ЧОРНОМОРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів №3
Підготувала вчитель початкових класів:
Нікончук Т.В.
м. Чономорськ, 2018/2019 н.р.
Творче впровадження досвіду – це розвиток педагогічних ідей, а також формування власних педагогічних переконань.
В.О.Сухомлинський
Передовий педагогічний досвід - це результат творчої діяльності майстра педагогічної праці, педагогічного колективу з елементами новизни, спрямований на вирішення актуальних завдань модернізації освіти, забезпечення якості й ефективності навчання і виховання.
Не слід чекати появи передового досвіду, його треба проектувати, створювати і відповідно до наукових потенцій вчителя допомагати йому виробити свій власний почерк у роботі’
Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій і методів.
Визначення понять «технологія», «інновація»
Поняття «технологія»: чіткість, конкретність, діагностичність мети, алгоритмізованість та керованість процесу, незалежність від суб’єктивних чинників, гарантованість досягнення поставленої мети.
Педагогічна технологія – це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання та засвоєння знань із урахуванням технічних та людських ресурсів та їхньої взаємодії, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО).
Поняття «інновація»: цілеспрямований процес; нововведення, новий підхід до процесу; створення чогось якісно нового, або використання старого з іншою метою.
Мотиваційні аспекти впровадження інноваційних технологій Традиційна освіта:
Авторитарний стиль керівництва
Пояснювально-ілюстративний тип навчання й репродуктивна діяльність учнів
Переважання фронтальної роботи, обмеженість діалогічного спілкування
Відсутність у дітей прагнення до здобуття освіти
Переваги інновацій:
Недоліки та труднощі у використанні інновацій:
Калейдоскоп інноваційних педагогічних технологій
ВИСНОВОК Отже, інновації – це процес, якого на сучасному етапі неможливо уникнути. Їх використання є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати, що таке інноваційні технології навчання, методику їх запровадження, уміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом та багато іншого ми повинні для того, щоб спроектувати й провести ефективний і цікавий для учнів урок.
Отже,сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації. Вона вимагає, щоб над матеріалом, який вивчається, учень розмірковував, бачив зв’язок з іншою інформацією і послідовність між нею. А також шукав відповіді на запитання, які виникають у процесі навчання, що збуджує процес мислення, яке призводить до бажаного запам’ятовування і сприяє розвитку пам’яті. В учнів зникає страх зробити помилку, а виникає прагнення виправити, знайти відповіді, щоб більше помилок не виникало. З’являється вміння вирішувати і виправляти власні помилки однокласників. Процес навчання стає процесом дослідження.