Картка заняття з математики
Програмовий зміст: познайомити дітей зі складом числа вісім, вчити самостійно його визначати й заповнювати відповідні картки з завданням, закріпити вміння рахувати прямою та зворотною лічбою у межах 10, визначати суміжні числа, вправляти у вмінні порівнювати кількість (цифри) й розставляти відповідні знаки більше, менше, дорівнює, розвивати мислення, дрібну моторику рук, виховувати цікавість до завдань з математики.
Матеріал: лічильні палички, картки з завданнями, демонстраційний складовий будиночок, зображення героїв казки «Вовк і козенята», прості олівці, кольорові (по два кольори на кожну дитину середнього віку)
Хід заняття |
Дифер. |
||||||||||||||||||||||||||
- Малята, а ви любите казки? Які? - Хочете зустрітися з героями однієї з них? - Для цього необхідно виконати моє завдання, порахувати й відповісти на запитання? Готові? 2. Інтелектуальна розминка: - Геометрична фігура без кутів це -…. - Порахуйте прямою лічбою до п’яти? - Скільки поросят втекло від вовка? - Порахуйте прямою лічбою до десяти? - Що буває після дощу? - Порахуйте зворотною лічбою від дев’яти? - Скільки з’їв вовк козенят у казці? 3. Сюрпризний момент з героями казки семеро козенят (показ ілюстрації - Ось ми і потрапили у казку. Хто це? - З якої казки? Скільки? - Сідайте за столи, порахуємо. 4. Д/ впр. на картках «Допоможи поновити номера на ліжечках козенят»
5. Знайомство зі складом числа вісім - Малята, згадайте сюжет казки що трапилось з козенятами? - Чи всіх козенят знайшов вовк? Чому? - Допоможемо сховатися козенятам і їхній мамі (показ) у хованці різними засобами - Скільки було козенят? (сім) А з мамою? (вісім) - Скільки додали до семи щоб стало вісім? (Один) - Значить вісім складається з 7 і 1
Заповнення складового будиночку (колективно) 6. Фізхвилинка Забавлялись козенята, (Підводяться, руки піднімають вгору.) Виглядали з лісу маму. (Руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч.) Ось так поплескали. (Плескають у долоні.) Ось так пострибали. Стриб – стриб - стриб! (Стрибають на місці.) Нахилились п’ять разів Обернулись тричі Повернулись до столів Гарно відпочили. 7. Завдання на картках «Визнач склад числа вісім»
Зафарбуйте вісім кружечків: декілька одним кольором, декілька іншим, порахуйте кількість зафарбованих кружечків одного кольору й закресліть відповідну цифру, а потім іншого й теж закресліть відповідну цифру. Таким чином визначите склад числа вісім.
8. Порахуй частування для козенят та розстав відповідні знаки більше, менше або дорівнює. (на картках) 9. Рефлексія - З героями якої казки сьогодні зустрілись? - Що ремонтували на ліжечках козенят? - Зі складом якого числа познайомились? Як? - Які ще завдання виконували? Що найбільше сподобалось? - Яке завдання було найскладнішим? Найлегшим? Найвеслішим? |
Ст.. Сер Ст.. Ст.. Сер Ст.. Ст..
Ст..
Сер.
Ст..
Сер.
Сер у малюнках Старша у цифрах
|
|
2 |
|
4 |
|
1 2 3 4 5
|
|
8 |
1 2 3 4 5 6 7 8
|
|
2 |
|
4 |
|
1 2 3 4 5
|
|
8 |
1 2 3 4 5 6 7 8
|
1 |
|
3 |
|
5 |
|
7 |
|
9 |
10 |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
7 |
|
9 |
10 |