Урок-подорож "Основні класи неорганічних сполук"

Про матеріал
Урок - подорож , як підсумковий матеріал з теми. Містить нестандартні підходи до узагальнення вивченого матеріалу з теми: робота в групах,інтератктивні вправи, рефлексію.
Перегляд файлу

Урож-подорож у 8 класі на тему: «Основні класи неорганічних сполук»

Мета: узагальнити закріпити , поглибити основні  знання теорії: будова, класифікація назв, фізико-хімічні властивості, способи одержання оксидів, кислот, лугів основ; уміння й навички роботи з опорним конспектом ; уміння працювати в парах з опитувальником, у групах; показати вміння працювати з додатковою літературою з теми; вболівати за свою роботу та роботу товаришів на уроці; працювати творчо, активно, розумом, душею, серцем.

Обладнання:ноутбук, дошка прикрашена малюнками, що відповідають етапам мандрівки, розміщеними під номерами; на стенді плакат ( яскрава галявина радості й успіху- рефлексивна галявина, на якій періодично, поетапно вивішуються слова настрою: «посміхніться», «молодці», «творіння», «успіхів», роздатковий матеріал на урок, пробірки та реактиви

Тип уроку: урок контролю та корекції знань.

Форма проведення: урок- подорож у світ знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».

                                                                                            Хімія - наука чудес

Хід уроку:

І. Звучить мелодія пісні «А ну-ка песню нам пропой веселый ветер…»

1.Організаційний момент. Вступне слово вчителя про незвичність сьогоднішнього уроку.

2.Постановка мети і цілей уроку з допомогою учнів. Доповнення вчителем.

3. Перед початком уроку учням пропонується визначити рівень своєї підготовленості , настрою на роботу за допомогою друкованих кольорових колбочок: червона - гарний настрій, упевненість у високому рівні знань; зелена – настрій хороший , є впевненість у достатньому рівні знань;

 жовта - орієнтація на середній рівень. Учні розміщують свою колбочку на рефлексивну галявину навпроти свого прізвища. Протягом уроку вчитель буде здійснювати проміжне оцінювання тим самим кольором колбочок, а лаборант буде прикріплювати рівень оцінювання на галявину «радості та успіху» . В кінці уроку з її допомогою буде отримана оцінка за урок.

ІІ.Мотивація. Вчитель визначає з допомогою учнів важливість даної теми для життя.

ІІІ. Актуалізація опорних знань: «Збираємо знання в рюкзак». Для успішної подорожі треба взяти з собою знання. Тому працюємо за опитувальником, який лежить на кожній парті. Діти не зачитуватимуть, а дають повні відповіді.

1). Робота з опитувальником :

1.Оксид- це….

2. Оксиди поділяються на …

3. Кислотами називають…

4. Кислоти класифікуються за…

5. Що таке індикатор…

6. Перелічити індикатори на кислоти…

7. Основами називають…

8. Класифікують основи за…

9. Солі - це..

10.Реакція заміщення – це …

12. Каталізатор це…

2.Біжимо далі стежиною знань. Адже в повному розумінні знання за плечима не носити - це не рюкзак. Вам доводиться читати книги різними мовами. Хімічна мова – це мова хімічних формул і символів. Тому я даю вам жартівливе завдавання: Перекладіть  рідною мовою такі вирази:

- Не все те Аурум , що блищить;

- Ферумний характер;

- За купрумний гріш подавився;

Перший гість – Аурум, другий –Аргентум, а третій- Купрум, бери сумку та їдь;

  • Білий, як кальцій карбонат;
  • Слово- Аргентум, а мовчання- Аурум;
  • Багато аш- два-о утекло;
  • Щоб друга пізнати, потрібно з ним пуд натрій хлориду з’їсти.

3). А зараз невеличкий привал. Він має назву «хімічний обід».

Працюємо в групах. Об’єднуємося в групи за місцем розміщення ( по рядах). Кожна з груп отримує паперову колбу на якій написано клас сполук, який треба відтворити у вигляді формул за 5 хвилин ( якомого більше). Не забувайте про правила роботи в групі:обираєте спікера, який керує процесом; хронометриста, що слідкує за часом; секретаря, що фіксує формулами з їх назвами.

4) Відпочинок закінчився і ми продовжуємо подорож. На нашому шляху «Водоспад». Давайте пригадаємо назву найбільшого водоспаду на Землі? Правильно, Анхель - в Південній Америці. Тому зараз всі свої знання ви повинні акумулювати при роботі в зошитах.

І варіант - відтворює схему властивостей та будови оксидів

ІІ варіант - відтворює схему властивостей та будови основ

ІІІ варіант - відтворює схему властивостей та будови кислот.

5) А зараз перед нашими поглядами відкривається «Чарівна галявина». На цій  галявині відбуваються дійсно незвичайні речі. Але все по - порядку. Скажіть хто хоч раз уявляв себе барменом? Бармен вправно і вміло змішує різні напої, готує коктейлі. Але наші коктейлі незвичайні. Як ви думаєте чому? Правильно, бо їх не можна пити. Зараз потрібно буде приготувати такі коктейлі: «Малиновий», « Помаранчевий», « Шиплячий». Але попередньо давайте пригадаємо правила техніки безпеки.

6) А тепер наша дорога лежить додому. Серце радіє , бо дім найкраще місце на землі. Кожен варіант отримує таблицю в якій потрібно буде віднайти саме ту групу сполук, яку вкаже вчитель, у відповідному стовпчику виписати букви і назвати ключове слово.

7) А зараз сюрприз. На стіл вчитель виставляє пачку солі, соди, нашатирного спирту, оцет, лимонну кислоту. Скажіть, яке відношення до сьогоднішнього уроку мають ці продукти?

Вправа «Перевтілення». Попередньо об’єднані групи  отримують: І- пачку солі, ІІ-пачку соди, ІІІ-оцту. Потрібно ввійти в образи цих речовин і коротко від їх імені охарактеризувати властивості. (Наприклад: я- сіль: біла тверда речовина, солона на смак, використовують мене при приготуванні страв, соленні овочів, маю сили вбивати бактерії і т.д. Дуже комунікабельна – взаємодію з кислотами, основами, металами, а також із родичами-солями ).

ІV. Підсумок уроку. Учитель проводить рефлексію за методом «Інтерв’ю»:

Чи цікаво було на уроці?

Що було найбільш захоплюючим?

Що тобі далося легше, що важче?

Над чим потрібно ще попрацювати?

Посміхніться собі, одне одному, вчителю. Якщо ти задоволений своєю роботою на уроці підніми дві руки, якщо задоволений роботою класу на уроці - плесни в долоні один раз, уроком - плесни двічі.

Учитель НА ОСНОВІ КОЛЬОРОВИХ колбочок виставляє оцінки учням. Дякує класу і бажає успіхів, творчості, радісних знахідок. Якщо забарвлення галявини самооцінки учнів збігається із забарвленням галявини вчителем- це відмінний результат.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку