Мета проекту: формувати в учнів вміння здійснювати проектну діяльність на основі дослідження життя і творчості Т. Шевченка; розвивати мовлення, нестандартне мислення; стимулювати пізнавальну діяльність школярів; виховувати пізнавальний інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність.
Життя і творчість Тараса Шевченка
Дослідницько-пошуковий проект, 4 клас
Проблема: вивчення життєвого шляху та творчості Тараса Шевченка.
Мета проекту: формувати в учнів вміння здійснювати проектну діяльність на основі дослідження життя і творчості Т. Шевченка; розвивати мовлення, нестандартне мислення; стимулювати пізнавальну діяльність школярів; виховувати пізнавальний інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність.
Змістові питання:
- Вивчення життєвого шляху поета.
- Родове дерево Т. Шевченка.
- Згадки Черкаського краю у творах поета.
- Ілюстрації І Їжакевича до творів Тараса Шевченка.
Навчальний предмет: читання.
Тривалість дослідження: тиждень.
Тривалість презентації: 2 уроки.
ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
І. Підготовчий етап. Мотивація.
- Яких видатних людей, наших земляків, ви знаєте? Як ще називають Черкаську землю? (Шевченків край). Чому ми можемо пишатися такою назвою?
ІІ. Оголошення теми й очікуваних результатів.
- Ми продовжуємо знайомитися з творами великого Кобзаря. Ви можете глибше вивчити життя і творчість Тараса Шевченка, звернувшись до різних джерел інформації. Що б ви хотіли дізнатись про поета, які питання з його життя вас цікавлять? Чого ви очікуєте від проекту, яких результатів?
ІІІ. Колективне планування етапів реалізації проекту.
Створення робочих груп, визначення напрямків діяльності.
Завдання груп.
Група 1. Дізнатись цікаві факти з дитинства поета. Зібрати інформацію про сім’ю Тараса, виконати малюнок «Родове дерево Тараса Шевченка».
Група 2. Зібрати інформацію про творчість Тараса Шевченка (художника, поета). Зробити виставку (презентацію) художніх робіт нашого земляка.
Група 3. Відстежити в творах поета згадки про рідний край. Підготувати повідомлення про ілюстрації поетичних творів Тараса Шевченка, художниками, зокрема Іваном Їжакевичем.
Група 4. Провести заочну подорож музеями поета, зробити презентацію цих місць. Підібрати пісні на слова Т. Шевченка.
ІV. Реалізація проекту.
1. Складання учнями плану роботи, розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту.
2. Самостійна пошукова робота учнів.
3. Аналіз та обробка інформації.
4. Виготовлення освітнього проекту.
V. Підсумок проекту.
1. Презентація та обговорення зібраної інформації групами.
2. Аналіз та оцінювання роботи груп. Успіхи та труднощі.
3. Висновки.