Урок ЯДС "Як діяти, якщо ти опинився чи опинилася в небеспечній ситуації"

Про матеріал
ознайомити учнів з найбільш характерними небезпечними та безпечними ситуаціями; формувати в дітей навички прийняття раціональних рішень; навчити учнів розрізняти ситуації, коли людина потребує допомоги; навчити учнів діяти у небезпечних ситуаціях; навчити швидко реагувати на небезпеку. Розвивальна: розширити знання учнів про небезпечні ситуації та їх правилами. Виховна: виховувати бережне ставлення до природи; виховувати вдячність людям за підтримку.
Перегляд файлу

Тема: Як діяти, якщо ти опинився чи опинилася у небезпечній ситуації.

Мета:

Освітня: ознайомити учнів з найбільш характерними небезпечними та безпечними ситуаціями; формувати в дітей навички прийняття раціональних рішень; навчити учнів розрізняти ситуації, коли людина потребує допомоги; навчити учнів діяти у небезпечних ситуаціях; навчити швидко реагувати на небезпеку.

Розвивальна: розширити знання учнів про небезпечні ситуації та їх правилами.

Виховна: виховувати бережне ставлення до природи; виховувати вдячність людям за підтримку.

Тип уроку: комбінований.

Методи:

  • Словесні: бесіда.
  • Наочні: ілюстративний, демонстраційний.
  • Практичні: робота з ілюстрацією, робота з підручником, практична робота.

Інтерактивні методи: вправа «Мозковий штурм», вправа «Створення колажу», вправа «Служби порятунку».

Міжпредметна інтеграція: літературне читання, українська мова.

Обладнання: квітка, комп’ютерна презентація, підручник, картинка, відео, аудіо.


 

Хід уроку

І. Організація класу.

1 . Привітання .

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він пізнавальний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям один до одного

І радісно промовим "Добрий день!".

- Добрий день! Мене звати Анастасія Станіславівна і сьогодні урок « Я досліджую світ» проведу

вам я .

2. Емоційне налаштування. (1хв.)

- Надворі вже потеплішало, світить сонечко. Сьогодні на урок я теж взяла його з собою. Але у нього немає промінчиків. Та якщо ми будемо гарно працювати на уроці, будемо старанними і уважними, то зможемо подарувати сонечку багато промінців, а воно в свою чергу зігріє нас своїм теплом.

Візьміть у долоньки промінчик, заплющте на секундочку оченята, згадайте щось приємне, усміхніться. Давайте відправимо наш гарний настрій всій школі!

3. Актуалізація опорних знань. ( 2 хв)

- Діти, погляньте. Ви впізнаєте цих героїв?

- З якої казки вони завітали?

- Пригадайте, у яку біду вони потрапили?

- Як ви вважаєте, чому?

(Поступово з'являються семеро козенят, Червона Шапочка, Буратіно…..)

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Мабуть, ви не раз чули по телевізору, читали в Інтернеті про зникнення безвісти дітей та дорослих, про пожежі, про людей які втопились у водоймах. Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися уникати небезпечних ситуацій поза межами школи, домівки. Спробуємо зрозуміти, як важливо бути уважними та слухняними, щоб не потрапити у біду, як герої наших казок.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда. До 3хв
  • Ти вже знаєш, що таке безпека.

(Безпека – це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю)

  • Як ви думаєте,що таке небезпека?

Ось, небезпека – ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити. Щоб зберегти здоров’я та життя, потрібно вивчати небезпеки, умови і причини їх виникнення, а також як слід від них захищатися.

  • Існують різноманітні небезпечні ситуації у навколишньому світі, і кожна з них чинить вплив на твоє життя і здоров’я.
  • Під час небезпечної ситуації ми можемо звернутися по допомогу до дорослих, а також до Екстрених служб.
  1. Вправа «Екстрені служби».
  2. Вправа «Мозковий штурм». 2 хв

Запропонувати дітям відповісти на запитання.

  • Де, у яких місцях ви почуваєте себе у безпеці?
  • Назвіть небезпечні ситуації, в які ви потрапляли.
  • Чому ви вважаєте, що ситуація була небезпечною?
  • Хто допоміг вам у складній ситуації?
  • Чим можуть зайнятися діти, щоб не потрапляти у небезпечні ситуації?
  1. Робота з ілюстрацією «Поняття про безпеку вдома». 3 хв

- Розгляньте малюнок. Підрахуйте скільки небезпек загрожує хлопчикові. Поясніть чому. Додаток 1

5. Фізкультхвилинка. 2 хв.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Вчитель називає дію. Якщо вона безпечна, діти говорять «Безпечно!», підстрибують, плескаючи над головою в долоні. Якщо небезпечна, діти присідають і говорять «Небезпечно.

 

6. Правила безпеки.

Правила дорожнього руху

Щоб мені кудись дійти,

Треба всю її пройти.

Бере початок від порога

Далека чи близька…

Відповідь : дорога.

  • Дорога до школи веде нас не лише до приміщення, а й до великої країни Знань. Щодня ви  поспішаєте на навчання до своєї школи.

— Де треба переходити вулицю?  Як потрібно переходити дорогу?
— Які дорожні знаки ви знаєте? (Використовується таблиця.)
— Яке значення має світлофор на дорогах?
— До чого може призвести порушення правил дорожнього руху?

  • Давайте разом пригадаємо правила дорожнього руху аби запобігти небезпечних ситуацій на дорозі.
  1. Переходь вулицю лише по пішохідному переходу!
  2. Переходь лише на зелене світло!
  3. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.
  4. Виконую команди регулювальника.
  5. Не грайся на проїжджій частині!
  6. Користуюсь підземним переходом!
  7. Обходь автобус ззаду, а трамвай – спереду!
  8. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.

Правила поводження з незнайомими людьми

У нашому світі існує дуже багато людей. Деякі люди є вашими рідними та друзями. Ви спілкуєтесь з ними майже кожного дня і знаєте про дин одного майже все. Але є і незнайомі вам люди, яких ви не знаєте.

  • Скажіть будь ласка, чи можна спілкуватися з невідомими людьми?
  • А чи можна їм довіряти?
  • Звісно, Ні! Тож давайте дізнаємось правила поводження з незнайомцями.
  1. Пам’ятайте! Говорити ласкаві слова, обіймати, цілувати, дарувати подарунки й пригощати солодощами можуть тільки дуже близькі люди та рідні.
  2. Не приймай від незнайомців ласощі, подарунки.
  3. Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне не підходь надто близько до машини. Якщо запитання тобі здаються сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.
  4. Якщо ти загубився у незнайомому місці звернись до поліцейського.
  5. Не грайтеся на вулиці допізна!
  6. Не розмовляй з незнайомцями.
  7. Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.
  8. Не погоджуйся гратися з незнайомцями.
  9. Не грайся на вулиці з настанням темряви.

Правила безпеки вдома ( електронні прилади).

  • Пропоную вам відгадати загадки.

В нашій кухні кілька літ

Він воркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму

За надійними дверима.

(Холодильник).

 

Оце так будинок – одне вікно: щодня у вікні кіно. (Телевізор)

 

Є у нас в квартирі робот,

Має він великий хобот .

Любить робот чистоту

І гуде, як лайнер «Ту-у-у»

(Пилосос)

 

То холодним, то гарячим,

Вдома мене кожен бачив.

І співаю я від жару,

І пускаю з носа пару.

( Чайник)

  • Як одним словом можна назвати ці предмети? ( Електроприлади)
  • Електроприлади - партнери людини в її повсякденному житті, вони працюють завдяки електриці. Тож пропоную вам переглянути відео.

Відео( https://youtu.be/0jDDm_sc2Ps )

 

Правило 1. Вмикай і вимикай прилади сухими руками за допо­могою вимикача.

Правило 2. Не тягни за електричний шнур.

Правило 3. Не торкайся оголених проводів і не підходь до них.

Правило 4. Не лізь до розетки, а тим більше не засовуй в неї сто­ронні предмети.

Правило 5. Користуйся електричними приладами лише з до­зволу дорослих.

Правило 6. Небажано вмикати декілька електроприладів одно­часно.

Правило 7. Не залишай електроприлади без догляду.

Правило 8. Ізоляція не повинна бути пошкодженою.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з підручником. (ст.54).
  2. Практична робота.

Ситуація 1

Галинка прогулювалася містом. До неї підійшла привітна молода жінка. Галинка не помітила, як розповіла незнайомці де живе, коли батьків не буває вдома.

Наступного дня квартиру дівчинки пограбували.

Яке правило можна скласти для Галинки?

Не говорити домашню адресу незнайомим людям.

Ситуація 2

Вова дуже поспішав на тренування з футболу. Коли він збирався переходити дорогу, поруч зупинився гарний автомобіль. Водій, якого хлопчик не знав, запропонував його підвезти. Вова зрадів такій нагоді. Ввечері хлопчик не з'явився додому.

Яке правило знадобиться в такій ситуації?

В-дь: Не сідати до незнайомців у машину.

Ситуація 3

Дві подружки так загралися, що й не помітили настання темряви. Повертаючись додому, на них чекала неприємна зустріч з хуліганами.

Що порадите дівчаткам?

В-дь: Не гуляти до настання темряви.

Ситуація 4

Ігор вирішив прогулятися після уроків. Хлопчик так поспішав, забув повідомити про це маму. Ігор так захопився прогулянкою, що заблукав. Додому повернувся вже затемна. На нього чекала схвильована мама і серйозна розмова.

Що сказала мама сину?

В-дь: Не затримуйся дорогою зі школи додому.

Ситуація 5

Оксанка - велика модниця. Вона завжди одягає на прогулянку багато прикрас. Ще й телефон новенький не забуває прихопити. І похизуватися любить. От і потрапила одного разу до рук злодіїв.

Яке правило забула дівчинка?

В-дь: Не надівати коштовності, збираючись на прогулянку.

Ситуація 6

Дві маленькі сестрички поверталися додому. Біля під'їзду вони побачили неприємного на вигляд незнайомця, який слідував за ними. Дівчатка одразу згадали мамині слова і залишились надворі.

Чому навчила їх мама?

В-дь: Не заходити у під’їзд, у ліфт з незнайомцями.

- Діти, погляньте, яку корисну справу ми зробили. Робота ваша не марна, адже тепер ви можете поділитися цими правилами зі своїми друзями, щоб і вони ніколи не потрапляли в небезпечні ситуації поза межами школи та домівки.

VI . Підсумок уроку.

  1. Самооцінювання цеглинками « LEGO»
  • Наш урок добіг до кінця. Оцініть свою роботу на уроці , піднявши цеглинками « LEGO».

Зелений - матеріал засвоїв, мені було цікаво.

Жовтий – працював старанно, але виникали труднощі.

Червоний – мені не сподобалось, мені було нудно.

  1. Рефлексія.

 

docx
Додано
20 червня 2022
Переглядів
2357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку