Доповнене свято української мови "Прощавай, букварику!"

Про матеріал
Шановні колеги! Я вдячна за проявлений Вами інтерес до моєї розробки. Свято я уже провела. Сподобалось усім: першокласникам, їх батькам, колегам та учасникам заходу. Використання великої плазми та інтерак-тивної дошки зробили його сучасним та неймовірним! Пропоную вашій увазі допрацьований варіант сценарію. У моєму класі 7 дітей, тому я залучала учнів інших класів. Коли у класі більше дітей, то у цьому сценарії ролей вистачить для багатьох. Порізати мультик легко з програмою майстер відео. Вдалого вам заходу!
Перегляд файлу

1 ведучий:  Добрий ранок, добрий ранок!

                      Добрий сонячний світанок,

                      В добрий день переросте,

                     Добрих приведе гостей. (Я. Яковенко)

2 ведучий: Рано-рано сонце встало,

                     Україну привітало,

                     побажало їй добра,

                     усміхнулось до Дніпра,

                     до Дністра і до Дунаю,

                     до Шевченкового краю,

                     де живуть усі віки

                     українці-козаки.

1 ведучий:  Рано-рано сонце встало,

                      гарних діток привітало,

                      побажало швидко встати

                      та розумними зростати,

                      шанувать свою родину

                      і любити Україну,

                      бо вона у нас одна,

                      і дорожчої нема. (О. Лупій)

2 ведучий: Мама вишила сорочку –

                     одягла у неї дочку:

                     є на ній червоні рожі,

                     колосочки, маки гожі.

                     А ще є на тій сорочці

                     Материнські добрі очі,

                     Що з любов’ю поглядали

 

                     І рученькам помагали. (М Чумарна)

1 ведучий: Привітний і світлий наш сонячний дім,

                       Як радісно й весело жити у нім.

                      Тут мамина пісня і усмішка тата.

                      В любові й добрі тут зростають малята.

                       Дзвінка наша пісня до сонечка лине

                       «Мій сонячний дім – це моя Україна!»

                                                       А. Німенко.

 

 

( Сидить першокласник на сцені і плаче. До нього підходить старшокласник – Котигорошко. На екрані показуємо уривок із мультфільму про Котигорошка, а саме пісня Котигорошка)

Котигорошко:  Привіт. Чому ти плачеш?

Першокласник: Я упізнав тебе. Ти Котигорошко. А плачу я через те, що перший клас уже закінчив Буквар. Ми хочемо навчатися далі, але злий Змій викрав наші підручники…

Котигорошко: Оттакої! (Чухає потилицю) Та той Змій викрав і мою сестричку Оленку. А я йду її визволяти. То заодно і ваші підручники визволю.

Першокласник: Чудово! Я з тобою!

Котигорошко: Ні. Що ти! Ти ще малий. Та й булави у тебе немає. Іди повідом усіх, що я скоро повернуся.

(Іде Котигорошко, а назустріч йому Вернигора, Вернидуб та Крутивус. Звучить пісня із мультфільму про них. Пісня стишується)

Вернигора: Куди поспішаєш, брате?     

Котигорошко: Та йшов Оленку визволяти, а тут першокласник. Каже, що той Змій ще й їхні підручники викрав.

Вернидуб: Певно вирішив кваліфікацію підвищити.

Усі: Ха-ха-ха!

Крутивус: То ми з тобою, брате?

Котигорошко: Гаразд. Воювать так воювать і ніяких переговорів!

(Пісня із серії «Пригоди Котигорошка та його друзів»

. Герої виходять. Забігає першокласник)

Першокласник: У мене гарні новини, друзі. Я зустрів Котигорошка і він обіцяв визволити наші підручники.

Першокласники: Чудово.

Вчитель: Отже свято відбудеться! А доки ми будемо чекати, давайте, друзі, виконаємо кілька завдань, аби швидше минув час. Та і гостей потрібно розважати. Поскільки ми вже вивчили абетку, то давайте повторимо її.

(На екрані під музику з’являються літери, а діти називають їх.)

  1. Інтерактивні завдання на одну якусь букву.
  2. Відгадування загадок по основних темах тижнів; назви тем тижнів.

Вчитель: А зараз, діти, ми з вами повторимо наші тематичні тижні.

Пограємо в гру «Підкажи словечко». Будьте уважні.

            Вранці ми із добрим ділом

            Привітали …(понеділок).

            Ніченька настала скоро,

            Трудовий іде …(вівторок).

            За ним спритна, молода

            Поспішає …(середа).

            Йде четвертий день тепер,

            Називається …(четвер).

            Діло добре ладиться,

            Як настала …(п’ятниця)

            Вдома скрізь кипить робота –

            Як почався день …(субота).

            А субота з хлібом-сіллю

            Привела сестру…(неділю).

            Ось і тижневі кінець,

            Хто трудився - …(молодець)

                              (С. Жупанин)

-  До якої теми ця гра?

-  Час.  

 

І ведучий: 

З однієї ми родини

Від Андрія до Ярини.

Як по одному самі,

Ми буваємо німі,

Хоч і маєм різні назви

Й добре знаєте всіх нас ви.

Певним станемо рядком –

Заговоримо ладком.

Ми - писемності основа.

А без нас ніхто не слова!

         Що це таке?   (Літери абетки)

ІІ ведучий:

Розгулялась завірюха,

Морозець щипає вуха.

Діток гірочка катає

хто з вас пору цю впізнає? (Зима)

      Проліски цвітуть в лісочку,

      Крига тане на ставочку,

      І сонечко всміхається.

      Коли все просинається?(Весною)

              У зеленому земля,

              Квітнуть луки і поля.

              Бджілочка літає.

              Коли це все буває? (Влітку)

                       Вже листочки не зелені –

                       Стали жовті чи червлені.

                       Дощик з неба накрапає…

                       Хто цю пору відгадає? ( Осінь)

  • До яких тем ці загадки?
  • Пори року.

І ведучий:

Після морозива, бува

Болить і горло й голова.

Коли невдало упадеш,

Коли коліно обдереш,

Тоді дає потрібні ліки

Тобі й мені наш добрий …(лікар)

  • До якої теми ця загадка?
  • Професії.

ІІ ведучий:

Воду в ріках нагріває,

Матір-Землю зігріває.

Нам всміхається в віконце

Чарівне, гаряче …(Сонце)

  • До якої теми ця загадка?
  • Таємниці космосу.

І ведучий:

З жолудя він проростає,

В кроні сил чимало має.

Кабани плоди смакують,

Люди міць його цінують. (Дуб)

  • Як називалась дана тема?
  • Світ рослин.

ІІ ведучий:

Носить в «сумці» дітвору

Австралійське… (кенгуру)

-Тема…

Світ тварин!

І ведучий:

Навіть фільми він показує –

В чергу не стаю до каси я.

Всім його годилось знати б вам;

Де ваш дім – йому однаково:

Місто чи село, чи хутір…

А зоветься він – (комп’ютер)

  • Загадка до теми…
  • Світ гри!

ІІ ведучий:

Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол…

Стадіон, басейни, корт –

Об’єднало слово… (спорт)

  • А ця загадка до теми…
  • Спорт!

І ведучий:

Через море-океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує.   (Корабель)

  • Тема…
  • Транспорт!

 

 

ІІ ведучий:

Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину.  (Мікрохвильова піч)

  • А це тема …
  • Техніка!

І ведучий:

Кожне слово склалось з літер:

«мама», «тато», «сонце», «вітер»…

Казка склалася зі слів.

А куди уклалась казка?..

Підкажіть мені, будь ласка!

Щоб маля заснуло в ліжку,

Мама що читає? (книжку)

-А ця загадка до теми…

 - Мої улюблені книжки!

 

 

 

  1. Конкурс виразного читання дитячих віршів.       
  2. Промовляння скоромовок.                                           
  3. Перегляд  на екрані фото за період навчання у 1 класі.
  4. Конкурс малюнків «Моя сім’я». Батьки впізнають роботи своїх дітей.
  5. Математична пісня-лічилка «10 слоненят». Фізкультхвилинка.
  6. Казкова вікторина. Театралізація.  Сюжети казок показують старшокласники, а першокласники відгадують з якої це казки.

 

Сюжет 1.

От уже Лисичка йде до Журавля в гостину. А Журавель наварив такої-то смачної страви: узяв і м’яса, й картопельки, й бурячків – усього-усього, покришив дрібненько, склав у глечик з вузькою шийкою та й каже:

  • Призволяйся, люба приятелько, не соромся!

От Лисичка до глечика – голова не влазить! Вона туди, вона сюди, вона й боком, і лапкою, і навстоячки, і зазирати, й нюшити… Нічого не вдіє!

   А Журавель не гуляє: все дзьобом у глечик, усе в глечик. Помаленьку-помаленьку – та й поїв, що наварив. А тоді й каже:

  • Оце ж вибачай, лисуню, що мав, то тим і приймав. Та вже більше
  • нічого не маю на гостину.

   Ох і розгнівалася Лисичка! Так розсердилася, що й подякувать забула, як годиться, чемним бувши. Так-то їй журавлева гостина до смаку припала!

   Та від того часу й не приятелює з Журавлями. (Українська народна казка Лисичка та Журавель.)

Сюжет 2.

   Був собі дід та баба, та не було в них дітей. От вони собі сумують; а далі дід і каже бабі:

  • Ходім, бабо, в ліс по грибки!

От пішли. Бере баба грибки, коли дивиться – у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить.

   От вона дідові:

  • Дивись, діду, яка гарна качечка!

А дід каже:

  • Візьмемо її додому, нехай у нас живе.

   Стали її брати, коли дивляться, аж у неї ніжка переломлена. Вони взяли її тихенько, принесли додому, зробили їй гніздечко, обложили його пір’ячком і посадили туди качечку, а самі знов пішли по грибки.

(Українська народна казка Кривенька качечка.)

 

Сюжет 3.

В одного чоловіка був кіт старий, що вже нездужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв та й вивіз у ліс. Покинув його, та й поїхав. Коли це приходить до кота лисичка та й питає його:

  • Що ти таке?

А він каже:

  • Я – пан Коцький.

Лисичка каже:

  • Будь ти мені за чоловіка, а я тобі за жінку буду.
  • Гаразд.

(Українська народна казка Пан Коцький.)

 

Сюжет 4.

Побачив їжак зайця, поклонився йому та й каже привітно:

  •  Здрастуйте, пане заєць. Як ви поживаєте?

А заєць був дуже поважний і гордий. Замість того, щоб чемно привітатися з їжачком, він лише кивнув головою і грубо сказав:

  •  Що це ти, їжаче, так рано у полі нишпориш?
  • Я вийшов погуляти, - каже їжак.
  • Погуляти? – запитав заєць посміюючись. – А , по-моєму, на таких

 

 

  • коротеньких ніжках далеко не підеш.

   Образився їжак на ці слова. Не любив він, коли говорили про його ноги, які й справді були коротенькими і кривими.

  • Та чи не думаєш ти, - запитав у зайця,- що твої заячі ноги бігають швидше і краще?
  • Звісно.
  • А чи не хочеш ти зі мною побігти наввипередки? – запитує їжак.
  • З тобою наввипередки? Не сміши мене, будь - ласка. Невже ти на своїх кривих ногах мене обженеш!?
  • А от побачиш. Побачиш, що обжену.
  • Ну, давай побіжимо, - каже заєць.
  • Постривай, - каже їжак. – Спочатку я піду додому, поснідаю, а через пів години повернуся на це місце, тоді й побіжимо. Гаразд?
  • Гаразд.

(Українська народна казка Заєць та їжак)

 

Сюжет 5.

 

   Ворона літала над селом і схопила на току курча. Курча було чимале, уже в пір’ячко вбралось. Ворона  зі здобиччю полетіла в ближній лісок, сіла на дерево невисоко од землі і почала довбать курча. Побачила лисиця, захотілось їй молоденької курятинки. Підійшла до дерева, обійшла навкруги нього разів зо два і все позирала на ворону, а далі почала морочити їй голову.

  • Яка ж ти гарна птиця! Я ніяк на тебе не налюбуюсь. Що за носик, що за хвостик! А пір’ячко… Од сонця аж блищить! Я думаю, така красуня – орла і то привабить. Не дарма ти їси такий ласенький кусочок. По всьому видно, що у тебе має бути ангельський голосочок!
  •    Ворона омліла од похвали, забула й про курча, котре в дзьобі дер-жала; роззявила рота і крикнула:
  • Так! Так!

   Курча впало додолу, а лисиця схопила його і гайда.

(Українська народна казка Ворона та лисиця.)

Сюжет 6.

Ось ідуть вони зеленим гаєм, навколо вітерець кущі колихає, на кущах зеленіє свіже листячко, а між ними ягідки, як червоне намистечко.

   От курочка й каже:

  •  Півнику – когутику,

Зламай мені прутик

З зеленими листками,

З червоними ягідками.

   Тільки півник хотів зламати, а з-під кущика зайчик із своєї хати:

  • Хто-хто тут ходить по моєму гаю? Хто-хто мої кущики ламає?

   Злякався півник:

  • Ходімо краще далі. Тут якісь звірі живуть небувалі, вуха в них довгі, й самі вони сірі. Мабуть це дуже страшні звірі.
  • (Українська народна казка Про курочку та півника.)

 

 

 

  1. Крісло автора. Інтерв’ю «Чи сподобалось навчатися у 1 класі і чим саме?»
  2. Танець першокласників.

Вчитель: Ми загралися і забули про наших друзів. Де ж вони, що з ними?

Хочете довідатись?

Всі: Так.

Вчитель: У мене є дивне (синє) яблуко і чарівна тарілочка. Ці речі допо-можуть нам побачити що з ними.

(Перегляд серії мультфільму про Котигорошка, де друзі б’ються зі Змієм.)

Вчитель: Отже всьому причиною був чарівний горох?

(Заходять Котигорошко, Вернигора, Вернидуб , Крутивус, дівчина-мова,

Оленка, дівчина-математика та «Я досліджую світ».)

Діти: Дякуємо! Дякуємо! Дякуємо!

Вернигора: Ох і намучив нас клятий Змій.

Вернидуб: Добряче ми наламали дров.

Крутивус: Не в одній халепі побували.

Котигорошко: Та в результаті, завдяки друзям я виконав свою обіцянку.

Першокласник: (подає Котигорошку руку) Щиро вдячний.

Оленка: Ще й я на ваше свято потрапила. Любі першокласники, вітаю вас з закінченням вивчення української абетки. А в подарунок прозвучить пісня

Пісня «Моя Україна». Слова Ю. Рибчинського, музика Ніколо Петраш.

Українська мова: Є у нас чудова українська мова.

                                  Материна мова – пісня колискова.

                                  Мова вітру й поля і степу роздолля.

                                  Мова духу й серця, а мета в ній – воля!

                                  Наш народ великий через крові ріки

                                  За неї боровся, щоб жила навіки

                                  Нація вкраїнська, мова українська,

                                  Писанка чудова й вишита обнова.

                                  Я до вас, малята, принесла на свято

                                 Слова – перли чисті в святковім намисті.

                                 Хай вони заграють, усіх привітають

                                 Піснею дзвінкою родиною шкільною! (Надія Балюк)

Пісня «Козак молоденький». Музика Галини Васіної, слова Євгенії Лещук.

Частину 1 куплету співає Оленка, їй відповідає першокласник – соліст. Приспів виконують усі учасники свята -  родиною шкільною.

Я досліджую світ: Буду далі вас навчати

                                   Світ довкола пізнавати:

                                   Розглядати, малювати,

                                   Розрізняти, порівнювати,

                                   Схеми й діаграми будувати.

                                   Інтегровано навчатись

                                   І складного не цуратись.

                                   Мислити системно слід,

                                   Щоб навчання мало плід.

                                  Креативність – наше гасло.

                                  Інформації потік

                                  Просто чути нам замало.

                                  Мислити критично маєм,

                                  Щоб у світі віртуальнім

                                 Всі знання були реальні. (Надія Балюк)

Математика:   Я вже з вами подружилась

                           І чимало вас навчила.

                           Та мандрівка наша далі                

                            Буде ще більше цікава.

                            Числа множити й ділити

                           Ми сміливо будем вчитись.

                           Додавати й віднімати,

                           У дужки ще дії брати.

                           І задач цікавих рій

                          Буде в книжечці моїй.

                         Тож бажаю вам у свято

                          Математику вивчати,

                          Бо наука ця потрібна,

                          А дитина – кожна здібна. (Надія Балюк)

Я досліджую світ: Дякую я вам, малята.

                                   Дуже гарне мови свято!

                                   Нам в дорогу вже пора,-

                                   Скрізь чекає дітвора.

Українська мова: Як парость виноградної лози плекайте мову,

                                 Пильно й ненастанно політь бур’ян.

                                 Чистіша від сльози вона хай буде.

Першокласники: 1. Я – дитина українська,

                                     Вкраїнського роду.

                                     Українці – то є назва

                                    Славного народу.

2. Україна – то край славний

    Аж по Чорне море,

                              3. Україна – то лан пишний,

                                  І степи і гори.

4. І як мені України

     Щиро не кохати?

              5. Мене ненька по вкраїнські

                   вчила розмовляти.

6.   І як мені України

      щиро не любити?

      Мене вчили по - вкраїнськи 

      Господа молити.

              7. За свій рідний край і нарід

                  Я Господа молю:

                 Зішли, Боже, Україні

                 І щастя і долю.

Пісня

Рефлексія: Діти оцінюють урок - свято за допомогою паличок Кюізенера (коротких голубих і жовтих). На столі лежать сонечко та хмаринка. Якщо дитині сподобалося, вона кладе жовту паличку як промінець сонця, а якщо ні – як краплину дощу з хмарки.

 

1 ведучий: Перше наше слово з нами повсякчас,

                     Мати -Україно, ти одна у нас!

                     Ниви і діброви, і садів окрас –

                     Рідна мати-Батьківщино,

                     Ти ж одна у нас!

2 ведучий: Хай же мир і дружба поєднають всіх

                     І дзвенить дитячий безтурботний сміх.

                     Нам зоріє доля світла і ясна.

                     Рідна мати- Батьківщино,

                     Ти ж у нас одна!  (М. Сингаївський)

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку