Досліджую речення. Види речень за метою висловлювання.

Про матеріал
Даний конспект уроку розроблений на основі Корнинського методу (методу Ривіна).
Перегляд файлу

План-конспект уроку з української мови у 2 класі

Тема. Досліджую речення. Види речень за метою висловлювання.

Мета. Дати уявлення учням про різні типи речень за метою висловлювання. Розвивати навички інтонування речень з крапкою, знаком питання та знаком оклику. Розвивати мовлення. Виховувати культуру поведінки  при роботі в парах.

Обладнання: ілюстрація короваю, картки зі словами, пам'ятка при роботі  в парі, облікові картки, 4 комплекти по темі «Речення за метою висловлювання».

Хід уроку

І. Організаційна частина

Дзвоник всім нам дав наказ - До роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно - Хай мине час не даремно. Будьте уважні й старанні всі - Сядьте рівненько на місця свої.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

«Слова, наче кольорові камінці. І мало назбирати їх в купу… Треба ще й уміти викладати узори з них. Вміти складати речення і правильно вимовляти їх» (І. Вільде)

Сьогодні ми продовжимо мандрувати країною речення, згадаємо все, що вивчили про речення. А також вивчимо, якими бувають речення за метою висловлювання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Мозковий штурм.

Сонечко

Сонечко за хмари

Сонечко сховалося за хмари.

  • Що записано у 1 рядку? У 2рядку? А у 3 рядку?
  • Що виражає речення?
  • З чого складається речення?
  • З якої букви пишеться речення?
  • Що ставимо в кінці речення?

 

Гра так чи ні

  •                   В кінці речення ставиться кома.(Ні)
  •                   Речення починають писати з великої букви.(Так)
  •                   Наше мовлення складається із складів.(Ні)
  •                   Наше мовлення складається із речень.(Так)
  •                   Речення виражає закінчену думку.(Так)
  •                   Слова у реченні пишуться разом.(Ні).

 

  • Каліграфічна хвилинка.

Зошит свій я відкриваю,

Правильно його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

Але, щоб гарно і каліграфічно ми могли писати, нам необхідно пригадати правила каліграфічного письма.

 Записуємо каліграфічно:

Травня Класна робота

К к ко сок ло

  • Складіть і запишіть слово зі складів: Колосок
  • З розсипаних слів складіть речення

З. коровай, колоска, маленького, виростає

(З маленького колоска коровай виростає.)

Словникова робота

Коровай — велика кругла хлібина.  Зазвичай випікають на свята, виконує святкові та обрядові функції.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в парах змінного складу (дивися Додаток)

В парі нас працює двоє

І кожен має думку свою.

(робота  за картками Ривіна та за поданим алгоритмом)

Клас ділю на групи: по 4 здобувачі освіти  в кожній групі.

Перевірка вивченого.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Ігри зі словами

Мовна гра «Знайди слово»

 

1.У кожному з цих слів криється одне або два слова. Знайди їх.

Гамак, постіль,  ніжка, виноград, кіннота

 

2. Знайди в цих словах приховані імена.

Філософія, співаночка, тополя, краяни, віраж, валянці, весілля, , магнат, романтика

3.Мовна гра «Зі слова по букві»

(Опис гри: із букв, якими записано ряд слів, утворити нові слова. З першого слова – перша буква, з другого слова – друга буква, і т.д)

Замок, ліс, гора, нірка, дрова (зірка).

Місто, поле, сова, коса (мова).

Сіно, сніп, кріт, борг (сніг).

Лід, мир, сом, насос, бідон (лимон).

V. Підсумок уроку

- Погляньте, яке дерево стало красиве! А це тому, що на уроці ви всі були молодці!

Гарно працювали на уроці і деревце до вас ніби посміхнулось!

 

Рефлексія

 

Доповніть речення:

На уроці я …

Я дізнався….

Найбільше мені сподобалося….

 

 


Додаток 1

Алгоритм роботи з картками в парах змінного складу. Для вчителя.

  1. При роботі в парах змінного складу клас ділиться на малі групи (4-8 учасників).
  2. Кожен учасник малої групи отримує свою картку із завданням для вивчення однієї із підтем. (Картки дублюються стільки разів скільки отримали малих груп у класі. Один комплект карток залишається  у вчителя). Кожен учень самостійно вчить вказаний у картці теоретичний матеріал, виконує своє практичне завдання. Після чого пояснює свій теоретичний матеріал партнеру, слухає теоретичне завдання партнера, потім обидва міняються практичними завданнями. Виконують їх самостійно і звіряють правильність виконання обох практичних робіт.
  3. Здобувачі освіти, що виконали завдання своєї пари, утворюють нові пари для подальшого вивчення теми.

 


Додаток 2

Алгоритм роботи  в парах змінного складу. Для учня.

  1. Отримати картку і поставити крапку на листку обліку.
  2. Вислухай пояснення вчителя по завданню першої частини картки, виконай його. Навчись сам пояснювати це завдання.
  3. Самостійно виконай аналогічні завдання у другій частині картки. Правильність виконання дай перевірити вчителеві. В листку обліку замість крапки постав плюс.
  4. Поясни завдання першої частини  своєї картки партнеру.
  5. Прослідкуй, як він виконує записи у своєму зошиті і чи правильно коментує написане. При необхідності дай відповіді на запитання. Переконайся, що партнер зрозумів завдання.
  6. Вислухай пояснення партнера по першій частині його картки. Зроби записи до свого зошита, з коментуванням.
  7. Обміняйтеся картками. Кожен самостійно виконайте друге завдання картки.
  8. Перевірте друге завдання. Якщо є помилки, виправіть їх.
  9. Постав плюс в листку обліку навпроти свого прізвища в колонці з номером картки, завдання якої  тобі передав партнер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА 1

  1. Вивчити правило.

 

Речення, в якому щось розповідається або повідомляється називається розповідним. В кінці розповідного речення ставимо крапку (.). Якщо в кінці речення ставимо крапку, то голос знижуємо.

 

  1. Випишіть всі розповідні речення.

 

Звідкіля ці рипи-скрипи?

Може, йдуть вони від липи —

Вітер гне її в цю мить,

А вона рипить-скрипить?

  • Що там? Хто там? Скільки вас?
  • Двоє: я і контрабас.

Оксана Сенатович

 

КАРТКА 2

1.Вивчити правило.

Речення, у якому про щось або про когось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання (?).

У питальних реченнях голос підвищується на тому слові, на яке треба дати відповідь.

 

2.Випишіть всі питальні речення.

 

Звідкіля ці рипи-скрипи?

Може, йдуть вони від липи —

Вітер гне її в цю мить,

А вона рипить-скрипить?

  • Що там? Хто там? Скільки вас?
  • Двоє: я і контрабас.

Оксана Сенатович

 

КАРТКА 3

1.Вивчити правило.

Речення, у якому висловлюється спонукання до дії (заохочення, порада, прохання, наказ, заклик) називається спонукальним.

У кінці спонукального речення ставиться крапка.

2.Випишіть всі спонукальні речення.

  •  Здоров була, лисичко-сестричко!
  • Здоров!
  • А що це ти робиш, лисичко-сестричко?
  • Рибку їм!
  • Дай же й мені!
  • Отак! Я стільки морочилась, ловила та й віддай! Піди сам налови!
  • Та як же я наловлю, коли не вмію? Хоч навчи, як її ловити!
  • Та як же ловити! Піди до ополонки, встроми хвоста в ополонку й сиди тихенько та приказуй: «Ловися, рибко, велика й маленька!» То вона й наловиться!

 

КАРТКА 4

1.Вивчити правило.

 

Розповідні, питальні, спонукальні речення можуть бути окличними, якщо передають сильні емоції (переживання): хвилювання, захоплення, радість, страх, відчай та ін. У кінці окличного речення ставиться знак оклику (!).

 

2.Випишіть всі окличні речення.

 

Птахи прилетіли! Птахи прилетіли!

На вулицях міста рух зупинили!

Завмерли трамваї.

Тролейбуси стали.

Автомобілі загальмували.

 

 

 

 

 

ЛИСТОК ОБЛІКУ

№п/п

Прізвище

К1

К2

К3

К4

1

 

 

 

 

 

 

ЛИСТОК ОБЛІКУ  ВЧИТЕЛЯ

№п/п

Прізвище

К1

К2

К3

К4

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2022
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку