План-конспект уроку з української мови у 2 класі
Тема. Досліджую речення. Види речень за метою висловлювання.
Мета. Дати уявлення учням про різні типи речень за метою висловлювання. Розвивати навички інтонування речень з крапкою, знаком питання та знаком оклику. Розвивати мовлення. Виховувати культуру поведінки при роботі в парах.
Обладнання: ілюстрація короваю, картки зі словами, пам'ятка при роботі в парі, облікові картки, 4 комплекти по темі «Речення за метою висловлювання».
Хід уроку
І. Організаційна частина
Дзвоник всім нам дав наказ - До роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно - Хай мине час не даремно. Будьте уважні й старанні всі - Сядьте рівненько на місця свої.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
«Слова, наче кольорові камінці. І мало назбирати їх в купу… Треба ще й уміти викладати узори з них. Вміти складати речення і правильно вимовляти їх» (І. Вільде)
Сьогодні ми продовжимо мандрувати країною речення, згадаємо все, що вивчили про речення. А також вивчимо, якими бувають речення за метою висловлювання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сонечко
Сонечко за хмари
Сонечко сховалося за хмари.
Гра так чи ні
Зошит свій я відкриваю,
Правильно його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Але, щоб гарно і каліграфічно ми могли писати, нам необхідно пригадати правила каліграфічного письма.
Записуємо каліграфічно:
Травня Класна робота
К к ко сок ло
З. коровай, колоска, маленького, виростає
(З маленького колоска коровай виростає.)
Словникова робота
Коровай — велика кругла хлібина. Зазвичай випікають на свята, виконує святкові та обрядові функції.
IV. Вивчення нового матеріалу
В парі нас працює двоє
І кожен має думку свою.
(робота за картками Ривіна та за поданим алгоритмом)
Клас ділю на групи: по 4 здобувачі освіти в кожній групі.
Перевірка вивченого.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Мовна гра «Знайди слово»
1.У кожному з цих слів криється одне або два слова. Знайди їх.
Гамак, постіль, ніжка, виноград, кіннота
2. Знайди в цих словах приховані імена.
Філософія, співаночка, тополя, краяни, віраж, валянці, весілля, , магнат, романтика
3.Мовна гра «Зі слова по букві»
(Опис гри: із букв, якими записано ряд слів, утворити нові слова. З першого слова – перша буква, з другого слова – друга буква, і т.д)
Замок, ліс, гора, нірка, дрова (зірка).
Місто, поле, сова, коса (мова).
Сіно, сніп, кріт, борг (сніг).
Лід, мир, сом, насос, бідон (лимон).
V. Підсумок уроку
- Погляньте, яке дерево стало красиве! А це тому, що на уроці ви всі були молодці!
Гарно працювали на уроці і деревце до вас ніби посміхнулось!
Рефлексія
Доповніть речення:
На уроці я …
Я дізнався….
Найбільше мені сподобалося….
Додаток 1
Алгоритм роботи з картками в парах змінного складу. Для вчителя.
Додаток 2
Алгоритм роботи в парах змінного складу. Для учня.
КАРТКА 1
Речення, в якому щось розповідається або повідомляється називається розповідним. В кінці розповідного речення ставимо крапку (.). Якщо в кінці речення ставимо крапку, то голос знижуємо.
Звідкіля ці рипи-скрипи? Може, йдуть вони від липи — Вітер гне її в цю мить, А вона рипить-скрипить?
Оксана Сенатович |
КАРТКА 2 1.Вивчити правило. Речення, у якому про щось або про когось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання (?). У питальних реченнях голос підвищується на тому слові, на яке треба дати відповідь.
2.Випишіть всі питальні речення.
Звідкіля ці рипи-скрипи? Може, йдуть вони від липи — Вітер гне її в цю мить, А вона рипить-скрипить?
Оксана Сенатович
|
КАРТКА 3 1.Вивчити правило. Речення, у якому висловлюється спонукання до дії (заохочення, порада, прохання, наказ, заклик) називається спонукальним. У кінці спонукального речення ставиться крапка. 2.Випишіть всі спонукальні речення.
|
КАРТКА 4 1.Вивчити правило.
Розповідні, питальні, спонукальні речення можуть бути окличними, якщо передають сильні емоції (переживання): хвилювання, захоплення, радість, страх, відчай та ін. У кінці окличного речення ставиться знак оклику (!).
2.Випишіть всі окличні речення.
Птахи прилетіли! Птахи прилетіли! На вулицях міста рух зупинили! Завмерли трамваї. Тролейбуси стали. Автомобілі загальмували.
|
ЛИСТОК ОБЛІКУ
№п/п |
Прізвище |
К1 |
К2 |
К3 |
К4 |
1 |
|
|
|
|
|
ЛИСТОК ОБЛІКУ ВЧИТЕЛЯ
№п/п |
Прізвище |
К1 |
К2 |
К3 |
К4 |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|