Професійний саморозвиток вчителя в системі сучасної шкільної освіти.
Інтерактивний урок: творимо разом з учнями.
Сучасні зміни в освіті, зокрема в її соціально-історичній сфері, зробили актуальним звернення педагогів до проблем застосування активних та інтерактивних методів навчання. Через чисельні публікації і систему додаткової освіти у свідомість людей поступово закладається думка, що саме інтерактивні технології навчання створюють необхідні умови як для становлення і розвитку компетенцій, так і для розвитку й виховання особистісно активних громадян із відповідною системою цінностей.
Сучасні зміни в суспільстві вимагають змін в освітній системі. Саме інтерактивні технології навчання, на відміну від активних методів, що будуються на односторонній комунікації, здатні на сучасному етапі внести якісні зміни і наповнити новим змістом освітній процес.
Слово “інтерактив” прийшло до нас з англійської від слова “interact”, де “inter” – взаємний і “act” – діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Основою інтеракції є принцип багатосторонньої комунікації, де учні і педагоги є рівноправними, рівнозначними суб’єктами освітнього процесу.
З якими поняттями асоціюється у вас слово «Інтерактив»? Це: організація, натхнення, знання, креативність, взаємодія, система, освіта, партнерство.
Інтерактивні технології можна впроваджувати 3 способами:
Ідеї до інтерактивних уроків беремо у дітей. В які ігри вони грають,які фільми дивляться, у яких мережах спілкуються. Учні виступають співавторами уроку. Ситуації для уроку можна взяти зі свого життя, з життя відомих людей, або просто придумати її, але ці приклади з життя повинні обов’язково формувати ключові компетентності учнів.
Інтерактив у освітньому процесі має свої позитивні і негативні сторони, але перші труднощі, з якими зустрічається вчитель, це:
Що ж у результаті нам може дати інтерактивний урок?
Результатом правильно спланованої роботи може бути:
А зараз давайте розглянемо форми і методи роботи, які можна використати на різних етапах інтерактивного уроку.
Вправа «Фішбоун» - це складання, відтворення теми уроку. В учнів на партах лежать листочки з різними словами. Учнів можна обрати як завгодно. Ви говорите: «У кого листочок лежить на столі, запрошую до дошки. Спробуйте разом скласти слова в речення і Ви отримаєте тему уроку».(Зараз спробуємо скласти тему уроку укр.. мови у 7 класі. На столах у Вас є листочки зі словами теми уроку. Вийдіть і складіть тему уроку.)
Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті.
- «Скрайбінг». Цей метод дуже ефективний, якщо учні складають спільний конспект у формі малюнків.
- «Конструктор».
- «Схема аналізу твору» подається у вигляді таблиці, яку учні повинні заповнити в групах.
- «Акваріум». Метод, який використовують для того, щоб дійти спільного рішення у якійсь дискусії.
- «Райтинг» Шкала самооцінювання
- Взаємооцінювання
- «Алгоритм» Оцінювання за алгоритмом
- Пас (Я хочу, щоб мене оцінила Маринка.) Але діти повинні розуміти, що їм необхідно обґрунтувати свою оцінку або оцінку іншого учня.
Сенкан
Смайл-терапію
Плакат думок
Зіпсований телефон
«Одним словом»
Сьогодні я попрошу Вас усіх написати на квітах і листочках ті інтерактивні методи, які Вам припали до душі і ми з Вами складемо інтерактивне дерево нашого успіху. Дякую за увагу!