МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ
«МАСЛІВСЬКИЙ АГРАРНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ім.П.Х.ГАРКАВОГО БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»
ДОПОВІДЬ
Можливості сучасного заняття
для формування успіху
як життєвого пріоритету особистості
Доповідач: Лога Л.А., спеціаліст І категорії, викладач правових дисциплін
Маслівка 2023
Слайд 1
Можливості сучасного заняття
для формування успіху
як життєвого пріоритету особистості
Слайд 2
"Успішна людина - успішна країна"
Завданням навчального закладу є не лише створення умов для якісного навчання, а й формування особистості, спрямованої на успіх. Адже "Успішна людина - успішна країна". До речі, цей вислів є девізом нашої цьогорічної вступної кампанії.
Слайд 3
А що ж таке успіх? Успіх — це досягнення поставлених цілей у певному виді діяльності, бажаний результат, визнання в оточенні.
Успіх для студента – це найкращі результати у процесі навчання, які включають хороші оцінки, глибоке розуміння матеріалу, навички самостійного навчання, співпрацю в команді та задоволення від здобуття знань.
Слайд 4
Головна мета діяльності викладача - створити ситуацію успіху для розвитку особистості, дати можливість кожному студенту відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. І разом з тим, дати відчути радість від здолання труднощів, переконати, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям.
(Ситуація успіху - це поєднання умов, які забезпечують успіх. - на слайд)
Слайд 5
Умовами запровадження ситуації успіху, які повинен створити кожен викладач на будь-якому занятті, є:
Слайд 6
Запорукою успіху є позитивна мотивація. Для успішного навчання, що спрямовуватиме діяльність студентів активно брати участь в навчальному процесі, потрібне створенні системи стимулів до активного включення у навчальну діяльність. Для цього необхідно:
Використання інтерактивних методів та засобів навчання
Наприклад, на заняттях застосовувати такі методи стимулювання студентів, як створення ситуації успіху через виконання завдань, посильних для всіх студентів, багаторівневих завдань. Включення студентів у колективну діяльність через організацію роботи в групах, ігрові та змагальні форми, взаємоперевірку, колективний пошук вирішення проблеми, прийом «метод
проб і помилок», надання студентам допомоги один одному тощо.
Слайд 7
Особистий приклад
Інтерес студента до вивчення дисципліни обумовлений не тільки професійністю піднесення навчального матеріалу, а й особистими якостями
викладача. Педагог, який не запізнюється, доброзичливо ставиться, серйозно
і відповідально виконує свою роботу, стримує обіцянки, вчасно перевіряє самостійні та практичні студентів – цінується.
Слайд 8
Формування позитивного ставлення до професії і професійних навичок. Зацікавленість до предмету
Немає ніякого більш дієвого способу підвищити мотивацію студентів, чим
зацікавити їх своїм предметом, наголосити на важливості його вивчення, зв’язку його з життям та можливістю використання отриманих знань в майбутньому.
Часом привернути увагу студента до певної дисципліни можна, підкресливши її важливість і потрібність в житті. (наприклад, знання основ правознавства допоможе вирішувати суперечливі питання при придбанні товарів, спілкуванні з правоохоронними органами, при працевлаштуванні та інших життєвих ситуаціях). Впевнена, що кожен наш викладач може знайти приклади застосування знань з його дисципліни у повсякденному житті.
Слайд 9
Повага до особистості студента
Незалежно від успішності і поведінки студента, його ставлення до дисципліни, необхідно поважати кожного. Повага проявляється, перш за все, в ставленні до студента: звернення до нього (на ти / ви), відсутність образ, заохочення за успіхи в навчанні (похвала) і ін. Який би не був студент, він в
будь-якому випадку особистість, яка хоче до себе відповідного ставлення.
Слайд 10
Наголошення на успіхах, демонстрація досягнень студентів
Похвала, особливо публічна, з описом позитивних якостей виконаної роботи додає студенту впевненості в собі, підвищує його внутрішню мотивацію і бажання знову досягати аналогічного результату, з часом його підвищуючи.
Слайд 11
Постановка посильних навчальних завдань
Занадто прості або занадто складні завдання викликають зниження мотивації
та інтересу до освоєння нових знань. Складність завдань повинна приблизно
дорівнювати рівню знань аудиторії або трішечки вище, щоб дати можливість
студентам аналізувати і шукати інформацію самостійно.
Можливе використання диференційованої системи завдань, що дозволяє кожному студенту порівняти власний рівень оволодіння матеріалом зі складністю запропонованих завдань.
Слайд 12
Обгрунтування критеріїв виставлення оцінок
Важливим моментом є пояснення студентам критеріїв оцінки їх діяльності та виконаних робіт.
Слайд 13
Залучення до участі в олімпіадах, різноманітних конкурсах
Застосування отриманих компетенцій на практиці і схвалення не лише від викладача, отримання відзнак і нагород, можливість заявити про себе і виділитися – це фактори, що забезпечують потребу студента в самореалізації.
Зацікавлення студентів новими видами діяльності, з подальшим відзначенням за участь та успіхи є значним стимулом в навчанні.
Слайд 14
І головним завданням викладача для формування успішної особистості є навчити свого учня вірити в себе навіть тоді, коли він сам в себе не вірить.
Для цього є "Рецепт успіху для викладача":
Слайд 15
І, наостанок, хочу згадати, що сьогодні, 13 грудня, виповнюється 146 років з дня народження українського композитора, хорового диригента, піаніста, педагога, збирача музичного фольклору та громадського діяча Миколи Леонтовича, автора всесвітньо відомого "Щедрика", мелодія якого створена Леонтовичем за мотивами української народної щедрівки.
Слайд 16
Бажаю усім гарного і безпечного дня! Слава Україні! Героям слава!