В роботі подано аналіз байки з використанням елементів компаративістики. Одне з завдань - ознайомити учнів з поняттям "партитура вірша" та її основними правилами, навчати виразно, усвідомлено читати байку за партитурою. Визначити місце української байки в світовіому байкарському мистецтві.
. Дорога двох приятелів пролягала через ... а) густі кущі; б) густий ліс; в) глибоке болото. 2. Один з приятелів, побачивши ведмедя: а) побіг назад у село; б) завмер від переляку; в) видерся під самісінький вершок дерева. 3. Чому другий приятель не заліз на дерево? а) бо було вже пізно; б) він не боявся ведмедя; в) поблизу не було високих дерев. 4. Як другий приятель врятувався від ведмедя? а) вбив його; б) упав додолу і прикинувся мертвим; в) втік від нього. 5. Чи можна вважати їх приятелями? а) так; б) ні. Перевірка домашнього завдання(тестові завдання)
— Тебе я слухала б довіку, куме мій,Аби б хотів співати...— Ах ти, голубонько, ти, кралечко моя,Поки співаєш на калині,То й весело мені, і забуваю я. Свою недоленьку, життя своє погане. Та безталанне. А тільки замовчиш. Або куди летиш,—Заниє серденько, неначе на чужині... Прочитайте за ролями
"Как, милый Петушок, поешь ты громко, важно!" -"А ты, Кукушечка, мой свет,Как тянешь плавно и протяжно: Во всем лесу у нас такой певицы нет!" -"Тебя, мой куманек, век слушать я готова". -"А ты, красавица, божусь,Лишь только замолчишь, то жду я не дождусь,Чтоб начала ты снова... Отколь такой берется голосок?И чист, и нежен, и высок!.. Да вы уж родом так: собою невелички,А песни - что твой соловей!" -"Спасибо, кум; зато, по совести моей,Поешь ты лучше райской птички. На всех ссылаюсь в этом я". Тут Воробей, случась, примолвил им: "Друзья!Хоть вы охрипните, хваля друг дружку, -Все ваша музыка плоха!.."За что же, не боясь греха,Кукушка хвалит Петуха?За то, что хвалит он Кукушку. Иван Крылов «Кукушка и Петух»