Виховання патріотизму пов'язане з цілим комплексом почуттів і любов'ю до Батьківщини, національною гордістю, готовністю стати на її захист у найтяжчі хвилини. Але справжній патріотизм – це не лише невгасима любов до своєї Вітчизни, а й щоденне, щохвилинне піклування про добробут, безпеку, щастя кожного громадянина. Саме патріотичні порухи, збентеженість політичним становищем рідного краю змушують робити справу, яка б змогла загоїти роз'ятрені рани нашого суспільства.
Формування національно - патріотичного виховання учнів засобами краєзнавчої роботи в школі
В.Сухомлинський писав: «Виховання патріотичної свідомості, почуттів і переконань нерозривно пов’язане з розумовим, моральним, трудовим, ідейно-світоглядним, естетичним, емоційним становленням особистості.
Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яке проникає в усе, що пізнає, узнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина,яка формується. Патріотизм як діяльна спрямованість свідомості, волі,почуттів, як єдність думки і справи, дуже складно пов’язаний з освіченістю, етичною, естетичною, емоційною культурою, світоглядною стійкістю,творчою працею».
Виховання патріотизму пов’язане з цілим комплексом почуттів і любов’ю до Батьківщини, національною гордістю, готовністю стати на її захист у найтяжчі хвилини. Але справжній патріотизм – це не лише невгасима любов до своєї Вітчизни, а й щоденне, щохвилинне піклування про добробут, безпеку, щастя кожного громадянина. Саме патріотичні порухи, збентеженість політичним становищем рідного краю змушують робити справу, яка б змогла загоїти роз’ятрені рани нашого суспільства.
Працюючи багато років у школі, я мріяла об’єднати навколо себе однодумців, які б любили свій край, як люблю його я. І до сьогодення я переконана, що мій обов’язок- навчити цьому дітей.
Я, як бібліотекар та вчитель історії, поєднуючи свою роботу, протягом останніх років проводжу з учнями краєзнавчо – дослідницьку роботу, аби на прикладах довести,що
компетентна людина перш за все має бути в тому середовищі, у якому вона живе. Рідний край – це край, у якому ми народилися, ходимо до школи, у якому жили наші предки, живуть наші родини.
Для вшанування історії нашого села, збереження цінностей – створена музейна кімната з різними експозиціями- це значна база з національно – патріотичного виховання дітей.
Музейна кімната поділена на експозиції:
Щоб простежити історію села, встановити імена жителів, що там жили, вивчити особливості культури, мені з учнями доводиться читати спеціальну літературу, спілкуватися з мешканцями села, записувати їх розповіді, вивчати архівні матеріали, вести пошуки. Така робота дисциплінує, виробляє сумлінне становлення до роботи і водночас утверджує почуття гордості за свою Батьківщину, за свій край.
Національно – патріотичне виховання передбачає знання особливостей своєї «малої Батьківщини», любові до неї. У вихованні шкільної молоді почуття патріотизму, шанобливого ставлення до історії своєї держави, рідного краю проводяться різні заходи:
Як відомо, патріотизм починається з любові до тієї хати, де ти народивсь, до тієї мови, яку вперше почув з уст матері, до тих лук, де бігав малим, а далі вже поширюється на любов до своєї країни. Любов починається з малого…