Досліди з предмету "Я досліджую світ" з розділу "Перша знахідка"

Про матеріал
У розділі "Перша знахідка" з предмету "Я досліджую світ" (3 клас) учні зазвичай вчаться спостерігати за природою, досліджувати оточуюче середовище та робити свої перші наукові відкриття. Ось кілька простих дослідів, які допоможуть дітям зануритися у світ науки.
Перегляд файлу

Дослід 1. Як росте рослина?

Мета: Дослідити умови, необхідні для росту рослин.

Матеріали:

  • 3 невеликих горщики або стаканчики
  • Грунт або вата
  • Насіння (наприклад, квасоля або пшениця)
  • Вода
  • Світло і темне місце

Хід досліду:

  1. Посади насіння у три різні горщики: у першому – з ґрунтом, у другому – з ватою, у третьому – нічого не додавай.
  2. Перший горщик постав на світле місце, другий – у темряву, третій – також на світле місце, але не поливай.
  3. Спостерігай щодня за ростом рослини. Записуй свої спостереження: де і як швидко росте рослина, де вона не росте взагалі.

Висновок: Діти зрозуміють, що для росту рослин потрібне світло, вода та поживні речовини (грунт).


Дослід 2. Що таке магніт?

Мета: Вивчити властивості магніту і дізнатися, які предмети він притягує.

Матеріали:

  • Магніт
  • Різні дрібні предмети: цвях, папір, кнопка, монета, олівець, шматочок пластику, алюмінієва фольга

Хід досліду:

  1. Піднеси магніт до різних предметів.
  2. Запиши, які з них магніт притягує, а які — ні.

Висновок: Учні дізнаються, що магніт притягує метали (особливо залізо), але не діє на неметалеві предмети, такі як папір або пластик.


Дослід 3. Повітря навколо нас

Мета: Показати, що повітря є скрізь, навіть якщо його не видно.

Матеріали:

  • Склянка
  • Вода
  • Серветка або папір

Хід досліду:

  1. Склади серветку і поклади її на дно склянки.
  2. Переверни склянку догори дном і обережно опусти її у воду (слідкуй, щоб склянка залишалась перевернутою).
  3. Підніми склянку і подивись, чи залишилася серветка сухою.

Висновок: Серветка залишиться сухою, тому що повітря всередині склянки не дає воді проникнути до неї. Це доводить, що повітря займає простір.


Дослід 4. Як змішуються кольори?

Мета: Дослідити змішування різних кольорів.

Матеріали:

  • Палітра або аркуш білого паперу
  • Фарби (червона, синя, жовта)
  • Пензлики
  • Вода

Хід досліду:

  1. Нанеси на папір по одній краплі червоної, синьої і жовтої фарби.
  2. Змішуй кольори по черзі: червоний із синім, жовтий із синім, червоний із жовтим.
  3. Спостерігай, які нові кольори отримуються.

Висновок: Діти побачать, що змішування основних кольорів дає нові відтінки: червоний і синій утворюють фіолетовий, жовтий і синій – зелений, а червоний і жовтий – оранжевий.


Дослід 5. Чому предмети тонуть або плавають?

Мета: Дослідити, чому деякі предмети плавають на воді, а інші тонуть.

Матеріали:

  • Велика миска з водою
  • Різні предмети: шматочок дерева, цвях, яблуко, камінчик, шматочок пластиліну

Хід досліду:

  1. По черзі опускай різні предмети у воду і записуй, які з них плавають, а які тонуть.
  2. Спробуй змінити форму шматочка пластиліну і перевір, чи вплине це на його плавучість.

Висновок: Предмети плавають або тонуть залежно від їх густини та форми.

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку