Бінарний урок з природознавства та читання для 3 класу"Різноманітність тварин у природі. Який чудовий та загадковий світ."

Про матеріал

Бінарний урок з природознавства та читання

ТЕМА: Різноманітність тварин у природі.Який чудовий та загадковий світ.

МЕТА: формувати поняття «звірі», «птахи», «плазуни», «земноводні»,

«риби», «комахи»;

-розвивати вміння порівнювати,спостерігати;

-сприяти розвитку пізнавального інтересу;

-розвивати вміння орієнтуватися в тексті;

-виховувати любов до природи, бажання оберігати тварин.

Матеріал до уроку: В.Бондаренко «Як розмовляють тварини».

ОБЛАДНАННЯ: презентація до уроку, аудіозапис тексту, малюнки дітей, таблиці, картки, виставка книг.

Перегляд файлу

Бінарний урок з природознавства та читання

ТЕМА: Різноманітність тварин у природі. Який чудовий та загадковий світ.

 

МЕТА: формувати поняття «звірі», «птахи», «плазуни», «земноводні»,

              «риби», «комахи»;

  • розвивати вміння порівнювати,спостерігати;
  • сприяти розвитку пізнавального інтересу;
  • розвивати вміння орієнтуватися в тексті;
  • виховувати любов до природи, бажання оберігати тварин.

Матеріал до уроку: В.Бондаренко «Як розмовляють тварини».

ОБЛАДНАННЯ: презентація до уроку, аудіозапис тексту, малюнки дітей, таблиці, картки, виставка книг.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.

Вступне слово вчителя.

- Доброго дня, шановні діти, гості!  Ми запрошуємо вас на урок.

Не урок , а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято.

 Юні друзі, ми і ви.

Цей урок у нас незвичний

Буде навіть поетичний.

Про тварин поговорим,

Назви їх разом повторим.

Виразно ми почитаєм

І вірші запам’ятаєм.

  • У нас сьогодні урок читання і природознавства разом.

 

  • Тема нашого уроку - різноманітність тварин у природі. Який чудовий та загадковий тваринний світ.

II. Хвилинка спостережень.

- Надаю слово працівнику гідрометеоцентру .

Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

(учень розповідає про температуру повітря, стан неба, опади, інші явища).

2.     Хвилинка – цікавинка.

-         А чи знаєте ви, що про зміни в погоді нас можуть попереджати тварини. Нам про це розкажуть наші дослідники.

-         Жаби квакають на дощ.

-         Свиня рохкає, хоч і сита, - на мороз.

-         Пес на снігу згортається калачиком – на мороз. 

-         Кіт шкрябає підлогу – на вітер, завірюху.

-         Гуска стоїть на одній нозі чи ховає голову під крило   - на холод.

-         Якщо в морозяний день заспіває півень – потеплішає.

групи тварин.JPGІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.     Створення проблемної ситуації.

-         Подивіться на малюнок. Чи всі тварини однакові?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо мандрівку царством Тварин. На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Усіх їх ми повинні любити і оберігати, як говорить нам наша Конституція. Хоча всі вони різні,проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками  вчені об’єднали тварин  в групи. Не за кольором,не за розміром,не за способом харчування ,а саме за істотними ознаками(за тими,яких немає у інших тварин)

V. Усвідомлення нового матеріалу.

  •   Для вивчення істотних ознак різних груп тварин були створені домашні групи, які вивчали вдома про їх представників.

 

1 – комахи, 2 – риби, 3 – земноводні, 4 – плазуни, 5 – птахи і звірі.

  • Кожна група презентує свою розповідь за таким планом:

План.

1.     Назва групи тварин.

2.     Наведи приклад.

3.     Особливості зовнішньої будови.

4.     Істотні ознаки цієї групи.

(Доповідь кожної з цих груп з супроводом презентації  «Різноманітність тварин».)

Комахи.

Комахи - найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки,  бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.
Шість ніг - це істотна ознака комах.
Їхнє  тіло поділено на 3 частини: голова, груди, черевце. На голові є очі, вусики і рот. За допомогою вусиків вони відчувають запах. Нюх у комах дуже добрий, це допомагає їм у пошуках їжі. Багато з комах відкладає яйця, з них вилуплюються личинки.  Личинки перетворюються на лялечок, лялечки на дорослих комах.

Риби.

В океанах, морях, річках і ставках живуть риби.
Тіло у них складається з голови, тулуба, хвоста. Воно сплюснуте з боків і вкрите лускою та слизом. Завдяки такій будові тіла, риби швидко рухаються у воді. Плавають риби за допомогою хвостового плавця, якому допомагають інші плавці. Дихають зябрами, киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів живуть у солоній воді, а риби річок і ставків - у прісній.

Земноводні.

Жаби і тритони - це земноводні, їхнє тіло вкрите м'якою, слизькою ,вологою шкірою. Воно складається з голови, шиї, тулуба, передніх і задніх ніг. У деяких є хвіст.

      Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

Плазуни.

Черепахи, ящірки, змії, крокодили - це тварини, яких називають плазунами. Чому? На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі. Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир.
      Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. Час від часу плазуни линяють, тобто скидають стару шкіру. Вони живуть повсюди (у воді, лісах, пустелях, степу, горах) немає їх лише там, де дуже холодно. Взимку вони залягають у сплячку. Плазуни відкладають яйця.

Птахи.

Ці тварини добре пристосувались до польоту. Тіло вкрите пір'ям, яке добре захищає від холоду - це істотна ознака птахів. Пташенята вилуплюються з яєць із твердою шкаралупою. Вони  пристосовуються до життя: мостять гнізда, запасають їжу…
Розміри дуже різні. Птахи є окрасою природи та нашими друзями.

Звірі (ссавці).

Вкрите шерстю тіло і вигодовування малят молоком - це істотні ознаки звірів. За цими ознаками вони відрізняються від інших тварин.
Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх молоком. В основному всі звірі пересуваються на чотирьох лапах.

  • В підручнику ви прочитаєте і закріпите свої знання  про різні групи тварин  на с.133-138  – це буде вашим домашнім завданням, а хто хоче більше знати – до ваших послуг наша бібліотека.

Фізхвилинка

Ніжна матінка-Природа,

Ніби казка оживає,

І тварини і людина

Всі читати починають.

1.Вправа на швидкість читання і розвитку мислення

     А ми продовжуємо мандрувати царством тварин на незвичайному потязі. У декого на партах лежать слова. Вам потрібно «посадити» «пасажирів» у свій вагон.

У перший вагон – слова, що означають назви птахів.

У другий – слова, що є назвами риб.

У третій – слова, що є назвами комах.

У четвертий – слова, що є назвами звірів.

У п'ятий – слова, що є назвами плазунів.

У шостий – слова, що є назвами земноводних.

     У дітей на партах лежать записані слова – вовк, голуб, щука, комар, жаба, черепаха, карась, бджола, миша, змія, тритон, горобець.

2. Мотивація навчальної діяльності

Файл:Bondarenko-2010-03-11-by-zatushevski-P1270507.JPG- А як тварини спілкуються між собою? Чи вміють вони розмовляти?

- Усі наші сумніви розвіються після того, як прочитаємо оповідання Володимира Бондаренка «Як розмовляють тварини».

3. Відомість про автора.

Дуже любить ліс і його мешканців. Автор понад 10 збірок («Ранкові роси», «Лісівники ми, друже мій», «Дуби в діброві», «Абетка з лісу», «Короткі пісні», «Троє дверей», «Тепло дерев» та ін.).

5. Словникова робота.

Зараз ми прочитаємо ряд слів, як скрекоче молода сорока.

Настороженість, передбачити, наслідувати, розпізнавати, територія, небезпека, запах, змалечку, сварка, сигнал, загроза.

Пояснення значення слів: миролюбна, чужаки, вид.(Читаємо слова на одному диханні)

6. Читання твору вчителем.

- Слухаючи текст, подумайте, чи вміють тварини розмовляти?

Слухання тексту.

9. Читання тексту учнями (хорово-мовчазне -індивідуальне читання).

- Починаємо разом. По сигналу- всі читаємо мовчки. Після наступного сигналу – читає той учень, на чию парту сіла пташка.

10. Розуміння прочитаного

- А як ви зрозуміли прочитану розповідь, дізнаємось, виконавши завдання.

Гра «Добери до іменників дієслова». Як розмовляють тварини.

Білка  - скрекоче

Бобер – ляпає;

Олені – б'ють;

Кабан – хрокає;

Лось – форкає ;

Зайці – стукотять;

Козуленя – свистить.

(Додатково) - Знайдіть у тексті відповідь на питання : «Які із тварин розуміють голоси інших?»

VІ. Декламація віршів

     Нас нашому уроці присутня наша місцева поетеса, дочка В.П.Михайлюка – Лідія Василівна. Вона написала дуже багато віршів про різних представників царства тварин. (Читає вірш автор)

 Наші дітки зробили невеликий сюрприз. Вони  самі створили  невеличку книжечку Ваших віршів про друзів наших менших і самі малювали ілюстрації до неї.

 V І. Закріплення вивченого

Гра «Незакінчені  речення». Продовж речення:

Звірі – це група тварин,які годують малят ……….

Птахи – це група тварин,тіла яких вкриті……

Комахи – група тварин, які мають …

Риби  – група тварин,тіла яких вкрито…

Земноводні – група тварин, які можуть жити на …….і у ……

Плазуни – група тварин,які пересуваються….

2.Що цікавого довідались на уроці?

- Який вид роботи  сподобався найбільше? Чому?

 V І І. Підсумок уроку.

-На яких уроках ми з вами побували одночасно? Чому?

ІХ. Домашнє завдання. (Виразно  читати на с.12 – 13, підготувати розповідь про те, як ви спілкуєтесь зі своїми улюбленцями)

(Додатково)

 Хвилинка ерудита .

1. Куди зайцю зручніше бігти — з гори чи під гору?
Під гору, бо у зайця передні ноги коротші, а задні довші.
2. Хто з лісових звірів розвішує гриби для сушіння на деревах і з якою метою? Білка, що запасається на зиму сушеними грибами.

3. Товстим чи худим залягає ведмідь у барліг і чому? Товстим. Жир обігріває і годує ведмедя.

4. Що буде з бджолою, коли вона вкусить? Бджола гине.

5. Чиї пташенята не знають своєї матері? Пташенята зозулі.

6. Назвіть найменшу пташку? Колібрі.

7. Скільки років живе щука? Щука може жити 100—200 років.

8. Назвіть найбільшу рибу в світі? Китова акула. Довжина її — близько 30 метрів.

9. Яка риба без луски? Сом.
10. Хто з птахів найшвидше літає?
Сокіл, сапсан — 301 км/год., стриж — швидкість — 185 км/год.
11. Хто з птахів найрозумніший?
Ворон, за ним ідуть папуги, а третє місце — посідають гуси.
12. Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? Дятла.
13. Чому сову вважають корисним птахом? Бо вона знищує гризунів мишей, ховрахів.
14. Які птахи влаштовують по кілька гнізд на одному дереві? Граки.
15. Чому качки і гуси не тонуть у воді? Їхнє пір'я, змащене жиром, не намокає.

 

 

Вашківецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

Розробка бінарного уроку

Читання і «Я і Україна» (природознавство)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Вчителі початкових класів Вашківецької  ЗОШ І – ІІІ ст.:

                                                                  Грекул Любов Олексіївна

                                                                   Єленюк Оксана Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку