НОРМАТИВНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Орган зац ядистанц йного навчання у сфер загальної середньої осв ти регулюється:
1.Законом України «Про осв ту»;
2.Законом України «Про повну загальну середню осв ту»;
3.Законом України в д 28 кв тня 2022 року № 7325 «Про внесення зм н до деяких закон в України в сфер осв ти щодо врегулювання окремих питань осв тньої д яльност в умовах воєнного стану»;
4.Указом Президента України в д 16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонац ональну хвилину мовчання за загиблими внасл док збройної агрес ї Рос йської Федерац ї проти України»;
5.постановою Головного державного сан тарного л каря України в д 06 вересня 2021 року № 10 «Про затвердження протиеп дем чних заход в у закладах осв ти на пер од карантину у зв’язку з поширенням коронав русної хвороби (СОVID-19)»;
6.наказом М н стерства осв ти науки України в д 08 вересня 2020 року № 1115 «Деяк питання орган зац ї дистанц йного навчання»;
7.наказом М н стерства осв ти науки України в д 01 жовтня 2012 року № 1060 «Про затвердження Положення про електронн осв тн ресурси»;
8.наказом М н стерства осв ти науки України в д 28 березня 2022 року № 274 «Про деяк питання орган зац ї здобуття загальної середньої осв ти та осв тнього процесу в умовах воєнного стану в Україн »;
9.наказом М н стерства охорони здоров’я України в д 25 вересня 2020 року № 2205 «Про затвердження Сан тарного регламенту для заклад в загальної середньої осв ти»;
10.• листом М н стерства осв ти науки України в д 19 серпня 2022 року № 1/9530-22 «Щодо орган зац ї осв тнього процесу та викладання навчальних предмет в у закладах загальної середньої осв ти».
це орган зац я осв тнього процесу (за дистанц йною формою здобуття осв ти або способом використання технолог й дистанц йного навчання в р зних формах здобуття осв ти) в умовах в ддаленост один в д одного його учасник в та їх, як звично, опосередкованої взаємод ї в осв тньому середовищ , яке функц онує на баз сучасних осв тн х, нформац йно-комун кац йних (цифрових) технолог й.
•Орган зац я дистанц йного навчання в заклад загальної середньої осв ти має забезпечити можливсть здобувачв освти реалзувати право на яксну та доступну освту в дпов дно до їхн х зд бностей, нтерес в, потреб, мотивац ї, можливостей та досв ду незалежно в д в ку, м сця проживання чи перебування, стану здоров’я, нвал дност, соц ального майнового стану, нших ознак обставин, зокрема й тих, як об'єктивно унеможливлюють в дв дування заклад в осв ти.
СИСТЕМОТЕХНІЧНЕ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Організація дистанційного навчання ґрунтується на використанні й поєднанні специфічних освітніх технологій і технічних засобів зв’язку із сучасними методиками навчання, на передаванні інформації. Питання належної організації дистанційного навчання потребують відповідного системотехнічного забезпечення закладу загальної середньої освіти .
Ці та інші функції, відповідно до пункту 3 статті 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», покладено на засновника закладу, де зазначено, що він «зобов’язаний забезпечити утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо».
Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання в закладі поєднує:
•апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відео конференц зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання в синхронному та асинхронному режимах;
•інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає суб’єктам дистанційного навчання цілодобовий доступ до електронних освітніх ресурсів для реалізації освітнього процесу в синхронному та асинхронному режимах. Підключення до мережі Інтернет рекомендовано зі швидкістю не менше 100 Мбіт/с із використанням оптоволоконних технологій;
•програмне забезпечення загального та спеціального призначення
•технічна/сервісна підтримка для забезпечення безперервної роботи платформи дистанційного навчання, що надається фахівцями у сфері цифрових технологій;
•електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів), необхідні для забезпечення дистанційного навчання. Види електронних освітніх ресурсів, вимоги до них, порядок їх розроблення та впровадження визначається відповідно до Положення про електронні освітні ресурси, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01 жовтня 2012 року № 1060 (зі змінами).
•
•Для ефективної організації дистанційного навчання рекомендовано
використовувати такі платформи дистанційного навчання: Microsoft Teams, Google Workspace for Education, Moodle, Edmodo, Мій клас, Classdojo, електронний журнал, щоденник тощо. Ці сервіси мають можливість відстежувати результати роботи учасників освітнього процесу (учителів, учнів), спостерігати за наповненням та проведенням дистанційних занять, зберігати роботи учнів та фіксувати результати навчання.
•Moodle (https://mood
Навчально - •Microsoft Teams (https://www.microsoft.com/uk-ua/education/products/teams) – це методичне хмарний сервіс, що поєднує найзручніші сучасні інструменти для роботи
•Google Classroom (https://classroom.google.com) – сервіс, що пов’язує Google забеспечення Docs, Google Drive і Gmail, Google Meet, дозволяє організувати онлайн-
навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. •віртуальні дошки Padlet (https://padlet.com/), Linoit (http://linoit.com/)
•Електронні журнали, електронний щоденник Сервіс Нові знання
(https://nz.ua/) є однією зі складових Всеукраїнського проєкту «КУРС: Освіта», синхронізується з «Курс школа»
•форми зворотного зв’яз
•форми зворотного зв’язку.