Доповідь "Вікові особливості старших підлітків"

Про матеріал
Доповідь можна використовувати на засіданнях педради,ШМО,батьківських зборах
Перегляд файлу

Вікові особливості старших підлітків
Мета фізичного виховання - оптимізація фізичного розвитку людини, всебічного вдосконалення властивих кожній фізичних якостей і пов'язаних здібностей в єдності з вихованням духовних і моральних якостей, що характеризують суспільно активну особистість; забезпечити на цій основі підготовленість кожного члена суспільства до плідної трудової та інших видів діяльності (Л. П. Матвєєв, 1989).
Ця мета відображає як громадські інтереси, так і особисті. До фізичної досконалості завжди прагнула людина на будь-якому етапі епохи. Фізична досконалість - це історично обумовлений ідеал фізичного розвитку і фізичної підготовленості людини, оптимально відповідає вимогам життя (Ж. К. Холодов, В. С. Кузнєцов, 2000). Людина у всіх проявах особистого та суспільного життя, на виробництві та в побуті повинна бути вихована і культурна, мати гарну поставу і т.д. (А. П. Ситник, 1982).
Удосконалення статури і гармонійний розвиток фізіологічних функцій людини вирішуються на базі всебічного виховання фізичних якостей і рухових здібностей, що в кінцевому підсумку призводить до природно-нормального, неспотвореного формування тілесних форм. Дане завдання вирішується за допомогою занять фізичною культурою, яка передбачає корекцію недоліків статури, виховання правильної постави, пропорційний розвиток м'язової маси, всіх частин тіла, сприяння оптимальній вазі, забезпечення тілесної краси (Ж. К. Холодов, В. С. Кузнєцов, 2000).
Педагогічна практика переконує, що найбільшої уваги до себе вимагають старші підлітки, учні 9-11 класів.
Старший шкільний вік характеризується продовженням процесу зросту і розвитку, що виражається у відносно спокійному і рівномірному його протіканні в окремих органах і системах. Одночасно завершується статеве дозрівання. У зв'язку з цим чітко проявляються статеві та індивідуальні відмінності як в будові, так і у функціях організму. Юнаки переганяють дівчат у зрості та масі тіла. У дівчат, на відміну від юнаків, спостерігається значно менший приріст м'язової маси, помітно відстає у розвитку плечовий пояс.
У період переходу від дитинства до юності відбувається формування та закріплення багатьох якостей і властивостей особистості. У цю пору відбуваються серйозні якісні зміни в інтересах, прагненнях і смаках школярів (А. П. Ситник, 1982). У цьому віці дитина стає емоційно чутливою і відчуває потребу у вмілому і систематичному керівництві.
Разом з тим, саме в цей період розвитку підлітка, випускнику середньоосвітньої школи необхідно дати міцні естетичні знання, сформувати у нього поняття про естетичний ідеал, виховати естетичний смак.
Підлітковий вік - важкий вік у становленні особистості людини. Відбувається інтенсивний і, в той же час не рівномірний психофізичний розвиток, перебудова всього організму. Одночасно з активним фізичним дозріванням відбувається інтенсивне формування особистості, яке здійснюється під впливом навколишньої дійсності, сім'ї, громадськості, а головне, в процесі навчально-виховної роботи школи. У підлітків спостерігається особлива потреба в авторитетному судженні дорослих, у чуйному наставнику, під впливом якого виховуються риси характеру.
Інтереси підлітка стають не тільки широкими, різноманітними, але й змістовними, часто виходять за рамки шкільних програм. Повніше задовольнити ці різнобічні інтереси допомагають позакласні та позашкільні форми організації занять.
У старшому шкільному віці дуже яскраво починає проявлятися прагнення до спілкування з товаришами, до колективу однолітків. Емоційно забарвлене прагнення підлітка брати активну участь в різній діяльності має величезне значення. Позаурочна діяльність повинна бути насичена інформацією, що сприяє всебічному інтелектуальному і духовному розвитку, накопиченню естетичних багатств.

 

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку