Доповідь на тему: "Інновації сучасної освіти - "гімнастика" для розуму вчителя"

Про матеріал
Сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації. Вона вимагає, щоб над матеріалом, який вивчається, учень розмірковував, бачив зв’язок з іншою інформацією і послідовність між нею. А також шукав відповіді на запитання, які виникають у процесі навчання, що збуджує процес мислення, яке призводить до бажаного запам’ятовування і сприяє розвитку пам’яті. В учнів зникає страх зробити помилку, а виникає прагнення виправити, знайти відповіді, щоб більше помилок не виникало. З’являється вміння вирішувати і виправляти власні помилки однокласників. Процес навчання стає процесом дослідження.
Перегляд файлу

ЧОРНОМОРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів:

Нікончук Т.В.

 

 

 

 

 

 

м. Чономорськ, 2018/2019 н.р.

 

Творче впровадження досвіду – це розвиток педагогічних ідей, а також формування власних педагогічних переконань.

В.О.Сухомлинський

 

Передовий педагогічний досвід - це результат творчої діяльності майстра педагогічної праці, педагогічного колективу з елементами новизни, спрямований на вирішення актуальних завдань модернізації освіти, забезпечення якості й ефективності навчання і виховання.

Не слід чекати появи передового досвіду, його треба проектувати, створювати і відповідно до наукових потенцій вчителя допомагати йому виробити свій власний почерк у роботі

Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в навчальний процес  інноваційних педагогічних технологій і методів. 

Визначення понять «технологія», «інновація»

Поняття «технологія»: чіткість, конкретність, діагностичність мети, алгоритмізованість та керованість процесу, незалежність від суб’єктивних чинників, гарантованість досягнення поставленої мети.

Педагогічна технологія – це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання та засвоєння знань із урахуванням технічних та людських ресурсів та їхньої взаємодії, що ставить своїм завданням оптимізацію форм освіти (ЮНЕСКО).

Поняття «інновація»: цілеспрямований процес; нововведення, новий підхід до процесу; створення чогось якісно нового, або використання старого з іншою метою.

 

Мотиваційні аспекти впровадження інноваційних технологій Традиційна освіта:

Авторитарний стиль керівництва

Пояснювально-ілюстративний тип навчання й репродуктивна діяльність учнів

Переважання фронтальної роботи, обмеженість діалогічного спілкування

Відсутність у дітей прагнення до здобуття освіти

Переваги інновацій:

  • підвищують інтерес та позитивну мотивацію учнів до навчання
  • активізують пізнавальну діяльність
  • розвивають мислення і творчі здібності дитини
  • формують активну життєву позицію в сучасному інформаційному суспільстві
  • оволодіння комунікативними навичками
  • залучення до роботи всіх та зацікавленість в ній
  • розвиток уміння працювати разом формування вміння висловлювати свою думку і відстоювати її
  • формування таких якостей, як самостійність, виваженість, розсудливість, прагнення до пізнання навколишнього світу й пошуку шляхів його зміни та вдосконалення
  • створення атмосфери саморозвитку та самореалізації
  • провідним стає творче переосмислення дійсності
  • розкривається зміст індивідуального досвіду учнів та узгодження його з навчальним и завданнями
  • У проектній діяльності змінюються відносини «Вчитель-учень»
  • Проектна діяльність вчить вихованців: виділяти проблеми, визначати цілі і планувати зміст діяльності, самоаналізу і рефлексії, презентації у різних формах, пошуку і відбору актуальної інформації, проводити дослідження, застосовувати набуті знання на практиці.

 

Недоліки та труднощі у використанні інновацій:

  •       Великі затрати часу на підготовку уроку
  •       В Інтернеті дитина не захищена від негативної інформації, що шкодить психіці і вихованню
  •       Шкідливий вплив комп’ютерної техніки на здоров’я дитини
  •       Може виникати патологічна залежність дитини від комп’ютера
  •       Діти стали менше читати художньої літератури
  •       Не обладнанні комп’ютерною технікою навчальні кабінети

 

 

Калейдоскоп інноваційних педагогічних технологій

  • Інтерактивні технології кооперативного навчання.
  • Технології колективно-групового навчання.
  • Технології ситуативного моделювання.
  • Технології опрацювання дискусійних питань
  • Технологія критичного мислення
  • Технологія проблемного навчання
  • Технологія особистісно зорієнтованого навчання

 

ВИСНОВОК Отже, інновації – це процес, якого на сучасному етапі неможливо уникнути. Їх використання є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати, що таке інноваційні технології навчання, методику їх запровадження, уміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом та багато іншого ми повинні для того, щоб спроектувати й провести ефективний і цікавий для учнів урок.

Отже,сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації. Вона вимагає, щоб над матеріалом, який вивчається, учень розмірковував, бачив зв’язок з іншою інформацією і послідовність між нею. А також шукав відповіді на запитання, які виникають у процесі навчання, що збуджує процес мислення, яке призводить до бажаного запам’ятовування і сприяє розвитку пам’яті. В учнів зникає страх зробити помилку, а виникає прагнення виправити, знайти відповіді, щоб більше помилок не виникало. З’являється вміння вирішувати і виправляти власні помилки однокласників. Процес навчання  стає процесом дослідження.

 

docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку