Українська мова
Тема: Досліджуємо медіа. «Дракон» (Дмитро Кузьменко)
Мета: Формування предметних компетентностей:
-
Досліджуємо медіа: обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє за допомогою вчителя очевидні ідеї.
-
Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів.
-
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає виразно різні тексти, відповідає на питання за змістом, визначає головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;
-
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються.
-
Формування ключових компетентностей:
-
вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
-
Інноваційність: відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо); формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у її справах;
-
навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в групі
-
інформаційно-комунікаційна компетентність: опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях
Обладнання: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Емоційне налаштування на урок
Вправа «Посмішка»
-
Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.
-
Якщо посміхнутися небу і сонцю-розійдуться хмари.
-
Якщо посміхнутися Всесвіту- трапиться щось казкове.
-
Давайте посміхнутися губами, долонями, очима, серцем.
-Діти , який у вас настрій?
- Пропоную з таким настроєм провести цей урок і отримати задоволення від власних успіхів.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
«Кошик ідей»
-
Сьогодні на уроці ми будемо не просто учнями, ми опануємо одну із сучасних професій. Що за професія ви здогадаєтеся, коли поглянете які речі знаходяться у кошику ідей.
(мікрофон, фотоапарат, блокнот, ручка, диктофон)
-
Для якої професії потрібні всі ці речі?
Звичайно, для професії журналіст.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Знайомство з професією.
-
Діти, а хто ж такий журналіст?
Словникова робота
-
Журналіст – це людина, яка бере інтерв’ю, пише замітки до газет і журналів. Газети, мабуть, ви ще не читаєте. А з журналами можливо вже хтось знайомий.
-
Які журнали вам знайомі?
-
Діти, я познайомлю вас з одним із популярних дитячих журналів -«Пізнайко».
Каліграфічна хвилинка
-
Пропишемо назву цього журналу.
-
Скільки складів у цьому слові?
-
Який склад наголошений?
-
Визначимо пом’якшені приголосні у слові.
Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" (повтори, якщо зможеш)
https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo
Постановка проблемного запитання
-
Зверніть увагу на обкладинку журналу. Хто на ній зображений?(Дракон)
-
Хто такі дракони і чи існують вони насправді?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Очікувані результати
- Сьогодні ми прочитаємо казку про дракона Дмитра Кузьменка. До речі, який також друкує свої твори у журналі «Пізнайко».
-
Розглянемо матеріал підручника на ст.44-45. Є текст. Як ми працюємо над текстом на уроці читання?
-
Зверніть увагу на тези у тексті. Про що це свідчить?
-
На ст.47 є запитання. Як ви думаєте? До чого автори підручника нас спонукають?
-
А ще ми на уроці будемо досліджувати медіапродукти.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Робота над текстом. Робота з підручникомст.46-47
-
Первинне читання твору (змішане читання).
Щоденні 5. Слухання.
- Прослухайте казку «Дракон».
- Які емоції у вас викликала казка?
- Хто головні герої казки?
- Де відбувалися події?
Щоденні 5. Робота зі словами
Поясніть значення виділених слів
Аналіз змісту прочитаного. Вправа «Інтерв’ю»
-
Чому спочатку ніхто не повірив в існування дракона?
-
Чому дракон усіх катав на спині?
-
Чому дракон зник?(бо образився)
-
Розглянемо ілюстрацію до казки ст.47. Яким художник зобразив Дракона?
-
А у міфології – це чудовисько, яке дихає вогнем.
-
-
Давайте уявимо себе такими вогнедишними драконами. Візьміть стрічку, яку ви підготували попередньо. Дракони з надзвичайною силою виштовхують повітря. Приклейте на язичок стрічку і повторюйте за мною.
Дихальна гімнастика «Дракон»
2.Повторне читання
2 .1. Вибіркове читання
-
А ми повертаємося до нашого ніжного Дракончика.
-
Що сталося з драконом, коли Сашко покатавшись всеодно не повірив в його існування? Зачитайте з тексту.
2.2. Читання в особах
-
Прочитайте частину казки, у якій описана суперечка Оленки і Сашка.
2.3.Теартралізуємо
А тепер спробуємо прочитати цю частину, випускаючи слова автора.
- Визначте тему та головну думку оповідання. (Розповідь про дракона Оленки),( Доброзичливе ставлення до оточуючих))
- Яка це казка? Народна чи авторська?
Фізхвилинка
3.Досліджуємо медіа.
- Дракон є персонажем лише казок?
Пропоную переглянути афішу мультфільму «Як приборкати дракона?»
Афіша – різновид реклами, який містить певну інформацію. Давайте дослідимо її.
-
Про кого вона нам розповість?
-
Що ще містить афіша?(Назву, місце проведення, час)
-
Продовж речення.
-
Ніхто не помітив, що….
-
Кому буде цікава?
-
Де можемо побачити афішу?
-
Складіть і запишіть печення про афішу.
-
Якби ти був художником, щоб ти домалював?
-
Ми були з вами у кінотеатрі. Пригадаймо, як ми обирали фільм для перегляду? (За допомогою афіші)
-
-
Отже, афіша допомагає нам обрати фільм, мультфільм відповідно до наших вподобань. Пропоную подивитися мультфільм «Як приборкати дракона».
-
Чи існують насправді дракони?
-
Чому ви так думаєте?
https://animal.in.ua/yashhirka-drakon-sposib-zhittya-i-seredovishhe-prozhivannya-yashhirki-drakon/
Дракони існують.
Правда, драконами їх можна назвати важко, скоріше це літаючі дракончики, які вміщаються на людській долоні. Ще точніше – це деревні ящірки, у яких з боків виросли широкі складки зі шкіри.
Дракончики-ліліпути абсолютно нешкідливі для людини. Вони дуже красиві, їх забарвлення вражає уяву. Свої крила дракончик використовує не тільки для польотів, але і для залякування ворогів.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
- Чи любите ви фантазувати? Давайте уявимо себе журналістами журналу «Пізнайко». До речі, журнал - теж медіа продукт.
Щоденні 5. Письмо для себе .
Продовжити одне з речень.
Я б хотів/хотіла спитати Дракона про ….
Якщо б Дракон опинився у нашому класі …..
-
Хто бажає поділитися з нами ?
-
А можливо ви бажаєте, щоб ваше речення прочитала лише подруга. Надішліть їй у Вайбері особистим повідомленням. Нехай вона чи він напише своє оцінне судження. А я ввечері у Goodle Classroom я напишу своє. А ви порівняєте їх.
V. Підсумок.
1. Вправа «Мікрофон»
- Чи сподобався вам твір, який ми читали на уроці?
- Чи хотіли б ви прочитати інші твори Дмитра Кузьменка?
- Це можливо. Зверніть увагу на екран. Думаю, ви зацікавилися і неодмінно прочитає їх.
https://www.youtube.com/watch?v=j-qn4KgOyeI
-
Чи справдилися наші очікування відносно уроку?
-
Що цікавого про наш урок ви розкажете своїм батькам?
-
Рефлексія (За допомогою мови жестів)
3.Домашнє завдання
Уяви, що ви справжні журналісти. Напишіть повідомлення в газету чи на сторінку в Інтернеті про подію, яка описана в оповіданні
Використані джерела
1. https://vseosvita.ua/library/realizacia-zmistovoi-linii-doslidzuemo-media-na-urokah-literaturnogo-citanna-340278.html
2.https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0+3&sxsrf=ALiCzsbKkXx-glGepe90hNzhfVyevTBc5w:1665861998748&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi1-rfF--L6AhVDmIsKHaHBBE8Q_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=880&dpr=1#imgrc=7BSVljh_J-5nEM
3. https://animal.in.ua/yashhirka-drakon-sposib-zhittya-i-seredovishhe-prozhivannya-yashhirki-drakon/
4. https://www.youtube.com/watch?v=H6H9q7ddyaU
5. https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo
6. https://shkola.in.ua/1275-ukrainska-mova-2-klas-bolshakova-2019-ch-1.html
7. https://naurok.com.ua/drakon-dmitro-kuzmenko-222787.html
8. https://vseosvita.ua/library/fragmenti-urokiv-roboti-z-mediaproduktami-v-nus-408321.html