Під час екскурсій та зимових прогулянок на свіжому повітрі діти звернули увагу на форму сніжинок, почали наводити асоціації – на що вони схожі. Постали питання - звідки і як з`являються ці крижані кристали? Було прийнято рішення – створити проект і знайти відповіді на поставлені питання. Мета проекту- виховання екологічних компетентностей учнів, впровадження інформаційних компетентностей школярів в освітній процес.
Дослідницький проект в початкових класах «Таємниця сніжинок»
Технологічний паспорт проекту
Автор проекту Бушуева Світлана Всеволодівна
Тип проекту:
За основною діяльністю — змішаний (дослідницько - творчий);
За характером контактів — учні 7 - 9 років (2 та 4 класи);
За характером координації —з безпосередньою координацією;
За предметною галуззю — в межах предметів «Природознавство», «Літературне читання», «Трудове навчання»;
За тривалістю—довготривалий (грудень—лютий);
За кількістю учасників — груповий;
Тема проекту: «Таємниця сніжинок»
Проблематизація.
Під час екскурсій та зимових прогулянок на свіжому повітрі діти звернули увагу на форму сніжинок, почали наводити асоціації –на що вони схожі. Постали питання-звідки і як з`являються ці крижані кристали? Було прийнято рішення – створити проект і знайти відповіді на поставлені питання.
Мета проекту:
Виховання екологічних компетентностей учнів, впровадження інформаційних компетентностей школярів у навчально-виховний процес.
Навчальні цілі та очікування:
- підвищення інтересу школярів до навчання;
- залучення учнів до читання науково-пізнавальної літератури;
- спонукання школярів до пошукової діяльності;
- набуття практичних навичок збору інформації;
- відповідне оформлення проектного матеріалу.
Планування і реалізація проекту
Підготовчий етап—розробка напрямку роботи, обговорення з дітьми
(1-6 грудня).
Планування — складання вчителем плану дій, підготовка необхідних матеріалів для проведення проекту (7-14 грудня).
Реалізація — екскурсія «Які зміни відбуваються в природі взимку»;
( 15 грудня - 15 січня).
Узагальнення— збірка дитячих казок «Зимова балеринка»,
(16 січня - 02 лютого).
Захист проекту—година спілкування ( 03 лютого).
Діяльність вчителів:
- порушення проблеми проекту перед учнями ;
- планування діяльності учасників проекту;
- формування груп для проектної роботи ;
- підготовка необхідних матеріалів для проведення проекту.
Діяльність учнів:
- пошук інформації про сніжинки з енциклопедій, інернету, довідників, художньої літератури ;
- розгляд будови сніжинок під лупою, аналіз та узагальнення фактів;
- виготовлення сніжинок на уроках трудового навчання та створення виставки «В гостях у Сніжинки»;
- участь у інтелектуальній грі «Снігові метелики » та виховному позакласному заході «Щедра зима»;
- складання власних казок «Зимова балеринка»;
- випуск інструкції для батьків «Як вирізати сніжинку з паперу»;
- перегляд та обговорення на ГПД відеофільму «Снігова Королева»;
- викладання статті на сайт навчального закладу «Таємниця сніжинок»;
- створення презентації «Зимова казка».\
Узагальнення та захист проекту.
Проведення години спілкування.