Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10

Про матеріал

Урок математики в першому класі з використанням узагальненої таблиці додавання і віднімання в межах 10 для вдосконалення обчислювальних навичок, уміння розв'язувати задачі.

Перегляд файлу

Тема: Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10

Мета:  вчити користуватися узагальненою таблицею додавання і віднімання в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знать

Обладнання:   підручник з математики 1 клас, плакат квітки з прикладами, презентація

ХІД УРОКУ

 

I. Організація початку уроку.

  1. Привітання.

Встаньте діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий день!»

  1. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрийте зошити, у вас на початку рядку записано цифру  8, ви повинні записати цілий рядок цієї цифри, через клітинку.

II. Повторення вивченого матеріалу

  1. Математичний диктант.

- Діти, скажіть, як називаються числа при додаванні? (доданок, доданок, сума)

- Добре. А як називаються числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)

- Молодці. А що означає вираз «зменшити на»?  (дію віднімання)

- Правильно!

- Діти, сьогодні ми з вами продовжимо вчитися писати математичні диктанти. В чому полягає математичний диктант? ( записувати тільки відповідь через кому)

Спробуємо.

  • До 10 додати 5.
  • Знайти суму чисел 7 і 2.
  • Яке число більше, 17 чи 18?
  • Знайти різницю чисел 9 і 4.

- Молодець. Як називаються числа при додаванні?

  • 17 зменшити на 7.
  • 4 плюс 10.
  • Яке число іде за числом 15?
  • Яке число стоїть між числами 17 і 19?
  • 10 мінус 8.

- Як називаються числа при відніманні?

Відповіді: 15; 9; 18; 5; 10; 14; 16; 18; 2.

  1. Усні обчислення. Складання прикладів за малюнками.

- Розгляньте першу квітку. Якого вона кольору? Скільки пелюсток?  Яке число записане в середині? (10) Це сума прикладу.

- На фіолетових пелюстках записані перші доданки кожного прикладу. Рожева пелюстка ховає другий доданок. Він нам невідомий. Як знайти невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)


5 + □ = 10

2 +□= 10

1+ □ = 10

6 + □ = 10

8 + □ = 10


- Розгляньте другу квітку. Яке число записане в середині? (4) Це різниця прикладу.

- На помаранчевих пелюстках написане зменшуване кожного прикладу. Жовта пелюстка ховає від’ємник. Він нам невідомий. Як знайти невідомий від’ємник? (від зменшуваного відняти різницю)


5 - □ = 4

4 - □ = 4

7 - □ = 4

10 - □ = 4

8 - □ = 4


III. Ознайомлення з новим матеріалом

  1.  Вивчення таблиці.

- Діти, ви вивчили багато таблиць на додавання і віднімання чисел у межах 10. Це таблиці додавання на 2,3…Ми з вами живемо в 21 столітті, а ви знали, що колись дуже давно, ще в 6 столітті до н е в давній Греції жив філософ і математик Піфагор, який також знав таблиці на додавання і віднімання. І ось він одного разу з’єднав всі таблиці разом, та одержав величезну таблицю, яка займала багато місця, він не знав куди подітися, вона зайняла все місце.  Піфагор зрозумів, що це незручно. Незручно не тільки тому, що таблиця займає багато місця, але ще й тому, що такою таблицею незручно користуватися. Тому, він з’єднав усі таблиці в одну. І ось, що в нього вийшло.  (демонструю учням зведену таблицю додавання і віднімання в межах 10.)

- Розгляньте таблицю. Сьогодні ми будемо вчитися користуватися узагальненою таблицею додавання і віднімання в межах 10.

- Наприклад, необхідно до 2 додати 4. Знайдемо число 2 у вертикальному стовпчику і поставимо на цифру вказівний пальчик лівої руки. Знайдемо число 4 у горизонтальному ряді й поставимо на цифру вказівний пальчик правої руки. Указів-ний пальчик правої руки рухається вниз від числа 4, а вказівний пальчик лівої руки рухається праворуч від числа 2. Пальчики зустрінуться в клітинці із числом 6. Це й буде відповіддю.

Числа вертикального стовпчика — це перший доданок, а числа горизонтального рядка — це другий доданок.

- Цей приклад можна обчислити по-іншому. Спочатку можна взяти число 4 у горизонтальному рядку, а число 2 — у вертикальному стовпчику.

- У клітинці з яким числом зустрінуться ваші пальчики? (У клітинці з числом 6)

- Тепер числа горизонтального рядка стали першим доданком, а числа вертикального стовпчика — другим доданком.

- А значення суми від цього змінилося? (Ні)

- Чому? (Тому що від зміни місць доданків сума не змінюється.)

IV. Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1.  Робота над текстовою задачею.  

- Діти, відступіть одну клітинку від попередньої роботи і запишіть посередині слово задача. Відкрийте сторінку 104 підручника, впр. 3. Прочитаємо всі разом задачу.

- Що ви бачите на малюнку? (Потяг)

- Хто везе цей потяг? ( Жабка)

- Скільки вагонів в цьому поїзді? ( 4)

- Що везе жабка в цих вагонах? ( Сир, борошно, зерно, макарони)

- Скільки кілограмів вантажу в 1 вагоні? (10)

- А в тебе скільки? (10)

- Як ти знайшов? ( 2+8=10)

- Правильно, піди запиши першу дію.

- Скільки кілограмів вантажу в 2 вагоні? (2)

- В якому вагоні найбільше кілограмів вантажу? Найменше?  (1,2) 

  1. Робота з підручником.

- Розв’яжемо приклади з підручника, впр. 4. Всі інші відступили одну клітинку від попередньої роботи і записала слово «Приклади».

- Молодець. Як знайти невідомий доданок?

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

-  З чим ми сьогодні з вами познайомились?

-  Хто запам’ятав прізвище математика про я кого я вам розповідала?

-  А тепер давайте згадаємо, як називаються числа при додаванні і при відніманні?

 

 

 

 

 

 

 

 

 


docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
1944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку