Доповідь на тему: "Досвід вчителя музики Черкаської ЗОШ І-ІІ ст. Абрамової Т.А. щодо вміння формувати в учнів мотивацію до успішного навчання"

Про матеріал
Доповідь підготовлена до шкільної наради. Вона стане в нагоді вчителям музичного мистецтва, допоможе їм поповнити всій власний досвід щодо вміння формувати в учнів мотивацію до успішного навчання.
Перегляд файлу

Досвід вчителя музики Черкаської ЗОШ І-ІІ ст. Абрамової Т.А. щодо вміння формувати в учнів мотивацію до успішного навчання

 

 

Жодне свято в школі не обходиться без музики, тому уроки музичного мистецтва дуже важливі і актуальні для сучасної школи. Ці уроки беззаперечно здійснюють надзвичайний вплив на формування особистості школяра.

Сучасний урок музичного мистецтва цілковито відрізняється від того уроку співів, до якого звикли батьки, які приводять зараз дітей до початкової школи. І на запитання « Ну як там моя дитина співає ?» , доводиться пояснювати обсяг різноманітної роботи , яку виконує дитина на уроці, як вчиться слухати і сприймати сучасну дитячу музику, як вчиться розуміти і любити класичну музику.

Учитель музичного мистецтва вирішує  триєдину мету у своїй роботінавчати, розвивати, виховувати та допомагати соціально - адаптуватися учням. Доводиться продумувати мотивацію до успішного, зацікавленого навчання на уроках.

 

1. Емоційно позитивне ставлення до уроків музики.

    Починаючи з 1 класу на моїх уроках музики діти відчувають себе не      просто учнями, а й артистами не сцені. Вони розуміють, для чого навчають пісні, відчувають відповідальність за успішне виконання творів.

 

2.  На уроках в початковій ланці привернути увагу учнів мені  допомагає сюрпризний момент.  Доводиться стати добрим чарівником та показати щось нестандартне. Запалиш отак вогник у дитячих очах – і це надовго запам’ятається.

В моїй практиці це - ляльковий театр, чарівний  мішечок, кольорові стаканчики, картинки казкових героїв, які намальовані з  підручника "Мистецтво".

 

3. Музично-дидактичні ігри.

   "Сонечко і хмарка" - показуємо настрій музичних творів та взагалі настрій дітей на початку і на кінець уроку;

  Лото "Відгадай музичний інструмент" - вчимося на слух розрізняти музичні інструменти;

   "Ритм" - вчимося чергувати довгі та короткі звуки, з яких  складається мелодія пісні;

"Тато, мама і я" - вчимося розрізняти звуки по висоті звучання (високий, середній, низький)   та інші ігри.

 

4. Важливий етап роботи на уроці – слухання музики.

   Якщо дитина чітко розуміє мету такої роботи – успіх гарантовано.

Звичайно, не кожна дитина здатна відразу проникнути у глибини класичного твору. Деяким дітям  потрібен час, набуття життєвого досвіду, щоб зрозуміти саме ті події, що закладені у музиці. Деякі діти, на жаль, зовсім не розуміють класику, але тут вже суттєвий вплив родини та соціуму.

Щоб зацікавити дітей,  у початкових класах я поєдную слухання музики з переглядом презентацій, а в середніх - учням, перед слуханням музики, подобається слухати цікаві історії, що зумовили створення творів.

    Спочатку, я просто намагаюсь  знайти такі цікаві розповіді сама або такі творчо-пошукові завдання отримують учні. На сьогодні такий вид діяльності називається сторітеллінг – мистецтво цікавої розповіді.

 

5. Перед виконанням пісень проводимо підготовку співочого апарату, вчимося правильно сидіти, дихати, промовляємо скоромовки із використанням ігрових технологій. Тобто, навчаємось граючись. І такі форми роботи подобаються як першокласникам, так і учням сьомих класів.

6. Сучасна Програма з музичного мистецтва дозволяє вчителю творчо обирати пісенний матеріал до уроків. Тому, враховую вікові особливості під час вибору, зміст, мелодійність, діапазон, якість аранжування, підбираю рухи, бо, найчастіше, поєдную рухову активність із виконанням пісень. Це дітям подобається, інколи під музику. Такі пісні стають у нагоді під час як загальношкільних, так і позашкільних  свят:  1 вересня, День вчителя, Посвята у першокласники, Свято Мови, Новорічні свята, Останній дзвоник, Випускний,  День Незалежності, Учитель року та інші.

У виборі пісенного матеріалу  працюю за схемою: вчитель музичного мистецтва - учень - класний керівник. Враховую інтереси дітей та їх вчителів, якім дуже подобаються пісні - переробки. Інколи  я сама переробляю пісні ("Цвет настроения", "Найкраща школа").

 

7. Щодо виконання пісень на уроках, використовую такі музичні жанри: соло, дует, тріо, ансамблі.  Перевагу віддаю роботі у групах або загалом.

Моя мета  - якомога більше дітей залучити до виступу на сцені школи. Під час такої вокально-хорової роботи   у учнів підвищується самооцінка як важлива складова колективу. Успіх загальної роботи учень розцінює як власний. Відіграє роль і похвала вчителя, особливо, спрямована на дітей з низьким рівнем самооцінки .

Починаючи з 2013 року в нашій школі працює дитячий  вокальний  ансамбль "Райдуга". На кожному святі учні демонструють свої вокальні здібності, хоча серед дітей  і зовсім малий процент тих, що відвідують музичну школу.

 

8. Як важливий елемент створення мотивації успіху навчання на уроці, практикую музикування на музичних інструментах - синтезаторі, гармошці, скрипці. Також, учні, що займаються у музичних школах, завжди мають змогу продемонструвати власні надбання. Як показала практика, діти із задоволенням слухають музикування своїх однолітків, і часто такий інтерес підводить їх до вступу у музичну школу.

 

9. Творчі домашні завдання на уроках музики завжди даю  за бажанням . Учні вчаться : знайти потрібну пісню в інтернеті, скачати її на флешку, знайти мінусовку пісні. Обов'язковим є вивчення слів пісень.

10. Кожний учень на моєму уроці має зошит з музики. В зошитах  ми разом наклеюємо тексти пісень. В початковій ланці це дозволяє  мені співпрацювати з батьками, які допомагають дітям вивчити тексти і мати гарний і швидкий результат . В середній ланці діти самостійно працюють з зошитами вдома, творчо прикрашають їх. Зошити я перевіряю 2 рази на семестр: перевіряю наявність пісень та акуратність ведення зошитів.

 

 Як вчитель музичного мистецтва, у майбутньому я хочу бачити своїх учнів творчим , духовно багатими , культурно освіченими, а головне, щасливими людьми. І саме тому власним ставленням, власним захопленням музикою, здійснюю значний вплив на формування основ ціннісних орієнтацій дітей.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку