Доповідь на тему "Психологічна компетентність вчителя"

Про матеріал
Опис основних засад та рекомендацій для психологічної стійкості вчителя та психологічні особливості вікових категорій учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯПідготував:вчитель трудового навчання. Ефа Вячеслав Володимирович. Ліцей «Успіх» Вільнянської міської ради Запорізької області

Номер слайду 2

КОМПЕТЕНТНІСТЬздатність виконувати функції, які можуть бути доручені повністю або частково працівникові, який займає певну посаду з урахуванням технологічної однорідності й взаємозв'язку робіт, що дозволяє забезпечити оптимальну спеціалізацію працівників.

Номер слайду 3

Види: Корекційно-узагальнювальна. Контрольно-рефлексивна. Організаційно-виконавча. Планово-прогностична. Мотиваційно-цільова. Комунікаційна

Номер слайду 4

ФУНКЦІЇ ВЧИТЕЛЯСоціальна – допомога учням в адаптації до потреб сучасної соціокультурної ситуації;Виховна – формування загальнолюдських та національних морально-духовних цінностей;Інформуюча – поширення педагогічних знань серед батьків та громадськості;Навчальна – керівництво навчальною діяльністю школяра;Організаторська – керівництво діяльністю дитячих колективів.

Номер слайду 5

Психоло́гія (від грецького ψυχή (psyché) — душа, дух; λόγος (logos) — вчення, наука) — наука, що вивчає психічні явища (мислення, почуття, волю) та поведінку людини, пояснення яких знаходимо в цих явищах.

Номер слайду 6

Актуальність• Соціальним замовленням на творчу особистість учня, випускника школи здатного освоювати, перетворювати і створювати нові способи організації своєї навчальної діяльності і генерувати нові ідеї;• Важливістю створення психолого-педагогічних умов і засобів, що сприяють підвищенню якості освіти;• Потребою в розробці цілісної педагогічної моделі навчання урахуванням психологічної компетентності педагога в загальноосвітньому закладі;• Необхідністю визначення способу оптимальної взаємодії педагога та учнів у процесі навчання з урахуванням психологічної компетентності педагога в умовах освітньої установи.

Номер слайду 7

Професійна компетентністьпедагогічна. Знання предмету. Методик викладання. Методик оцінюваннявчительпсихологічна. Створення умов. Мікроклімату. Будова . Освітнього процесу з урахуванням психологічних особливостей

Номер слайду 8

ГНОСЕОЛОГІЧНА СКЛАДОВА особливості засвоєння навчального матеріалу дітьми1 Диференційнопсихологічний компонент2соціальнопсихологічний компонент. Закономірності спілкування3аутопсихологічний компонентзнання просильні сторони й недоліки власної діяльності

Номер слайду 9

Психологічні особливості учнів 5-6 класів. Розвиток самостійності, активні форми роботи, надання свободи:завдання повинні мати покрокові інструкції за якими їх легко виконати. Учні вчаться виділяти головне (механічна пам’ять відходить на другий планматеріал добре засвоюється в формі питань і відповідей;матеріал подається невеликими порціями – абзацами з виділеними висновками;складний матеріал подається з розважальними фрагментами;графічні ілюстрації повинні бути конкретними і пояснювати певну ситуацію.

Номер слайду 10

Психологічні особливості учнів 7-9 класів. Розвиток активне спілкування з однолітками, самовираження, самоствердження, розвиток творчості, значний прогрес пізнавальної сфери:завдання повинні відповідати можливостям, опора на взаємодопомогу. Підвищена втомлюємостьраціонально межуються складні і прості завдання;графічна інформація може бути як для дорослого;графічні ілюстрації абстрактні і розраховані на подальше осмислення;поєднуються метапредметні та мультипредметні знання.

Номер слайду 11

Психологічні особливості учнів 10-11 класів. Високий ступінь пізнавальної діяльності. Розвиток навчально-профессіональної діяльності, критичний рівень мишлення, здатність вести полілоги, проблемне сприйняття, гіпертекстовість, теоретичні підходи:завдання повинні відповідати запитам, опора на самостійність. Розвиток емоційної, моральної, мотивоційної сфери. Матеріали повинні бути більше інструктивними та координаційними;Гіпертекстовість. Полілогічність..

Номер слайду 12

Індивідуальні підходи. Візуал – дивитися, уявляти, наблюдати -> пізнавати;Аудіал – слухати, говорити, обговорювати -> пізнавати;Кінестетик – діяти, відчувати -> пізнавати.

Номер слайду 13

Вимоги до структури курсів. Формула AIDMA –УвагаІнтерес. Бажання. Мотив. Дія

Номер слайду 14

Етапи ефективної роботи. Біоритмальна крива збудливості кори головного мозку та пов'язана з цим працездатність учнів характеризується їх наростанням з моменту пробудження до 11-12 годин, а потім зниженням до 14 – 15 годин, другий підйом працездатності відзначається з 16 до 18 години.

Номер слайду 15

За фазою впрацьовування слідує фаза високої (оптимальної) працездатності, коли відносно високі рівні кількісних та якісних показників узгоджуються між собою та змінюються синхронно. У молодших школярів найвища працездатність відзначається на 2-му уроці; на 3-му та особливо на 4-му уроках вона зменшується. У учнів старших та середніх класів підвищення працездатності спостерігається на 2-му та 3-му уроках, на 4-му вона знижується, на 5-му, завдяки включенню компенсаторних механізмів, спостерігається тимчасове поліпшення працездатності з різким падінням її на 6-му уроці.

Номер слайду 16

Протягом уроку: Перші 3 – 5 хвилин відбувається впрацьовування - працездатність не стійка, ефективність не висока. Наступні 20 хвилин – оптимум, період найвищої працездатності. Третій період перевтоми, коли відбувається компенсаторна перебудова - дитина ще може працювати якісно, ​​але вже ціною значної напруги. Пора перепочити, відволіктися. (На уроці це може бути фізкультхвилинка з музикою, пісенькою). Зазвичай після цього працездатність знову трохи підвищується і настає наступний період. Четвертий період – невеликий підйом працездатності, який забезпечує на уроці ще 10 хвилин ефективної роботи. П'ятий період – втома останніх 2-3 хвилини.

Номер слайду 17

Сприйняття інформаціїНеобхідна гострота зору при сприйнятті світлих об'єктів в 3-4 рази нижче, ніж для темних.основну інформацію про об'єкт несе його контур; можливість розрізнення та пізнання його збільшується зі збільшенням його складності.підвищення ймовірності розрізнення з 0,5 до 0,98 потрібно збільшення умовних розмірів простих структур на 20÷25%, а знаків типу букв і цифр – вдвічі.

Номер слайду 18

Колірна гама оптимізації сприйняттясиній на білому,чорний на жовтому,зелений на білому,чорний на білому,білий на синьому. Для ефективної роботи оператора важливе значення має спосіб передачі змістового змісту відображуваної на екрані інформації. У стресових ситуаціях числа менш як чотирьох розрядів доцільно представляти на екрані словами. Разом з тим. Основні властивості об'єктів (або необхідні дії) ефективно відобразити як піктограм.

Номер слайду 19

Загальні правила ефективного сприйняття текстів. Для доказу достатньо 2-3 аргументів;Заголовок повинен містити менше 6 слів; Інформація на кольоровому фоні(оранжевий, жовтий) краще запам’ятовується;Чорний текст на білому фоні погано сприймається – краще зелений на білому, червоний на білому;Текст в еліпсі краще сприймається ніж в квадраті або прямокутнику;. Для Європейців краще запам’ятовується верх сторінки і її права частина;. На одній сторінці не повинно бути більше 5-6 термінів, при чому вони повинні бути пов’язаними інакше вони не сприймаються; Строка повинна бути не ширше 8 сантиметрів; Початок і кінець текста запам’ятовуються краще;Текст запам’ятається при 4 – 7 кратному повторенні

Номер слайду 20

Професійне вигорання. Занижена самоповага; Трудоголізм;Інтроверсія. Неефективний стиль керівництва;Дефіцит часу;Відсутність підтримки від колективу. Вчителі – група ризику(комунікативна професія в умовах соціально-економічної кризи)

Номер слайду 21

За своє реальне життя(мається на увазі професійну діяльність у школі) ми переживаємо декілька криз віри. Перший – криз віри у дітей. Другий криз – криз віри у педагогіку.  Третій криз – криз віри в себе. Четвертий криз – криз віри в Сенс буття.

Номер слайду 22

Як з цим боротися?Професійний негативізм. Фізичне та емоційне відчудження. Рітуалізація. Енергетичний вампіризм. За допомогою ліків. Розвиток саморегуляціїФормування впевненої поведінкиІнноваційні підходи до роботи. Планування навантаження та дозування роботи. Фізичні вправи

Номер слайду 23

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку