Доповнена реальність в освітньому процесі

Про матеріал
Технологія доповненої реальності AR та технологія віртуальної реальності VR: які програмні засоби, технічні засоби та вміння потрібні вчителю, щоб зацікавити учня на уроці.
Перегляд файлу

Шпітко В.В.

Доповнена реальність в освітньому процесі

 

Технологія доповненої реальності називається AR - augmented reality. Її часто плутають із віртуальною реальністю VR - virtual reality. Зрозуміти різницю досить просто. Віртуальна реальність складається тільки з нереальних, створених в програмі об'єктів. У AR ви можете спостерігати реальне середовище, в якому знаходитеся, тоді як у VR перебуваєш повністю у 3D-згенерованому світі.

 Тобто, одягаючи VR-окуляри, ви повністю опиняєтеся у штучно створеному світі.

 

1. Окуляри віртуальної реальності це пластиковий корпус з лінзами. За лінзами знаходиться екран, розділений на два зображення. Кожне око бачить власну картинку, яка трохи відрізняється від іншої, тому ми бачимо зображення об'ємним.

 Для того, щоб ми могли рухатись в окулярах та дивитись у різні боки використовується спеціальний датчик, гіроскоп. Він відстежує положення голови (нахили і повороти) та дозволяє мандрувати всередині віртуального оточення. З технічної точки зору принцип роботи віртуальної реальності полягає у передачі сигналу від датчиків, які орієнтуються у просторі (гіроскоп, акселерометр, компас, зовнішні камери) та виводу зображення на екран в залежності від твого положення. Іншими словами, користувач VR-окулярів відчуває себе всередині віртуального світу та має можливість у повній мірі роздивитись навкруги.

 

2. Доповнена реальність — це коли нереальні об'єкти у сприйнятті користувача стають частиною реальної картини навколишнього світу.

AR - це поєднання реального світу і нашарування на нього віртуальних зображень - голограм.

AR - аж ніяк не нова технологія, а радше згадана. Люди здавна фантазували про доповнення світу речей, який вони бачили і відчували, "магією". Пізніше мрії про це перенеслися до наукової фантастики. Наприклад, концепт віртуальних голограм показав у своїх фільмах режисер "Зоряних війн" Джордж Лукас.

Та реальні дослідження і публікації на цю тему почали з'являтися лише 20-30 років тому, а справжній технічний прорив відбувся у останні п'ять років.

Для прикладу розглянемо додаток для смартфонів Quiver.

В Play Маркет (AppStore) знайдіть додаток Quiver. Встановіть у своєму смартфоні чи планшеті. На їхньому сайті http://www.quivervision.com/coloring-packs/ оберіть та завантажте розфарбовки. В колекції надаються як  безкоштовні, так і за гроші. Безкоштовних велика кількість, тому завантажуйте і роздруковуйте. На сайті ж є інструкція: розфарбуй, включи додаток на смартфоні, натисни жовтогарячого метелика внизу екрану та наведи камеру на зображення. Перший раз треба почекати, щоб завантажилися у телефон відповідні дані для розфарбовки. 

Насправді, більше підготовки, робота відбувається швидко. Малюнки можна і не розмальовувати. Але дітям подобається розфарбувати олівцями. 

 

3. QR-код – двовимірний штрих-код, розроблений і представлений японськими програмістами в 1994 році. Може містити різноманітну закодовану інформацію. Розпізнається сканувальним обладнанням, в тому числі й фотокамерою мобільного телефона.

QR-код використовують в повсякденному житті: для кодування додаткової інформації про товар та торгові марки, маркетингові дослідження, створення візитівок/рекламних матеріалів, в туристичному бізнесі, легкий перехід за посиланням, оплата проїзду в транспорті.

З якою метою його може використати вчитель? Зацікавленість, несподіванка, мотивація за допомогою мобільних пристроїв. Для додавання необхідної інформації (дидактичні матеріали, завдання, маркування різних об’єктів). Розширення меж підручника. Навігація (бібліотека, екскурсії, квести)

Для створення власних QR-кодів рекомендую ресурс https://qrcode.website/qr/choosetype

Список використаних джерел

  1.             Технологія доповненої реальності  http://yakistosviti.com.ua/uk/Dopovnena-realnist-AR-perspektivi-ta-maibutnie-tekhnologiyi
  2.             Що таке доповнена реальність: історія української дослідниці https://www.bbc.com/ukrainian/features-39057896
  3.             Що таке доповнена реальність http://ipkey.com.ua/uk/faq/929-augmented-reality.html
  4.             Доповнена реальність: як пристрої розширюють межі сприйняття  https://techtoday.in.ua/reviews/dopovnena-realnist-yak-pristroyi-rozshiryuyut-mezhi-sprijnyattya-25994.html
  5.             Доповнена реальність: 8 корисних додатків для дітей

 

Квест «Доповнена реальність в освітньому процесі»

1. Давайте подумаємо, де і як можна використовувати окуляри віртуальної реальності в навчанні?

 

2. Якщо ви читали книжку про Нарнію (“Лев, Біла Відьма та шафа”), то мабуть згадаєте, що коли діти повернулися назад із магічної шафи, виявилося, що час ані трохи не рухався, поки вони були у Нарнії.

Чи можна вважати, що вони побували у віртуальній реальності? Напишіть, які ще твори створюють віртуальну реальність?

3. Чи бачили ви книги з технологією доповненої реальності? Напишіть їх назву.

 

Наведіть приклади, де у вашому житті зустрічалися QR-коди.

 

Розгляньте приклади

«Гаджетаріум»: чарівна подорож в історію найкрутіших гаджетів всіх часів

Снігова Королева (інтерактивна книжка для iPad)

 

Історія міста Вінниці

 

Перегляньте відео

Giraffatitan dinosaur

Rhomaleosaurus Sea Dragon

Back to the Moon

 

Рефлексія. Що вас найбільше вразило? Що ви плануєте використовувати у вашій діяльності?

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2019
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку