Дослідницький міні-проект з природознавства для 3-го класу на тему "Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення"

Про матеріал

Мета : продовжувати формувати знання учнів про забруднення повітря; вивчати виявляти пил в повітрі приміщень та на вулиці; показати залежність здоров'я людини від чистоти повітря, значення рослин для очищення повітря; розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, спостережливість; формувати пізнавальну самостійністьта вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати почуття відповідальності та збереження чистоти повітря.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 15 3 А клас

Номер слайду 2

Забруднення повітря є однією з актуальних тем екологічних досліджень, оскільки для людини важливо дихати екологічно чистим повітрям, знати причини забруднення, щоб знайти шляхи розв’язання проблеми. Повітряна оболонка може зазнати кардинальних змін уже в найближчі десятиріччя, якщо людство не вживе кардинальних заходів. Наслідками забруднення можуть стати «парниковий ефект», «озонові дірки», кислотні дощі, пиловий смог.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

продовжувати формувати знання учнів про забруднення повітря; навчати виявляти пил у повітрі приміщень та на вулиці; показати залежність здоров’я людини від чистоти повітря, значення рослин для очищення повітря; розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, спостережливість; формувати пізнавальну самостійність та вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати почуття відповідальності за збереження чистоти повітря.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

1. Дослідити стан забруднення повітря пилом. 2. Зробити висновки щодо причин пилового забруднення повітря приміщень та на вулиці. 3. Дізнатися про хвороби, що виникають через забруднення повітря пилом та про очищення повітря рослинами. 4. Посадити кімнатні рослини. 5. Скласти карту пам’яті про досліджуваний об’єкт, виготовити плакати на основі отриманої інформації. 6. Зібрати матеріали проекту в тематичну папку.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

За кінцевим результатом: теоретико–практичний. За змістом: монопредметний. За кількістю учасників: колективний. За тривалістю: міні – проект. За ступенем самостійності: частково – пошуковий. За характером контактів: внутрішній. База реалізації: Краматорська ЗОШ № 16, ауд № 317. Учасники проекту: учні 3 – А класу; батьки учнів; учитель.

Номер слайду 9

учні почнуть звертати увагу на чистоту повітря в класі та власній оселі, будуть провітрювати приміщення , робити вологе прибирання пилу, носити змінне взуття; у них виникне бажання краще доглядати кімнатні рослини або насаджувати їх; учні поділяться своїми думками з батьками.

Номер слайду 10

1. Людські ; 2. Матеріально – технологічні: комп’ютер, принтер, фотоапарат; 3. Інформаційні: доступ до мережі Інтернет, необхідна довідкова література; 4. Потреби: матеріал для опрацювання, фломастери, тематичні ілюстрації, клей, вирізки для колажу, виставки вазонів, горщики з ґрунтом, пагони кімнатних рослин, , силуетні зображення фішок – квітів, плакат із зображення планети Земля, аудіозапис «Веселкова пісня».

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Завдання для групи «ЕКОЛОГИ»: Обговорити домашні спостереження, розгляньте смужки, які перебували на підвіконні. Опрацюйте текст «Забруднення повітря» Зробіть карту-схему до тексту. Підготуйте поради для збереження повітря від господарської діяльності людини. Виготовте плакат на захист повітря в техніці «колаж». Посадіть вазон для класної кімнати.

Номер слайду 14

Людина потребує чистого повітря, проте забруднення зростає : збільшується кількість транспорту, працюють підприємства, витрачаються природні ресурси для опалення приміщень та приготування їжі. Вміст вуглекислого газу останнім часом збільшився в атмосфері на 17%. У результаті цього озоновий шар тільки над Україною за останні десять років потоншав на 10 %. Як наслідок – посухи, зміни в розвитку рослин, зниження родючості ґрунтів, підвищення захворювання у людей.

Номер слайду 15

З’являється «парниковий ефект» - коли енергія сонячних променів не повертається в космос, тому що частина газів її затримують. Унаслідок цього нагрівається повітря біля поверхні землі.

Номер слайду 16

Найбільшу загрозу для людства становить забруднення атмосфери радіоактивними речовинами. Ця проблема стала виникати відтоді, як людина збудувала атомні електростанції.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Забруднюють повітря майже всі види транспорту. Лише один автомобіль, який проїхав 15 тис.км, виділяє в повітря 3250 кг вуглекислого газу.

Номер слайду 20

Для людства справжнім порятунком є рослини, які слід висаджувати вздовж вулиць, у скверах, парках. Рослини не тільки затримують своїм листям пил і сажу, але й поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень.

Номер слайду 21

Ось чому так легко дихається серед природи, де багато зелені. Недаремно зелені насадження називають «легенями планети». Освіжаючий ефект одного здорового зеленого дерева дорівнює роботі десяти кімнатних кондиціонерів. Дерево середньої величини за 24 години відновлює стільки кисню, скільки необхідно для дихання трьох осіб. За один теплий сонячний день гектар лісу поглинає з повітря 220-280 кг вуглецю й виділяє 180-220 кг кисню.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Атмосфера має здатність до самоочищення. Згущення шкідливих речовин розсіюється в повітрі, тверді часточки осідають, очищаються опадами. Дощ за 45 хвилин вимиває з повітря 28% часточок пилу. Проте, коли забруднення занадто велике, атмосфера не встигає очищатися.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Кожне дерево і кущ, посаджені вами, очищатимуть повітря не лише нашого міста, а й усієї планети.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Завдання для групи «ЛІКАРІ»: Обговорити домашні спостереження, розгляньте смужки, які перебували на підлозі в кутках кімнати та класу. Опрацюйте текст «Здоров’я і повітря» Зробіть карту-схему до тексту. Підготуйте поради для збереження здоров’я . Виготовте плакат на захист повітря задля здоров’я в техніці «колаж». Посадіть вазон для класної кімнати.

Номер слайду 28

За одну хвилину легені людини переробляють до 10 літрів повітря. За добу – до 9 тис. літрів. Тому наше здоров’я безпосередньо пов’язане з чистотою повітря.

Номер слайду 29

Вислів «Чистота – запорука здоров’я!» як ніколи актуальний сьогодні. Чистота повітря в кімнаті залежить від нас самих. Від вихлопних газів із вулиці захистять якісні вікна зі склопакетами, які в щілини не пропускають повітря. Провітрювати оселю, що поблизу дороги, бажано в нічний час, коли автомобілів менше. Від пилу допоможе вологе прибирання. Наша промисловість випускає спеціальні фільтри, зволожувачі, очисники повітря, які можна встановити в помешканні.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Шкідливими для повітря є випаровування миючих засобів, пральних порошків. Тому вони повинні бути щільно закритими, щоб не потрапляли в повітря. Радимо користуватися народними безпечними засобами для миття ( наприклад, розчин 4 столових ложок соди на 1 літр теплої води).

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Інколи люди скаржаться на алергію. Її можуть викликати часточки цвілі, що перебувають у повітрі. Для їх процвітання потрібно сирість, тому наше завдання – висушити житло.

Номер слайду 34

Чадним газом наповнюють нашу квартиру плити, каміни, якщо погано працює вентиляція або витяжка.

Номер слайду 35

Забруднюють повітря і мікроорганізми. Існують мікроскопічні пилові кліщі, які живляться осідаючими всюди мертвими клітинами нашої шкіри. Вони також можуть викликати алергію. Щоб позбутися їх, раз на тиждень слід пилососи ти килими та м’які меблі, постільну білизну й рушники прати у гарячій воді, а ковдри, пледи і покривала , які не придатні для частого прання, здавати у хімчистку.

Номер слайду 36

У період, коли члени родини хворіють, для дезінфекції повітря в приміщення можна використовувати й народні засоби: порізану цибулю або часник треба покласти в різних куточках кімнати по периметру. Можна заварити лист евкаліпту й поставити посудину у кімнаті, або до аромалампи додавати олії дезінфікуючої дії, які є у продажу.

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Із вірусами і бактеріями також нещадно борються рослини : лавр, розмарин, дифенбахія, гібіскус, карликовий фікус, каланхое, хвойні, цитрусові. Мирт звичайний у 2 рази зменшує кількість хвороботворних мікроорганізмів у приміщенні. Стафілококи та стрептококи знищує герань.

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Залишки шкідливих речовин від бензину, вихлопних газів потрапляють у грунт , а потім на наше взуття. Тому перевзувайтеся у приміщення, мийте взуття. Регулярно протирайте пил у квартирі.

Номер слайду 43

Тютюнопаління – причина забруднення повітря та шкідлива звичка, небезпечна для здоров’я не тільки тих, хто палить, але й тих, хто перебуває поруч і дихає тютюновим димом. Тютюновий дим містить у собі понад 12000 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є тютюновий нікотин.

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Ще одне джерело забруднення повітря – свинець, який перебуває у друкарській фарбі. Погортавши газету, слід обов’язково вимити руки. Не варто розпалювати друкарськими виданнями багаття, інакше в золі залишиться свинцевий пил.

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Завдання для групи «БІОЛОГИ»: Обговорити домашні спостереження, розгляньте смужки, які перебували на кухні. Опрацюйте текст «Рослини – джерело чистого повітря в кімнаті», розгляньте зображення вазонів. Зробіть карту-схему до тексту. Підготуйте поради для збереження чистоти повітря за допомогою рослин . Виготовте плакат про захист повітря рослинами в техніці «колаж». Посадіть вазон для класної кімнати.

Номер слайду 49

Незамінними помічниками людини в очищенні повітря осель є рослини. Рослини поглинають із повітря вуглекислий газ і збагачують його киснем. Своїм листям вони затримують пил, сажу, інші шкідливі речовини.

Номер слайду 50

Крім того, рослини підвищують вологість повітря в кімнаті. Учені, які досліджують космос, визначили, що з очищенням повітря на орбітальних станціях чудово справляються кімнатні рослини, яких є 43 види! У наших оселях також є рослини, які найбільше дбають про чистоту повітря. Це хлорофітум, фікус, алое, папороть, герань, плющ, драцена, орхідея, сансевієрія ( щучий хвіст), спатіфілум та інші.

Номер слайду 51

Хлорофітум ( рослина – павучок) безстрашно бореться з отруйними газами, такими, як формальдегід і ксилол. Для кращого результату слід розташувати на кухні або біля каміна – там, де скупчується багато чадного газу від згорання газу на плиті. Він не любить бути на сонці, адже зів’яне.

Номер слайду 52

Фікус полюбляють тримати в кімнатах із давен-давен. Адже він поглинає три речовини, найпоширеніші і найнебезпечніші з тих, що є в нашій оселі. Їх виділяють матеріали, із яких зроблено меблі та їхні лаковані поверні, а також обігрівачі та електроприлади. Доглядати фікуси дуже легко. Вони полюбляють добрий полив і помірне освітлення.

Номер слайду 53

Алое вміє не тільки лікувати. Рослина чудово фільтрує й очищає повітря в тому приміщенні, де вона розташована. 65 % усіх летючих хімічних домішок поглинаються повністю. Рослина знімає наелекризованість у квартирі. Уночі виділяє кисень і поглинає вуглекислий газ, тому ідеально підходить для спальні.

Номер слайду 54

Орхідеї - фаленопсіси не лише гарні, вони одні з кращих природних фільтрів для очищення повітря. Їхня основна «спеціалізація» - на 60-65% очищувати замкнені приміщення від будь-яких хімічних домішок. Вирощувати їх досить просто, вони не примхливі, але обожнюють гарне освітлення, тому й розміщувати їх треба біля вікна або прямо на підвіконні.

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Номер слайду 59

Номер слайду 60

Номер слайду 61

Папороть ( нефролепіс) - дуже ефективний біофільтр. Знищує в помешканні всі сліди забруднення повітря. Папороті найкраще ростуть у тіні. І оскільки вони полюбляють велику вологість, то їх можна трмати навіть у ванних кімнатах.

Номер слайду 62

Номер слайду 63

Драцена на 78% очищує повітря від шкідливих речовин, що є у фарбах, лаках ( у тому числі для волосся та нігтів).

Номер слайду 64

Пил уловлюють усі рослини, особливо з пушком. Усі рослини зменшують сухість повітря в приміщеннях. Чим краще доглядати за рослинами, мити листочки, тим вони сприятливіше впливають в середовище в наших оселях. Якщо постійно змивати з рослин пил, то повітря в приміщенні стає на 40% чистішим порівняно з кімнатою, де рослин немає. Газ у 2-3 рази інтенсивніше поглинається чистим, вологим листям, ніж запиленим і сухим.

Номер слайду 65

Номер слайду 66

Номер слайду 67

Номер слайду 68

Номер слайду 69

Номер слайду 70

Номер слайду 71

Номер слайду 72

Номер слайду 73

Завдання для групи «БІОЛОГИ»: Обговорити домашні спостереження, розгляньте смужки, які перебували на вулиці. Опрацюйте текст «Техніка майбутнього», розгляньте ілюстрації. Зробіть карту-схему до тексту. Підготуйте поради для збереження чистоти повітря поблизу автошляхів . Виготовте плакат про екологічний транспорт в техніці «колаж». Посадіть вазон для класної кімнати.

Номер слайду 74

На сучасному етапі розвитку науки і техніки люди дедалі більше замислюються над питанням : « Як замінити транспорт, що забруднює повітря, воду, ґрунти, який спалює природне паливо, який потребує багато коштів на бензин?»

Номер слайду 75

Номер слайду 76

Номер слайду 77

Номер слайду 78

Конструктори та інженери всього світу вже працюють над створенням техніки майбутнього. У таких машинах не буде двигуна, який спалює газ,бензин. Їх замінять електродвигуни. Головна ознака нових автомобілів – це жорсткі екологічні норми.

Номер слайду 79

Номер слайду 80

Наприклад, автобус, який створив дизайнер із Португалії, замість палива буде використовувати брудну воду. Автобус безпілотний – ним має керувати комп’ютерна система, а вміщуватиме він близько 128 пасажирів.

Номер слайду 81

Номер слайду 82

Номер слайду 83

Номер слайду 84

Розглядається інженерами і конструкція поїзда, який повинен рухатися по рейках за рахунок дії двигунів, розташованих під колесами. Управлятися він буде також комп’ютерною системою. Такий поїзд планують створити до 2030 року.

Номер слайду 85

Номер слайду 86

Номер слайду 87

Номер слайду 88

Номер слайду 89

Номер слайду 90

Винахідник Джон Мак-Гінніс розробляє повноцінний і дешевий літак, який зможе підняти в повітря п’ятеро осіб : одного пілота та чотирьох пасажирів, а також невеликий багаж. Він, щоправда, працює на паливі, але витрачає його дуже економно через свою легкість. Таке літаюче авто має швидкість до 65 км/год. Після повної заправки бака може пролетіти 800 км. За словами інженера, перший такий літак підніметься в повітря вже найближчим роком. Нині Мак-Гінніс щодня працює по дев’ять годин над реалізацією свого проекту.

Номер слайду 91

Номер слайду 92

Номер слайду 93

Номер слайду 94

Номер слайду 95

Британський учений Кріс Хенлі запропонував транспорт для переповнених вулиць міста, який з’явиться через 10-15 років. Над містом розміщуватимуться магнітні підвіски з вагончиками. Такий транспорт проходитиме на висоті будинків, тому не боятиметься заторів на дорогах, аварій тощо. Зупинки відбуватимуться на дахах багатоповерхівок. Пальне використовуватися не буде.

Номер слайду 96

Проект плаваючого міста у Японії

Номер слайду 97

Номер слайду 98

Номер слайду 99

Номер слайду 100

Номер слайду 101

Номер слайду 102

Місця на вулицях міст стає мало. Людство замислюється про більш компактний транспорт. Розробкою такого транспортного засобу ще в жовтні 2012 року почала займатися компанія Hyundai.

Номер слайду 103

Номер слайду 104

Номер слайду 105

Номер слайду 106

Сьогодні широкій публіці вже продемонстровано цей транспортний засіб – Е4U. Буква «Е» в його назві одночасно означає і яйце, і розвиток, і екологію. Машина невеличка, має вигляд яйця, із боків стиснута, управляється як велосамокат. Хоча швидкість не дуже велика, проте водій захищений від вітру, дощу та снігу. Пальне не витрачається.

Номер слайду 107

Номер слайду 108

Американські вчені розробляють автомобіль, що працює на сонячних батареях. І може сам себе заряджати. Швидкість його сягатиме 48 км/год.

Номер слайду 109

Номер слайду 110

Номер слайду 111

А для очищення повітря в кімнатах інженерами створено сучасні кондиціонери, які мають ефективні засоби фільтрації повітря.

Номер слайду 112

Номер слайду 113

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Прокопенко Наталя Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ситнік Маріна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванишина Валентина
    Дякую. Чудовий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
38799
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку