Доповідь на тему "Використання Google-сервісів для організації освітнього процесу"

Про матеріал

Сервіси Google дають можливість ефективно забезпечити різні форми навчання.

Використання хмарних сервісів не лише організовує самостійну роботу студентів, а й сприяє підвищенню мотивації до навчання та кращому засвоєнню навчального матеріалу, робить процес навчання цікавішим та більш адаптованим для сучасних студентів.

Перегляд файлу

Використання Google-сервісів для організації освітнього процесу в НВПЕТ

Міністерство освіти та науки України на чолі з Л.Гриневич реформує українську освіту як шкільну, так і професійну та вищу. Пропагується створення навчальних порталів для вдосконалення освітнього процесу перш за все для дітей, що знаходяться в зоні бойових дій. Такі середовища повинні містити відео уроки, дистанційні курси, мультимедійні бібліотеки, що забезпечать пошук, використання, класифікацію та переосмислення питань, що вивчаються у навчальних дисциплінах.

Серед нових підходів до сучасного освітнього середовища науковці визначають:

-     гуманістичний (педагогічна етика та культура викладача);

-     акмеологічний (закономірності творчого розвитку учасників освітнього середовища);

-     системний (модернізація навчально-виховного процесу і формування фахівця);

-     інформаційний (підвищення професійної майстерності, впроваджуючи сучасні педагогічні та комп’ютерні технології);

-     технологічний (активне використання педагогічних технологій, вдосконалення традиційних методів);

-     компетентнісний (спроможність самостійно вирішувати професійні завдання);

-     інноваційний (формування готовності до інноваційної професійної діяльності).

Реалізація підходів передбачає створення інноваційного освітнього середовища, що забезпечує освіту, формування особистості з творчим мисленням. Таке середовище може забезпечити вдосконалення та розширення традиційних форм роботи для підвищення якості навчання. Передбачається впровадження у вищу освіту нових засобів, методів професійної підготовки майбутніх спеціалістів, створення та використання різноманітних інтернет-технологій та засобів електронного навчання. Оскільки, сучасні молоді люди все частіше користуються смартфонами, планшетами та іншими гаджетами, і в основному використовують їх для розваг та ігор, хоча можливості використання таких пристроїв набагато ширші. Саме тому перед педагогами-інноваторами постає завдання забезпечити освітній процес якісними електронним засобами навчання, не лише для роботи в аудиторії, а й за її межами.

Хмарні технології — це сервіс, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних.

Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет без встановлення їх на ПК і доступу до особистих файлів. Ця технологія зручна у використанні в різних сферах діяльності як на підприємствах, так і в навчальних закладах. 

Впровадження хмарних технологій в навчання та адміністрування освітнім процесом дозволяє:

-              зекономити    засоби             на        придбання      програмного забезпечення (оскільки

використовуються технології Office онлайн);

-              знизити потреби в спеціально обладнаних приміщеннях;

-              виконати різні види навчальної роботи, контролю і оцінювання online;

-              зекономити дисковий простір;

-              забезпечити антивірусну, безрекламну, антихакерську безпеку та відкритість освітнього середовища для викладачів і для студентів.

Новоград-Волинський промислово-економічний технікум, як сучасний заклад освіти, впевнено крокує вперед з інноваціями. Тому постало питання про впровадження хмарних технологій у роботу навчального закладу, використання яких відкриває можливості для розвитку різних форм взаємодії всіх суб'єктів освітнього процесу. У своїй роботі колектив технікуму виокремлює декілька основних тенденцій розвитку хмарних технологій: 

       створення електронної освітньої платформи;

       активне впровадження сучасних засобів та методів навчання з орієнтуванням на цифрові освітні технології;

       поєднання традиційного та комп’ютерного навчання;

       створення системи змішаного навчання;

       постійне професійне зростання та розвиток викладача з метою продукування ним інформаційних технологій для навчання;

       зміна діяльності викладача на розробку нових засобів для підвищення його творчої активності, збільшення рівня технологічної та методичної підготовки.

Оскільки Google надає безліч додатків і сервісів, що допомагають організовувати навчальний процес, тому їх варто використовувати. З 2016 року у Новоград-Волинському промислово-економічному технікумі розпочато використання сервісів Google в управлінні вищим навчальним закладом, що систематизує та виносить на більш високий рівень роботу всіх учасників освітнього процесу. Зокрема, електронні таблиці Google використовуються для обліку успішності й відвідування, у вигляді електронного журналу.

Введення такого документу спрямовано на відображення особистісного та професійного зростання кожного студента протягом років навчання в технікумі; аналіз відвідування студентами всіх видів занять в технікумі; динаміки успішності кожної академічної групи в цілому; формування зворотного зв’язку студент-викладач-адміністрація. 

Робота з електронним журналом змушує злагоджено працювати кілька підрозділів освітнього процесу, а саме: викладачів-предметників, які вчасно виставляють атестаційні бали з навчальної дисципліни; старост груп, які відслідковують результати навчання студентів групи протягом семестру і вносять їх в електронний журнал; кураторів академічних груп та заввідділеннями, які перевіряють правильність і достовірність інформації, аналізують інформацію про оволодіння студентами знань з навчальних дисциплін в кожній групі та по відділенню в цілому; заступника директора з навчальної роботи, що аналізує інформацію про хід навчального процесу в академічних групах та курсах і на її підставі контролює дотримання встановлених вимог до його організації.

На сьогодні електронний журнал обліку успішності студентів – це допоміжний документ навчальної роботи групи, у якому фіксуються результати навчальних досягнень, відвідування ними занять, виконання навчальних програм тощо.

В січні 2017 року студентами спеціальності «Комп’ютерна інженерія», під керівництвом викладачів циклової комісії комп’ютерних дисциплін за допомогою пакету хмарних сервісів Google Suite for Education, було створено єдине інформаційне середовище навчального закладу. Зауважимо, що хмарні технології на даний час стають повноцінним освітнім інструментом. Це дозволяє навчальним закладам створювати власні онлайн-простори. При цьому, кожен студент має власну поштову скриньку, а також доступ до хмарного середовища технікуму, де зберігаються додаткові завдання, підручники, інші навчальні матеріали.

Такий сервіс компанії Google об’єднує додатки, які надаються компанією безкоштовно для освітніх установ у рамках обраного освітньою установою домену. Пакет додатків включає стандартні Google сервіси та систему управління навчанням Google Classroom, які постійно оновлюються, мають україномовний інтерфейс та можливість інтеграції між різноманітними додатками. 

Кожен студент та викладач має корпоративний обліковий запис Google для навчання/роботи з адресою типу:<ім’я>@<nvpet.net>. Як у будь-якому хмарному середовищі збереження даних користувачів відбувається в Інтернет з можливістю доступу до них в будь-який час і з будь-якого пристрою, з подальшим збереженням на персональному комп’ютері або роботою з даними в «хмарі».

Середовище Google Classroom є зручним додатком розробленим саме для освітніх потреб, і його можуть використовувати викладачі будь-яких дисциплін (навіть з початковими навичками роботи з комп’ютером). У Classroom зручно працювати, і викладачам, і студентам, оскільки сервіс забезпечує користувачів персональною робочою платформою, яка має зручний, інтуїтивнозрозумілий інтерфейс і можливості роботи з різними типами даних, необхідних учасникам освітнього процесу. 

Важливо зазначити, що для кожного «Класу» створюється унікальний код доступу, який студенти або інші викладачі використовують, щоб приєднатися до нього. Під час використання Google Classroom, автоматично створюється папка для кожного «Класу» та інтегрується на Google Диску і у викладача, і у студентів. При створенні завдань у вигляді Google-документів, платформа створює і поширює індивідуальні копії документів для кожного студента в класі за бажанням викладача, що значно спрощує технічні аспекти освітнього процесу. За потреби кожне завдання викладач обмежує в часі. Коментувати завдання в «Класі» мають можливість як викладачі, так і студенти. Виконане завдання має статус «Виконано» – це дозволяє викладачеві перевірити роботу, і в разі необхідності повернути студенту на доопрацювання. Всі завдання можна відкривати одночасно і контролювати роботу над певним завданням відразу в декількох класах. Для спілкування між викладачами та студентами створено опцію “Оголошення”. 

Сервіси Google дають можливість ефективно забезпечити різні форми навчання:

перевернуте, змішане, дистанційне, індивідуалізувати навчання, а також широко використовувати групові форми роботи. Навчання студентів не обмежуються лише класною кімнатою, матеріали розміщені на хмарі можна переглядати вдома повторюючи вивчене на занятті. Деякі завдання можна одночасно редагувати кільком користувачам така спільна робота розширює можливості навчання, студенти можуть обмінюватись ідеями і допомагати один одному, що адаптує їх до роботи в групах. Для засвоєння матеріалу кожен студент має змогу вибрати зручний час і місце для сприйняття, переосмислення та засвоєння інформації.

Використання хмарних сервісів не лише організовує самостійну роботу студентів, а й сприяє підвищенню мотивації до навчання та кращому засвоєнню навчального матеріалу, робить процес навчання цікавішим та більш адаптованим для сучасних студентів. 

Мартинюк Л.А. викладач комп’ютерних дисциплін, методист НВПЕТ

pdf
Додано
25 липня 2018
Переглядів
4057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку