Дослід 1. Як росте рослина?
Мета: Дослідити умови, необхідні для росту рослин.
Матеріали:
-
3 невеликих горщики або стаканчики
-
Грунт або вата
-
Насіння (наприклад, квасоля або пшениця)
-
Вода
-
Світло і темне місце
Хід досліду:
-
Посади насіння у три різні горщики: у першому – з ґрунтом, у другому – з ватою, у третьому – нічого не додавай.
-
Перший горщик постав на світле місце, другий – у темряву, третій – також на світле місце, але не поливай.
-
Спостерігай щодня за ростом рослини. Записуй свої спостереження: де і як швидко росте рослина, де вона не росте взагалі.
Висновок: Діти зрозуміють, що для росту рослин потрібне світло, вода та поживні речовини (грунт).
Дослід 2. Що таке магніт?
Мета: Вивчити властивості магніту і дізнатися, які предмети він притягує.
Матеріали:
-
Магніт
-
Різні дрібні предмети: цвях, папір, кнопка, монета, олівець, шматочок пластику, алюмінієва фольга
Хід досліду:
-
Піднеси магніт до різних предметів.
-
Запиши, які з них магніт притягує, а які — ні.
Висновок: Учні дізнаються, що магніт притягує метали (особливо залізо), але не діє на неметалеві предмети, такі як папір або пластик.
Дослід 3. Повітря навколо нас
Мета: Показати, що повітря є скрізь, навіть якщо його не видно.
Матеріали:
-
Склянка
-
Вода
-
Серветка або папір
Хід досліду:
-
Склади серветку і поклади її на дно склянки.
-
Переверни склянку догори дном і обережно опусти її у воду (слідкуй, щоб склянка залишалась перевернутою).
-
Підніми склянку і подивись, чи залишилася серветка сухою.
Висновок: Серветка залишиться сухою, тому що повітря всередині склянки не дає воді проникнути до неї. Це доводить, що повітря займає простір.
Дослід 4. Як змішуються кольори?
Мета: Дослідити змішування різних кольорів.
Матеріали:
-
Палітра або аркуш білого паперу
-
Фарби (червона, синя, жовта)
-
Пензлики
-
Вода
Хід досліду:
-
Нанеси на папір по одній краплі червоної, синьої і жовтої фарби.
-
Змішуй кольори по черзі: червоний із синім, жовтий із синім, червоний із жовтим.
-
Спостерігай, які нові кольори отримуються.
Висновок: Діти побачать, що змішування основних кольорів дає нові відтінки: червоний і синій утворюють фіолетовий, жовтий і синій – зелений, а червоний і жовтий – оранжевий.
Дослід 5. Чому предмети тонуть або плавають?
Мета: Дослідити, чому деякі предмети плавають на воді, а інші тонуть.
Матеріали:
-
Велика миска з водою
-
Різні предмети: шматочок дерева, цвях, яблуко, камінчик, шматочок пластиліну
Хід досліду:
-
По черзі опускай різні предмети у воду і записуй, які з них плавають, а які тонуть.
-
Спробуй змінити форму шматочка пластиліну і перевір, чи вплине це на його плавучість.
Висновок: Предмети плавають або тонуть залежно від їх густини та форми.