Урок природознавства у 4 класі, вчитель Путіліна Л.І. Тема уроку: « Природознавство - наука про природні компоненти»

Про матеріал
Мета уроку: ввести дітей молодшої ланки, у світ природознавства, ознайомити їх з цією наукою, зокрема з об`єктами вивчення і дослідження фізичної географії- з природним компонентами; розвивати творчі здібності учнів; здійснювати творчу співпрацю вчитель- учень; проводити екологічне та естетичне виховання; розвивати культуру мовлення, сприяти всебічному розвитку дитини.
Перегляд файлу

Урок природознавства у 4 класі, вчитель Путіліна Л.І.

Тема уроку: « Природознавство - наука про природні компоненти»

Мета уроку: ввести дітей молодшої ланки, у світ природознавства, ознайомити їх з цією наукою, зокрема з об`єктами вивчення і дослідження фізичної географії- з природним компонентами; розвивати творчі здібності учнів; здійснювати творчу співпрацю вчитель- учень; проводити екологічне та естетичне виховання; розвивати культуру мовлення, сприяти всебічному розвитку дитини.

Форма проведення: урок-свято, урок-презентація, елементи театру; активна форма.

Учасники уроку: учні 5 класу та учні 4-х класів.

                     Вступне слово учителя.

                  Організація учнів до уроку.

Шановні діти. Сьогодні у нас не звичайний урок, він схожий на свято.

  Допоможуть мені його провести учні 5 класу, які ще вчора навчалися у молодших класах. Тож шановні п`ятикласники ви будете активними учасниками цього уроку. Коли ведучі будуть запрошувати вас на сцену, будь-ласка, виходьте і покажіть свої знання. Наприкінці уроку будуть визначені кращі знавці природознавства.

  Тема нашого уроку «Природа- наука про природні компоненти». Має урок і другу назву «Суперечка п`яти сестер». Під час уроку наші учні розкриють свою творчу думку, покажуть уже набуті знання.

  Моє завдання- ознайомити вас з природознавством- наукою, яка відкриває чудовий світ нашої планети.

Ведуча: Розкриття таємниць природи на морі і на суходолі, в надрах нашої планети, будівництво доріг і заводів, зрошення земель, осушення боліт, охорона, природних об`єктів не відбувається без цих знань.

Ведучий: Природознавство- давня наука і разом з тим молода. Вона допомагає зрозуміти велич і красу рідної природи виховує любов до Батьківщини.

Ведуча: Природознавство вивчає усі п`ять природних компонентів земної кулі. Вони як сестри рідні і близькі одна одній, вони взаємопов`язані у природний комплекс.

Ведучий: Це-1. Гірські породи. 2. Повітря.3.Вода.4.Рослиність.5.Твариний світ.

  Але одного разу сестри посварилися, бо стали з`ясовувати, хто з них найважливіший.

Ведуча: Надамо слово гірській породі- першій сестрі.

Гірська порода: Я така чудова, велика, блискуча. У моїй короні коштовні камені діаманти, сапфіри і перли. Я- гірська порода. Я справжня королева. Запрошую вас у підземне царство. У надрах землі нас, гірських порід, дуже багато, близько тисячі. Ми різноманітні, але дуже корисні. Тому нас ще називають корисними копалинами.

  Гірськими породами є і міцний граніт і рідка нафта і природний газ. Гірські породи складають тверду оболонку Землі- літосферу. Я дуже важливий природній компонент, думаю- найголовніший. Попрошу свого помічника провести невелике опитування. Чим більше ви про мене дізнаєтеся, тим впевненіше я буду себе почувати.

Помічник: Дорогі діти, зараз ми створимо групу захисту гірської породи. Бажаючих попрошу піднятись на сцену.(Кожен, піднявся на сцену, називає себе і клас, в якому навчається).

Помічник: А тепер спробуємо дати відповіді на такі запитання:

  1. У яких станах бувають гірські породи?
  2. Які гірські породи називаються магматичними?
  3. Які важливі паливні корисні копалини є в нашій області?
  4. Які зовнішні сили Землі руйнують гірські породи біля поверхні Землі?
  5. Якими корисними копалинами багата наша місцевість?
  6. Де використовують граніт?
  7. Яка наука вивчає гірські породи, крім географії?

Гірська порода: Дякую всім учасникам групи підтримки, ви все про мене знаєте ,отже, я найпопулярніша. Думаю,ми перемогли!(Усі виходять. Номер художньої самодіяльності- подяка гірській породі).

Ведучий: Надаємо слово другій сестрі- повітрю.

Повітря: Подивіться, яка я легка, струнка, граціозна. Я весь час літаю і бачу згори вест світ. Я могутня і все-все знаю. Я повітря. Запрошую вас у мандрівку на повітряній кулі. Земля оточена шаром повітря – атмосферою. Я дуже важлива, бо рослини, тварини, люди вдихають кисень, який входить до мого складу. Я складаюсь із суміші газів. Я створюю клімат і погоду. Я дуже рухома і непосидюча. А ще я захищаю землю від космічного впливу, від перегрівання і перехолодження. Без повітря людини зможе прожити не більше 3-4 хвилин. А зараз я прошу вашої підтримки.

Помічник: (Формує групу підтримки).

  Дайте відповіді на такі запитання:

  1. Який газ живі організми вдихають, а які видихають?
  2. Який газ входить у великій кількості до складу повітря?
  3. Чому під час нагрівання повітря піднімається вгору?
  4. Що є джерелом забруднення повітря?
  5. Як людина використовує вітер?

Повітря: Дякую вам, любі діти. Ви працювали як найкраще. Тепер я впевнена, що перемогла.(Номер художньої самодіяльності- подяка повітрю).

  Ведуча: А тепер просить слова третя сестра вода.

Вода: Подивіться, яка я світла, жива, швидка, красива. Вслухайтесь у дзвінкий гомін весняних струмочків. Він розкаже вам про невідомі далекі землі. Я- вода: цілюща, сильна, красива. Я  можу бути рідкою, твердою і газоподібною. Я виходжу у великій кількості до складу рослин, людей і тварин. Без води життя на Землі було б неможливим. Водна оболонка Землі- це гідросфера. Кожен з вас цінує чисту воду . Але задумайтесь, чи всі її оберігають. Запрошую мандрувати великим океаном.

  Помічник: Прошу вийти захисників води. Запитання:

  1. Який океан називають Великим?
  2. Хто відкрив Тихий океан?
  3. Води яких морів омивають Україну?
  4. Яка найбільша річка України?
  5. Яка найближча річка до нашого населеного пункту?
  6. Назвіть джерела забруднення річок.
  7. Які течії є в океані?

Вода: Дякую своїм палким прихильникам.

  (Номер художньої самодіяльності- подяка воді)

Ведучий: А тепер слово має четверта сестра- рослина.

 Рослина: Я- тендітна, квітуча, оксамитово-смарагдова красуня. Я- рослина, дивовижний зелений світ нашої планети. Рослини є скрізь. Це найчисленніші представники органічного світу. Без мене не можуть існувати ні тварини, ні люди. Я виробляючи органічні речовини, які вкрай необхідні усім живим істотам. А ще я збагачую повітря киснем, очищаю його від вуглекислого газу і пилу, але я ще й дуже тендітна, і прошу захистити мене.

  Помічник: Прошу любителів зеленої природи захистити рослину.

Запитання:

  1. Які рослини занесені у Червону книгу?
  2. Які квіти з`являються навесні першими?
  3. Які умови навколишнього середовища потрібні для розвитку рослини?
  4. В якій природній зоні ми живемо?
  5. Які природні зони є в Україні?
  6. Яке дерево є лісоутворюючим у нашій місцевості?
  7. З чого складається вища рослина?

  Рослина: Дякую, мої любі друзі, за підтримку. Це додало мені впевненості в собі ( Номер художньої самодіяльності- підтримка рослинного світу).

Ведуча: Слово надається представниці тваринного світу.

 Тварина: Подивіться, яка я досконала, розумна, швидка і гарна. Тварини- ваші друзі, вони найбільш схожі на людей. Є тварини, приручені людиною, а я дикі. Кінь виконує сільськогосподарські роботи, допомагає пересуватися людині. Собака- вірний охоронець людини. Корівка Ласуня дає смачне й корисне молоко . нас зачаровують грацією й довершеністю такі тварини, як лев, леопард, гепард, тигр, ягуар. Милують око стрункістю і швидкістю антилопа, олені, лані. Викликають посмішку мавпи, вражають силою слони. Без тварин будь ласка, не вбивайте тварин, ми вам потрібні.

  Помічник: А тепер запитання для групи підтримки:

  1. Яка особливість плазунів?
  2. Коли і чому відлітають у вирій птахи?
  3. Куди відлітають перлітні птахи?
  4. Як ми повинні зустрічати птахів навесні?
  5. Чому в лісі не можна галасувати?
  6. Як допомогти тваринам вижити взимку?
  7. Які ознаки тварин відрізняють їх від рослин?

Тварина: Дякую, любі друзі, за любов до мене.

(Номер художньої самодіяльності у підтримку представників тваринного світу).

         Ведучий: А тепер я ще раз запрошую всі природні компоненти на сцену.

        Ведуча: Любі сестри, помиріться, обнімітся.

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку