Дослідження різних видів пам'яті

Про матеріал
Урок-дослідження різних видів пам'яті для учнів 8 класу. Мета: - ознайомитися з різними видами пам’яті, - навчитися визначати рівень розвитку короткочасної, довготривалої, декларативної та процесуальної пам’яті; - засвоїти методики тренування пам’яті.
Перегляд файлу

Практична робота

" Дослідження різних видів пам'яті "

Мета:

- ознайомитися з різними видами пам’яті, 
- навчитися  визначати рівень розвитку короткочасної, довготривалої, декларативної та процесуальної пам’яті;
-  засвоїти методики тренування пам’яті.

 

                                        Хід дослідження

 

 

І . Дослідження довготривалої пам'яті 

    Протягом однієї хвилини розгляньте запропоновані Вам 10 трикутників . Після усіх завдань спробуйте відтворити трикутники, які ви запам'ятали .

 

https://lh5.googleusercontent.com/CBT70sVo-TUz_ROHaBly4McyRHNkC4kmzemmugKdu7SOOg-WgmBEmzhFuVUDX9-7OOVRnOTNlMV1TuRvCrsTjPW4FpOvXyMXUkglLzLwoMUkEm4kYYUtewLwtdF2th_oIGfZod8b

 

 Полічіть кількість правильно відтворених трикутників і результати запишіть. За кожен вірно відтворений трикутник ставте собі 10, результат запишіть.

 

ІІ. Дослідження короткочасної пам’яті.

 Слухова пам'ять на слова. Попросіть, щоб хтось вам прочитав надані слова. Відтворіть слова зберігаючи послідовність.

 

Олія, нейрон, папір, дієслово, вишня, свічка,  ножиці, любов, словник, совість.

 

За кожне вірно відтворене слово, що стоїть на вірному місці ставте собі 10, результат запишіть. Якщо слово є, але послідовність порушена то стате 5 балів.

 

2. Дослідження зорової  пам'яті 

  1.  Впродовж 10 с спробуйте запам'ятати 10 цифр
  2.  Закрийте їх аркушем паперу .
  3. Запишіть цифри у тій послідовності , в якій вони були подані .

 

https://lh4.googleusercontent.com/0uubVCWHhqQ4YVn4034GGXAnDb1CuMOyiz7bcFxkEOq9PXiSMG2RV8mNqmy4B5vQxR-C1GZX6r-FEFSGbgZyUg5bzAblzQb2oImpZTTGlbNIHPtD1IjGYooNYnHkTMXgZX8wqV_g

 

    Полічіть кількість правильно і послідовно  відтворених цифр і результати запишіть. Бали рахувати, я і в попередньому завданні.

 

3. Дослідження змістової ( словесно-механічної ) пам’яті

1.Знайдіть зайве слово :

   Кіт, Мавпа, Кит, Миша, Акула

 

2. Ганс стоїть позаду Джері, в той же самий час Джері стоїть позаду Ганса. Як   це можливо?

3. Водій – 5, пішохід -7, катастрофа -?

 

Якщо всі три задачки вірні – то 100 балів

Якщо дві вірні – то 65

Якщо одна - то 30

 

4. Дослідження образної пам'яті 

  1. Протягом 3 - 4 с уважно  розгляньте запропоновані вам 10 картинок . 
  2. Закрийте  їх аркушем паперу .
  3. Запишіть назви картинок , які запам'ятали .

 

https://lh5.googleusercontent.com/KNfmucpsvk9S6IFKsBAhhXBowWRjqsHHyauAuNQqX3YSoKPVTwHIyUyOdkuD8skSKTSSrgCmGE4JacGS-7eOkOud46-PGa5cxW8n71NKZJMourwNZPfmfLxV1Ye-1-7ECemizMwO 

 

     Полічіть кількість картинок , які ви правильно запам'ятали і результати запишіть. При правильній послідовності по 10 балів, при не правилній по 5.

 

5. Дослідження словесно - логічної пам'яті 

Прочитайте групи логічно пов'язаних між собою слів , з  інтервалом у 2 с.

Ліс - барлога - ведмідь

Свято - пісня - мелодія

Річка - міст - архітектор

Мед - рій - бджола

Потяг - вагон - подорож

Школа - парта - учень

Садок - яблуня - шпак

Дерево - дошки - стіл

Каса - гроші - квиток

Небо - місяць - хмара

  1.               Спробуйте запам'ятати 2 і 3 слово кожної пари.
  1.               Спробуйте відтворити в пам'яті та  записати 2 та 3 слово . 

 

Ліс - 

Свято - 

Річка - 

Мед - 

Потяг - 

Школа - 

Садок - 

Дерево - 

Каса - 

Небо - 

За кожне вірне слово у ланцюжку 5 балів

 

 

 

 

 Висновок : 

2. За результатами досліджень оцініть рівень розвитку різних видів пам'яті за шкалою : 

100 - відмінно 

80 - 90 дуже добре 

50 - 70 добре 

30 - 40  - задовільно 

0 - 2 0погано розвинена пам'ять .

 

Датй відповіді на питання.

  •          ЯКІ ВИДИ ПАМ`ЯТІ У ВАС РОЗВИНУТІ НАЙКРАЩЕ, А ЯКІ ГІРШЕ?
  •          ЯК ВИ ОЦІНЮЄТЕ СВОЇ ЗДІБНОСТІ?
  •          ЧИ ЗАДОВОЛЕНІ ОТРИМАНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ?
  •          СКЛАДІТЬ ДЛЯ СЕБЕ ДЕКІЛЬКА ПОРАД ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ПАМЯТІ.

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 липня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку