Досліджуємо текст. Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело».

Про матеріал

Авторський урок + презентація.

Конспект уроку з літературного читання 4 клас за підручником О. Савченко "Українська мова та читання" 2 частина створений згідно рекомендаціям НУШ.

Перегляд файлу

Тема. Досліджуємо текст. Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело».  ( Слайд 1)

Мета. Продовжувати trial учнів з творами та поезією українських письменників та поетів; досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: презентація

Trial результати здобувачів освіти:   

*виокремлює необхідну інформацію з тексту, для створення власного висловлювання;

*пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (в групі) на основі власних спостережень;

*читає та аналізує, доводить свою думку;

*висловлює своє ставлення до прочитаного тексту;

*описує власні емоції.

I. Організаційний момент

Психологічне налаштування. Вправа «Подорож»  (слайд 3-4)

Учитель: -Пропоную здійснити подорож потягом безмежними просторами «Літературного читання». Оберіть вагончик.

Trial ви обрали чевоний вагончик, то для вас головне на уроці – отримати гарні знання; жовтий вагончик– ваші trial обов'язково здійсняться і буде гарний результат; синій вагончик– позитивні емоції вам гарантовані; зелений вагончик– будете у всьому сумніватися, але гарно засвоїте навчальний матеріал.

Учитель:-Урок сьогодні незвичайний,

 Навчить багато нас чого.

 Хай trial він для нас повчальним,

 Хай не забудемо його.

 

 

(Читання психоформули, яка висить на дошці, надрукована на папері).(слайд5)

Trial я свій розум,

Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю нове.

І мислю логічно.

Набуті знання trial практично.

II. Мовленнєва розминка

Читацька розминка. Роз'єднайте слова і прочитайте прислів'я. Поясніть як ви його розумієте.     (Слайд 6).

Раздобромналитесерце — ввікнепрохолоне (Раз добром налите серце — ввік не прохолоне).

 Прочитайте вірш. На що він вас надихає? (Слайд 7).

                                         Роздуми

Щоб бути мудрим на добро,                  Отож, щоби творить добро,
Багато треба знати,                                 Багато треба знати…
Не тільки зброю, а й перо                      А от простими trial на зло,
Уміть в руках тримати                           Не треба слів багато,
Уміти хліб trial орать,                         Якщо ви мудрі на добро,
Побудувати хату,                                  То вас на зло не хвате.
Ростить дітей, кохати                                                (Генріх Акулов)
І більше всього пам’ятати,
Що є в нас рідні батько й мати.

III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності

Учитель. А чи хотіли б ви, діти, сьогодні на уроці вчитися міркувати, досліджувати, робити висновки, працювати в групах, в парах?

Вправа «Очікування»

-Що ви очікуєте від уроку?(Відповіді учнів).

-Отже, будемо мислити, досліджувати оповідання, продовжимо вчитися визначати головну думку твору, працювати в групах, в парах, колективно.

1.Відгадайте загадку Trial 8).

В’ється, плине річечка,

 як срібляста стрічечка.

Починалась річка ця

Із малого ……(Джерельця).

2.Створення асоціативного куща до слова «джерельце». (Слайд 9).

(Водичка, прохолодне, лікувальне, чисте, у горах, мінеральне, прозоре,  і т. п.).

IV.Фізкультхвилинка для очей   (Слайд 10).

https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340

 

V. Сприймання і trial нового матеріалу

1. Вправа «Передбачення».

Учитель:-Прочитайте заголовок тексту. -Як ви гадаєте, про що йтиметься у ньому? Хто автор твору?

Trial що ви знаєте про В. Сухомлинського (короткі відомості про педагога, публіцистиста, вчителя, поета). (Відповіді учнів).

2.Робота над текстом ( за стратегією «Джигсоу»).

-Шановні здобувачі освіти, сьогодні ми попрацюємо у групах.  Всі ви любите складати пазли, але вони будуть частинами нашого тексту. Ознайомлення з текстом буде за стратегією «Джигсоу». Він надрукований і trial на 4 частини. Будемо спочатку працювати у   «домашніх групах» по 4 чол.

-У кожного є частинка тексту, її потрібно прочитати і запам’ятати, придумати запитання.

-Пропоную утворити «експертні групи» і сісти так, щоб номер вашого пазлу, тобто частини тексту, співпадали з номерами «експертної групи».

-Тепер у вас у всіх однаковий пазл, тобто однакова частина тексту. Пропоную виконати завдання. (Діти перед виконанням завдань повторюють правила роботи в групі).

Завдання

-Прочитайте, визначте основну думку своєї частини тексту, придумайте запитання, дайте відповіді на них, переконайтеся, що всі зрозуміли зміст прочитаного.

 -А зараз повертайтеся у «домашні групи». Починаючи з першої частини, ознайомте своїх товаришів зі змістом кожної частини по порядку (здобувачі освіти напівголосно читають, учитель працює з групою учнів які вже виконали завдання).

На дошці «Читацьке коло»-ромашка «Блума»

3. Колективна робота.

Вчитель:-Дайте trial на запитання.

-Визначте trial прочитаного твору(оповідання).

4.Словникова робота (колективна робота).   (Слайд 11)

-Прочитайте слова, правильно ставте наголос (читають зі вчителем), назвіть орфограми.

Неприкаяними, нинішньої, trial бувальщину, веслувати, смеркання, околиці, хтозна-звідки, віддячував, перетворювався, звичай.

5.Читання тексту учнями мовчки(самостійно). (Слайди 12-14).

Поміркуйте разом

Учитель:-Яким був ставок у давнину, як селяни берегли його. Чому і як щез ставок? Який зміст передає вислів «лихий призвід – людям заохота»?

6. Перевірка розуміння змісту тексту. Робота в парах.

Виконайте «Тест» (надрукований). (Слайд 15).

1.Визначте жанр прочитаного твору

А)казка, Б)оповідання, В)легенда.

2.Хто є автором?

А)Володимир Лучук Б)Василь Сухомлинський В)Володимир Сосюра.

3.Що було на trial пустиря?

А)ставок, Б)озеро, В)річка.

4.Хто викопав ставок біля річки?

А)туристи, Б)школярі В)селяни.

5.Яка сім’я оселилася на пустирі?

А)нестихаючі, Б)невгамовні, В)неприкаяні.

6.У яких рядках оповідання розкривається головна думка твору?

А)На мій вік вистачить. Б)Тільки спогад про нього лишився.

В)Напившись води, не забувайте про джерело, з якого вона витікає.

VI. Підсумок уроку

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон» (Слайд 16).

Учитель:

*Чи здійснилися ваші очікування?

*На уроці я прочитав(ла) про…

*Було цікаво дізнатися…

*Було складно…

*Я зрозумів(ла), що…

*Тепер я зможу…

*Я навчився(лась)…

*У мене вийшло…

*Я зміг(змогла)…

Учитель:-Чи trial вам урок? Чи здійснилися ваші очікування? Який етап уроку був найцікавішим? З якою метою В. Сухомлинський   написав це оповідання?

VII Домашнє завдання (Слайд 17).

1.Переказувати близько до тексту.

2.Заповніть таблицю.

Назва твору

Не забувай про джерело

Автор

 

Жанр

 

Тема

 

Головна думка

 

Мій висновок

 

Ставлення автора до зображеного

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 червня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку