Урок
Тема. Досліджуємо таблиці додавання чисел другої п’ятірки
Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; поняття задачі, вміння розв’язувати задачі; актуалізувати прийоми додавання і віднімання чисел частинами, переставляння доданків при додаванні більшого числа до меншого; скласти таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9; закріплювати розуміння зміни суми залежно від зміни першого доданка, зміни різниці залежно від зміни зменшуваного; закріплювати знання табличних випадків додавання і віднімання; вчити добирати запитання до даної умови, числове дане до задачі; вчити розв’язувати задачі; розвивати в учнів логічне мислення під час виконання завдань на відновлення істинних рівностей, завдань з логічним навантаженням.
Очікувані результати: здобувач освіти має поняття задача; вміє розв’язувати прості задачі; додавати і віднімати числа частинами; вміє складати таблиці додавання чисел 6,7,8,9; вміє добирати запитання до даної умови, числове дане до задачі.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі;виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок»,картки, екрани для усного рахунку..
Тип уроку:комбінований.
Освітні галузі: математична, природнича.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Психологічне налаштування на урок.
Математика наука
точна і серйозна
І прожити нам без неї
Навіть дня не можна.
2. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Ви вже добре вивчили додавання 1, 2, 3, 4, 5.Але я можу стверджувати, що ви також можете добре додавати числа 6, 7, 8, 9. Чому?
Подумайте, як зручно додати числа, коли 1 доданок менший за другий ? Сьогодні ми будемо додавати числа зручними способами , розв` язувати задачу і ще багато цікавого…
3. Актуалізація знань.
Підготовчі вправи. Усний рахунок.( екран, лего)
. Фізхвилинка для очей.
ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.
1.Настанова вчителя. Каліграфічна хвилинка.
Гра « 3 ведмеді». Хвилинка каліграфії в повітрі
Настанова вчителя. Сиди правильно. Пиши правильно.
2.Математика самостійно (склад числа 5
)Взаємоперевірка.
3.Математика з другом .
Хто подолав довший шлях ?.
4. Актуалізація способу додавання більшого числа до меншого.
Обчисли зручним способом. 2+7(переставний закон)
ІІІ. Основна частина. Формування нових знань і способів дії.
1. Ознайомлення з таблицями додавання чисел 6, 7, 8, 9.
Склади таблиці додавання. Як зміна доданка впливає на значення суми?
2. Формування поняття про зміну суми та різниці в залежності від зміни першого доданка або зменшуваного.( групова робота картка)Число заблудилось
3. Закріплення знання табличних випадків додавання і віднімання. Самостійна робота учнів Знайди значення виразів. Допоможи звіряткам знайти їх маму
Рухлива вправа.
4. Формування поняття задачі.
Повторення складових задачі
5. Формування вмінь розв’язувати прості задачі.
Завдання 2 (зошит) Доповни умову. Розв’яжи задачу.
6. Формування обчислювальних навичок.
Завдання « Ракета» (зошит)
7. Розвиток логічного мислення.
Цікаві задачі, геометричний матеріал
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
1 Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Оберіть відповідну цеглинку LEGO