Дослідницький практикум «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості»

Про матеріал
Допомогти учням 5 класу ознайомитись з основними екологічними проблемами своєї місцевості та знайти шляхи їх вирішення під час виконання дослідницького проекту
Перегляд файлу

Тема уроку: Дослідницький практикум «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості»

   Мета уроку: сформулювати уявлення про діяльність людини, яка активно змінює оболонки Землі. Показати сучасний стан біосфери і необхідність екологічного мислення для розвязання проблем які є в нашому місті. Допомогти учням вибрати посильний  для них вклад  в справу збереження навколишнього середовища. Формувати в учнів ціннісне ставлення до природи, уміння грамотно взаємодіяти з довкіллям.

    Обладнання: мультимедійна дошка, фотографії стану нашого довкілля , ілюстрації забруднення атмосфери, крилаті вислови; надписи спеціальностей( кореспондент газети « Галицький вісник», еколог, лісник, статистик, мер м. Борщів.)

   Форма уроку: прес-конференція з елементами ділової гри.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

    Вчитель: У процесі свого історичного розвитку людина втратила свою залежність від природи. Розвиток цивілізації призвів до недбалого ставлення людини до природніх ресурсів. Людство стоїть перед складним вибором : або і далі жити за принципом «після нас хоч потоп», незважаючи на закони природи, або взяти на себе відповідальність за стан нашої Планети! Перелік екологічних проблем які спричинила діяльність людини чималий . Розглянемо ці проблеми на прес-конференції. C:\Users\admin\Downloads\111111.jpg

   На урок ми запросили спеціалістів різних галузей нашого району та кореспондента місцевої газети.

   Прошу вас учні уважно слухати дискусію, яка відбувається  на нашому  уроці та поступово робити записи в таблиці (cторінка 34 в зошиті дослідницького практикума), про екологічні проблеми нашого міста та пропоновані шляхи їх  вирішення.

        ІІІ.Вивчення нової теми

   Кореспондент газети « Галицький вісник»

C:\Users\admin\Desktop\444.jpg    Наш район стоїть на межі біологічної кризи.Багато місцевих жителів скаржаться на стан води в криницях, повітря…Чи дійсно ці та багато інших  проблем нам загрожують?

   Статист

 

 

 Причиною багатьох проблем є недбале господарство людини. Погляньте навколо: мусорні баки містять не сортоване сміття, на самому  міському сміттєзвалищі  воно  постійно горить ! Стовпи їдкого диму не встигають розвіятись вітром! «Дбайливі» господарі спалюють листя на присадибних ділянках! Наша річка Нічлава вже не стогне. Мовчить. Ми втопили її в купі сміття.  Отже проблеми  які стоять перед нами дійсно серйозні. І це ще не всі проблеми.

    Кореспондент

    Чому  околиці нашого міста  є прикладом забруднення промисловими та побутовими відходами?

    Мер міста Борщів

C:\Users\admin\Desktop\333.jpg    Сьогодні в місті проживає дуже багато людей які виїхали із сіл. А наші околиці є прикладом природнього середовища яке спотворила людина.

 

 Еколог

 

 

 

    Причина цього – низький рівень екологічного мислення у населення. Люди привикли до «моя хата з краю, нічого не знаю», висипають сміття просто біля своїх будинків. Сміття вчасно не вивозиться, а нагромаджується!

   Кореспондент

   Шановний пане мер, чому сміття не вивозиться вчасно? Кажуть що вже і в нас є львівське сміття?

   Мер міста Борщів

   Транспорту  не вистачає, солярка дорога, коштів на реалізацію цієї проблеми немає. Підприємств, які могли б здійснювати утилізацію побутових відходів в районі теж немає.

   Кореспондент

   Останнім часом ми спостерігаємо масове вирубування посадок в нашому місті та лісів навколо нього.

   Лісник

C:\Users\admin\Desktop\555.jpg   За підрахунками наших статистів, протягом останніх 10- років унаслідок діяльності людини, площа лісів навколо нашого району зменшилась майже на 1/3. Винищуються ліси, які відіграють провідну роль у підтриманні екологічної рівноваги. Тому ми повинні жити за принципом «зрубав одне дерево – посади три»

 

 

 Кореспондент

   Як людина вливає на гідросферу?  Який стан нашої річки Нічлава?

   Еколог

   Діяльність людини негативно впливає  і на стан водойми. Виникають проблеми забруднення промисловими і побутовими стоками, пестицидами, добривами, які потрапляють туди з наших заводів. Наші жителі забруднюють різними хімічними, біологічними, фізичними методами. Потрапляння у воду сполук  Фосфору  і Нітрогену сприяє масовому розмноженню ціанобактерій ( явище яке називають «цвітіння води») , що спричиняє масову загибель тварин які живуть в річці, купатися в такій воді неможливо. Люди, що живуть біля берега, кидають сміття, пташиний послід, рештки мертвих тварин. 

   Мер міста Борщів

   Потрібно терміново реагувати! Попрошу вас всіх шановні колеги допомогти у вирішенні цієї проблеми.

   Учитель

   Сьогодні на прес-конференції ви ознайомилися із найгострішими проблемами нашої місцевості. Прошу ще раз поглянути на завдання і приступити до виконання практичного тапу уроку.

   ІV Узагальнення знань учнів.

   Вправа «Аукціон  знань»

   Вчитель пропонує учням :

  1. Назвати якомога більше екологічих проблем своєї місцевості. Той, хто більше назве  видів забруднення  отримає звання «Кращий знавець екопроблем ». 
  2. Назвати шляхи вирішення основних проблем  забруднення  місцвої тереторії. Той, хто назве найоптимальніші шляхи вирішення екологічних проблем отримує звання «Кращий захисник природи»

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання  учнів.

Вчитель повідомляє й пояснює  отримані учнями оцінки. Мтодом рфлексії аналізує з дітьми рівень досягнення   поставлених  на уроці цілей.

-Чи цікаво було тобі на уроці?

        -Що було для тебе новим та  найбільш захопливим?

           -Знання,  які ти отримав сьогодні, потрібні тобі? 

    ІV.Домашне  завдання.

       1. Вивчити  параграф №  51,піідручника.

       2. Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа.

       3.Підготуйте портфоліо про один із видів забруднення своєї вулиці.

 

           Література

   1.Природознавство: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.Я.Ярошенко, В.М.Бойко.- К.: Видавництво « Світоч», 2013.-240.

   2.Біологія: позакласні заходи .упоряд.О.Цуруль.-К.:Редакції газет природничо-математичного циклу,2013.-128.с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
1078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку