В сучасних умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій виникає необхідність у створенні іншого навчально-виховного середовища. В даний момент часу актуальним питанням є використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі, зокрема на уроках фізики та астрономії.
Сучасні мультимедійні комп’ютерні програми та телекомунікаційні технології відкривають для учнів широкий доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронним гіпертекстовим підручникам, загальноосвітнім та освітнім сайтам, системам дистанційного навчання і так далі, все це покликано для підвищення ефективності розвитку самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів і дає широкі можливості їх творчого росту та розвитку.
Автоматизовані навчальні системи моделювання навчальних об’єктів повною мірою реалізують давній принцип методики викладання: краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Вони допомагають у випадках, коли учень повинен засвоїти велику кількість інформації: правила техніки безпеки, біографії вчених. Крім того, автоматизовані навчальні системи інтерактивні, бо дають можливість забезпечити діалоговий режим протягом усього процесу навчання.
Відео демонстрації – це, в першу чергу, ППЗ "Віртуальна фізична лабораторія Фізика 10-11" У посібнику пропонуються рекомендації для проведення і організації уроків фізики у 10-11 класі. Мультимедійна частина посібника (компакт-диск) є педагогічним програмним засобом «Віртуальна фізична лабораторія, Фізика, 10-11 клас».
ППЗ Бібліотека електронних наочностей Фізика 10-11 Розроблений ППЗ призначений для забезпечення навчання фізиці загальноосвітніх навчальних закладів. ППЗ призначений для використання як для самостійної роботи учнів, так і для колективної форми навчання, проведення поточної атестації.
Лабораторією математичної і фізичної освіти Інституту педагогіки АПН України та ЗАТ "Квазар-Мікро" було розроблено педагогічний програмний засіб "Бібліотека електронних наочностей з астрономії. 11 клас". “Бібліотека” являє собою набір статичних та динамічних зображень (анімацій, відеофрагментів), які згруповані відповідно до розділів чинної програми, і які можна демонструвати під час уроку за допомогою проектора.
1. Застосування ІКТ, конструювання уроків-презентацій надає уроку специфічної новизни, дозволяє за стислий відрізок часу подати великий об’єм матеріалу, але подати його так, щоб учні поглибили, деталізували їх через виникнення нових яскравих образів та асоціацій. 2. Мультимедійні презентації поліпшують наочність подачі матеріалу, дозволяють ознайомити учнів з процесами, які небезпечні для здоров’я дітей в реальності. До того ж мультимедійні презентації на 10-15% прискорюють темп уроку
3. Вивчення питання щодо використання ППЗ при вивченні фізики показало доцільність їх впровадження у навчально-виховний процес. 4. В умовах формування відкритого інформаційно-освітнього простору ІКТ стають невід’ємним атрибутом навчального процесу. Та все одно, не слід забувати, що жодна комп’ютерна програма не замінить «живе» спілкування на уроці, реальний експеримент і викладача-предметника.