Якщо немає емоційної близькості, контакту, все інше блокується.

Сприйняття любові - сильно впливає на майбутнє дітей.

 

 

 

 

         поведінка

 

            інтерес

 

 

             емоції

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Експеримент. Вправа «Значущий дорослий»

Подумайте і згадайте у своєму дитинстві - значущого дорослого і чому ви згадали саме його.

 

Обговорення

 

Дуже хотілося, щоб і ви стали для своїх дітей такими «значущими» дорослими.

До речі, підліткам може заборонити тільки значущий дорослий, авторитетна людина, якщо інший, то може і не підкоритися.

 

Потрібно завжди робити акцент на тих якостях, які потрібно виховати, а не на тих, від яких позбутися (якщо будете акцентувати на погані вчинки, дії та слова, то вони теж будуть входити в життя вашої дитини).

 

Я пропоную вам навчитися розвивати самостійність ваших дітей. Можна багато говорити. але краще один раз побачити. Пропоную переглянути відео.

 

Перегляд відеоролика «Рибалка»

https://www.youtube.com/watch?v=mqLMccTE

 

Обговорення

7. Питання, які допоможуть розвивати самостійність ваших дітей:

  • Що у тебе не виходить?
  • Яка допомога тобі потрібна?
  • Чим я можу допомогти?

 

8. Покрокова стратегія для розвитку самостійності дітей:

1) Як робити, показуємо або розповідаємо самі.

2) Передаємо ініціативу, тобто – тепер сам.

3) Підкріплюємо похвалою.

4) Дієві прості заборони (стоп, ні,  не поспішай), але пояснювати чому не можна.

 

Але батьки найчастіше діють навпаки,щоб не втрачати зайвого часу, частіше за дитину, тим самим не розвиваючи її самостійність.

 

Заключний етап

 

9. Вправа "Моя ідеальна дитина" або "Я-ідеальний батько".

На стіках напишіть:

1). свій номер телефону та ім'я (якщо не хочете напишіть мій номер);

2). виберіть 1 вміння, дію, яким повинен навчиться дитина за наступний тиждень,  виберіть потрібне, важливе, що ви вважаєте на сьогоднішній момент і напишіть. Наприклад: прибирати іграшки, складати одяг, взуватися, застібати ґудзики та інше.

 

- Коли ваша дитина навчиться самостійно це робити, то зателефонуйте за цим номером і скажіть, дякую, ми навчилися!

 

10. Рефлексія
- Чи сподобалося тренінгове заняття?
- Що вдавалося виконувати легко, а в чому виникали труднощі?
- Які емоції від тренінгу?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нєволина Світлана Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1571
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку