Презентація на урок в 5 класі по темі : " Досліджуємо історію і суспільство." НУШ. Досліджуємо історію і суспільство 5 клас Ірина Васильків, Оксана Басюк, Ганна Гінкул, Любов Грисюк та ін. (Нова програма 2022 рік)
Згадайте…. — які слова ви використовуєте, щоб представити себе, знайомлячись із однолітками, зі старшими ?«Мене звати (ім’я, прізвище) ……, я (риса характеру) ……., захоплююся (ваше захоплення) …..».
Номер слайду 3
1.1. «Я», «Ми», «суспільство». Будьмо знайомі!Хто ми? Передусім, звичайно, люди. На планеті нас майже 8 мільярдів. Ми різнимося кольором шкіри, очей, волосся, належимо до різних народів, розмовляємо різними мовами, маємо різні характери. Кожен / кожна з нас – особлива, неповторна особистість. У кожного – своє бачення світу. Ми всі різні, але маємо однаково рівні права. Бо ми – люди!
Номер слайду 4
Віддавна люди живуть спільнотами. Наприклад, ви є членами сім’ї, родини, класу, школи, спортивної команди. Ви мешкаєте в певній місцевості, відвідуєте гуртки чи секції за інтересами, тому належите до різних спільнот (груп).
Номер слайду 5
Об’єднання людей, які взаємодіють між собою та є взаємозалежними одне від одного, становлять суспільство, або соціум.
Номер слайду 6
Члени суспільства живуть за правилами, які склалися історично. У суспільствах, які вважають розвиненими, забезпечують усі індивідуальні потреби людей, а ті, своєю чергою, працюють для користі і процвітання суспільства. Тому, щоб соціум був успішним, його найбільшою цінністю має бути людина.
Номер слайду 7
1.2. Що таке історія
Номер слайду 8
Які думки у вас виникають, коли чуєте слово “ІСТОРІЯ”?
Номер слайду 9
Історія – це наука про життя людей у минулому. Вона вивчає події від появи первісних людей до сьогодення. Те, що відбувалося вчора, – це вже теж історія. Слово «історія» має грецьке походження й дослівно означає «оповідь, переказ про відоме, досліджене минуле».
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Про Кліо, музу історії У давньогрецькій міфології музами називали богинь-покровительок мистецтв і наук. Кожна із дев’яти муз мала свої символи. Кліо (покровительку історії) зазвичай зображують із сувоєм та грифельною паличкою в руці, іноді ще із сонячним годинником, оскільки вона стежила за плином часу.
Номер слайду 12
«Історія справді є свідком часу, світлом істини, життям пам’яті, учителькою життя…»(Цицерон,давньоримський політичний діяч )
Номер слайду 13
Хто такі історики ?Науковців, які вивчають минуле людства, називають істориками й історикинями.
Номер слайду 14
Як ви думаєте, а хто ж допомагає нам довідатися про події, що давно минули? ₋ Чи задумувалися ви, як працюють історики? ₋ Що допомагає їм пізнавати минуле людства?
Номер слайду 15
1.3. Хто і як досліджує історію. Як про все це довідатися? У цьому вам допоможуть історики. Саме ці науковці шукають історичні документи, спогади, оповіді, давні речі, розуміють і трактують історичний матеріал. І найголовніше: знають відповідь на запитання «Чого навчає нас історія? Що варто робити, щоб повторити успіх, а не помилки?».
Номер слайду 16
«Батько історії» - Геродот
Номер слайду 17
«Батьком історії» вважають грека Геродота. Він жив близько двох з половиною тисяч років тому, багато мандрував Азією, Африкою та Європою. Про що ж дізнаємося, прочитавши працю грецького вченого? Про життя його сучасників, правителів, митців, про події, свідком яких був. Під час однієї з подорожей Геродот прибув у грецьке місто Ольвія, що було розташоване на півдні сучасної України. Тут він познайомився з місцевим населенням, його звичаями та обрядами. Скіфам – давньому народові, який мешкав у степах сьогоднішньої України, Геродот присвятив одну з дев’яти своїх книг.
Номер слайду 18
Все, що побачив та почув, описав у своїй 9-томній праці «Історія».
Номер слайду 19
СКІФИ
Номер слайду 20
« Батько » історії України – Михайло Грушевський
Номер слайду 21
Серед українців теж є чимало видатних істориків. Та найбільшої уваги заслуговує Михайло Грушевський – «батько» української історичної науки, громадський діяч, політик, письменник. Він написав велике дослідження – десятитомну «Історію України-Руси». Ця робота доводить окремішність, неповторність та самобутність українського народу.
Номер слайду 22
Народився Михайло Грушевський 29 вересня 1866 року в невеличкому місті Холмі (сучасний Хелм на території Польщі).
Номер слайду 23
М. Грушевський закінчив Київський університет ім. Cвятого Володимира (сучасний КНУ ім. Тараса Шевченка)
Підводимо підсумки. Чи співпали ваші уявлення про історію з тим, що ви дізналися на уроці? Що вивчає історія?Хто займається дослідженням, вивченням історії?Про яких видатних істориків ви сьогодні дізналися?Про які події сьогодення напишуть історики в майбутньому?ВИСЛОВТЕ ВЛАСНЕ СУДЖЕННЯ ПРО ТЕ, ДЛЯ ЧОГО ЛЮДИ ВИВЧАЮТЬ ІСТОРІЮ.
Номер слайду 29
Корисна гра: «Знайомство з історією» (скласти пари)https://cutt.ly/y. Ise9z. E
Номер слайду 30
Домашнє завдання !1. Складіть запитання з історії, починаючи кожне такими словами: Коли __? Що __? Хто __? Де __? Звідки ми можемо дізнатися про ___? Чому ___? Як ___? Який результат __? Запропонуйте свої запитання в класі.2. Творча вправа «Допис із майбутнього». Уявіть себе істориком / історикинею, що живе в 2100 році. Напишіть невеликий текст про подію, що сталася на початку ХХІ століття.