Доповідь на тему «Впровадження імерсивної технології віртуальної та доповненої реальності на уроках історії»

Про матеріал
Новітні цифрові технології, що стрімко інтегруються в усі галузі діяльності людини, дали відчутний поштовх щодо зміни освітньої парадигми з накопичення інформації до надання доступу до неї в різноманітних формах. Як наслідок, онлайн-заняття, альтернативні інформаційні джерела, мобільні додатки, використання технології хмарних обчислень стали невід’ємною складовою повсякденного життя та освітнього процесу. Їх використання надає можливість забезпечити індивідуалізацію та диференціацію навчання, інтерактивну взаємодію всіх учасників освітнього процесу, спрямувати здобувачів освіти до пошукової та творчої діяльності .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Доповідь                                                        на тему:                                                                                                  «Впровадження імерсивної технології                                                     віртуальної (VR - Virtual Reality) та  (AR - Augmented Reality) доповненої реальності на уроках історії»

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

І. ВСТУП                                                                                                                                                                             ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА                                                                                                                  

1. Імерсивні технології                                                                                                                 2. Новітні імерсивні методи навчання в Україні                                                                                               3. Історичні кейси                                                                                                                     4. Інтерактивні інтернет ресурси впровадження технології віртуальної (VR - Virtual Reality) та доповненої  реальності на уроках історії                                       5. Практичні рекомендації викладачам

ІІІ. ВИСНОВОК                                                                                                                                           ІV. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Цифровий простір: як технології змінять наш стиль життя в 2019 році |  Економічна правдаhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/Head-mounted_display_and_wired_gloves%2C_Ames_Research_Center.jpg/478px-Head-mounted_display_and_wired_gloves%2C_Ames_Research_Center.jpg8.7: .b. нові технології: віртуальна та доповнена реальність - LibreTexts -  UkrayinskaМайбутнє настало: як передові технології змінюють роздрібну торгівлю –  Асоціація рітейлерів УкраїниІмерсивні технології: як їх використовують сьогодні? - Бізнес новини Полтави

 

 

 

 

 

 

 

І. ВСТУП

       Новітні цифрові технології, що стрімко інтегруються в усі галузі діяльності людини, дали відчутний поштовх щодо зміни освітньої парадигми з накопичення інформації до надання доступу до неї в різноманітних формах. Як наслідок, онлайн-заняття, альтернативні інформаційні джерела, мобільні додатки, використання технології  хмарних обчислень стали невід’ємною складовою повсякденного життя та освітнього процесу. Їх використання надає можливість забезпечити індивідуалізацію та диференціацію навчання, інтерактивну взаємодію всіх учасників освітнього процесу, спрямувати здобувачів освіти до пошукової та творчої діяльності .

       Сучасне покоління тяжіє до новітніх технологій, що стосуються інтерактивної взаємодії та комунікації, методів отримання знань та пізнання світу. Яскравим прикладом інтерактивних інструментів є імерсивні технології, які з технологічної точки зору використовують різні пристрої: інтерактивні дошки, окуляри, шоломи, рукавички віртуальної реальності тощо. Вони надають можливість реалізувати ефективне імерсивне освітнє середовище, що сприяє формуванню навчальної мотивації, інтелектуальному, емоційному, практичному розвитку, творчій самореалізації здобувачів освіти тощо.

       Найбільше занурення досягається за допомогою віртуальної реальності, у якому сенсорна система виключає частково чи цілком зовнішні подразники. Віртуальна реальність дає можливість сприймати довкілля як аудіовізуальним каналом, так і сенсорним за рахунок взаємодії з об’єктами віртуальної реальності, залучаючи учня до іншого середовища і роблячи її частиною. Таким чином це робить уроки чимось незвичним і надзвичайно цікавим. Цифровізація освіти змінює роль викладача, який тепер спрямовує учня і намічає йому маршрути в дослідження нових для нього об’єктів. Отже,  процес навчання змішується з пасивним, активним, підвищуючи засвоюваність матеріалу та роблячи уроки більш ефективними. Такі сценарії стають інструментами імітації навчальних проблем, природних явищ, що захоплюють. Все від масштабу всесвіту до крихітного атома стає доступним не тільки для наочного уявлення, але і для взаємодії.

       1.Імерсивні технології. Імерсивні технології (англ. immersive — занурювати) — технології повного або часткового занурення у віртуальний світ або різні види змішання реальної і віртуальної реальності. Імерсивні технології також називають технологіями розширеної реальності. До їх списку входить віртуальна і доповнена реальність, а також 360 °-відео. Вони забезпечують ефект повної або часткової присутності в альтернативному просторі і тим самим змінюють призначений для користувача досвід в абсолютно різних сферах.

  • RR (real reality) — «реальна реальність» або об'єктивна реальність, в якій ми перебуваємо і яку сприймаємо органами чуттів.
  • VR (virtual reality) — віртуальна реальність — повністю змодельована дійсність із застосуванням сучасних технологій. Це не тільки 3D або 360 сцени, це також звук, тактильні відчуття і навіть запахи.
  • AR (augmented reality)  доповнена («додана») реальність. Тобто ми додаємо в нашу реальну дійсність (RR) елементи віртуальної, змодельованої реальності.
  • MR (mixed reality) — змішана реальність. По суті, це VR з деякими доповненнями RR. Або AR із застосуванням окулярів змішаної реальності (Microsoft HoloLens та подібне).
  • XR (extended reality) — розширена реальність — це загальна назва для AR- і VR-технологій.
  • 360-фото, відео — контент, що складається з однієї 360 ° — або декількох зшитих фото і відео. Поширені також 360 °-трансляції.

       Отже, імерсивні технології мають певну відмінність. В контексті різноманітності імерсивних технологій науковці звертають увагу на те, що доповнена реальність більш перспективна і простіша, ніж віртуальна реальність, дозволяє сконцентрувати увагу на важливішому, не відволікаючись на другорядні елементи віртуального світу, сприяє не лише розширенню світогляду здобувачів, а й зацікавленості процесом навчання в цілому, стимулюючи процес набуття нових знань та формування компетентностей. З іншого боку, віртуальна реальність більше підходить до відеоігр, а також формування фахових комптентностей окремих спеціальностй.

До основних переваг імерсивних технологій відноситься:

  • наочність (можливість розглянути об’єкти та явища, які важко або неможливо побачити в реальності);
  • зосередженість (відсутність відволікань у процесі навчання);
  • залучення (з’являється можливість гейміфікації освітнього процесу);
  • безпека (відсутність у віртуальному середовищі можливості щось пошкодити без можливості відновлення);
  • ефективність.

Переваги доповненої реальності

       Підвищена залученість і мотивація. Однією з головних переваг використання AR у класі є його здатність привертати увагу здобувачів освіти і підтримувати їхню участь у навчальному процесі. Забезпечуючи захоплюючий та інтерактивний досвід, AR мотивує здобувачів освіти досліджувати та відкривати нову інформацію, роблячи процес навчання більш приємним та ефективним.

       Покращене розуміння та утримання уваги. Технологія AR пропонує унікальну можливість візуалізувати складні концепції та оживити історичні події. Подаючи інформацію більш відчутним і зручним способом, учні можуть глибше зрозуміти матеріал і ефективніше запам’ятовувати знання. Це особливо корисно для таких предметів, як географія та історія, де просторові та часові виміри може бути важко зрозуміти за допомогою традиційних методів навчання.

       Доповнена реальність пропонує багатообіцяючий шлях для збагачення досвіду навчання в класах історії та географії. Збільшуючи залучення здобувачів освіти, покращуючи розуміння та забезпечуючи захоплюючий досвід, AR має потенціал кардинально змінити спосіб викладання цих предметів. Щоб використати весь потенціал цієї технології, викладачі повинні ретельно вибирати найбільш відповідні інструменти AR і продумано інтегрувати їх у свої стратегії навчання. Роблячи це, педагоги можуть створити захоплююче та ефективне навчальне середовище, яке надихне здобувачів освіти досліджувати та поглиблювати свої знання про навколишній світ.

       На мою думку, занурення у віртуальний світ за допомогою імерсивних технологій дозволяє комбінувати віртуальні об’єкти з реальним середовищем або створювати новий штучний світ. Організація заходів із підвищення фахової компетенції з використанням віртуальної реальності дає змогу наочно демонструвати здобувачам освіти усі аспекти реального об’єкта або процесу.         

       Таким чином можна одночасно отримувати інформацію з декількох джерел. Це в цілому дає значний ефект, покращує якість і швидкість освітніх процесів і зменшує їхню вартість.

       Я вважаю, що використання новітніх медіа нині є одним із технологічних аспектів підвищення рівня засвоєння навчального контенту. Відомо, що візуалізація навчального матеріалу спрощує його сприйняття, має вагоме значення для швидкого та ефективного засвоєння. При цьому людина запам’ятовує 20 % того, що вона бачать, 40 % того, що вона бачить і чує, і 70 % того, що вона бачить, чує і робить. І саме імерсивні технології дають змогу повною мірою використовувати те, що людина 80 % інформації отримує з навколишнього світу за допомогою зору. У результаті відбувається повне залучення здобувача освіти до сприйняття навчального матеріалу, підвищує мотивацію й успіхи в отриманні знань та формуванні компетентностей.

       Віртуальні технології дозволяють не тільки візуалізувати складні процеси або явища, а й додають ефект присутності, виходячи за межі однієї країни, мови, культури. Сьогодні, в умовах обмежень, пов’язаних з короновірусною інфекцією та військовим вторгненням росії в нашу країну, досить активно застосовують віртуальні екскурсії та виставки з інтерактивним, анімаційним, голосовим, музичним, графічним супроводом. Імерсивні технології дають можливість різностороннє вивчати і аналізувати наслідки історичних подій, брати участь в експедиціях тощо. І це є інноваційною формою навчальної діяльності, яка спрямована і на здобуття предметних знань, і на формування комунікативних та пізнавальних здібностей.

       Віртуальна інформація як відносно новий сегмент інформаційного простору посідає особливе місце в інформаційно комунікаційних технологіях, оскільки:

    передбачає віртуальну інформаційну взаємодію – повну або часткову, у зв’язку з чим і формується віртуальна, доповнена чи змішана реальність людських або машинних комунікацій, у тому числі й у навчальному процесі;

    2) надає необмежений обсяг інформаційного продукту; при цьому інформація перебуває в постійному розвитку, оновлюється й динамічно трансформується;

    3) формує цілісну інформаційну культуру особистості майбутнього фахівця-гуманітарія;

    4) уможливлює поєднання віртуальної інформації з будь-якими іншими її видами, а інформаційно-комунікаційних технологій – з іншими інноваційними формами й методами навчання у вищій школі.

       Тому важливу роль імерсивні технології відіграють при створенні інклюзивного навчального середовища з урахуванням потреб і можливостей кожного здобувача освіти з фізичними, соціальними або когнітивними обмеженнями. Це досягається завдяки можливості отримання доступу до використання навчальних матеріалів у віртуальному просторі,

2. Новітні імерсивні методи навчання в Україні.                                                                   Для того, щоб зрозуміти силу новітніх технологій у навчанні, треба згадати освітні методи минулих років, коли головна увага викладача була спрямована на аудіальний та письмовий стилі викладу інформації. Останні 10 років почали активно змінювати цей підхід, ефективно впроваджуючи інтерактивні можливості для уроку (інтерактивна дошка, онлайн-тести, електронний щоденник), щоб зробити навчальний матеріал цікавішим та доступнішим для поглибленого розуміння школяра. Секрет полягає у тому, що увага дитини серйозно концентрується на навчанні, коли матеріал презентують нативним для неї шляхом, використовуючи додатки, де є доповнена реальність, елементи гри, наочність через віртуальні моделі тощо.  Це залучає  нові можливості пам’яті, підвищує  увагу до предмета, забезпечуючи успішний результат. Така технологічна допомога ще й значно вбереже цінний час учителя. 

       У сучасній освітній практиці України вже розпочалось активне використовування LMS-систем та залучення електронних щоденників, які значно полегшують роботу викладача. Якщо взяти до уваги технології VR, AR та MR в освіті, український ринок перебуває на першому етапі свого розвитку, що засвідчує про його майбутню перспективність. Прикладом таких  новітніх технологій є українські продукти AR_Book та AR_Teacher, діяльність яких спрямовано на створення й проведення ефективних уроків з використанням сучасних технологій. Їхні можливості вражають своїм функціоналом, який містить  інтеграції з великими системами, 30 функцій для конструктора уроку, 2000 тестів та понад 200 авторських експериментів у форматах AR/3D. Головна особливість полягає в тому, що школа зможе відстежити прогрес школярів через глибинний аналіз успіхів  кожного учня та те, що в цій системі можна забезпечити інтерактивне навчання через доповнену реальність. Тут безпека відіграє важливу роль, бо учні взаємодіють з 3D моделями на своєму смартфоні. Важливо зазначити, що кожний експеримент у системі затверджений Міністерством освіти і науки України. 

       Отже, імерсивні методи навчання, як одна з найцікавіших тем нашого сьогодення! Вона надає розуміння технологічного прогресу, який чекає на кожного з нас, особливо в освіті майбутнього, що так важлива для сучасного покоління. 

3. Історичні кейси

       Імерсивні технології вдало поєднуються з іншими сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями навчання. Серед таких інноваційних технологій  чи не найбільш ефективним є поєднання імерсії та історичних кейсів, які нині активно впроваджуються в навчальний процес. Як відомо, історичні кейси дають змогу успішно використовувати «події, які реально відбулися в тій чи іншій сфері діяльності та описані авторами, щоб спровокувати дискусію в навчальній аудиторії». У зв’язку з цим  доцільним поєднувати case-study саме з імерсивними методами навчання, які уможливлюють візуалізацію історичних подій і входження здобувача освіти у віртуальну чи доповнену реальність за допомогою органів слуху і зору, відстеження кейс-ситуації в динаміці. Як один із найбільш ефективних інтерактивних методів навчання, кейс-метод органічно поєднується з імерсивними методами навчання, оскільки:

     кожна навчальна ситуація, представлена в історичному кейсі, має відображати середовище, тобто місце події;

     імерсивні методи навчання дають змогу подати середовище у віртуальному вигляді;

     у кейс-ситуаціях має бути подана достатня висхідна інформація, яка може бути віртуальною повністю або частково;

     до кейс-ситуацій варто додавати різноманітну візуалізацію, як-от: графіку, таблиці, відео, що з допомогою імерсивних технологій зробити значно легше.

4. Впровадження технології (VR - Virtual Reality) та доповненої  реальності на уроках історії.                                                                                                                                                             

       Доповнена реальність (AR) — це інноваційна технологія, яка накладає цифрові елементи на фізичний світ, покращуючи сприйняття та взаємодію користувачів із оточенням. В останні роки педагоги почали інтегрувати доповнену реальність у свої класи, щоб збагатити навчальний досвід, зокрема з таких предметів, як географія та історія.

Приклади впровадження AR в історії та географії

Інтерактивні карти. Карти з доповненою реальністю дозволяють здобувачам освіти  досліджувати історичні події та географічні об’єкти в динамічний інтерактивний спосіб. Наприклад, здобувачі освіти можуть використовувати свої смартфони чи планшети для отримання додаткової інформації про певні місця, такої як історичні факти, дані про населення чи навіть 3D-моделі визначних місць.

Використання GOOGLE-MAPS на уроках історії

Інтерактивні карти мають властивості історичної та географічної карти, тобто є зображенням у певному масштабі території земної поверхні на площині, виконаним за допомогою умовних знаків із застосуванням картографічної проекції. Разом з тим у них з'являється нова властивість, що наближає їх до геоінформаційних систем – можливість зміни змісту карти. Поява інтерактивних електронних історичних та географічних карт можна назвати революцією в існуючій системі наочних посібників.

На сьогодні в Інтернет-просторі існує велика кількість мережевих геосервісів, які можна розглядати як мережеві навчально-методичні інтерактивні комплекси. Наприклад, з сайту Scientific Visualization Studio (http://svs.gsfc.nasa.gov) можна звантажувати анімовані дані, які щодня поновлюються, про різні природні процеси і стихійні біди і накладати їх на зображення земної поверхні. З Інтернет-сервісу Globe (http://www.globe.gov) можна отримати інформацію про температуру, опади, тиск тощо. Геосервіс World Wind – тривимірний інтерактивний віртуальний глобус, створений NASA й здатний показувати адміністративні межі, назви населених пунктів, плани міст, прапори країн і багато що інше. Компанія Microsoft розвиває власний проект Virtual Earth.

       Серед різноманітних геосервісів створений Google-maps – один з мережевих геосервісів корпорації Google, який дозволяє знаходити, відзначати, коментувати та оцінювати різні об’єкти на зображенні земної кулі з досить високою точністю.

    Зображення земної поверхні користувачеві цього сервісу доступно у популярному з недавнього часу форматі 3D, у режимі карти та в режимі Google Earth.

   В режимі «Карти» користувач може обрати зображення земної поверхні, зроблені з супутника, які завдяки високій роздільній здатності, створюють ілюзію присутності в певній точці простору.

   В Google-maps інтегровано службу Google Street View, яка надає користувачам можливість «подорожувати» у тривимірній проекції вулиць. Така функціональність створена за допомогою кругового фотографування місцевості спеціальним обладнанням в режимі реального часу та створенням багатьох сферичних панорам з прив’язкою до географічних координат. За допомогою цієї служби викладач може проводити віртуальні екскурсії та огляд цікавих історичних та географічних об’єктів.

   Google-maps – це не тільки карта, але й джерело текстової та візуальної інформації, пов’язаної з певним географічним об’єктом. До карти прив’язана інформація з Вікіпедії.

       Сервіс передбачає інструменти для вимірювання відстаней, обчислення площ, підбір коротшого шляху та інші маніпуляції, пов’язані з вмінням учнів знімати з карти цифрову інформацію. Застосування цих можливостей геосервісу дозволяють перекласти здійснення механічних за своєю природою операцій на комп’ютер і відвести більше часу на творчу й дослідницьку діяльність учнів.

       В Google-maps  вбудована ГІС Google Earth  (офіційна назва українською мовою: Google Планета Земля) — це безкоштовна, вільно-завантажувана програма компаніїї Google, що відображає віртуальний глобус. У тривимірності ландшафтів поверхні Землі й полягає головна відмінність програми Google Earth від Google Maps.

Віртуальні екскурсії. AR може перенести здобувачів освіти у далекі місця чи минулі епохи, дозволяючи їм досліджувати історичні місця, досліджувати артефакти та отримати більш автентичне розуміння людей і культур, які вони вивчають. Віртуальні екскурсії можуть бути економічно ефективною та логістично здійсненною альтернативою традиційним екскурсіям, дозволяючи викладачам надавати учням багатий досвід занурення, не виходячи з класу.

       В 2019 році компанія Google створила проєкт “Автентична Україна” "Автентична Україна"- це культурний проект Google, спрямований на представлення унікальної і різноманітної культурної спадщини України, а також реалізований в партнерстві з урядом і місцевими громадами. Оцифровка дерев'яних церков Карпатського регіону, що занесені до світової спадщини ЮНЕСКО, вперше забезпечила онлайн-доступність до цих неповторних пам'ятників для всіх інтернет-користувачів в Україні та світі.

          Віртуальний музей спадщини князів Острозьких перша спроба синтезувати всю наявну інформацію про надбання князівського роду Острозьких у вигляді онлайн платформи для дослідження та популяризації спільної історії.                                               

       Перший етап проекту, що включав створення веб-ресурсу та наповнення його матеріалами про спадщину князів в Острозі здійснено за підтримки Українського культурного Фонду.

За допомогою сучасних технологій, зокрема методу фотограмметрії, було оцифровано понад 20 автентичних експонатів XIV-XVII ст. Для створення однієї 3D моделі зроблено від 400 до 1500 високоточних фотографій.

Також створено 5 відео віртуальної реальності, які занурюють глядача в атмосферу міста та розповідають про історію та діяльність роду Острозьких.

 

5. Інтерактивні інтернет ресурси впровадження технології віртуальної (VR - Virtual Reality) та доповненої  реальності на уроках історії

     Сервіси Google - Google Maps, Google Travel, Google Street View, Google Expeditions, Google Arts&Culture. На сервісах зібрано  3D віртуальні тури міст, вулиць, музеїв, національних парків, зоопарків.

     Відеоподорожі на американському порталі Vimeo.com. Fullscreen360.com. На порталі зібрано виртуальні тури найпопулярніших пам'яток та музеї від Лувру у Парижі до давнього міста Мачу-Пікчу у Перу, ландшафти на Марсі. 

     Earthcam.com. На порталі зібрана колекція веб-камер встановлених у всіх містах світу - від США до Таїланда.

     Мобільні додатки доповненої реальності.

 

       В Україні діє Discover.ua - туристичний портал для пошуку місць відпочинку, маршрутів та гідів в Україні. Віртуальні 3D тури по кращих місцях України Туристичний портал discover.ua створений для всіх бажаючих подорожувати Україною та проводити вихідні дні в нових місцях. На порталі зібрані цікаві фото та відео матеріали, фотосфери та фототури по визначними місцями України, щоб надихнути кожного на незабутню подорож Україною.

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Практичні рекомендації викладачам

     Виберіть правильні інструменти AR. Існує безліч додатків і платформ доповненої реальності, кожна зі своїми функціями та можливостями. Педагоги повинні ретельно обирати інструменти, які найбільше підходять для їх конкретної навчальної програми та цілей, враховуючи такі фактори, як простота використання, сумісність з існуючими пристроями та якість навчального контенту. 

     Продумано інтегруйте AR. AR має доповнювати та вдосконалювати традиційні методи навчання, а не замінювати їх. Педагоги повинні продумано інтегрувати AR у свої плани уроків, використовуючи його для закріплення ключових понять і надання учням унікальних можливостей для навчання, яких було б важко або неможливо досягти за допомогою звичайних методів.

Отже, 3D- і AR-технології допоможуть:

     1. Провести повноцінні експерименти без дорогих приладів.                                                                                                           Нині багато навчальних закладів зруйновані, чимало не мають достатньо матеріалів і фінансування, аби проводити якісні експерименти. Але технології 3D і доповненої реальності дозволять здобувачам освіти узяти участь у дослідах без жодних лабораторних приладів і за одним лише дотиком до екрану покажуть хоч двигун внутрішнього згорання, хоч модель атомної станції.

     2. Зацікавити учнів предметом.                                                                                                                                                                      

     3. Допомогти дітям краще засвоїти інформацію.                                                                                                                       Найсучасніший тренд в освіті — це максимально активне навчання на уроці з повним залученням дітей і цікаві, практичні експерименти замість  абстрактних домашніх завдань. 3D-технології цьому дуже сприяють, адже здобувачі освіти можуть не лише побачити ті чи інші явища, а й креативно з ними попрацювати, спробувати все на практиці, взяти участь у дослідах.

     4. Підвищити концентрацію уваги здобувачів освіти. Під час онлайн-уроків здобувачі освіти часто вимикають камери та мікрофони й періодично відволікаються від розповіді викладача, сидячи в соцмережах чи граючись в ігри на смартфоні. Проте якщо на цей смартфон встановити застосунок із доповненою реальністю і пояснювати тему через нього, це захопить дитину і підвищить її зосередженість.                                                                                                                                                                                                         

     5. Коректно оцінити знання здобувачів освіти.                                                                                                                                                          Застосунки з 3D і AR, які створювали спеціально для навчання, мають дуже помічні інструменти для викладачів, які працюють онлайн. Зокрема це фіксація даних із чіткими показниками, що дозволяють стежити за реальним прогресом здобувачів освіти, а також дають можливість контролювати, чи справді дитина виконує завдання під час уроку.

ВИСНОВОК.

       Імерсивні технології втілюють сучасний розвиток цифрових, мережевих інформаційних технологій і комунікацій. Але, ефективне використання технологій віртуальної та доповненої реальності передбачає значні часові витрати на створення освітнього контенту для кожного заняття. Крім того, зазначені технології висувають значні вимоги до цифрових гаджетів, що будуть використовуватися в освітньому процесі. Ефективне навчання за допомогою віртуальних середовищ, у тому числі з використанням технології VR, повинно забезпечуватись методичним супроводом, оскільки не завжди здобувач  освіти обізнаний в їх освітніх можливостях. Також слід звернути увагу і на готовність викладачів до використання імерсивних технологій. Широке впровадження інформаційних технологій в освітню діяльність, різноманіття програмних засобів та інформаційних ресурсів обумовлює зростання ваги самостійної роботи здобувачів освіти з різноманітними джерелами інформації, підвищення їхньої навчальної мотивації та пізнавального інтересу, необхідність володіння цифровими компетентностями.

       Значно зростає вага вміння вчитися й критично мислити. Онлайн унаочнення (зображення, схеми, анімація, звуковий ряд) відзначаються рядом асоціацій, що активізують творчий потенціал, розвиток критичного мислення, мотивують до активної роботи. Водночас, особливості подання матеріалу в електронному вигляді висувають певні правила щодо зовнішнього вигляду об’єктів (кольорова гамма, контрастність, розмір шрифту, гіперпосилання тощо) та відповідної підготовки розробника контенту (дизайнера та ін). Сучасна парадигма навчання ґрунтується не тільки на використанні якісних навчальних матеріалів, а передбачає використання принципово нових можливостей доступу до даних, незалежно від часу й місцезнаходження як даних, так і здобувачів освіти. Тому більшість навчальних закладів для задоволення інформаційних потреб створює електронні ресурси (навчальні бази даних, репозитарії, вебпортали та ін.) та надає до них доступ всім учасникам освітнього процесу. Слід зазначити, що обсяг інформації, що зберігається та таких ресурсах, досить великий, що потребує наявності відповідного матеріально-технічного устаткування та програмного забезпечення, а також фахівців для технічної та інформаційної підтримки. Водночас, науковці наголошують на поступовому зниженні вартості устаткування для віртуальної діяльності, що дозволить укріпити у найближчій перспективі позиції імерсивних технологій в освітньому процесі.

       Отже, нові реалії змушують пропонувати користувачам освітню альтернативу у вигляді інформаційних джерел та нових технологій, які поступово витісняють традиційні носії представлення навчальної інформації. В освітньому процесі, крім засобів та форм традиційного навчання, доречно застосовувати технології віртуальної і доповненої реальності. Це забезпечує гнучкість та якість процесу навчання, у тому числі для здобувачів освіти з особливими потребами.

       Маючи інтернет, комп'ютер і смартфон, можна проводити шалено цікаві уроки! Цифровізація освіти відкриває багато перспектив для підвищення якості навчального процесу. Так, в умовах швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) змінюються шляхи викладання у закладах освіти. Актуальності набуває  «імерсивна технологія» -  інтеграція віртуального вмісту з фізичним середовищем, що дозволяє користувачеві природно взаємодіяти зі змішаною реальністю, яка включає в себе два основних типи реальності, як доповнена (AR) та віртуальна (VR).

       Сучасні методи навчання диктують нам наше майбутнє та освоювати їх треба вже сьогодні. Цифровізація освіти це вже не якесь марення майбутнього, це те що відбувається вже зараз.

«Будьте самі шукачами, дослідниками.                                                                                       Не буде вогнику у Вас – Вам ніколи не запалити його в інших»

В. Сухомлинський

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Особливості використання імерсивних технологій (віртуальної і доповненої реальності) в медичній освіті та практиці / О.І. Ковальчук, М.П. Бондаренко, А.Г. Охрей, І.Ю. Прибитько, Є.М. Решетник. Морфологія. 2020. № 14 (3). С. 158–164.

2. Сороко Н. В. Використання імерсивних технологій для підтримки STEAM-освіти у закладу загальної середньої освіти (зарубіжний досвід). Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2021: інновації в освіті в контексті європеїзації та глобалізації: матеріали V Міжнародної наук.-практ. конференції (Київ, 27–28 травня 2021 р.) / Ін-т педагогіки НАПН України / за заг. ред. О.І.Локшиної. – Тернопіль : Крок, 2021. 227-229. DOI: https://doi.org/10.32405/978-966-97763-9-6-2021-322 https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodnaosvita-2021-innovatsiyi-v-osviti-v-konteksti-yevropeyizatsiyi-ta-hlobalizatsiyi/

3. https://educationpakhomova.blogspot.com/p/ar.html

4. https://uk.wikipedia.org/wiki/Імерсивні_технології

5. http://obrii.org.ua/usec/storage/article/Kolmakova_2022_177.pdf

6. https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/

7. https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=6529

8. https://chl.kiev.ua/mbm/MBM/тексти/2021/Імерсивні%20технології.pdf

9. https://vsimosvita.com/imersivni-metodi-navchannya-vpliv-novitnikh-tekhnologii-na-osvitu/

 

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку