досвід роботи "Формування національно-патріотичного виховання учнів засобами краєзнавчої роботи"

Про матеріал

Виховання патріотизму пов'язане з цілим комплексом почуттів і любов'ю до Батьківщини, національною гордістю, готовністю стати на її захист у найтяжчі хвилини. Але справжній патріотизм – це не лише невгасима любов до своєї Вітчизни, а й щоденне, щохвилинне піклування про добробут, безпеку, щастя кожного громадянина. Саме патріотичні порухи, збентеженість політичним становищем рідного краю змушують робити справу, яка б змогла загоїти роз'ятрені рани нашого суспільства.

Перегляд файлу

Формування національно  - патріотичного виховання учнів засобами краєзнавчої роботи в школі

 

 

      В.Сухомлинський  писав: «Виховання патріотичної свідомості, почуттів і переконань  нерозривно пов’язане з розумовим, моральним, трудовим, ідейно-світоглядним, естетичним, емоційним становленням особистості.

       Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яке проникає в усе, що пізнає, узнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина,яка формується. Патріотизм як діяльна спрямованість свідомості, волі,почуттів, як єдність думки і справи, дуже складно пов’язаний з освіченістю, етичною, естетичною, емоційною культурою, світоглядною стійкістю,творчою працею».

         Виховання патріотизму пов’язане з цілим комплексом почуттів  і любов’ю до Батьківщини, національною гордістю, готовністю стати на її захист у найтяжчі хвилини. Але справжній патріотизм – це не лише невгасима любов до своєї Вітчизни, а й  щоденне, щохвилинне піклування про добробут, безпеку, щастя кожного громадянина. Саме патріотичні порухи, збентеженість політичним становищем рідного краю змушують робити справу, яка б змогла загоїти  роз’ятрені рани нашого суспільства.

         Працюючи багато років у школі, я мріяла об’єднати навколо себе однодумців, які б любили свій край, як люблю його я. І до сьогодення я переконана, що мій обов’язок- навчити цьому дітей.

         Я, як бібліотекар та вчитель історії, поєднуючи  свою роботу, протягом останніх років проводжу з учнями краєзнавчо – дослідницьку роботу, аби на прикладах довести,що

компетентна людина перш за все має бути в тому середовищі, у якому вона живе. Рідний край – це край, у якому  ми  народилися, ходимо до школи, у якому жили наші предки, живуть наші родини.

Для вшанування історії нашого села, збереження цінностей – створена музейна кімната з різними експозиціями- це значна база з національно – патріотичного виховання дітей.

 Музейна кімната поділена на експозиції:

  • роки Великої Вітчизняної війни;
  • історія Зайцівської школи;
  • мій рідний край: моє село в минулому, сьогодення;
  • наші односельці – воїни – інтернаціоналісти ;
  • жителі нашого села – ліквідатори аварії на Чорнобильській АЕС;
  • куточок старовинних предметів  побуту, ужиткового мистецтва;
  • картини художників  нашого села, ручні роботи майстринь;
  • випускники нашої школи  - творчі особистості.

Щоб простежити історію села, встановити імена жителів, що там жили, вивчити особливості культури, мені з учнями доводиться читати спеціальну літературу, спілкуватися з мешканцями села, записувати їх розповіді, вивчати архівні матеріали, вести пошуки. Така робота дисциплінує, виробляє сумлінне становлення до роботи і водночас утверджує почуття гордості за свою Батьківщину, за свій край.

          Національно – патріотичне виховання передбачає знання особливостей своєї «малої Батьківщини», любові до неї. У вихованні шкільної молоді почуття патріотизму, шанобливого ставлення до історії своєї держави, рідного краю   проводяться  різні заходи:

  • краєзнавчі читання (зустрічі з місцевими поетами, випускниками нашої школи М. Сергієнком, Л.Босою);
  • засідання круглого столу ( з воїнами  - учасниками АТО, воїнами – інтернаціоналістами,ювенальною поліцією);
  • загальношкільні виховні заходи ( «Чорнобильські дзвони», «В пам’яті народній» , «Людської пам’яті мости…»,)
  • тематичні виставки літератури ( «День Соборності», «Державні символи України», «День писемності»);
  • екскурсії за експозиціями шкільної музейної  кімнати.

Як відомо, патріотизм починається з любові до тієї хати, де ти народивсь, до тієї мови, яку вперше почув з уст матері, до тих лук, де бігав малим, а далі вже поширюється на любов до своєї країни. Любов починається з малого…

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку