Дослідницько- пошуковий проект "Океани Землі" 4клас

Про матеріал
Океани Землі Дослідницько- пошуковий проект Мета: учити дітей самостійно здобувати знання; добирати матеріали відповідно до теми; працювати в групах, самостійно; поглиблювати знання та уявлення учнів про різноманітний рослинний і тваринний світ океанів та його цінність для життя людей; активізувати пізнавальну активність дітей, спостережливість, критичне мислення, уміння робити висновки; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати та активізувати словниковий запас; виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення необхідності дбайливого ставлення до водних багатств Землі, любов до планети в цілому.
Перегляд файлу

Океани Землі

Дослідницько- пошуковий проект

Мета: учити дітей самостійно здобувати знання; добирати матеріали відповідно до теми; працювати в групах, самостійно; поглиблювати знання та уявлення учнів про різноманітний рослинний і тваринний світ океанів та його цінність для життя людей; активізувати пізнавальну активність дітей, спостережливість, критичне мислення, уміння робити висновки; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати та активізувати словниковий запас; виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення необхідності дбайливого ставлення до водних багатств Землі, любов до планети в цілому.

Завдання проекту: активізувати читацьку активність учнів; формувати уміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах; розвивати особистість дитини; формувати в учнів уміння та навички роботи з книгами, екологічну культуру, гуманне ставлення до живої природи.

Тип проекту: за предметною галуззю – міжпредметний, за тривалістю – середньої тривалості; за характером контактів – вчитель, учні 4 класу, батьки; за основним видом діяльності – дослідницько – пошуково – інформаційний; за формою проведення – дослідницько – пошуковий, практична робота із подальшою презентацією здобутої інформації за матеріалами проекту; за кількістю учасників – груповий.

Очікувані результати: зацікавлення учнів проектною діяльністю; практичне застосування дітьми набутих знань; створення ситуації успіху для кожної дитини.

Кінцевий результат: систематизувати знання учнів про океани; оформити лепбук «Океани», стіннівки.

План роботи над проектом:

  1. Засідання творчої групи.

Визначення теми та мети проекту. Формування складу груп, розподіл завдань. Обирання форм презентації проекту.

  1. Добирання інформації.

Відвідування бібліотеки. Робота з інтернет – ресурсом. Робота з періодичними виданнями.

  1. Самостійна робота  учасників проекту за індивідуальними та груповими дослідженнями, творчими завданнями.
  2.  Обговорення отриманих результатів у групах.
  3. Оформлення їх результатів, презентація.

Завдання для груп:

1-ша група – Тихий океан.

2-га група – Атлантичний океан. 3-тя група – Індійський океан.

4-та група – Північно Льодовитий океан

В кожній групі діти обирають для себе вид діяльності (дібрати інформацію про океан, знайти цікаві факти, загадки про океани, скласти ребуси, кросворди, скласти гру «Знайди слово», намалювати мешканців).

Презентація проекту

Звіт 1-ої групи

1-ий  учень

Тихий океан — найбільший та найглибший на планеті. Він займає третю частину поверхні планети — 180 млн кв. км. Площа Тихого океану більша, ніж загальна площа суші планети Земля. Він має майже трикутну форму, звужуючись у районі Північного полюсу і розширюючись біля Південного.

Середня глибина Тихого океану становить 4280 м. Найглибшою точкою океану, а також і всього світу, є Маріанський жолоб, розташований у західній частині океану завглибшки 11 022 м. Його глибина більша, ніж висота гори Еверест. Учені змогли описати 20 видів тварин, які мешкають на такій глибині.

2-й учень. Він розташований обабіч екватора, має овальну форму. Особливо широкий він біля екватора, тому є найтеплішим з океанів.

На території Тихого океану вільно б розмістилися всі материки і залишилося б місце для ще одної Африки.

3-й учень. У Тихому океані знаходиться найбільша кількість морів — 25, зокрема: Берингове, Охотське, Східно-Китайське, Жовте, Тасманове, Японське.

На дні океану виявили мікробів, до яких не потрапляє сонячне світло, а дихають вони азотом. Ці бактерії живуть на Землі близько трьох мільйонів років і є найдавнішою формою земного життя.

4-й учень. У Тихому океані розташовані 25 000 островів. Це більше ніж у всіх інших океанах разом.

Вулканічна активність і до наших днів створює дедалі нові острови у цьому океані. А також 80 % цунамі формується у глибинах Тихого океану через таку активність.

Над Тихим океаном часто утворюються урагани — сильні штормові вітри, які супроводжуються сильними зливами і величезними хвилями на поверхні води. Урагани завдають значної шкоди та руйнувань прибережним районам та островам.

5-й учень. Тваринний та рослинний світ дуже різноманітний. Температура води коливається від 1 °С на півночі до ЗО °С біля екватора, тому є умови для життя різноманітних живих організмів.

Тваринний світ Тихого океану дуже різноманітний. В океані мешкає близько 100 тис. видів тварин. Другий за площею Атлантичний океан населяють лише ЗО тис. видів тварин. Фауна океану: дельфін білобокий, північний морський слон, синій кит. Налічується понад 6000 видів молюсків: мідії, устриці, кальмари, восьминоги, креветки. Крім величезних безпечних риб тут можна зустріти дуже небезпечних тварин. У цих водах живе морська оса — найотруйніша медуза в усьому світі. Також живе дуже незвичайний волохатий краб. Ученим не вдалося з’ясувати, навіщо йому шерсть.

Половину всіх морепродуктів, що споживає людство, виловлюють саме в Тихому океані, зокрема близько 3 тис. видів риб (оселедець, скумбрія, анчоуси, сардина, тунець, тріска, камбала, палтус, кета та ін.).

6-й учень. Рослинний світ також дуже різноманітний. Особливо багатим є органічне життя в екваторіально-тропічних широтах, в областях поширення коралових рифів між узбережжями Азії та Австралії, де величезні території зайняті кораловими рифами і мангровими чагарниками. Донна рослинність Тихого океану налічує близько 4 тисяч видів водоростей і до 29 видів квіткових рослин. В океані росте найдовша у світі водорість, довжина якої становить близько 60 м.

 

D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0003.jpg     D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0011.jpg  D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0012.jpg

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180226_085534.jpg

Звіт 2-ої групи

1-ий  учень. Атлантичний океан — най- тепліший і найсолоніший поміж усіх океанів. Його назва пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта. «Море, по якому плавають елліни, іменується Атлантичним»,— писав Геродот про цей океан. Він є другим за величиною після Тихого. Глибина океану в середньому становить 3700 м, а в найглибшій точці досягає 8742 м.

2- й учень. Історія дослідження Атлантичного океану дуже цікава. Просторами океану плавали кораблі вікінгів, норманів, фінікійців,

кораблі Христофора Колумба та Івана Крузенштерна. Уперше морське дно було вивчено 1779 року, проте серйозні дослідження почалися у XIX столітті. У наш час понад 40 наукових кораблів з різних країн вивчають природу океану. Океанологи ретельно спостерігають за рухом айсбергів, за Гольфстрімом та досліджують взаємодію океану і атмосфери. За різними природними явищами в океані спостерігають за допомогою штучних супутників Землі.

3- й учень. Моря Атлантичного океану: Балтійське, Середземне, Карибське, Чорне, Саргасове, Азовське, Мармурове, Егейське, Північне.

На Атлантичному океані є багато островів: Канарські, Ісландія, Фолклендські, Британські, Великі Антильські та ін.

По океану проходить тепла течія Гольфстрім, що дарує теплий і м’який клімат європейським державам, які мають вихід до океанічних просторів. Кількість тепла, що переноситься цією течією, можуть виробити тільки 1 000 000 атомних електростанцій разом.

Атлантика проходить через усі кліматичні пояси. Це своєрідна межа, що розподіляє два світи — Старий і Новий. Атлантичний океан — це безліч загадок. Одна з них — Бермудський трикутник, зона, що знаходиться в розташуванні Бермудських островів, у якій зникло безвісті багато судів і літаків.

4-й учень. В Атлантиці, на території Белізського природного рифу, розташований незвичайний природний об’єкт — блакитна діра. Це підводна печера завглибшки 120 м. Тут мають строго окреслений обрис межі кордону темної та світлої води. З висоти, дивлячись на поверхню води, діра здається блакитною і великою.

У районі Північної Атлантики поблизу о. Ісландія знаходиться центр зародження циклонів, що значною мірою впливають на природу всієї Північної півкулі.

5-й учень. Органічний світ Атлантичного океану за видовим складом бідніший, ніж Тихого. Але запаси риби та інших морських тварин тут дуже значні. У помірних і холодних широтах водяться кити та ластоногі тварини. Із-поміж риб — оселедець, тріска, камбала та ін., в теплих водах — медузи, краби, різні види акул, летючі риби, морські черепахи, кити, кашалоти. (Демонструє фото.) Також рослинний світ океану вражає різномаїттям водоростей: зелені, бурі, червоні. Донна рослинність розташована завглибшки до 100 м, крім водоростей представлені також квіткові рослини: філоспадикс, зостера, посейдонії. (Демонструє малюнки.)

6-й учень. Води Атлантики біля берегів екваторіальних широт непрозорі, зеленуватого кольору. Це пов’язано з тим, щб тут впадають в океан найповноводніші річки — Амазонка, Конго, Нігер.

D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0002.jpg   D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0010.jpg    D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0007.jpg 

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180226_085558.jpg

Звіт 3-ої групи

1-ий  учень. Індійський океан за розмірами посідає третє місце у Світовому океані. Своєю назвою зобов’язаний Індії, береги якої омиває. (Показує на фізичній карті півкуль.) Вкриває близько 20 % водної поверхні Землі. Середня глибина близько 4 км, а максимальна становить 7729 м у Яванському жолобі. Його води найтепліші.

Індійський океан омиває береги найдавніших цивілізацій, і вважається, що саме його почали досліджувати найпершим. Маршрути перших плавань не виходили далеко у відкриті води, тому древні люди, які проживали на березі океану, вважали його просто величезним морем.

2-й учень. Тваринний світ Індійського Океану багато в чому схожий з Тихим. Це пояснюється широким обміном вод між океанами. Великі коралові рифи Індійський океан ділить з Тихим. У прибережних водах поширені зарості мангрових рослин. Тропічна область океану багата на планктон, який є їжею великих риб — тунця, скатів, акул та ін. Широко поширені різні морські змії та черепахи. Також багато різноманітних молюсків,' голкошкірих, ракоподібних, губок та ін. Цікавий світ ссавців — це беззубі та сині кити, кашалоти, дельфіни, тюлені, морські слони. Істотну роль у житті океану відіграють такі птахи, як чайки, крячки, баклани, альбатроси та на півдні — пінгвіни.

3-й учень. Рослинний світ океану дуже різноманітний. Серед водоростей дуже корисною є агар. Це червона водорость, що сягає 25 см завдовжки. Вживаючи її, людина зміцнює печінку, легеневу систему. Також лікує деякі види раку.

D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0001.jpg     D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0008.jpg    D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0006.jpg

 C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180226_085709.jpg

Звіт 4-ої групи

1-ий учень. Найменший з-поміж океанів планети — Північний Льодовитий. Він має всього 4 % усієї площі Світового океану. Максимальна глибина — 5527 м. Кількість морів — 11, найбільші з яких: Гренландське, Норвезьке, Карське, Бофорта. Найбільша затока — Гудзонова. Найбільші острови — Гренландія, Шпіцбергер, Нова Земля.

Наприкінці XVIII ст. розпочинають вивчати полярні райони. За результатами плавання російської експедиції Вітуса Беринга було складено карту західної частини океану. Пізніше експедицією норвезького вченого Фрітьофа Нансена було досліджено і вивчено багато невідомих явищ у природі Північного Льодовитого океану. 1932 року російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі «Сибіряков», у ході якої було проведено заміри глибини, встановлено товщу льодового покриву в різних частинах океану. Нині для дослідження океану використовують авіацію і космічні апарати, з яких надходить інформація про зміни стану атмосфери над Арктикою та про переміщення криги.

2-й учень. Узимку 90 % площі океану (крім південної частини Баренцевого моря) скуто кригою, улітку — 50 %.

В Арктиці у холодних полярних морях живуть багато видів тварин. Суворі кліматичні1 умови зумовлюють бідність рослинного світу. Найбільше серед організмів водоростей, здатних жити не тільки в холодній воді, але й навіть на кризі. У водах, наближених до Атлантичного океану, є планктон. Криль, крихітні омари.— ракоподібні істоти — є їжею для риб, молюсків, морських птахів. Тут трапляється найбільша медуза — ціанея, яка сягає в діаметрі 2 метри, а щупальця її витягуються до 20 метрів. Майже скрізь в океані живуть моржі, тюлені та кити. Вони, щоб вижити в крижаній воді, мають товстий шар жиру під шкірою. В океані налічується всього 150 видів риб, зокрема: морський окунь, оселедець, тріска, сайра, палтус, лосось. Щоб вижити в крижаній воді, риби виробляють особливий білок, що не дає їхній крові замерзнути. Також риба є головною їжею для морських ссавців. Найбільший хижак цього океану — це білий ведмідь. Численні морські птахи — чайки, кайри, баклани — на високих скелястих берегах островів улаштовують масові гніздування — «пташині базари».

D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0004.jpg   D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0005.jpg    D:\ДОКУМЕНТИ\4 клас\проект\Untitled.FR12 - 0009.jpg  

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180226_085729.jpg 

Спільна робота творчих груп

Учні 4-го класу всі свої творчі роботи об’єднали у лепбук «Океани».

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_101955.jpg   C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_102019.jpg

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152212.jpg  C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152233.jpg  

 

 

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152316.jpg     C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152806.jpg

 C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152845.jpg   C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_152909.jpg    

C:\Users\В\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20180208_153004.jpg

Участь у проекті сприяла розвитку дослідницьких та творчих здібностей дітей, уміння самостійно видобувати систему своїх знань, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, планувати свою роботу та презентувати її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 вересня 2021
Переглядів
2013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку