Доповідь "Впровадження і використання ІКТ на уроках фізики та астрономії"

Про матеріал
В сучасних умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій виникає необхідність у створенні іншого навчально-виховного середовища. В даний момент часу актуальним питанням є використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі, зокрема на уроках фізики та астрономії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала викладач фізики та астрономії ДНЗ “Бердичівське ВПУ” Осипчук О.В.

Номер слайду 2

В сучасних умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій виникає необхідність у створенні іншого навчально-виховного середовища. В даний момент часу актуальним питанням є використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі, зокрема на уроках фізики та астрономії.

Номер слайду 3

Сучасні мультимедійні комп’ютерні програми та телекомунікаційні технології відкривають для учнів широкий доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронним гіпертекстовим підручникам, загальноосвітнім та освітнім сайтам, системам дистанційного навчання і так далі, все це покликано для підвищення ефективності розвитку самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів і дає широкі можливості їх творчого росту та розвитку.

Номер слайду 4

Фізика та астрономія — це ті предмети, де наочність відіграє далеко не останню роль у становленні наукового світогляду учнів, у формуванні в їхній свідомості єдиної картини світу.

Номер слайду 5

Використання інформаційно-комунікаційних тех­нологій дозволяє розв'язати такі проблеми, як:

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Ефективне використання комп’ютера в навчально – виховному процесі залежить від програмного забезпечення. Комп’ютерні програми поділяються за дидактичними цілями:

Номер слайду 8

Використання ППЗ дає можливість:

Номер слайду 9

Використання ПК на уроках вимагає від викладачів і учнів основних азів комп’ютерної грамотності, що передбачає:

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перед собою я ставлю наступні задачі застосування інформаційно-комунікаційних тех­нологій на уроках фізики та астрономії:

Номер слайду 12

Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійний засобів найбільш ефективними вважаю:

Номер слайду 13

Автоматизовані навчальні системи моделювання навчальних об’єктів повною мірою реалізують давній принцип методики викладання: краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Вони допомагають у випадках, коли учень повинен засвоїти велику кількість інформації: правила техніки безпеки, біографії вчених. Крім того, автоматизовані навчальні системи інтерактивні, бо дають можливість забезпечити діалоговий режим протягом усього процесу навчання.

Номер слайду 14

Навчальні фільми відтворюють ті чи інші фізичні процеси як у вигляді реальних спеціальних зйомок так і тривимірної комп’ютерної графіки.

Номер слайду 15

Мультимедійні презентації з фізики надзвичайно ефективні при проведенні уроків, лекцій, конференцій, окремих виступів як для вчителя, так і для учнів. Мультимедійні презентації:

Номер слайду 16

Відео демонстрації – це, в першу чергу, ППЗ "Віртуальна фізична лабораторія Фізика 10-11" У посібнику пропонуються рекомендації для проведення і організації уроків фізики у 10-11 класі. Мультимедійна частина посібника (компакт-диск) є педагогічним програмним засобом «Віртуальна фізична лабораторія, Фізика, 10-11 клас».

Номер слайду 17

На деяких уроках використовую електронні навчальні матеріали, особливо широко застосовую:

Номер слайду 18

ППЗ "Теплові процеси" призначений для навчання учнів розв'язувати фізичні задачі з розділу фізики "Теплові явища". Може застосовуватися вчителем на уроці або учнем самостійно.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

ППЗ Бібліотека електронних наочностей Фізика 10-11 Розроблений ППЗ призначений для забезпечення навчання фізиці загальноосвітніх навчальних закладів. ППЗ призначений для використання як для самостійної роботи учнів, так і для колективної форми навчання, проведення поточної атестації.

Номер слайду 21

Фізика на 200 балів. Сорока Білобока Комп'ютерна програма «Фізика на 200 балів» дозволяє швидко та якісно перевірити свої знання з фізики і підготуватись до зовнішнього незалежного оцінювання.

Номер слайду 22

Неможливо уявити урок астрономії без використання наочних посібників. Саме тому всі без винятку методики викладання астрономії вказують на велику роль наочності у процесі вивчення цього предмета. Комп’ютер на уроках астрономії можна використати в різний спосіб:

Номер слайду 23

Використання комп’ютерних презентацій з відеофрагментами, робота з інтерактивними моделями дозволяє активізувати роботу учнів на уроці, стимулює їх пізнавальну активність, сприяє формуванню елементів проектної та дослідницької діяльності

Номер слайду 24

Для час контролю знань використовується тестова система Test-2W. Набір тестів охоплює увесь навчальний курс, причому тестування можна проводити як для тематичного оцінювання, так і для поурочного оцінювання.

Номер слайду 25

Лабораторією математичної і фізичної освіти Інституту педагогіки АПН України та ЗАТ "Квазар-Мікро" було розроблено педагогічний програмний засіб "Бібліотека електронних наочностей з астрономії. 11 клас". “Бібліотека” являє собою набір статичних та динамічних зображень (анімацій, відеофрагментів), які згруповані відповідно до розділів чинної програми, і які можна демонструвати під час уроку за допомогою проектора.

Номер слайду 26

З точки зору вчителя одним з найкращих програмних засобів є "RedShift" (розробник Cinegram MediaInk). Варто зазначити, що це комерційний програмний засіб і він потребує для своєї роботи наявності оригінального компакт-диску.

Номер слайду 27

Разом з тим варто звернути увагу на інші два програмних засоби. Stellarium — віртуальний планетарій, доступний для безкоштовного використання та завантаження з сайту www.stellarium.org

Номер слайду 28

При всіх перевагах “планетарію” Stellarium, найефектнішим програмним засобом при вивченні астрономії є Celestia (укр. Целе́стія) — програма для віртуальних мандрівок Всесвітом.

Номер слайду 29

На уроках фізики і при підготовці до їх проведення я використовую інтернет-ресурси, що містять новітню інформацію, зокрема:

Номер слайду 30

1. Застосування ІКТ, конструювання уроків-презентацій надає уроку специфічної новизни, дозволяє за стислий відрізок часу подати великий об’єм матеріалу, але подати його так, щоб учні поглибили, деталізували їх через виникнення нових яскравих образів та асоціацій. 2. Мультимедійні презентації поліпшують наочність подачі матеріалу, дозволяють ознайомити учнів з процесами, які небезпечні для здоров’я дітей в реальності. До того ж мультимедійні презентації на 10-15% прискорюють темп уроку

Номер слайду 31

3. Вивчення питання щодо використання ППЗ при вивченні фізики показало доцільність їх впровадження у навчально-виховний процес. 4. В умовах формування відкритого інформаційно-освітнього простору ІКТ стають невід’ємним атрибутом навчального процесу. Та все одно, не слід забувати, що жодна комп’ютерна програма не замінить «живе» спілкування на уроці, реальний експеримент і викладача-предметника.  

Номер слайду 32

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єгорова Любов Данилівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
30 липня 2019
Переглядів
1712
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку