Доповідь про професійне спрямування предмета хімія

Про матеріал
ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ: “ПРОФЕСІЙНЕ СПРЯМУВАННЯ ПРЕДМЕТУ ХІМІЇ ДЛЯ УЧНІВ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ ПО СПЕЦІАЛЬНОСТІ “КУХАР, КОНДИТЕР”
Перегляд файлу

ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ: “ПРОФЕСІЙНЕ СПРЯМУВАННЯ ПРЕДМЕТУ ХІМІЇ ДЛЯ УЧНІВ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ ПО СПЕЦІАЛЬНОСТІ “КУХАР, КОНДИТЕР”

Важливу роль при підготовці кваліфікованих робітників відіграють міжпредметні зв'язки, завдяки чому відбувається гармонійний розвиток учнів, у них виникає цілісне сприйняття світогляду. Велика кількість уроків хімії, які вивчаються у навчальному закладі мають професійне спрямування.

На уроках хімії потрібно використовувати такі елементи;

-         приклади практичного застосування хімічних законів і явищ у сільськогосподарських об'єктах і технологіях;

-         використання професійно-орієнтованих задач, які зв'язані з реальними проблемами на виробництві;

-         безпечне поводження з хімічними сполуками, без шкоди для себе і довкілля.

Перед викладачем постає завдання здійснити тісний зв'язок між матеріалом що викладається та професією, яку здобувають учні.

Цей зв'язок можна здійснювати за допомогою різних методів навчання і на різних етапах уроку. Учнів потрібно мотивувати тим, що знання з хімії, які вони отримують на уроках, мають пряме відношення до обраної професії і мають використовуватися ними в їх виробничій діяльності. 

Учні навчаються на різних спеціальностях, таких як “Кухар, кондитер”, “Муляр”, “Тракторист”, “Електромонтер” і вчитель повинен це враховувати при підготовці до уроків. Наприклад, учні, професії“Кухар”; головна справа кухаря  - приготувати не тільки смачну, але й корисну їжу, яка повинна містити всі корисні речовини у відповідній кількості. Важливу роль у цьому відіграють харчові добавки - це речовини не тільки природного походження, але й штучного. Їх спеціально додають до харчового продукту для досягнення технологічних ефектів: кольору, запаху, стійкості до псування, збереження, до них відносять: барвники, консерванти, загусники, стабілізатори, підсилювачі аромату. І це все є хімічні сполуки, наприклад NaNO2 - нітрит натрію - для фіксації кольору м'ясних.

Вивчаючи хімічні теми “Вуглеводи”, “Жири”, “Білки”, учні можуть знайти багато відповідей на питання по професійних предметах, таких як технологія приготування їжі, кулінарія, фізіологія харчування. Наприклад, під час приготування їжі з м'яса, риби, яєць ми спостерігаємо хімічний процес денатурації, який спричиняє процес руйнування міжмолекулярних зв'язків. При їх нагріванні відбувається руйнування вторинної і третинної структури білка. Знаючи властивості білків, посуд з під молочних продуктів потрібно мити спочатку холодною водою, а потім гарячою, а не навпаки.

Скисання молока, квашення капусти - це приклади молочнокислого бродіння, в результаті якого утворюється молочна кислота. Реакції спиртового бродіння, гідроліз солей, утворення декстринів з крохмалю - це все хімічні процеси. Звичайний цукор, який використовують кондитери, кулінари - це хімічна сполука сахароза, властивості якої вивчають на уроках хімії. Крохмаль, належить до полісахаридів, який використовують у харчовій промисловості.

Посуд яким користуються на кухні - жаростійке скло - це суміші силікатів і кварцового піску, якщо додають оксиди Феруму,  Кобальту, Хрому - отримують кольорове скло. Кераміка, склокераміка - вогнетривкий посуд. Тефлон (тетрафлуороетен) - високомолекулярний полімер з унікальними властивостями: не розчиняється в органічних розчинниках, кислотах, його використовують для виготовлення кухонного посуду.

Полімери використовують для виготовлення тимчасового посуду для зберігання продуктів харчування, харчової плівки. Усі мийні засоби, які використовують на кухні, містять хімічні речовини.

Також велике значення має розв'язування задач, що є одним із факторів  поєднання теорії з практикою, активізації пізнавальної діяльності учнів, спостережливість. Є задачі,  які відображають реальні умови здійснення хімічних процесів в умовах виробництва. Наприклад, задача: Для приготування цукрового сиропу в 200 мл води розчинили 50 г цукру. Яка масова частка цукру в отриманому розчині?

Отже головна задача викладача - звернути увагу на хімічні явища, які відбуваються при приготуванні їжі, вдосконалити хімічні знання учнів, щоб вони вміли їх застосовувати на практиці.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Інші матеріали
Додано
12 лютого
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку