Доповідь на тему "Змішане навчання"

Про матеріал
У доповіді висвітлений досвід роботи вчителя початкових класів під час дистанційного навчання з теми "Змішане навчання".
Перегляд файлу

1.

Вітаю часників семінару!

Сьогодні розглянемо питання «Змішане навчання».

 

2.

Сучасна освіта має орієнтуватися на перспективи розвитку суспільства — застосування найновітніших інформаційних технологій. В інформаційному суспільстві змінюється роль учителя — він має бути координатором інформаційного потоку. Отже, має володіти сучасними методиками й новітніми
освітніми технологіями, щоб спілкуватися однією з дитиною мовою.

 

3.

Сьогодні є можливість використовувати сучасні інструменти, що дозволяють істотно змінити погляд на освіту. І одним із таких інструментів є технологія змішаного навчання. Можна стверджувати, що змішане навчання — це активне використання сучасних електронних ресурсів навчання разом із
його традиційною формою. Практика показує, що змішане навчання — один із трендів сучасної освіти, і застосовувати його можна не тільки під час пандемії.

 

4.

Це освітній підхід, який поєднує навчання за участі вчителя (обличчям до обличчя) з онлайн-навчанням, що передбачає самостійний вибір учнем шляху, часу, місця і темпу навчання. Таким чином, змішане навчання передбачає створення середовища, у якому поєднуються досить значні очікування та відповідальність. Таке середовище має бути індивідуалізованим для кожного учня й залежати від його можливостей та бажань.

 

5.

Зрозуміло, у першому і навіть другому класі не варто очікувати, що діти зможуть нести повну відповідальність за навчання і планувати свій час. Але, якщо наголошувати дітям, що все залежить від них самих, вже у третьокласників-четверокласників ми побачимо значні зміни в судженнях і ставленні до навчання.

 

6.

Найпростішою для освоєння та реалізації моделлю змішаного навчання (особливо в початковій школі) можна вважати технологію «перевернутий клас».

 

 

7.

Перевернутий клас — принцип навчання, за якого засвоєння школярами нового матеріалу відбувається вдома, а під час класної роботи (за дистанційного навчання — під час онлайн-зустрічі) учні виконують завдання, вправи,
проводять практичні дослідження, а вчитель надає індивідуальні консультації. Таким чином, учні працюють удома в освітньому онлайн-середовищі з використанням власних електронних пристроїв з доступом до інтернету, ознайомлюються з новим або закріплюють навчальний матеріал.

 

8.

Для впровадження такої технології можна використовувати різноманітні інтернет-ресурси: можливості освітнього проєкту «На Урок»;
y сервіс LearningApps, який дозволяє легко створювати завдання на основі шаблонів; UniBox (https://bristarstudio.com/uk/unibox) — інноваційна технологія для ефективного навчання дітей, коробка-сервертдля закладів освіти, до якої входять розвивальні ігри та програми; Bristar Studio — арт-студія, яка розробляє ігри для розвитку дитини.

 

9.

Важливо заздалегідь вирішити, яку частину навчального матеріалу і як саме ви будете вивчати з дітьми разом, а яку частину учні вивчатимуть самостійно онлайн і за допомогою яких сервісів. Приймаючи рішення, слід орієнтуватися на конкретний клас та конкретних учнів.

 

10.

Дистанційне та змішане навчання дадуть результати, якщо будуть посильними для всіх учасників освітнього процесу. Найбільш складною нова форма навчання виявилася для учнів початкової школи, а саме для учнів 1-х класів. Адже навчання першокласників — процес, до якого слід підходити з особливою
відповідальністю.

 

11.

На сайті освітнього проєкту «На Урок» учитель може розмістити тестові завдання для молодших школярів.

 

12.

На даному слайді ви бачите приклади тестового завдання з української мови.

 

13.

Тест з літературного читання у 3 класі за темою «Казка «Вечірник, Полуночник і Світанок».

 

14.

Приклад тесту діагностувальної роботи з математики у 2 класі. Так виглядає тест, створений учителем на сайті «На Урок».

 

15.

Приклад тестової роботи з теми «Дикі та  свійські тварини» з предмету «ЯДС» у 2 класі. Таким чином виглядають завдання для учнів.

 

16.

Після виконання роботи учні відразу ж бачать свій результат і можуть перевірити свої відповіді.

 

17.

Особливості системи освітнього проєкту «На Урок» дозволяють автоматично перетворити тест у завдання «Відповідності» та «Флеш-картки», що перетворює навчання на цікаву гру.

 

18.

Такі завдання учні можуть виконувати як у класі (за наявності відповідної техніки), так і вдома. У 1-му класі учні виконують онлайн-завдання разом з батьками, оскільки не всі вміють добре та свідомо читати, також їм слід пояснювати незрозумілі слова. Тому вчитель має налагодити взаємодію
з батьками.

 

19.

Учні із задоволенням виконують завдання такого формату. З технічними особливостями цієї роботи дітей уже з 1-го класу ознайомлюють педагоги, оскільки учні нашого закладу беруть активну участь в інтернет-олімпіадах та інтерактивних конкурсах освітніх проєктів «На Урок» і «Всеосвіта».

 

20.

Оскільки пріоритетом Нової української школи є всебічний розвиток дитини, особливу увагу слід приділяти медіаосвіті, яка надає значні можливості для розвитку інтелектуального й творчого потенціалу учня, його здібностей та самостійного мислення. Інформаційна насиченість сучасного світу вимагає ефективних форм візуалізації, щоб полегшити школярам сприйняття матеріалу. До таких форм належать комікси, які завдяки синтезу вербального та візуального становлять значний інтерес.


21.

Комікс це «переплетіння» візуального та словесного. Його сутність полягає в оповіданні історій через послідовні малюнки. Таку форму роботи з молодшими школярами дуже зручно використовувати під час змішаного навчання.

 

22.

З метою кращої мотивації учнів до навчання я використовую комікси на уроках читання. Спочатку необхідно ознайомити дітей з коміксами, їх видами та особливостями.

 

23.

Послідовність створення комікса
1. Початок. Кожна історія має з чогось починатися. Навіть якщо ви малюєте вашу історію на білому тлі, це вже щось. Для початку вам потрібно визначитися з фоном, на якому відбуватиметься дія.
2. Персонажі. Вам потрібні актори для вашої історії. Персонажі розвивають події, промовляють діалоги, вони є сполучною ланкою з читачем. Розвивайте історію своїх персонажів з плином часу.
3. Конфлікт. Для розвитку кожної історії потрібен конфлікт. Це основа історії, причина, яка пояснює дії головного героя.
4. Тематика. Тематика залежить від читацької аудиторії. Якщо ви пишете смішну історію, які жарти будуть доречні?
5. Атмосфера. Це енергетика вашого коміксу. Ви пишете комедію? Або ваша історія більше схожа на драму? Може, ви хочете створювати зображення, що відтворюють актуальні проблеми? Можливості безмежні. Передайте атмосферу за допомогою діалогів, вставок тексту і наочно. Комікси можна
створювати і за допомогою спеціальних комп’ютерних програм, онлайн-сервісів, і просто на папері. Це є суттєвою перевагою такої форми роботи.

 

24.

Учні 1-го класу створили свій перший комікс «Пригоди Їжачка та Мишки». Діти самостійно малювали героїв пригоди, придумували сюжет і діалог. Учні залюбки долучилися до роботи й створили чудові історії в коміксах.

25.

Комікс можна створити онлайн. Існує багато сервісів для такої роботи. Наприклад, «Storyboardthat», «Write Comics», «Makebeliefscomix», «Pixton», «Bitstrips». Ми надаємо перевагу онлайн-ресурсу «Pixton», який дозволяє створити яскравий комікс, використовуючи широкий функціонал налаштувань. У межах сервісу можна обрати персонажа із бібліотеки, змінити йому одяг, зачіску, підібрати аксесуари, змінювати міміку, жести, положення тіла, а також обрати час доби за освітленням. Також можна додавати текстові репліки.

 

26.

Ви бачите фрагмент створеного коміксу на сайті «Pixton» на тему «День народження»

 

27.

У кінці виступу хочу Вам побажати гарного та вдалого дня! Живіть так, щоб в очах була радість, в серці – любов, на душі – спокій, а за спиною – крила!

Дякую за увагу!

docx
Додано
7 січня 2023
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку