Доповідь на тему " Стан використання мультимедійної системи, як нового засобу інтерактивного навчання та результативність такої форми роботи на уроках хімії.

Про матеріал
Стан використання мультимедійної системи, як нового засобу інтерактивного навчання та результативність такої форми роботи на уроках хімії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Довідка на тему:

 

Стан використання мультимедійної системи, як нового засобу інтерактивного навчання та результативність такої форми роботи на уроках хімії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Вчитель Козелецької ЗОШ І-ІІІ ст.№3

                                                                                      Іллюша О.І.

 

 

 

     Основна мета системи освіти – моральний та інтелектуальний розвиток особистості, формування творчого і критичного мислення, вміння працювати з інформацією.

     Головним питанням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, організації процесу навчання. Тому із цілої низки найскладніших проблем, найсерйозніша зумовлена нестачею інформаційно-методичних видань і засобів навчання.

    Нові форми розвитку вимагають нових правил і нових шляхів досягнення результатів. Використання засобів мультимедія з метою повторення, узагальнення та систематизації знань не тільки не допомагає створити конкретне, наочно-образне уявлення про предмет, явище чи подію, які вивчаються, але й доповнити відоме новими даними. Відбувається не лише пізнання, відтворення та уточнення вже відомого, але й поглиблення знань. Під час роботи з навчальною програмою важливо зосередити увагу учнів на найбільш складну для засвоєння частину, активізувати самостійну пошукову роботу.

   Важливою умовою активізації роботи під час повторення матеріалу є внесення в нього елементів нового. Ця загально педагогічна вимога має пряме відношення до використання мультимедійних засобів навчання. Важливість їх застосування полягає в тому, що вони надають уроку специфічну новизну, яка дає можливість відтворити за короткий час значний за обсягом матеріал, а також подати його в незвичному аспекті, викликати в учнів нові образи, деталізувати нечітко сформовані уявлення, поглибити здобуті знання.

   Дидактична роль мультимедійних засобів у процесі повторення відрізняється від їх використання на уроках пояснення.  Ця відмінність полягає в тому, що на уроці повторення вони можуть охоплювати матеріал кількох уроків і використовуватися вже не як джерело знань, а як основна або додаткова ілюстрація до повторення чи засіб відтворення та систематизації вже здобутих знань. Під час повторного використання застосована програма допомагає не лише відтворити навчальний матеріал, а й систематизувати його, поглибити й узагальнити.

   Під час уроків повторення та узагальнення інтегруються методичні варіанти використання мультимедійних засобів, що мають різне дидактичне призначення. Це може бути джерелом нової навчальної інформації, матеріалом для виконання самостійної роботи чи перевірки знань учнів, ілюстрацією до вже відомого метеріалу.

    Мультимедія-технології складають: анімаційну графіку, відеофільми, звук, інтерактивні можливості, використання віддаленого доступу і зовнішніх ресурсів, роботу з базами даних. Ці технології мають унікальну можливість надавати величезну кількість корисної і цікавої інформації в максимально зручній і доступній формі.

 

   Хімію викладають вчителі : Клименко Н.П. та Іллюша О.І. На своїх уроках дані вчителі використовують інтерактивну дошку в допомогу проведення уроку та його більшій ефективності. Дошка використовується на різних етапах уроку: активізація пізнавальної діяльності, вивчення нового матеріалу, узагальнення та закріплення знань з теми.                                                    Активізація пізнавальної діяльності включає в  себе: перевірку домашнього завдання, дати відповіді на запитання з минулої теми, самостійні види роботи, які вже заздалегідь розроблені.

При вивченні нового матеріалу записуємо тему, план роботи, правила, визначення, формули, використовуємо схеми, картинки, досліди з даної теми, які неможна проробити самостійно, або є дуже небезпечними, короткі епізоди фільмів. Так при вивченні теми:» Життя і діяльність Д.І.Менделєєва», « Відкриття радіоактивності», «Хімічні реакції» учні продивилися ряд епізодів з даних тем.                                                                         Дітям подобаються уроки з використанням інтерактивної дошки, оскільки, матеріал засвоюється краще, не витрачається час на довгі записи на дошці чи нудне повторення правила, яке необхідно записати, учні не перепитують по декілька разів, самостійно відшуковують цікавий матеріал. Таким чином, вони теж залучені до підготовки до уроку( фрагмент цікавого фільму, досліду, картинок з теми).

    Не всі досліди можливо виконати на уроці (є небезпечні, чи не вистачає того чи іншого реактиву), тому частину виконують самостійно, а частину переглядають на дошці, що є дуже цікавим моментом. Старші учні допомагають вчителю у розробці уроків. Самостійно готують матеріал, заздалегідь отримуючи завдання, і під керівництвом вчителя опрацьовують його у готові презентації, які можна використати, як допоміжний матеріал.    Надія Петрівна використовує у своїй роботі метод проектів, даючи час на опрацювання, розподіляючи дітей на групи. Кожна група отримує тему. Вчителі використовують на своїх уроках презентації, фільми, цікаві досліди.

Постійно оновлюється  каталог з новими дисками, цікавими дослідами, новими розробками презентацій . Так учні 11 класу допомагають у накопиченні матеріалу, та самостійно готують презентації до уроків, які мало викладені у підручнику.

Коли відбувається узагальнення знань, дошка дає можливість відповісти на ряд цікавих запитань, які були опрацьовані на уроці, гає час, коли необхідно накреслити схему, чи таблицю.

Використання інтерактивних технологій відзначає різке зростання активності учнів, збільшується обсяг інформації, яка вивчається, розширення та урізноманітнення матеріалу, який підлягає перевірці, обробка інформації, наявність звукового супроводу, що сприяє активізації через орган слуху, якістю зображень, що сприяє сприйняттю інформації через орган зору. При виконанні самостійної роботи, тесту учень може обдумувати відповідь.

Інформаційні технології дають змогу усвідомити модельні об’єкти, умови існування, сприяючи розумінню досліджуваного матеріалу, а також їхньому розумовому розвитку.

    Звичайно , повний перехід тільки на презентації неможливий. Оскільки гарний урок, коли учні можуть проявити свої здібності, висловити думки, зробити висновки, проробити самостійно досліди. Тому інтерактивні технології повинні доповнювати урок, а не замінювати його повністю.

Це головне, що беруть собі за мету дані вчителі при проведенні уроків та підготовці до них.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали для друку
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку