Маленькі чомусики
Дослідницька діяльність
Розробив вихователь: Харіна О.А
Мета: Розширювати уявлення дітей про об’єкт природи – хмару, дощ, сніг. Сприяти розвитку інтересу до нових знань про воду: вода – рідка, що тече; буває тепла і холодна; дощ і сніг – це вода, вона падає із хмар. Розвивати пошукову діяльність, дрібну моторику під час ігор з крупою, мовлення, пам'ять. Виховувати бажання досягати поставленої мети, відчуття радості від самостійних відкриттів.
Обладнання: зображення хмаринки, ємність з водою, губки, таці з манною крупою на кожну дитину, ємність з снігом.
Хід
Звучить музика «Пісенька хмарки»
Вихователь: Діти хто це співає? (хмаринка) Давайте покличемо хмаринку:
Закличка
Хмарка-хмарка,
кап-кап-кап.
Хмарка-хмарка,
Прилітай до нас!
(Вихователь звертає увагу дітей на хмарку).
Вихователь: Якого кольору? (блакитні)
Гра-дослід «Крапає дощик»
Вихователь пропоную намочити дітям губку – хмаринку, і показати як крапає дощик.
Вихователь: Натисніть пальчиками в кулачок. Якщо легенько стиснути: крап-крап, це маленький дощик крапає. Якщо сильно (відразу стиснути кулак) – це злива. (діти повторюють за вихователем)
Вихователь: А ось подув сильний вітер.
Дихальна вправа «Вітерець»
Давайте ми з вами подуємо на нашу хмаринку.
Вихователь: Подивіться, наші краплинки перетворилися на сніжинки.
( діти сідають за столи, а перед ними таця з манною крупою)
Ігри з крупою
«Відшукай друзів»
Вихователь пропонує дітям щіточкою розчистити сніжок.
Вихователь: Сніжок розмітаємо, звірят шукаємо. Молодці. Погляньте в кого які звірята ( діти називають: зайчик, лисичка, ведмідь, вовк) Діти беруть картинки і віддають вихователю.
Гра «По сніжку їдуть санчата»
(Вихователь пропонує щіточкою намалювати сліди санчат, проводимо лінію)
Гра «Ніжками тупаємо – залишаємо сліди»
(Вихователь пропонує вказівними пальчиками потупати по сніжку)
Гра «Ведмедик тупає»
( Вихователь пропоную кулачками залишити сліди ведмедика)
Гра «Падає сніжок»
(вихователь пропонує дітям набирати крупу у руку і спати, трусити сніжок)
Гра-дослід «Сніжок»
Вихователь: діти підійдіть до мене, подивіться що це?(перед дітьми сніг в мисці) Так це сніг. Давайте доторкнемося до нього пальчиком, який він: теплий чи холодний? (холодний) А зараз я його покладу у долоньку і ми з вами будемо спостерігати, що з ним станеться? (він розтав, перетворився на водичку)
Вихователь: Так, дітки з хмарки йде дощ, а коли холодно , на вулиці морозець, краплинки перетворюються на сніг.