Дослідницький практикум « Як зберегти ялинку перед новорічними свя-тами».Творче завдання:Складання казки про зиму.

Про матеріал
Тема. Дослідницький практикум « Як зберегти ялинку перед новорічними свя-тами».Творче завдання:Складання казки про зиму. Мета. Вчити учнів розрізняти контури дерев узимку, спостерігати за деревами;ви-значати раціональні способи збереження « живої» ялинки;складати казку про зиму та презентувати творче завдання. Розвивати увагу, пам’ять, уяву, мовлення,творчі здібності учнів,самостійну інтелектуальну діяльність. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи. Обладнання. Таблиці «Дерева», аудіозапис музики П.Чайковського «Пори року. Січень», ілюстрації (із зображенням зимового лісу, «Кущ під снігом»),дитя чі поробки ;квітковий горщик,насіння ялини чи сосни;грунт;плівка прозора;мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Тема. Дослідницький практикум « Як зберегти ялинку перед новорічними свя-тами».Творче завдання:Складання казки про зиму.

Мета. Вчити учнів розрізняти контури дерев узимку, спостерігати за деревами;ви-значати раціональні способи збереження « живої» ялинки;складати казку про зиму та презентувати творче завдання. Розвивати увагу, пам’ять, уяву, мовлення,творчі здібності учнів,самостійну інтелектуальну діяльність.

Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Обладнання. Таблиці «Дерева», аудіозапис музики П.Чайковського «Пори року. Січень», ілюстрації (із зображенням зимового лісу, «Кущ під снігом»),дитя

            чі поробки ;квітковий горщик,насіння ялини чи сосни;грунт;плівка прозора;мультимедійна презентація.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

 

  1. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
  1. Перевірка домашнього завдання

Слухання розповідей учнів про вічнозелені рослини своєї місцевості.

  1. Уявна подорож до зимового лісу

Звучить музика П.Чайковського «Пори року. Січень».

На дошці – ілюстрації із зображенням зимового лісу.

Учитель або підготовлений учень читає вірш А.Первомайського «Срібні дерева».

 


Срібні дерева,

Срібне гілля,

Сріблом пухнастим

Вкрита земля.

Срібні у синьому

Небі хмарки.

В срібних заметах

Срібні стежки.

Срібний-пресрібний

Ліс приберіг

Білочці срібній,

Срібний горіх.


 

  • Діти, прозвучала музика П.Чайковського та вірш А.Первомайського «Срібні дерева». Пропоную помилуватися дивовижним зимовим пейзажем, погуляти в зимовому лісі!
  • Давайте згадаємо, як зимують рослини? Що відбувається з трав’янистими рослинами? Що відбувається з кущами? (Відповіді дітей.)
  • Вони скидають листя восени, а у вічнозелених кущів (журавлини, брусниці) листя не міняє кольори і не опадає. Це вічнозелені рослини. (Демонстрування ілюстрації «Кущ під снігом».) У цих кущів залишаються на гілках ягоди, які від морозу стають солодшими. А птахи і тварини знаходять під снігом смачні ягоди.
  • А як зимують дерева?

Загадка.

  • Восени не вяне, а взимку не вмирає. (Ялинка, сосна)

 


  1. Повідомлення теми і мети уроку
  •     Сьогодні на уроці ви навчатиметесь розпізнавати дерева взимку і дізнаєтеся, як зберегти ялинку перед новорічними святами.

 

  1.              Вивчення нового матеріалу
  1. Розповідь учителя.
  • У сплячому царстві зимового лісу, на перший погляд, дерева без листя дуже схожі одне на одне. Але якщо бути уважним, то можна помітити, що у кожного дерева – свій силует, свій порядок розташування гілочок. Чорні силуети дерев чітко виділяються на білому снігу, неначе намальовані чорною фарбою на білому аркуші паперу. Недарма ліс, що скинув листя, називають у народі – чорноліссям.

Улітку ви добре взнаєте дерева по листю. А взимку? (Спираючись на власний досвід і спостереження.)

Розглядання ілюстрацій на дошці.

  • Які дерева ви одразу впізнали? За якими ознаками? (Ялина, сосна)
  • Як називають ялину і сосну? (Хвойні) Чому? (Їхні листочки дуже вузенькі, як голочки. Називаються хвоєю.)
  • Невже дійсно хвойні дерева не скидають листочки-хвоїнки? (Вони опадають поступово, не всі відразу. Тому вони завжди зелені.)
  • А чому складно впізнати інші дерева? (Немає листя.)
  1. Робота за підручником. (с. 72-73)
  • Розгляньте на малюнку на с. 72 контури дерев у зимовому лісі. Прочитайте назви рослин. За якими ознаками їх можна впізнати в природі?
  • Розгляньте фотографії. Розпізнайте дерева.
  • Поясніть прислівя «Добрий той сніг, що вчасно ліг».
  • Перевірте прикмету: «Якщо дерева вкрилися інеєм, буде тепло».

Підсумок. Узимку деякі трав’янисті рослини від вимерзання захищає сніговий покрив. Ріст рослин не припиняється, а лише сповільнюється. Хвойні рослини зимують із зеленими листками-хвоїнками.

Сторінка дослідника.Перегляд мультимедійної презентації

                     « Як зберегти ялинку перед новорічними святами»

  •   Поспостерігайте за ялинкою в новорічні дні. Підготуйте розповідь про новорічну ялинку за планом. Поміркуйте, як їй можна допомогти.
  •   Розгляньте новорічну ялинку, яку привезли у вашу школу чи до вашої домівки. Це ялина чи сосна? Визначте її вік. Кожного року на дереві виростає одна лутовка (кільце) гілок. Отже, скільки лутовок на стовбурі – такий приблизно вік дерева.
  •   Визначте приблизно висоту дерева, довжину гілок, цупкі чи гнучкі гілочки; які хвоїнки; деревце струнке чи із широкою кроною.
  •   Опишіть або замалюйте прикрашену ялинку, які на ній іграшки, інші прикраси. Яку ще роль виконувала ялинка, окрім того, що прикрашала кімнату?
  •   Як довго простояла ялинка в кімнаті? Який вона мала вигляд, коли з неї зняли прикраси?
  •   Де опиниться ялинка після новорічних свят?
  •   У школі відбулося веселе новорічне свято. Чи варто ще й вдома прикрашати ялинку?
  •   Чим можна замінити живу ялинку?(Презентація дитячих проектів (групами)).
  1. Фізкультхвилинка

 

  1.                 Узагальнення й систематизація знань
  1. Слухання оповідання С.Носаня «Ялинка».Розповіді учнів про традиції святкування новорічних свят в Україні .

Ялинка

Ось уже кілька років ми не купуємо новорічних ялинок, а прикрашаємо ту, що росте на подвірї біля Оленчиного вікна. Сталося це після зустрічі з Карпом Івановичем. Несли ми того вечора з базару пишне деревце. Аж тут підходить лісник.

Погомоніли ми про се, про те, а на прощання дядько Карпо й питає:

  • Скільки за цю красуню?..
  • Два карбованці заплатили.
  • Жаль, - якось болісно зітхнув Карпо Іванович.
  • Що жаль? – перепитую.
  • Отаку красу нищити… І в селі, і в містах кожний неодмінно хоче придбати ялинку на свято. І навіть не подумає, що для того, аби виросла ось така, як у вас, треба щонайменше десять років чекати! Якби моя воля, то я геть би заборонив рубати й продавати ялинки.

Геть! Постоїть вона в хаті для втіхи тиждень-два – і на смітник. Хіба це по-людському?..

С. Носань

 

- Порівняйте оповідання і вірш. (В оповіданні Карпо Іванович висловлює думку, що не слід вирубувати ялинок для новорічних прикрас, а у вірші думку підтверджує зайчик, відбираючи у хлопчика ялинку.)

Уявіть себе тим хлопчиком, що розповідає про зустріч із зайчиком.

Як би ви вчинили на місці хлопчика і зайчика?

  1. Розповідь про традиції прикрашання оселі ялинкою,користь від збереження ялинок перед новорічними святиами.(Додаток 1).
  • Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім разом із красунею ялинкою, з Дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться всі, невесело лише одній ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.
  • Чому ми вирубуємо ялинки під Новий рік?
  • Скільки потрібно виростити дерев, щоб у новорічну ніч кожну квартиру прикрашала ялинка?
  • Скільки років потрібно рости ялинці, щоб вона була зростом хоча б із першокласника? (Ялинка за 10 років виростає у зріст першокласника, простоїть 10 днів на Новий рік, і її викинуть на смітник.)

2.Обговорення здобутої інформації про те,як зберегти ялинку перед новорічними святами(До-даток 2)

3.Презентація учнями авторських композицій.Висловлювання учнів про те,з яких підручних матеріалів можна виготовити ялинку вдома(Додаток 3).

6.Визначення найбільш прийнятного способу збереження «живої» ялинки (Додаток 4).

 

      Практична робота «Виростіть ялинку самі!»

  1. Приготуйте квіткові горщики, землю, шнурочки, поліетиленові мішечки, камінці й насіння ялини.
  2. У кожен горщик покладіть по 2 насінини, які присипте п’ятисантиметровим шаром землі.
  3. Горщик накрийте поліетиленовим мішечком і обв’яжіть шнурочком, щоб земля залишалася вологою.
  4. Як тільки з’являться паростки, мішечок зніміть і землю в горщику поливайте двічі на тиждень.
  5. Улітку рослинку можна виставляти на вулицю (балкон чи сад) або переставити на підвіконня з північної сторони.
  6. Ялинку, яка підросте, можна висадити у відкритий грунт восени  або навесні. Для цього необхідно викопати досить глибоку ямку, рослину висадити в грунт разом із шаром землі і добре полити.

Памятайте! Якщо кожен із нас урятує маленьку сосонку або ялинку, то через десятки років це відгукнеться у нашому серці вдячним і радісним дзвоником.

7.Складання за малюнками казки про зиму (Додаток 5).

8.Презентування виконаного творчого завдання.

 

  1.              Підсумкова рефлексія.

         1.Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу однокласників.

         2.Підсумкова бесіда:

  • Як зберегти ялинку перед новорічними святами?
  • Які поради вам найбільше сподобалися?

 

  1.          Домашнє завдання

С. 72-73.Кожній групі скласти картку-інструкцію «Ялинка своїми руками»,додати до неї фото або яскраві малюнки.


 

 

C:\Users\Антон\Desktop\IMG_1573.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1579.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1578.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1570.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1571.JPG

C:\Users\Антон\Desktop\IMG_1576.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1587.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1585.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1589.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1594.JPGC:\Users\Антон\Desktop\IMG_1564.JPG

docx
Додано
25 травня 2019
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку